Gå til innhold

DixieRose blogg


terteskjell

Anbefalte innlegg

Det er en uviktig og liten blogg som kanskje er ment for venner og bekjente. Likevel må jeg gjenta meg selv, jeg blir rystet over mangelen på evne til kritisk tenkning blant disse damene. Hvordan går det an for et voksent menneske å være så lite reflektert? Og i tillegg ha jobbet som lærer? 

Endret av Observer
Skrivefeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Blir litt forumpoliti i dag, men saken med ABD har gjort meg veldig oppmerksom på hvordan det er lett å diskreditere et helt underforum ut fra noen få kommentarer, vi blir liksom alle dratt med i dragsuget. 

Jeg henstiller om at alle vurderer nøye hvorvidt kritikk av denne bloggen er viktig og nødvendig. Dette kan bare gi vedkommende vann på mølla. Vei fordelen av å gi klikk opp mot ulempene ved å gi vedkommende oppmerksomhet. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte henne godt som blogger før. Ikke nå etter alle innleggene hvor hun langer ut og stempler oss på rampelyset som mobbere. Jeg kjenner jeg blir sint når hun skriver alle forsvarsinnleggene om Anne Brith.

Hun har fått masse bevis fra flere av dere. Når hun vender det døve øret til får hun takke seg selv når alle kortene etter hvert vil komme på bordet om helten hennes som hun forsvarer.

Kan hun ikke begynne å blogge hyggelig som hun gjorde før.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst være greit med hets, mobbing og trakassering i kampen mot hets, mobbing og trakassering.
Jeg prøvde å forklare at å ved å henge ut to spesifikke brukere så har man krysset en grense som ikke er okey. Jeg har fått beskjed om å skamme meg.

De to brukerne har fått beskjed om at de blir hengt ut på bloggen så de i det minste er klar over det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Emmelise skrev:

Det skal visst være greit med hets, mobbing og trakassering i kampen mot hets, mobbing og trakassering.
Jeg prøvde å forklare at å ved å henge ut to spesifikke brukere så har man krysset en grense som ikke er okey. Jeg har fått beskjed om å skamme meg.

De to brukerne har fått beskjed om at de blir hengt ut på bloggen så de i det minste er klar over det.

Jeg fatter ikke logikken bak det innlegget. Er det "Gjør som jeg sier. Ikke som jeg gjør".Hun trakasserer og henger ut andre for hva det er verdt.

Når hun siterer fra dette forumet, er det brudd på Åndsverkloven og hun kan anmeldes, hvis  en trekker det langt nok.

Endret av Honey Dew
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bloggeren ikke har fått med seg er at disse to innleggene er kopier av innlegg moderatorene tillater blir stående på Rampelys uten å anses som verken hets eller mobbing. Så bloggeren bør faktisk ta dette med moderatorene, istedet for å henge ut brukere.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg fatter ikke logikken bak det innlegget. Er det "Gjør som jeg sier. Ikke som jeg gjør".Hun trakasserer og henger ut andre for hva det er verdt.

Når hun siterer fra dette forumet, er det brudd på Åndsverkloven og hun kan anmeldes, hvis  en trekker det langt nok.

Hun har lov til å sitere, men da må hun linke. Siteringsretten. Det har hun gjort. Da er det ikke brudd på Åndsverkloven.

Hvis vi skal trekke det langt gjør Ast og Blogg om toppbloggerei det samme på sine blogger. De bruker skjermdumper til å dokumetnere i Anne Brith saken.

Nå må vi passe oss slik at vi ikke graver vår egen grav. Jeg la merke til at det ble sitert rett fra hennes kommentarfelt på samme måte som det hun har gjort.

Jeg tror det var på tråden om Anne Brith.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg fatter ikke logikken bak det innlegget. Er det "Gjør som jeg sier. Ikke som jeg gjør".Hun trakasserer og henger ut andre for hva det er verdt.

Når hun siterer fra dette forumet, er det brudd på Åndsverkloven og hun kan anmeldes, hvis  en trekker det langt nok.

Rettelse ny feil kommer :) Det var @Pust på tråden her som siterte noe fra dixierose sitt blogginnlegg som handlet om kritikken mellom toppbloggere.  Det kan hun bruke mot oss.

Endret av Lambigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lambigirl skrev:

Rettelse ny feil kommer :) Det var @Pust på tråden her som siterte noe fra dixierose sitt blogginnlegg som handlet om kritikken mellom toppbloggere.  Det kan hun bruke mot oss.

På hvilken måte da, mener du? Det er helt innenfor sitatretten og gjort på samme måte som bloggeren har gjort i eget innlegg. 

https://snl.no/sitatrett

https://delrett.no/nb/sporsmal/hvor-mye-kan-siteres

Endret av Pust
Lagt til lenker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det bloggeren ikke har fått med seg er at disse to innleggene er kopier av innlegg moderatorene tillater blir stående på Rampelys uten å anses som verken hets eller mobbing. Så bloggeren bør faktisk ta dette med moderatorene, istedet for å henge ut brukere.

Jepp. Det er tre ganske barske innlegg i ABD-tråden som er kopier fra en annen tråd. Det er et mysterium hvorfor noen tråder ryddes konsekvent for alt som skurrer, mens andre tråder har innlegg som er langt over grensen for det akseptable. Så ja, bloggeren bør rapportere i stedet for å gå på limpinnen og tro på løsrevne sitater. På en annen side er det jo i god ABD-ånd.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.3.2019 den 10.53, Pust skrev:

Oi oi oi ... 😲

Det at anonyme er de verste hetserne på nettet er herved tilbakevist. Her står de fram med fullt navn, både som blogger og i kommentarfelt, og er så drøye i sine utsagn at de egentlig burde anmeldes (!). Hva syns arbeidsgiver om at lærere i grunnskolen (en av de som kommenterer) går ut med slike påstander og slike meninger? Og bloggeier burde definitivt få beskjed om at hun har redaktøransvar for all gørra hun tillater i kommentarfeltet.

Det enkleste hadde vel vært å anmelde vedkommende for hatefulleytringer i kommentarfeltet på bloggen sin. Hun har jo redaktøransvaret.  

Linken hun viser til på Politiet sin side står det «En diskriminerende eller hatefull ytring er å true eller håne noen.»

I kommentarfeltet på dette innlegget skriver hun: «Diskutere med en slik dust som deg er dødfødt! Du fremstår som en dust i dine kommentarer!».

Nå gidder ikke jeg å lese alle innleggene og kommentarfeltene til denne bloggeren, men hvis det er slik hun formulerer seg i kommentarfeltet så mener jeg at det går under politiet sin definisjon på en hatefull ytring...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke «dust» går inn under hatefull ytring, tror heller ikke bloggeren har særlig ærekrenkende kraft. Fint at de viser frem hvordan det å støtte ABD arter seg, her ser vi de mest ihuga støttespillerne i fri dressur. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Firestone skrev:

Tror ikke «dust» går inn under hatefull ytring, tror heller ikke bloggeren har særlig ærekrenkende kraft. Fint at de viser frem hvordan det å støtte ABD arter seg, her ser vi de mest ihuga støttespillerne i fri dressur. 

Jeg mener personlig at dust ikke går under hatefull ytring. Men hvis man ser det fra bloggeren sin egen definisjon av hatefulle ytringer (tenker på anmeldelsen av kvinneguiden/rampelyset og hennes innlegg/kommentarer) så kaster hun stein i glasshus. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kanskje aller mest pinlig for ABD at hennes fans viser en slik mangel på folkeskikk.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det latterlige med Anne Britt Davidsens "8-årige kamp mot netthets" er at kampen utarter i følgere som blindt kaster kampestein i glasshus med den samme netthetsen de påstår de vil bekjempe.  Det gjør henne ikke akkurat en tjeneste.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tiramy skrev:

Det enkleste hadde vel vært å anmelde vedkommende for hatefulleytringer i kommentarfeltet på bloggen sin. Hun har jo redaktøransvaret.  

Linken hun viser til på Politiet sin side står det «En diskriminerende eller hatefull ytring er å true eller håne noen.»

I kommentarfeltet på dette innlegget skriver hun: «Diskutere med en slik dust som deg er dødfødt! Du fremstår som en dust i dine kommentarer!».

Nå gidder ikke jeg å lese alle innleggene og kommentarfeltene til denne bloggeren, men hvis det er slik hun formulerer seg i kommentarfeltet så mener jeg at det går under politiet sin definisjon på en hatefull ytring...

Det er jo slik hun svarer de som er imot hennes meninger. Er sjokkert over hvordan ett voksent menneske kan skrive slikt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, terteskjell skrev:

Det er jo slik hun svarer de som er imot hennes meninger. Er sjokkert over hvordan ett voksent menneske kan skrive slikt. 

Det er når det er tomt for velbegrunnede argumenter at personkarakteristikkene kommer frem.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...