Gå til innhold

Den store Ikea-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, lamorte skrev:

Noen erfaringer med sofa fra ikea? Mer spesifikt denne :blomst: Trenger en stor sofa som holder noen år uten å bli "nedsittet".

Har bare sjeselongen, frittstående. Den er i bruk hver dag, og har holdt seg bra. Den er vel ca 6-7 år, mener jeg...husker ikke akkurat da...

Anonymkode: 2d718...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har satt opp min nordmela kommode nå. Det står på nettsiden at den er blåsvart, men ser svart ut på bildene. Men i dagslys så den veldig blå ut. Jeg har den i en gang uten vinduer så da ser den nesten svart ut da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
3 hours ago, Mynona said:

Har satt opp min nordmela kommode nå. Det står på nettsiden at den er blåsvart, men ser svart ut på bildene. Men i dagslys så den veldig blå ut. Jeg har den i en gang uten vinduer så da ser den nesten svart ut da. 

Likte du skuffene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LaptopPute skrev:

Likte du skuffene? 

Ja skuffene var fine. De er av metall inni, stødige og fine og ruller fint inn og ut. Et herk å sette sammen da 😛 noen av de var vanskelig å få sporene til å passe i hverandre. Men med litt makt gikk det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mynona skrev:

Ja skuffene var fine. De er av metall inni, stødige og fine og ruller fint inn og ut. Et herk å sette sammen da 😛 noen av de var vanskelig å få sporene til å passe i hverandre. Men med litt makt gikk det. 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
3 hours ago, Mynona said:

Ja skuffene var fine. De er av metall inni, stødige og fine og ruller fint inn og ut. Et herk å sette sammen da 😛 noen av de var vanskelig å få sporene til å passe i hverandre. Men med litt makt gikk det. 

Herlig. Da er det sikkert et møbel som holder seg veldig fint. Må si jeg liker litt at den er blå jeg. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil kjøpe den nye Barktorpsofaen, den er utrolig dyp og god å sitte i. Problemet er at de ikke selger den i verken grå eller grå/beige.. De fargene ligger på siden, men nei, ingen har den. Spesielt at de har en nyhet, og så har de den ikke😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
On 9/22/2019 at 9:38 AM, Mariecurie said:

Jeg vil kjøpe den nye Barktorpsofaen, den er utrolig dyp og god å sitte i. Problemet er at de ikke selger den i verken grå eller grå/beige.. De fargene ligger på siden, men nei, ingen har den. Spesielt at de har en nyhet, og så har de den ikke😳 

Det er jo så utrolig dårlig! Ugh sikler på den selv, men ville hatt den i grå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med bordben/bordbukk fra ikea ala denne? Har lyst å lage spisebord selv, tenker å bruke hobbyplater som bordflate. 

Anonymkode: 104f4...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2019 den 21.00, Fjugur skrev:

Kjempefin! Ligner på eldre Stockholm-modellen

Ja, men denne lignet på litt dyrere sofaer jeg har sett på også. 

Vedlagte koster rundt 30.000

Skjermbilde 2019-10-10 kl. 19.55.31.png

Anonymkode: fb9ad...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Kanskje noen her har tips til meg? :) Jeg skal ha ny oppbevaringsløsning til stuen. Har faktisk ingen i dag, og jeg trenger oppbevaring både til finservise, bøker og noen pynteting. Pluss plass til en boks telys, noen duker og sånt man typisk har i skjenk/vitrineskap. 

Resten av familien vil ha mørke møbler, så da spørs det om det blir det. Men hvilken serie? Jeg er litt forelsket i Havsta, men Hemnes har det utrolig fine vitrineskapet med skuffer (dog liker jeg ikke at det står på bein, vil helst ha ned til gulvet). Eller jeg kan velge Billy, for å spare penger. Eventuelt Bestå-serien, og sette sammen som jeg vil. 

Hva ville dere valgt? Har småbarn i hus, så vil helst ikke ha glassdører i "barnehender-høyde" 😛 

Anonymkode: 963be...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
22 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje noen her har tips til meg? :) Jeg skal ha ny oppbevaringsløsning til stuen. Har faktisk ingen i dag, og jeg trenger oppbevaring både til finservise, bøker og noen pynteting. Pluss plass til en boks telys, noen duker og sånt man typisk har i skjenk/vitrineskap. 

Resten av familien vil ha mørke møbler, så da spørs det om det blir det. Men hvilken serie? Jeg er litt forelsket i Havsta, men Hemnes har det utrolig fine vitrineskapet med skuffer (dog liker jeg ikke at det står på bein, vil helst ha ned til gulvet). Eller jeg kan velge Billy, for å spare penger. Eventuelt Bestå-serien, og sette sammen som jeg vil. 

Hva ville dere valgt? Har småbarn i hus, så vil helst ikke ha glassdører i "barnehender-høyde" 😛 

Anonymkode: 963be...647

Jeg hadde definitivt tatt Bestå da, hvis du liker å sette det sammen litt sånn som du vil og ordne slik at du slipper glassdører som barna kan få tak i. Eventuelt Eket er jo også veldig stilig synes jeg. Jeg synes Havsta er pent, men at de kanskje er litt for store og tunge for min smak, men det er fordi jeg har liten leilighet. Hemnes er jo alltid klassisk, men ja litt kjedelig blitt synes jeg.

Platsa er også veldig fint. Jeg kunne brukt Platsa til alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LaptopPute skrev:

Jeg hadde definitivt tatt Bestå da, hvis du liker å sette det sammen litt sånn som du vil og ordne slik at du slipper glassdører som barna kan få tak i. Eventuelt Eket er jo også veldig stilig synes jeg. Jeg synes Havsta er pent, men at de kanskje er litt for store og tunge for min smak, men det er fordi jeg har liten leilighet. Hemnes er jo alltid klassisk, men ja litt kjedelig blitt synes jeg.

Platsa er også veldig fint. Jeg kunne brukt Platsa til alt. 

Har funnet god løsning med Bestå, men blir 10.000 for den 😅 Platsa har jeg ikke sett på faktisk, trodde det var garderobesystem. Men ser jo nå at det er stuesystem også. 

Jeg er ganske gammeldags i stilen, og har akkurat bestilt meg Grönlid-sofaen :) Og bor i et hus fra 1970, med gammel panel på veggen blandet med strietapet :fnise: Så her er ingenting stilrent for å si det mildt, godt og blandet. Jeg liker så innmari godt når det er to dører som slår mot hverandre, at det åpnet som et skap. Men med Bestå er det umulig. 

Anonymkode: 963be...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 17.33, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen her har tips til meg? :) Jeg skal ha ny oppbevaringsløsning til stuen. Har faktisk ingen i dag, og jeg trenger oppbevaring både til finservise, bøker og noen pynteting. Pluss plass til en boks telys, noen duker og sånt man typisk har i skjenk/vitrineskap. 

Resten av familien vil ha mørke møbler, så da spørs det om det blir det. Men hvilken serie? Jeg er litt forelsket i Havsta, men Hemnes har det utrolig fine vitrineskapet med skuffer (dog liker jeg ikke at det står på bein, vil helst ha ned til gulvet). Eller jeg kan velge Billy, for å spare penger. Eventuelt Bestå-serien, og sette sammen som jeg vil. 

Hva ville dere valgt? Har småbarn i hus, så vil helst ikke ha glassdører i "barnehender-høyde" 😛 

Anonymkode: 963be...647

Vi har et skap fra Havsta, og er fornøyd med det. Det kunne vært litt dypere, kanskje. Får ikke plass til de største lysfatene i det. 

Anonymkode: b80fe...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...