Gå til innhold

Den store Ikea-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, LaptopPute skrev:

Kommet litt nye sofaer i det siste. Hva synes dere? Jeg har sikla mye på Norsborg, men nå merker jeg at jeg må prøvesitte og se her altså!

Ringstorp 

Skultorp

Barktorp

 

Litt kjedelig med grått kanskje...? Hvilken farger skal du matche med?

Anonymkode: 294ef...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt kjedelig med grått kanskje...? Hvilken farger skal du matche med?

Anonymkode: 294ef...a1e

Jeg har ikke bestemt meg for farge enda, bare lenket til de nye sofaene. Hvilke farger på dem likte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LaptopPute skrev:

Jeg har ikke bestemt meg for farge enda, bare lenket til de nye sofaene. Hvilke farger på dem likte du? 

Spørs på stilen og fargene hjemme hos deg. Det var ikke så mange spennendefarger på de. Men synes hvertfall hvit/naturhvit/beige er bedre enn grått.  

Anonymkode: 294ef...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Spørs på stilen og fargene hjemme hos deg. Det var ikke så mange spennendefarger på de. Men synes hvertfall hvit/naturhvit/beige er bedre enn grått.  

Anonymkode: 294ef...a1e

Jeg trenger i grunn ikke noe råd om hvordan jeg skal ha det hjemme hos meg, spurte om noen hadde sett på disse sofaene da det er nyheter hos Ikea nå. Denne tråden er for diskusjon av møbler fra Ikea. Har du noen favoritter fra Ikea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjedelig med grått kanskje...? Hvilken farger skal du matche med?

Anonymkode: 294ef...a1e

Grått er ikke kjedelig. 

Fine sofaer, liker bena. 

Anonymkode: 65d43...caa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/28/2019 at 10:12 PM, LaptopPute said:

Ja enig. Og at det liksom ikke er noe stort i møbelet som står ut og tar unødvendig plass. 

Jeg vet fortsatt ikke hva dere mener med "bulkete møbler", og møbler uten rette linjer hehe. Har dere noen eksempler på dette? På forhånd takk for svar. :)

Anonymkode: 4a167...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet fortsatt ikke hva dere mener med "bulkete møbler", og møbler uten rette linjer hehe. Har dere noen eksempler på dette? På forhånd takk for svar. :)

Anonymkode: 4a167...421

Bulkete møbler og møbler uten rette linjer er det samme. Her er eksempel på bulkete hjørnesofa: 

xHK_039b_a_HK1595.jpg.pagespeed.ic.xNKtZ

Her er en hjørnesofa med rene linjer/nettere form: 

165501_Bohus-Nordic-katD1134_1_l.jpg

 

Det man mener er at skal du kjøre safe på møbler så velger du det nederste. Det er litt kjedeligere med rette linjer og nøytral farge, men da kan du heller ha litt mer spennende tilbehør. (PS. Dessverre er ofte komfort og stil noe som kræsjer litt. Man må nesten velge og inngå et kompromiss for å finne den perfekte mellomtingen, som altså er en relativt stilren sofa samtidig som den er god å sitte i)

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2019 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

Bulkete møbler og møbler uten rette linjer er det samme. Her er eksempel på bulkete hjørnesofa: 

xHK_039b_a_HK1595.jpg.pagespeed.ic.xNKtZ

Her er en hjørnesofa med rene linjer/nettere form: 

165501_Bohus-Nordic-katD1134_1_l.jpg

 

Det man mener er at skal du kjøre safe på møbler så velger du det nederste. Det er litt kjedeligere med rette linjer og nøytral farge, men da kan du heller ha litt mer spennende tilbehør. (PS. Dessverre er ofte komfort og stil noe som kræsjer litt. Man må nesten velge og inngå et kompromiss for å finne den perfekte mellomtingen, som altså er en relativt stilren sofa samtidig som den er god å sitte i)

Anonymkode: 963be...647

Ok, nå tror jeg at jeg skjønte forskjellen. :)

Anonymkode: 4a167...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som lurte på Norsborg: Hold deg unna! Kjøpte min før jul i fjor. allerede etter 6 mnd var den utslitt, fikk bytta deler på garanti i sommer, men ser allerede at de samme problemene kommer igjen :( Nedsitti puter, slitte trekk. 

Anonymkode: 46d71...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Norsborg er 50% av og nå ser det ut som at alt er borte. Så kjipt! Jeg så ikke at salget startet. En sofa til halv pris, jeg hadde jo kjøpt den da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LaptopPute skrev:

Norsborg er 50% av og nå ser det ut som at alt er borte. Så kjipt! Jeg så ikke at salget startet. En sofa til halv pris, jeg hadde jo kjøpt den da. 

Står også siste sjanse på de, så de har nok funnet ut det ab06b skriver, at den er for dårlig kvalitet. Altså utgående serie. 

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Står også siste sjanse på de, så de har nok funnet ut det ab06b skriver, at den er for dårlig kvalitet. Altså utgående serie. 

Anonymkode: 963be...647

Ja, jeg ringte og hørte, og den forsvinner. Men jeg kunne veldig gjerne hatt en så billig sofa. Jeg har ikke barn, så det hadde blitt minimal slitasje. Hvis noen her hører om at den plutselig er tilbake eller no, så gjerne si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LaptopPute
9 hours ago, AnonymBruker said:

Til deg som lurte på Norsborg: Hold deg unna! Kjøpte min før jul i fjor. allerede etter 6 mnd var den utslitt, fikk bytta deler på garanti i sommer, men ser allerede at de samme problemene kommer igjen :( Nedsitti puter, slitte trekk. 

Anonymkode: 46d71...06d

Åh, så ikke denne jeg. Virkelig så ille? Det hjelper da, for jeg fikk fryktelig lyst til å kjøpe den nå. Har du barn og familie eller bare deg? Rart at putene skal bli nedsitti når de sier at den skal være det motsatte. Tusen takk for at du skrev her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det  noen som har Kivik sofa? Kjøpte i vår men synes at en del av putene er så bulkat og ujevne. 

Noen som har hatt samme problem?  Går det seg til? Kan man reklamere?

Anonymkode: 5181d...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2019 at 11:53 PM, Nina1975 said:

Kommer pax garderobe på salg av og til?

Masse på Finn - til og med skrud sammen.

Anonymkode: 97720...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det  noen som har Kivik sofa? Kjøpte i vår men synes at en del av putene er så bulkat og ujevne. 

Noen som har hatt samme problem?  Går det seg til? Kan man reklamere?

Anonymkode: 5181d...9ab

Min erfaring er at ikea er flinke på reklamasjoner. Det er skjema på nettsiden, der legger du også inn bilder. Jeg reklamerte på Färlöv sofa, fordi den så helt utbrukt ut med slapt trekk og nedsittede puter etter bare tre måneder.

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LaptopPute skrev:

Åh, så ikke denne jeg. Virkelig så ille? Det hjelper da, for jeg fikk fryktelig lyst til å kjøpe den nå. Har du barn og familie eller bare deg? Rart at putene skal bli nedsitti når de sier at den skal være det motsatte. Tusen takk for at du skrev her!

Kun meg og bikkja, så minimal slitasje, bikkja herjer ikke, hun hopper bare opp å legger seg i hjørnet for å sove. Vi spurte spesifikt om den var holdbar pga at jeg hadde hund, og fikk beskjed om at det var god kvalitet og 10 års garanti. Elendig kvalitet! Og siden den da er utgående, så håper jeg å få pengene tilbake om noen måneder, når jeg må reklamere IGJEN for de samme problemene. 

Anonymkode: 46d71...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kun meg og bikkja, så minimal slitasje, bikkja herjer ikke, hun hopper bare opp å legger seg i hjørnet for å sove. Vi spurte spesifikt om den var holdbar pga at jeg hadde hund, og fikk beskjed om at det var god kvalitet og 10 års garanti. Elendig kvalitet! Og siden den da er utgående, så håper jeg å få pengene tilbake om noen måneder, når jeg må reklamere IGJEN for de samme problemene. 

Anonymkode: 46d71...06d

Huff, så utrolig slitsomt og kjedelig da! Igjen tusen takk for at du skriver inn her. Jeg hadde også hørt at den skulle være veldig god mot slitasje, og at den var holdbar og slikt. Så dårlig! Håper du får igjen pengene og får en bedre sofa. Høres jo nesten ut som produksjonsfeil? For jeg har lest så mange gode anmeldelser av den, så er nesten så jeg lurer på om Ikea har endret produksjonen på den, kanskje brukt billigere materialer, også har sofaen gått kraftig ned i kvalitet. Da kan de jo bare skylde på seg selv når de tar den vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...