Gjest LaptopPute Skrevet 15. august 2019 #81 Skrevet 15. august 2019 3 hours ago, Mynona said: Hmm... kanskje den er bedre enn normela... Jeg vil ha Nordmela til et soverom, for liker at den har skuffer, mens synes at Syvde virka bra for kottet vårt.
Leo Skrevet 15. august 2019 #82 Skrevet 15. august 2019 Jeg ble faktisk litt sjokkert da jeg så at IKEA-katalogen lå i postkassen! De snakker så varmt om miljø og reduksjon av avfall og så distribuerer de ufattelige mengder papir som skal produseres, fraktes (Gjentatte ganger), gjenvinnes osv. De fleste (Til og med min gamle mor som er godt oppe i 70-årene) er vel på nett og kan se på varene der. De som absolutt vil ha katalogen på papir kan helt sikkert ringe og bestille den. Det ville ha spart mye søppel det! 14
Gjest Nina1975 Skrevet 15. august 2019 #83 Skrevet 15. august 2019 Kommer pax garderobe på salg av og til?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #84 Skrevet 16. august 2019 Til damene her inne: Hvilke kommoder fra IKEA synes dere er fine? Jeg trenger noen nye kommoder til å oppbevare klær i. Anonymkode: 4a167...421
Gjest LaptopPute Skrevet 16. august 2019 #85 Skrevet 16. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Til damene her inne: Hvilke kommoder fra IKEA synes dere er fine? Jeg trenger noen nye kommoder til å oppbevare klær i. Anonymkode: 4a167...421 Oi, Ikea har masse ulikt! Det kommer veldig an på stilen og lommeboka di. Selv liker jeg godt de møblene som man kan designe selv for å dekke behovet sitt og som man eventuelt kan bygge på senere. Noen eksempler: Platsa kommode - du kan bygge de sånn som du vil Nordli - samme løsning - design sånn som du vil ha den Ellers synes jeg at disse er fine: Hemnes - for en klassisk "voksen" stil Nordmela - nytt hos Ikea. Denne er mer moderne i stilen. Jeg ønsker å kjøpe den selv da du også kan henge noen klær opp. Malm - en klassisk Malm er fint, men jeg liker denne lille versjonen bedre da det ikke blir så bulkete. Får plass til mye i den, undertøy, sokker og t-skjorter. BJÖRKSNÄS - hvis du vil ha et møbel som passer inn overalt, er litt nøytralt men likevel litt moderne med skinn-håndtakene Songesand - Mer tradisjonell, "gammeldags" stil. Ikke noe for meg, men et veldig pent møbel.
Gjest LaptopPute Skrevet 16. august 2019 #86 Skrevet 16. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Til damene her inne: Hvilke kommoder fra IKEA synes dere er fine? Jeg trenger noen nye kommoder til å oppbevare klær i. Anonymkode: 4a167...421 Og du kan spørre menn om dette og altså.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #87 Skrevet 16. august 2019 3 hours ago, LaptopPute said: Og du kan spørre menn om dette og altså. Jo, men jeg ønsker kvinners perspektiv fordi jeg er en mann som ønsker å innrede et hjem som ei kvinne foretrekker. Takk for et meget grundig svar i posten ovenfor. Jeg har relativt god råd. Anonymkode: 4a167...421
Gjest LaptopPute Skrevet 16. august 2019 #88 Skrevet 16. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, men jeg ønsker kvinners perspektiv fordi jeg er en mann som ønsker å innrede et hjem som ei kvinne foretrekker. Takk for et meget grundig svar i posten ovenfor. Jeg har relativt god råd. Anonymkode: 4a167...421 Hvis du vil innrede etter hvordan en kvinne foretrekker så hadde jeg gått for lyst og åpent og pene og rene linjer. Altså ingen mørke farger. Ikke skinnsofa og slikt. Ikke mange store bulkete møbler. Hvis du innreder lyst og åpent så er det mye lettere for en eventuell kvinne og komme og sette sitt "touch" med pynteputer, pledd og diverse farger hun liker senere. Samtidig bør du ikke ha det for sykehus-sterilt. Så hvis du kjøper en stor kommode så er det viktig at det ikke er mange store møbler i rommet samtidig, en seng er fint, men en stor kommode stående inntil et stort garderobeskap blir fort mye. Samtidig setter sikkert en mulig partner pris på en skuff eller to til tingene hennes. Jeg hadde gått for en stor hvit Hemnes-kommode om jeg var deg. Hvis du vil pynte den litt så kan du sette neon falske planter (ta ekte hvis du liker å stelle planter) fra Ikea på toppen med et duftlys. Gode dufter er jo ofte tiltrekkende i et hjem. Noe slikt for eksempel: Hemnes Fejka planter Duftlys i vanilje Men hvis du ville hatt et litt mer fresht og kanskje kjønnsnøytralt uttrykk så hadde jeg gått for Nordli-kommoden. Den er veldig stilig, samme styling på toppen fungerer. Nordli kommode med stilig kombinasjon Hvis du vil myke opp rommet, altså gjøre kommoden enda mer koselig og rommet litt mindre sterilt så kan du sette en kurv inntil kommoden på siden og legge et pledd oppi. For eksempel: Flådis kurv Ingrun pledd
Gjest LaptopPute Skrevet 16. august 2019 #89 Skrevet 16. august 2019 Hvis du i tillegg trenger oppbevaring i gangen så kan du kjøpe et matchende Nordli kommode og ta noen puter på toppen og bruke som benk slik som det ene bildet her: Nordli kommode som benk i gangen Puter til benk
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #90 Skrevet 16. august 2019 On 8/15/2019 at 6:13 PM, Leo said: Jeg ble faktisk litt sjokkert da jeg så at IKEA-katalogen lå i postkassen! De snakker så varmt om miljø og reduksjon av avfall og så distribuerer de ufattelige mengder papir som skal produseres, fraktes (Gjentatte ganger), gjenvinnes osv. De fleste (Til og med min gamle mor som er godt oppe i 70-årene) er vel på nett og kan se på varene der. De som absolutt vil ha katalogen på papir kan helt sikkert ringe og bestille den. Det ville ha spart mye søppel det! Hvis du er bruker på Ikea.no så får du det automatisk noe som er veldig dumt, men du kan be dem om å ta deg av lista, og de har alternativ for dem som ønsker å gå inn og bestille en katalog. De burde bare ta bort den lista slik at hver enkelt måtte bestilt hvis dem ønsket. Anonymkode: 65576...af4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #91 Skrevet 18. august 2019 Noen som har prøvd dobbel gardinstang? https://www.ikea.com/no/no/p/raecka-hugad-dobbel-gardinstangkombinasjon-hvit-s29929249/ Anonymkode: 65576...af4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #92 Skrevet 18. august 2019 Noen som har stocksund sofaer eller møckelby spisebordet ? Er dere fornøyde ? https://www.ikea.com/no/no/p/stocksund-3-seters-sofa-nolhaga-grabeige-svart-tre-s89033808/ https://www.ikea.com/no/no/p/moeckelby-bord-eik-00293772/ Anonymkode: da3a1...c65
Gjest LaptopPute Skrevet 18. august 2019 #93 Skrevet 18. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som har stocksund sofaer eller møckelby spisebordet ? Er dere fornøyde ? https://www.ikea.com/no/no/p/stocksund-3-seters-sofa-nolhaga-grabeige-svart-tre-s89033808/ https://www.ikea.com/no/no/p/moeckelby-bord-eik-00293772/ Anonymkode: da3a1...c65 Jeg har Stocksund stol. Jeg liker den veldig godt. Har i Norhala gråbeige og med de lyse trebeina. Synes de lyse beina gir stolen et litt lettere uttrykk siden det er en ganske tung stol. Den har en ganske lav rygg synes jeg, jeg er 173 og setter meg godt oppi og nedi stolen hvis du skjønner for å kunne slappe av. Ryggen er såpass lav at jeg sitter ikke rett opp og ned komfortabel i den. Synes at trekket har holdt seg veldig fint, også selve sitteputa. Hatt den i bare 2 år da.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #94 Skrevet 18. august 2019 Siste innkjøp: https://www.ikea.com/no/no/p/bagganaes-knotter-messingfarget-00338412/ https://www.ikea.com/no/no/p/fladis-kurv-siv-60322173/ https://www.ikea.com/no/no/p/sammanhang-utstillingshylle-metall-glass-60412324/ https://www.ikea.com/no/no/p/eklatant-krukke-med-lokk-klart-glass-bambus-10376601/ Anonymkode: 65576...af4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #95 Skrevet 25. august 2019 På 16.8.2019 den 21.53, LaptopPute skrev: Hvis du vil innrede etter hvordan en kvinne foretrekker så hadde jeg gått for lyst og åpent og pene og rene linjer. Altså ingen mørke farger. Ikke skinnsofa og slikt. Ikke mange store bulkete møbler. Beklager sent svar. Hva mener du med bulkete møbler? Jeg er ikke så inne i "møbelverden" så det er derfor jeg spør. Anonymkode: 26cf5...e07
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #96 Skrevet 28. august 2019 On 8/25/2019 at 1:03 PM, AnonymBruker said: Beklager sent svar. Hva mener du med bulkete møbler? Jeg er ikke så inne i "møbelverden" så det er derfor jeg spør. Anonymkode: 26cf5...e07 Jeg prøver igjen. Anonymkode: 4a167...421
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #97 Skrevet 28. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver igjen. Anonymkode: 4a167...421 Møbler uten rette linjer. Anonymkode: 294ef...a1e
Gjest LaptopPute Skrevet 28. august 2019 #98 Skrevet 28. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Møbler uten rette linjer. Anonymkode: 294ef...a1e Ja enig. Og at det liksom ikke er noe stort i møbelet som står ut og tar unødvendig plass.
Petra75 Skrevet 28. august 2019 #99 Skrevet 28. august 2019 Noen som har erfaring med Vallentuna sovesofamoduler? Jeg må ha gjesteseng og gjesterommet er ikke så stort, så jeg tenkte på en løsning med disse..
Gjest LaptopPute Skrevet 28. august 2019 #100 Skrevet 28. august 2019 52 minutter siden, Petra75 said: Noen som har erfaring med Vallentuna sovesofamoduler? Jeg må ha gjesteseng og gjesterommet er ikke så stort, så jeg tenkte på en løsning med disse.. Hørt at de skal være ganske ok å sove på for en natt. Jeg synes de ser utrolig praktiske ut. Selve sofaen synes jeg er for hard til å sitte godt i, men kunne ønske jeg likte den, for de virker bare så utrolig praktiske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå