Gå til innhold

Den store Ikea-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest LaptopPute
11 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at ikea er flinke på reklamasjoner. Det er skjema på nettsiden, der legger du også inn bilder. Jeg reklamerte på Färlöv sofa, fordi den så helt utbrukt ut med slapt trekk og nedsittede puter etter bare tre måneder.

Anonymkode: 963be...647

Ble det bedre da du fikk nye deler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, LaptopPute skrev:

Ble det bedre da du fikk nye deler? 

Jeg reklamerte på hele sofaen, så en uke etterpå stod det plutselig en lastebil her med helt ny sofa! Jeg ville jo ikke ha den, siden jeg ikke hadde noen tro på at det ble bedre med ny, det var jo hele konstruksjonen som var feil. Så jeg hentet henger gratis på Ikea, og returnerte den på angrefrist 😛 Og fikk igjen alle pengene. Det som var dumt var at de bestilte ny sofa til meg uten å få svar fra meg om jeg ville ha ny sofa (de prøvde å ringe meg én gang), så det eneste jeg "tapte" var en time jobb med å levere den tilbake. 

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg reklamerte på hele sofaen, så en uke etterpå stod det plutselig en lastebil her med helt ny sofa! Jeg ville jo ikke ha den, siden jeg ikke hadde noen tro på at det ble bedre med ny, det var jo hele konstruksjonen som var feil. Så jeg hentet henger gratis på Ikea, og returnerte den på angrefrist 😛 Og fikk igjen alle pengene. Det som var dumt var at de bestilte ny sofa til meg uten å få svar fra meg om jeg ville ha ny sofa (de prøvde å ringe meg én gang), så det eneste jeg "tapte" var en time jobb med å levere den tilbake. 

Anonymkode: 963be...647

Jeg forstår. Tusen takk for info! Har lyst på en billig og fin sofa fra Ikea, men ser at jeg må virkelig gjøre research for å finne ut av det. Hatt sofa fra Bohus men har dårlig erfaring med nupper og dyrehår, og ønsker ikke skinnsofa. Så ja, jeg kommer til å lete i lang tid. Heldigvis har jeg god tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LaptopPute skrev:

Jeg forstår. Tusen takk for info! Har lyst på en billig og fin sofa fra Ikea, men ser at jeg må virkelig gjøre research for å finne ut av det. Hatt sofa fra Bohus men har dårlig erfaring med nupper og dyrehår, og ønsker ikke skinnsofa. Så ja, jeg kommer til å lete i lang tid. Heldigvis har jeg god tid. 

Jeg har sofa fra Bohus nå, betalte 4000 ekstra for bedre trekk. Jeg savner Ikea-sofaen jeg! Spesielt Ektorp, den var så enkel å holde fin (så lenge man snudde ryggputene en gang per uke), og lett å vaske. Vurderer faktisk å gå over til Grönlid, eller gå tilbake til Ektorp noen år. For den dyre fra Bohus, den kan ikke vaskes, og hundehår sitter som klistret i den! Den knirker også, det har jeg aldri opplevd fra en sofa før. 

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sofa fra Bohus nå, betalte 4000 ekstra for bedre trekk. Jeg savner Ikea-sofaen jeg! Spesielt Ektorp, den var så enkel å holde fin (så lenge man snudde ryggputene en gang per uke), og lett å vaske. Vurderer faktisk å gå over til Grönlid, eller gå tilbake til Ektorp noen år. For den dyre fra Bohus, den kan ikke vaskes, og hundehår sitter som klistret i den! Den knirker også, det har jeg aldri opplevd fra en sofa før. 

Anonymkode: 963be...647

Ja, ikke sant! Jeg vil liksom ha en sofa hvor jeg kan vaske trekka enkelt, eventuelt skifte dem ut for en billig penge. Jeg synes både menneskehår og hundehår satt som sydd inn i Bohus-sofaen vi hadde. Vi hadde Sunday hjørnesofa hvis noen er interessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den store ikea tråden, er det noen som vet. Er det mulig å kjøpe stammer som PAX (og som passer til pax-innredning) men mye lavere, en meter høye bare. Trenger å bygge skapløsning under skråtak.

Lurer også på å kjøpe vanlige, to meter høye, og dele de i to, og legge en plate på toppen, tror dere det vil gå? 😅

Anonymkode: 6e336...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I den store ikea tråden, er det noen som vet. Er det mulig å kjøpe stammer som PAX (og som passer til pax-innredning) men mye lavere, en meter høye bare. Trenger å bygge skapløsning under skråtak.

Lurer også på å kjøpe vanlige, to meter høye, og dele de i to, og legge en plate på toppen, tror dere det vil gå? 😅

Anonymkode: 6e336...1f9

Jeg har ikke funnet det, og synes det er skikkelig synd, for jeg skulle hatt det i gangen. Liker å ha noe høyt, og noe i meters-høyde for å kunne ha speil over. Å dele de i to vil sikkert fungere fint for de som er litt handy :) Du kan jo studere monteringsanvisningen?

26 minutter siden, kvinneguide skrev:

Liker at man kan bytte alt uten kvittering

Liker ikke når det mangler en skrue

De har egen "skrue-bar" der man kan plukke gratis. I tillegg klarer de å finne det meste på lageret om man kommer dit. Jeg har fått gamle skruer til gamle møbler jeg har kjøpt brukt gratis! Ting jeg har surret bort, har de gitt meg tilbake, enda det var min feil :) 

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått gamle skruer til gamle møbler jeg har kjøpt brukt gratis! 

Anonymkode: 963be...647

Beklager forferdelig setning! Jeg har fått skruer gratis som har manglet til gamle møbler jeg har kjøpt brukt, mente jeg :) 

Anonymkode: 963be...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal tipse om dette i Ikea-tråden også: 

Om man går inn på den amerikanske ikea-siden, så har de kommentfelt på hver ting. Der kan man få mye nyttig info fra de som har kjøpt produktet. Veldig synd de ikke har det på den norske siden. 

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
5 hours ago, AnonymBruker said:

I den store ikea tråden, er det noen som vet. Er det mulig å kjøpe stammer som PAX (og som passer til pax-innredning) men mye lavere, en meter høye bare. Trenger å bygge skapløsning under skråtak.

Lurer også på å kjøpe vanlige, to meter høye, og dele de i to, og legge en plate på toppen, tror dere det vil gå? 😅

Anonymkode: 6e336...1f9

For skråtak og for å få ting så "custome" som mulig så hadde jeg gått for Platsa-systemet. 

Du kan designe det selv i sånn planlegger, legger ved et eksempel.

Platsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje jeg skal tipse om dette i Ikea-tråden også: 

Om man går inn på den amerikanske ikea-siden, så har de kommentfelt på hver ting. Der kan man få mye nyttig info fra de som har kjøpt produktet. Veldig synd de ikke har det på den norske siden. 

Anonymkode: 963be...647

Så lurt! Det burde virkelig den norske siden ha også. Det hadde hjulpet veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, LaptopPute said:

For skråtak og for å få ting så "custome" som mulig så hadde jeg gått for Platsa-systemet. 

Du kan designe det selv i sånn planlegger, legger ved et eksempel.

Platsa

åhh takk for tipset! de har jo alt mulige høyder! Men jeg ønsker meg veldig buksehenger, kan jeg få det til Platsa? Vil Komplement passe?

Anonymkode: 6e336...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKEA har forferdelig mye skrap. Jeg kjøpte kjøkken med hvitevarer der, det gjør jeg ALDRI igjen. Eneste fordel er at det ikke er så dyrt så da kan man jo bytte det ut etter 5-10 år. Pris gjenspeiler kvalitet. 

Anonymkode: 65b99...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, LaptopPute said:

For skråtak og for å få ting så "custome" som mulig så hadde jeg gått for Platsa-systemet. 

Du kan designe det selv i sånn planlegger, legger ved et eksempel.

Platsa

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

åhh takk for tipset! de har jo alt mulige høyder! Men jeg ønsker meg veldig buksehenger, kan jeg få det til Platsa? Vil Komplement passe?

Anonymkode: 6e336...1f9

Åh nei, kom på 2 ting, jeg kan ikke ha 50-60 cm dybde, bare 30-40. Og jeg kan ikke ha dører, så jeg trenger stammer til skyvedør, og da uten hengsler. Og Platsa har ikke opplegg for buksehengere. Så det må bli Pax.  

Anonymkode: 6e336...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Åh nei, kom på 2 ting, jeg kan ikke ha 50-60 cm dybde, bare 30-40. Og jeg kan ikke ha dører, så jeg trenger stammer til skyvedør, og da uten hengsler. Og Platsa har ikke opplegg for buksehengere. Så det må bli Pax.  

Anonymkode: 6e336...1f9

Platsa finnes i 40 cm også tror jeg? 

Og vil ikke buksehengere passe i platsa, selv om de er laget til Pax? Eller det blir kanskje ikke riktig bredde? 

Har du vurdert å bruke kjøkkenskap? Og få på plass buksehenger i de?

Anonymkode: 963be...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Platsa finnes i 40 cm også tror jeg? 

Og vil ikke buksehengere passe i platsa, selv om de er laget til Pax? Eller det blir kanskje ikke riktig bredde? 

Har du vurdert å bruke kjøkkenskap? Og få på plass buksehenger i de?

Anonymkode: 963be...647

jeg er villig til å vurdere hva som helst 😅 men om det er noe ekstra mekking som skal til for å få til buksehenger, da tror jeg ikke jeg får det til. bredden må passe nøyaktig, og hullene må passe, for at Komplement skal passe.

Anonymkode: 6e336...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lamorte skrev:

Noen erfaringer med sofa fra ikea? Mer spesifikt denne :blomst: Trenger en stor sofa som holder noen år uten å bli "nedsittet".

Har ikke egne erfaringer, men har prøvd den noen ganger og synes den er litt hard. Men det virker som den holder seg greit av annonser på finn. Det er tips angående sofaer, søk på finn, og se hvordan de ser ut de som er brukt noen år og selges :) 

Anonymkode: 963be...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke egne erfaringer, men har prøvd den noen ganger og synes den er litt hard. Men det virker som den holder seg greit av annonser på finn. Det er tips angående sofaer, søk på finn, og se hvordan de ser ut de som er brukt noen år og selges :) 

Anonymkode: 963be...647

Vi foretrekker de litt "fast", så det høres i grunn bra ut 😁 Takk for tips, det var lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...