Gå til innhold

Den store Ikea-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/13/2019 at 5:31 PM, langbein86 said:

Ja, har systemet på to barnerom i huset 😊

Likte du det? Hvordan var det å sette opp? Kan det sammenlignes med pax? Hva slags løsning valgte du?

Anonymkode: 65576...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Platsa på soverommet grunnet skråtak. Har Pax i resten av soverommene. Synes Pax er bedre i kvaliteten, men absolutt ikke dårlig. I forhold til skråtak er de helt suveren da du får de i ulik høyde og bredde. Vi har brede nederst og smalere opp for å kunne utnytte plassen bedre.

Anonymkode: 5f2d0...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har Platsa på soverommet grunnet skråtak. Har Pax i resten av soverommene. Synes Pax er bedre i kvaliteten, men absolutt ikke dårlig. I forhold til skråtak er de helt suveren da du får de i ulik høyde og bredde. Vi har brede nederst og smalere opp for å kunne utnytte plassen bedre.

Anonymkode: 5f2d0...d8c

Oi så lurt! Har du lyst til å legge ut bilder til inspo?

Anonymkode: 65576...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
On 4/9/2019 at 3:28 PM, LaptopPute said:

Bestilte nettopp litt fra ikea.no. Er salg på lystette gardiner. Noen som har disse? Merker jeg trenger at det er mørkere på soverommet.

Majgull lystette gardiner

 

 

Fått gardinene, og hatt dem oppe cirka 1 uke.

De er nydelige! De ser ut som sånn store, luksuriøse satenggardiner. De dekker for sola helt utrolig godt, mye bedre enn et par lystette gardiner fra KID jeg har i et annet rom. Det er myyyyye svalere på soverommet enn før. Jeg elsker dem rett og slett, og tror jeg må bestille flere ved et nytt salg.

Endret av LaptopPute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 18.13, LaptopPute skrev:

Fått gardinene, og hatt dem oppe cirka 1 uke.

De er nydelige! De ser ut som sånn store, luksuriøse satenggardiner. De dekker for sola helt utrolig godt, mye bedre enn et par lystette gardiner fra KID jeg har i et annet rom. Det er myyyyye svalere på soverommet enn før. Jeg elsker dem rett og slett, og tror jeg må bestille flere ved et nytt salg.

Så bra! Jeg elsker også mine, har nesten lyst til å ha slike i stua også 😄 skulle bare ønske de fantes i matt farge i tillegg.

Anonymkode: 963be...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
11 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra! Jeg elsker også mine, har nesten lyst til å ha slike i stua også 😄 skulle bare ønske de fantes i matt farge i tillegg.

Anonymkode: 963be...647

Åh ja, matte hadde vært herlig. Jeg får også lyst til å ha dem i stua, da kan man ha skikkelige movienights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker IKEA, har hatt IKEA-kjøkken i to av husene jeg har bodd i, og er stort sett veldig fornøyd med det meste jeg har kjøpt der.

Noe jeg har kjøpt nylig, og som jeg ikke er fornøyd med, er denne oppbevaringskurven til å henge på veggen i dusjen med sugekopper. Den skulle feste så godt. Vel, den gjorde ikke det. Den var dessuten et helvete å få opp. Det endte med at vi måtte file ned en plastskrue som var bittelitt for lang, tydeligvis pga noe som har skjedd under produksjonen. Den står nå på gulvet i dusjen, istedenfor å henge på veggen som den skal. 

Jeg liker IKEA, men det som er fryktelig irriterende, er at det tar lang tid å få ting som ikke er på lager der og da, og kluss når man bestiller ting levert på døra fram i tid. Vi skulle flytte inn i nytt hus, og bestilte pax garderobeløsning 3 måneder før. Det ble avtalt levering hjemme hos oss dagen etter at vi overtok det nye huset. Et par dager før leveringsdag får vi beskjed om at leveringen er forsinket med en måned pga ting som manglet! Også finner vi ut at disse tingene kan vi få hvis vi reiser inn til IKEA og kjøper og henter ut på lageret der! Det ble litt styr, fordi vi i utgangspunktet hadde valgt utsatt betaling, og det var ikke bare-bare å endre på. Hadde vi visst alt dette hadde vi jo bare dratt og kjøpt skapene med en gang vi overtok huset, så hadde vi sluppet å leve i kaos uten skap i flere uker, før noen fra IKEA endelig fortalte oss dette. 

Anonymkode: c0857...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker IKEA, har hatt IKEA-kjøkken i to av husene jeg har bodd i, og er stort sett veldig fornøyd med det meste jeg har kjøpt der.

Noe jeg har kjøpt nylig, og som jeg ikke er fornøyd med, er denne oppbevaringskurven til å henge på veggen i dusjen med sugekopper. Den skulle feste så godt. Vel, den gjorde ikke det. Den var dessuten et helvete å få opp. Det endte med at vi måtte file ned en plastskrue som var bittelitt for lang, tydeligvis pga noe som har skjedd under produksjonen. Den står nå på gulvet i dusjen, istedenfor å henge på veggen som den skal. 

Jeg liker IKEA, men det som er fryktelig irriterende, er at det tar lang tid å få ting som ikke er på lager der og da, og kluss når man bestiller ting levert på døra fram i tid. Vi skulle flytte inn i nytt hus, og bestilte pax garderobeløsning 3 måneder før. Det ble avtalt levering hjemme hos oss dagen etter at vi overtok det nye huset. Et par dager før leveringsdag får vi beskjed om at leveringen er forsinket med en måned pga ting som manglet! Også finner vi ut at disse tingene kan vi få hvis vi reiser inn til IKEA og kjøper og henter ut på lageret der! Det ble litt styr, fordi vi i utgangspunktet hadde valgt utsatt betaling, og det var ikke bare-bare å endre på. Hadde vi visst alt dette hadde vi jo bare dratt og kjøpt skapene med en gang vi overtok huset, så hadde vi sluppet å leve i kaos uten skap i flere uker, før noen fra IKEA endelig fortalte oss dette. 

Anonymkode: c0857...62d

(Den står ikke på gulvet pga denne plastskruen, men fordi den ikke ville henge på veggen mer enn en uke. Den falt i gulvet, midt på natten, med et jævlig brak, og vekket hele huset.)

Anonymkode: c0857...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eket i gangen. Veldig fornøyd med denne kombinasjonen. Eneste ulempen er at hunden har skjønt at han kan dytte snuten i dørene også åpner de seg. Så når vi er borte åpner han alle og drar sko, bånd, sele og turklær utover gulvet slik at det ligger klart til vi kommer hjemlig skal ta han med ut på tur 😅

Anonymkode: ff36a...8df

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LaptopPute
On 4/27/2019 at 11:00 PM, AnonymBruker said:

Vi har eket i gangen. Veldig fornøyd med denne kombinasjonen. Eneste ulempen er at hunden har skjønt at han kan dytte snuten i dørene også åpner de seg. Så når vi er borte åpner han alle og drar sko, bånd, sele og turklær utover gulvet slik at det ligger klart til vi kommer hjemlig skal ta han med ut på tur 😅

Anonymkode: ff36a...8df

Åååh så søtt, er det mulig! Synes Eket er kjempepent forresten! Hva slags kombinasjon har du? Og hvilke farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har flere av de. Ikke merket noe til slitasje på dørene 😅

Anonymkode: 76f70...6a4

Åh tusen takk!

Anonymkode: 65576...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LaptopPute

Hva er deres favorittplanter fra Ikea? Både levende og falske, for oss som ikke har så grønne fingre. Hvilke planter er eventuelt svært lette og holde? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LaptopPute said:

Hva er deres favorittplanter fra Ikea? Både levende og falske, for oss som ikke har så grønne fingre. Hvilke planter er eventuelt svært lette og holde? 

 

Jeg vet ikke om de har det akkurat på IKEA, men jeg er en konsekvent plantedreper og har likevel klart å holde liv i min fredslilje i flere år. Den "sier i fra" om at den trenger vann ved å plutselig flate ut, da er det bare å pøse på med vann så spretter den opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, Leeloo said:

Jeg vet ikke om de har det akkurat på IKEA, men jeg er en konsekvent plantedreper og har likevel klart å holde liv i min fredslilje i flere år. Den "sier i fra" om at den trenger vann ved å plutselig flate ut, da er det bare å pøse på med vann så spretter den opp igjen.

Åh tusen takk. Det høres jo kjempegreit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har testet gassgrillen? Liker utseende på den og bordet man kan sette inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, nattsvermer said:

Er det noen som har testet gassgrillen? Liker utseende på den og bordet man kan sette inntil.

 Ikke testet, men vurderer den selv. Liker at det blir pent og funksjonelt samtidig.

Anonymkode: 65576...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker ikea, er det noen av dere som har stocholm vitrineskap, som vet om fargen holder seg?

- er utrolig usikker på om jeg skal kjøpe denne

image.png.f40fd38e2052c3c298d12dbe5097dd5a.png

Anonymkode: 572b6...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker ikea, er det noen av dere som har stocholm vitrineskap, som vet om fargen holder seg?

- er utrolig usikker på om jeg skal kjøpe denne

image.png.f40fd38e2052c3c298d12dbe5097dd5a.png

Anonymkode: 572b6...722

Jeg hadde ikke vitrineskap, men en tralle med bord under i samme serie. Den har gått ut av produksjon for mange år siden. Men den overlevde 6år i mitt eie før jeg flyttet og ikke hadde bruk for den noe mere. Jeg brukte det som avlastningsbord på kjøkkenet og fargen holdt seg veldig bra.

Endret av Vegglampe
Formulerte meg litt dårlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...