Gå til innhold

DixieRose blogg


terteskjell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å du milde.

Slutter aldri å forundre meg over hvor aggressivt og hatefullt de som visstnok er imot mobbing kan tillate seg å uttrykke seg om andre. Den store ironien her, er at svært mye av det kommentarfeltet ville blitt sletta her på Rampelys.

Det er heller ikke lov med udokumenterte påstander her på Rampelys, om en ikke ønsker å lese den dokumentasjon får være opp til hver enkelt - men å hevde at det som sies her er løgner faller simpelthen på stengrunn.

Påstanden som gjentas om at anonymitet på Rampelys er et problem, stemmer heller ikke. Folk sier langt drøyere ting enn hva som godtas her på Rampelys under fullt åpne Facebookprofiler (eller katteblogger):
https://www.dagbladet.no/nyheter/hetses-for-klimastreiken---las-deg-inn-pa-mentalsykehus/70891157

Faktisk finnes det en studie som tyder på at det blir mer sinte kommentarer når folk skriver under eget navn, og føler at en er i sin moralske rett, som f.eks å 'kjempe mot mobbing':

Sitat

De som sto fram med eget navn, brukte flere sinte uttrykk i kommentarene sine.
[...]
Når de moralsk indignerte skriver hatefulle kommentarer, mener de trolig at de er i sin fulle rett til å gjøre akkurat det. De får selskap av mange, noe som forsterker troen på at de står for riktige synspunkter. De har ikke noe å skjule – det er de andre som bør skamme seg

https://forskning.no/sosiale-relasjoner-mobbing-sosiologi/mest-netthets-under-fullt-navn/404556

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 40 år +  damene har en facebookgruppe hvor de deler blogginnleggene sine og skryter hemningsløst av hverandres innlegg.

Jeg var med i gruppa men meldte meg ut fordi det var dønn kjedelige bloggere. Hvor mange ganger er det interessant å se dråpebilder tatt fra ulike vinkler,  se de samme naturbildene med trær og skog, lese om deres kroniske sykdommer, lese om hunder og katter og se bilder av hundene og kattene i alle vinkler. Det er hyggelig at de har en egen facebookgruppe for sin aldersgruppe.

Hvis du ser på kommentarfeltet til 40-års bloggerne er det de samme damene som kommenterer på hverandres blogg som som er medlemmer på facebookgruppen. De nærmerst ryggslikker hverandre i hverandres kommentarfelt, fin blogg, fine bilder, du er flink å ta bilder, stå på og de er enige i ett og alt med hverandre. Gruppen var ikke noe for meg.

Skirver du en kritisk kommentar godkjenner ingen av damene kommentaren. Tror meg jeg har forsøkt, og jeg forsøkte å skrive en kommentar på denne bloggen https://toivosdatter.blogg.no/  Ingen av mine kritiske kommentarer så dagens lys.

Jeg tror ikke noen av damene takler negative kommentarer på sine blogginnlegg siden fellestrekket er at de ikke deler kritiske kommentarer. De er i sin trygge lille boble hvor de får positive kommentarer fra hverandre. Når de skriver et blogginnlegg må de ta høyde for at de får kritiske kommentarer. Det tenker de ikke over.

Du snakker om å leve i sin egen lille sfære.

 

 

 

Endret av Lambigirl
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid tar det før det kommer et innlegg om at nå har ulvene på kg kastet seg over henne også? 😉

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi ... 😲

Det at anonyme er de verste hetserne på nettet er herved tilbakevist. Her står de fram med fullt navn, både som blogger og i kommentarfelt, og er så drøye i sine utsagn at de egentlig burde anmeldes (!). Hva syns arbeidsgiver om at lærere i grunnskolen (en av de som kommenterer) går ut med slike påstander og slike meninger? Og bloggeier burde definitivt få beskjed om at hun har redaktøransvar for all gørra hun tillater i kommentarfeltet.

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pust skrev:

Oi oi oi ... 😲

Det at anonyme er de verste hetserne på nettet er herved tilbakevist. Her står de fram med fullt navn, både som blogger og i kommentarfelt, og er så drøye i sine utsagn at de egentlig burde anmeldes (!). Hva syns arbeidsgiver om at lærere i grunnskolen (en av de som kommenterer) går ut med slike påstander og slike meninger? Og bloggeier burde definitivt få beskjed om at hun har redaktøransvar for all gørra hun tillater i kommentarfeltet.

Jeg har forsøkt. Kommentarene mine så ikke dagens lys. Tre ganger i gå kveld la jeg inn kommentarer uten at de ble godkjente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! I stedet for å bidra positivt til diskusjoner om mobbing så fremstår disse menneskene som veldig forutinntatt og inkompetente på hva mobbing faktisk er.  

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi

Det er i allefall døfødt å prøve å få noen fornuftige svar. Å ja, eg er over 40, eg har en av de største bloggene her i landet, men eg er ikkje med i den gjenger der altså. Hun(Dixirose) sier hun har lest alt her inne det siste året og da er det jo rart hun ikkje har sett all den dokumentasjonen som er lagt frem i f.eks AB-Saken. Stilte henne dette spørsmålet i kommentarfeltet, men er ikkje publisert. Eg rister bare på hodet av hele bloggen og henne, men nå har hun vel oppnådd en milepæl siden hun har fått seg en "Tråd" her inna haha Ikkje vil hun heller på Topplista for hun vil bare være en liten blogger kun for sine venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe av det hun har skrevet om de forskjellige tingene. Men jeg la igjen en kommentar på hennes første innlegg om hvordan hun angivelig hadde politianmeldt Kvinneguiden.

Og jeg tok skjermbilde av kommentaren før jeg trykket på "publiser". https://imgur.com/vEXWm87
Den ble slettet selvsagt og jeg fikk beskjed om at "hun aldri vil tillatte sladder og mobbing av Anne Brith". Ettersom jeg hadde nevnt ting som i tillegg hadde vært dekket av Dagens Næringsliv så svarte jeg selvsagt på den påstanden. Den kommentaren ble også editert med samme svada.

Bortsett fra at jeg skrev hverken sladder eller mobbing av Anne Brith, jeg påpekte at jeg syntes det var dårlig oppførsel å beskylde tilfeldige mennesker for nedrig oppførsel uten bevis eller dokumentasjon og at man skal holde seg for god for sånt.
Det går visstnok under "hets av Anne Brith" det også skal man tro svaret jeg fikk.

Det hadde ikke plagd meg om hun hadde slettet kommentaren min totalt og lot som om den ikke hadde vært postet. Men at hun editerer ut alt jeg skriver og bare lar svada stå igjen, det misliker jeg sterkt. Meget sterkt.
(Hennes ene katt er søsken til min katt tror vi, nøytral hyggeprat fra min side)

Og ettersom jeg ikke liker å bli anklaget for nedrig oppførsel, og de ikke kan bevise det, eller lar meg få poengtere at jeg ikke syntes det er greit med hets av tilfeldige mennesker, så har jeg bestemt meg for at den bloggen der... den får kjøre sitt eget løp på egenhånd uten at jeg gidder å bry meg mer enn nødvendig.

Endret av Emmelise
løpe sitt eget kjør.. lol.. *trøtt* retta nå
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Giggi skrev:

Oi! I stedet for å bidra positivt til diskusjoner om mobbing så fremstår disse menneskene som veldig forutinntatt og inkompetente på hva mobbing faktisk er.  

 

Det er tydelig at kritikk som rammer Anne Brith Davidsen er mobbing og hets, mens kritikk som rammer andre bloggere, er kritikk. 

«Kritikken kan være konstruktiv og kritikken kan være hard. Målet for kritikken er for at man skal utvikle seg f.eks. bli bedre på et fagfelt.»

«Det de færreste tenker over når de beskylder Kristin og Anette Marie for å mobbe Sophie Elise er at de jobber som influencere. De er kollegaer på samme måte som når vi har våre arbeidskollegaer gjennom jobben. Som arbeidskollegaer flest gir vi hverandre råd, veiledning og oppmuntring. Alt dette mener jeg er en form for kritikk!»

https://dixierose.blogg.no/influencere-toppbloggere-som-gjensidige-arbeidskollegaer-som-gir-hverandre-kritikk.html

Endret av Pust
Rettet ordlyd
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppfordring:

Jeg håper at vi kan få en like saklig diskusjon om denne bloggeren som den om ABD. Vi vil ikke at denne bloggeren skal få blod på tann.

Endret av Honey Dew
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

En liten oppfordring:

Jeg håper at vi kan få en like saklig diskusjon om denne bloggeren som den om ABD. Vi vil ikke at denne bloggeren skal få blod på tann.

Helt enig. Vi får holde hverandre litt i ørene 👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngstemann på 11 i familien vår har en god kommentar til ting hun syns er tåpelig: thank you next. 

Tenker vi sier det om denne bloggeren. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Enig med deg @Minipilla. Bloggen inneholder ikke interessante temaer, er alt for privat og er nok bare en måtte å få utløp for subjektive meninger om dette og hint. Likevel måtte jeg kommentere at forståelsen for hva som er kritikk og hva som er hets, ikke mangler, det er kun når det gjelder en bestemt blogger at kritikk ikke blir tålt. 

Heretter skal hun få leve i fred med sitt. Håper hun husker på at hun har redaktøransvar for både det hun skriver selv og hva andre skriver i hennes kommentarfelt, og at det ikke er tillatt å endre på andres tekst, ikke engang den som ligger i ens eget kommentarfelt. Er kommentaren uvelkommen kan den slettes -  ellers må den stå slik den er.

Endret av Pust
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noe bli skrevet på den måten her inne som hun svarer sine lesere. Det hun gjør er mobbing på høyt plan😔

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...