Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, snoren skrev:

Det er sant, mange som er andregenerasjons som kanskje ikke har fått muligheten til å "oppleve" kulturen sin vil sikkert prøve å "finne seg selv". Bor på et sted med mange innvandrere og de fleste vennene mine er andregenerasjon innvandrere, det er oppegående folk som sikter høyt. Flere jenter av utenlandske foreldre får høyere utdanning og da har de kanskje råd til å forsørge alle barna sine. Om folk går i kirken eller moskeen burde ikke angå noen andre enn dem selv. Skolene følger heldigvis fortsatt norske normer og verdier.

Men koranskolen mange barn går på, etter skoletid, gjør ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Manolo skrev:

Men koranskolen mange barn går på, etter skoletid, gjør ikke det. 

Koranskoler burde blitt avviklet, det samme med søndagsskoler og annet kvakksalveri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tungt når et ja betyr alt, men allikevel ikke forstår. Det blir for mye for meg iallfall. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 21.14, Mia1781 skrev:

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

Så du mener at jeg skal flytte hjem...

Får jeg lov å ta med min norske ektemann + mine barn?

Alle utlendinger er ikke like, og vi er ikke alle snyltere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 21.42, Hermine3011 skrev:

Jepp. Ut med dem, så står du igjen med bare de snille pedofile, voldtekter foretatt av bekjente og familievold bak lukkede dører . Her er det bare gode folk vettu...😂😂😂

Er vel mer at selv om vi har drittsekker i Norge så trenger vi ikke få inn flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 21.25, isw skrev:

Jeg er i alle fall lei av at problemene rundt innvandring skal ties ihjel.

Uten innvandring; ingen overfallsvoldtekter, nesten ingen kriminelle gjenger, langt mindre sosialhjelp, langt mindre ran, langt mindre vold og våpen, langt mindre stoff, bedre kvinnesyn, osv. osv. 

Problemet er for meg at mange muslimer ligger 500 år bak Vesten i tid. Jeg synes ikke dette er helt forenelig med vestlige verdier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2019 den 16.35, Hermine3011 skrev:

Hvis du leser i utdanningsbeskrivelsen fir sosionom, ser du at en av tingene du skal lære er å se folk fra ulike posisjoner. I høyskolesystemet finnes det ingen «sannhet», men bare alternative fortolkninger. Dessuten skal du, i kraft av din utdanning, fronte svake grupper . Å fremme slike holdninger er ikke i tråd med hva som forventes i sosialt arbeid. Når man har tatt en slik utdanning, burde forståelsen for mennesker og dets atferd være i fokus. Beklager, men det ser jeg ikke her.

Jeg synes at mange mange ikke innvandrere er en svak gruppe som ikke blir prioritert fordi innvandrere blir prioritert. Sådan fronter jeg faktisk en svak gruppe. Ja, jeg har forståelse for mennesker og dets atferd, og jeg velger å påpekene utfordringene med innvandring fordi innvandringen går ut over ikke innvandrere i dette landet. I denne sammenheng ønsker jeg å vise til funnene fra forskerne ved Frisch-senteret. De konkluderer med følgende funn: " – Våre funn viser at den økte innvandringen har ført til at nordmenn med fattigere bakgrunn har vanskeligere for å få seg jobb, sier forskerne ved Frisch-senteret i rapporten «Immigrasjon og sosial mobilitet» omtalt av Aftenposten."

I lenken under finnes mer informasjon vedrørende de økte klasseforskjellene i Norge på grunn av innvandring:

https://www.nrk.no/norge/ny-rapport_-innvandring-har-fort-til-okte-klasseforskjeller-i-norge-1.14385940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sosionomen91 skrev:

Jeg synes at mange mange ikke innvandrere er en svak gruppe som ikke blir prioritert fordi innvandrere blir prioritert. Sådan fronter jeg faktisk en svak gruppe. Ja, jeg har forståelse for mennesker og dets atferd, og jeg velger å påpekene utfordringene med innvandring fordi innvandringen går ut over ikke innvandrere i dette landet. I denne sammenheng ønsker jeg å vise til funnene fra forskerne ved Frisch-senteret. De konkluderer med følgende funn: " – Våre funn viser at den økte innvandringen har ført til at nordmenn med fattigere bakgrunn har vanskeligere for å få seg jobb, sier forskerne ved Frisch-senteret i rapporten «Immigrasjon og sosial mobilitet» omtalt av Aftenposten."

I lenken under finnes mer informasjon vedrørende de økte klasseforskjellene i Norge på grunn av innvandring:

https://www.nrk.no/norge/ny-rapport_-innvandring-har-fort-til-okte-klasseforskjeller-i-norge-1.14385940

Jeg mener dine holdninger går på tvers av hva utdannelsen din prøvde å lære deg. Du har nok misforstått hva som karakteriseres som en svak gruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Jeg mener dine holdninger går på tvers av hva utdannelsen din prøvde å lære deg. Du har nok misforstått hva som karakteriseres som en svak gruppe. 

Mine holdninger er dannet på bakgrunn av fakta. Bare fordi man har en utdannelse så må man ikke nødvendigvis mene det samme som enkelte andre med lik utdannelse. Det er lov å tenke selv. :) Nei, jeg har ikke misforstått hva som menes med en svak gruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sosionomen91 skrev:

Mine holdninger er dannet på bakgrunn av fakta. Bare fordi man har en utdannelse så må man ikke nødvendigvis mene det samme som enkelte andre med lik utdannelse. Det er lov å tenke selv. :) Nei, jeg har ikke misforstått hva som menes med en svak gruppe.

Å presentere dine synspunkter som fakta blir bare helt feil. Men det med utdannelsen din må du ta til deg. Enkelte ting er et must i sosialt arbeid=menneskesyn/alle mennesker er likeverdig, og ønske og vilje til å ivareta svake grupper. Det blir som om en rørlegger legger feil rør, for så å hevde at alle ikke trenger å gjøre det likt. Kanskje du må finne deg et annet yrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Å presentere dine synspunkter som fakta blir bare helt feil. Men det med utdannelsen din må du ta til deg. Enkelte ting er et must i sosialt arbeid=menneskesyn/alle mennesker er likeverdig, og ønske og vilje til å ivareta svake grupper. Det blir som om en rørlegger legger feil rør, for så å hevde at alle ikke trenger å gjøre det likt. Kanskje du må finne deg et annet yrke?

At ens holdninger er dannet på bakgrunn av fakta er ikke det samme som å presentere sine synspunkter som fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Jeg mener dine holdninger går på tvers av hva utdannelsen din prøvde å lære deg. Du har nok misforstått hva som karakteriseres som en svak gruppe. 

Kan ikke den delen av befolkningen som vokser opp som de fattigste karakteriseres som en svak gruppe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hermine3011 said:

Jeg mener dine holdninger går på tvers av hva utdannelsen din prøvde å lære deg. Du har nok misforstått hva som karakteriseres som en svak gruppe. 

Siden du kjenner så mange utenlandske leger, er en av disse legene, med en lønn på 1 mill. i året, undertrykt av en etnisk norsk arbeidsledig forelder som må tømme barnas sparekonto før de får sosialstøtte til familien?

Siden mørkhudet = undertrykt, svak gruppe for deg?

https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2016/08/03/Å-stjele-fra-et-barn-13127277.ece

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Klossmajor skrev:

At ens holdninger er dannet på bakgrunn av fakta er ikke det samme som å presentere sine synspunkter som fakta.

Når de strider mot etikk, er det fortsatt fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Når de strider mot etikk, er det fortsatt fakta?

Hæ? Etikk og fakta er to vidt forskjellige ting. Etikk er dessuten et abstrakt konsept og relativt til så mangt. Etikk varierer fra kultur til kultur og fra tidsrom til tidsrom. Dette er så opplagt at jeg begynner å tro du troller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hermine3011 skrev:

Når de strider mot etikk, er det fortsatt fakta?

God dag mann økseskaft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slutt å være så fordømmende! Ville noen her likt å bli dømt for det ABB gjorde? Neppe. Noe av utfordringen er uten tvil holdninger, og det går begge veier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er for meg, helt klart at for alle innbyggere i riket, så skal man ha de samme rettigheter, helt uavhengig av hudfarge eller etnisitet. Slik forstår jeg også @Sosionomen91, jeg forstår han også dit hen, siden jeg mener det selv, at systemet er overbelastet, og at en enten må øke kapasiteten, eller bremse influx av nye uselvstendige innbyggere. 

Når der gjelder helse og sosialsektoren er dette skillet mellom må oppgaver og kan oppgaver særlig fremtredende.

Innen sosialen vil det å huse noen store innvandrerfamilier, og betale deres daglige livsopphold, gå på bekostning av sosialt utjevnende tiltak, for eksempel en uføretrygdet alenemor, som tidligere kunne få støtte til tannhelse, innkjøp til skolestart etc. 

Skal den til nå økonomiske katastrofr innvandringen til nå har vist seg å være fortsette, vil det gå på bekostning av alle kan oppgaver i kommunene. Ikke bare innen sosialsystemet, men også de statlige tjenester som folketrygden, og helseforetakene. 

Spø

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 12.47, Hermine3011 skrev:

Å presentere dine synspunkter som fakta blir bare helt feil. Men det med utdannelsen din må du ta til deg. Enkelte ting er et must i sosialt arbeid=menneskesyn/alle mennesker er likeverdig, og ønske og vilje til å ivareta svake grupper. Det blir som om en rørlegger legger feil rør, for så å hevde at alle ikke trenger å gjøre det likt. Kanskje du må finne deg et annet yrke?

Som nevnt tidligere anser jeg enkelte nordmenn som en svak gruppe, således beskytter jeg de. Hva med for eksempel leger da? De har jo forskjellige meninger som kommer frem. Sosionomer bør jo også ha retten til å ha ulike meninge om politiske saker. Rørleggeranalogien din slår sprekker da rørleggeryrket ikke kan sammenlignes med sosionomyrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...