Gå til innhold

DixieRose blogg

terteskjell

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl

Jeg mener så lenge bloggeren angriper oss på KG så er det på sin plass at hun blir diskutert. Jeg har prøvd å sende flere kommentarer med de godkjennes ikke. Da må hun forvente at ting skrive om henne. 

Hun har rett i at det ofte blir brukerdebatter mellom oss når vi har ulike synspunkter om de vi diskuterer. 

Når hun har en offentlig blogg må hun forvente å bli diskutert og når hun provoserer oss på KG er det helt innafor for det er provosering hun holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Honey Dew skrev (14 timer siden):

Hun skrev jo det samme om sin bloggvenninne ABD også da det stod på som verst. Tror ikke disse to damene kjenner hverandre heller.

Om ABD? Seriøst? Alle som har fulgt med vet jo at ABD ikke har spilt med ærlige kort og dummet seg helt ut for offentligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (16 minutter siden):

Jeg mener så lenge bloggeren angriper oss på KG så er det på sin plass at hun blir diskutert. Jeg har prøvd å sende flere kommentarer med de godkjennes ikke. Da må hun forvente at ting skrive om henne. 

Hun har rett i at det ofte blir brukerdebatter mellom oss når vi har ulike synspunkter om de vi diskuterer. 

Når hun har en offentlig blogg må hun forvente å bli diskutert og når hun provoserer oss på KG er det helt innafor for det er provosering hun holder på med. 

Det sies at det er en første gang for alt, og for første gang er vi to enig i noe🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (21 timer siden):

Ja, ikke sant. Hun har ikke peiling på hva mobbing er, nei og det provoserer meg så voldsomt. Skal kommentere et av innleggene hennes og fortelle henne hva mobbing faktisk er. Det er bra hun engasjerer seg, men hun misbruker jo mobbebegrepet. Konstruktiv kritikk er langt fra mobbing. 

Har du kommentert og gikk den gjennom sensuren til purrpurr? Orker ikke å gi henne bloggklikk hvis ikke🤪

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (19 minutter siden):

Det sies at det er en første gang for alt, og for første gang er vi to enig i noe🤣

Ikke sant 🙂 Det kan bli flere ganger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Om ABD? Seriøst? Alle som har fulgt med vet jo at ABD ikke har spilt med ærlige kort og dummet seg helt ut for offentligheten. 

Det er vel ei til som ikke har spilt med ærlige kort og dermed dummet seg helt ut for offentligheten nylig. Noen kommentar til det?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (1 time siden):

Ja, det sprutet knapper på tastaturet hennes hele tiden. Det var kjære ABD her og kjære ABD der. 

Det ble mystisk stille fra DR når sannheten kom frem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta et søk på Dixie sin blogg etter ABD nå og det jeg fant er faktisk skremmende. Det er jo klin likt?

Side opp og side ned om haterene på KG. Mobberene. Hatefulle ytringer etc. Joda, hun har slettet alle innleggene sine om ABD på bloggen, men de finnes. Som hun selv skrev nylig - det en skriver på nett/legger ut på nett - blir på nettet til evig tid.

For over to år siden hadde hun altså samme korstog som nå, og via diverse kommentarer i eget kommentarfelt så skriver hun blant annet at hun er fagperson på temaet mobbing, hun har satt seg grundig inn i dette og jeg siterer: KOMMER ALDRI TIL Å ENDRE MENING

Min personlige mening er at hun skader debatten om nettmobbing. Hun ødelegger definisjonen og meningen til ordet. Og jeg mener hun håner de som faktisk opplever mobbing med dette korstoget sitt. Så jeg mener at denne tråden absolutt har en verdi og livets rett. Det er viktig med en motpol i en slik debatt og hun har ingen intensjoner om å tilby det så fastlåst hun er og med de store skylappene hun har.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Og alle som har fulgt med vet at MA har gjort nøyaktig det samme. Hun har heller ikke spilt med ærlige kort og har dummet seg totalt ut hun også.
Hva har du å si til det? Hva mener du seriøst om det hun har gjort? 

Endret av Lunabelle
Endret et ord
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (5 timer siden):

Og alle som har fulgt med vet at MA har gjort nøyaktig det samme. Hun har heller ikke spilt med ærlige kort og har dummet seg totalt ut hun også.

Det er ikke det samme når MA har gjort noe vet du 🤪

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (På 11.9.2021 den 17.57):

Så Dixie ønsker fokus på mobbing. Bra! Definisjonen som Dixie selv har referert flere ganger og som ligger på Wikipedia er denne: Mobbing defineres vanligvis som negativ eller ondsinnet atferd, som gjentas og foregår over tid, i en relasjon som er preget av ubalanse i styrkeforholdet mellom partene - det vil si at den som blir utsatt for plagingen har vanskelig for å forsvare seg.

Jeg er enig i at enkelte kommentarer MA har fått opp igjennom årene kan ha vært negativt ladet eller ha ondsinnet baktanke bak seg. Det er dessverre umulig å sikre seg mot, spesielt jo flere følgere en har. Men det har ikke vært så enormt mange som Dixie prøver å fremstille det som. Tvert i mot har det faktisk vært veldig mye støtte og velmenende og konstruktiv kritikk. Men bare fordi en kritikk ikke blir etterfulgt av et hjerte så betyr det ikke at den er ondsinnet. Og ofte har disse hatefulle og ondsinnede uansett blitt rapportert og blitt moderert bort. Her prøver Dixie å svartmale tråden og så mange som mulig for å få sympati for saken sin og MA. Hun polariserer og svartmaler hele diskusjonen. Det bidrar ikke til noe konstruktivt.

Har dette blitt gjentatt og foregått over tid? Definitivt! Men så har hatefulle ytringer og kommentarer utenfor tema blitt moderert bort og så har ting roet seg ned. Inntil MA SELV fyrer opp igjen enten med å komme med et nytt blogginnlegg hun vet skaper debatt, eller ved å fyre opp diskusjonen her inne. Det er jo bevist, og hun har innrømmet det selv! MA har selv bidratt til at dette som Dixie kaller mobbing har foregått over lang tid. Hvem? MA SELV! Her misrepresenterer altså Dixie informasjonen for å igjen polarisere og svartmale den ene siden.

Så inkluderer og definisjonen av mobbing at det er en ubalanse i styrkeforholdet mellom partene, og at den som mobbes har vanskelig for å forsvare seg.

Virkelig? For det første var det MA selv som startet bloggen sin, og hun selv som velger hva hun legger ut og hvordan det skaper debatt og diskusjoner. Det tar ikke lang tid før hun får klare innspill på at for private ting ikke er lurt å legge ut, feilinformasjon som blir publisert er feil og ikke minst får hun veldig mange gode innspill til hva følgerene hennes følger henne for og hva følgerene mener hun er god på. Her er altså MA selv eieren, og hennes ansvar å komme med innhold. I hennes eget kommentarfelt har hun selv kontrollen over hva som publiseres. Hatefulle ytringer og krenkende kommentarer kan hun altså slette. Det betyr ikke at det er greit, og det betyr ikke at det ikke påvirker - men det er ikke nevnt noe sted at MA har klaget på kommentarfeltet sitt. I tillegg har hun heller aldri kommentert eller klaget på at hun får slike ytringer på private kanaler som e-post og mobil. Aldri har hun nevnt det. Så da gjenstår dette forumet og den berømte tråden.

Ubalanse i styrkeforhold og mobberen har vanskelig for å forsvare seg. Her inne er det et moderatorteam. Alle kommentarer en mener er hatefulle eller mobbing kan rapporteres (og blir rapportert), hvorpå moderatorene sletter de innleggene det gjelder. Hun har i tillegg forsvart seg her ved flere anledninger, både som anonym og som seg selv, via et ukjent antall brukere. Og hun har i tillegg kunnet forsvare seg både på snap, instagram og på bloggen sin. Mens andre som har vært negative stort sett kun har kunnet ytre seg i den ene tråden, som blir moderert av tredjeparter. Jeg mener faktisk at det er MA selv som har hatt kontrollen her, og makten. Ubalansen det snakkes om er der kanskje, men den er ikke stor og den tipper i motsatt retning av hva Dixie skal ha det til, dvs i MAs favør.

Men neida. Det er MA som er offeret (selv om hun i stor grad har påvirket reaksjonene). Og tråden er full av hatefulle kommentarer (selv om den ikke er det). Og alle som er negative er hatere (selv om de kun kommer med en mening om hva som kunne vært bedre). Og alle her er ulver (woff).

Så kommer Dixie og fyrer seg opp. Skriver innlegg opp og innlegg ned på hvor ekstremt slemme alle er med bloggvenninna si. Ignorerer GLATT alt det negative MA selv har gjort mot andre og det er ikke måte på hvilket forsvar hun legger rundt MA. MA kan gjøre feil, fordi hun blir mobbet. MA kan være stygg mot andre, fordi hun blir mobbet. MEN IKKE VÅG DERE ULVER Å VÆRE STYGGE MED BLOGGVENNINNA MI!! Og Dixie selv er jo ikke akkurat nådig i omtalene om flere av oss her inne. Listet opp med navn og saftige adjektiver. Og det er greit? Dixie kan holde på sånn? Fordi hun mener bloggvenninna ble mobbet?

Det minner litt om... tja... mobbing, egentlig? Hun kommer definitivt med negativ adferd mot mitt brukernavn. Ondsinnet? Ja det fremstår sånn med all den aggresjonen hun viser. Og ikke minst trusler hun tidligere har kommet med. Er relasjonen balansert? Nei - jeg har faktisk ingen måte å forsvare meg selv på ovenfor Dixie. Jeg har kommet med kommentarer som jeg har måttet vanne ut for å bli publisert, men hun svarer med minst like hard skyts tilbake uansett hva jeg kommer med. Jeg kan forsvare meg her, men det er få eller ingen av leserene av hennes blogg som leser her inne (i følge de selv i det minste). Har dette foregått over tid? Begynner å bli over en lengre periode nå ja.

Så jeg vil faktisk argumentere for at Dixie selv er en mobber. Spesielt når vi skal følge hennes egne lave standarder til å kalle noen mobber. Faktisk er hun en av den verste typen mobbere som finnes. Den type mobber som mobber med falsk flagg - ved å "støtte bloggvenninnen sin". Og ikke minst den type mobber som gjemmer seg bak en yrkestittel som både skal tilegne meningen sin faglig tyngde å respekt. "Lærer ja, og spes ped, da vet hun helt sikkert hva hun snakker om".

Og så skal jeg avslutte dette lange innlegget med to veldig gode sitat som jeg håper flere leser igjennom et par ganger og tar seg litt tid til ettertanke.

Så kloke ord til ettertanke trenger nok ikke noen signatur på hvem som skrev de. Men om noen lurer fælt og ikke finner ut av det så skal jeg heller kommentere det.

Ha en fortsatt fin dag folkens! :)

Sitatene du viser til var jo ord til ettertanke. Hvis hun hadde kuttet ut alle innleggene om hvor ille vi på kvinneguiden er og skrevet innlegg som dette skulle jeg tatt henne seriøst.

Jeg ser hun har noen gode innlegg om at andre bloggere skal respektere de som har en kronsik usynlig sykdom. Det er ingen tvil om at hun er en egnasjert person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (10 timer siden):

Har du kommentert og gikk den gjennom sensuren til purrpurr? Orker ikke å gi henne bloggklikk hvis ikke🤪

Har ikke fått gjort det enda, men skal si fra når jeg har gjort det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (16 minutter siden):

Blir spennende om den går igjennom hvilke svar purr purr kommer med 😜

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Hun godkjente min. Det trodde jeg aldri hun kom til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (20 timer siden):

MA har da virkelig ikke gjort nøyaktig det samme som ABD. Ja, hun hadde en (eller flere) bruker her inne, noe jeg ble veldig skuffet over, men samtidig delvis kan forstå (i alle fall behovet for å svare/forsvare seg selv). Samtidig forstår jeg det ikke og kunne aldri gjort noe lignende.

Men ABD var jo i en HELT annen liga. Orker ikke gå innpå det engang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lady T skrev (45 minutter siden):

MA har da virkelig ikke gjort nøyaktig det samme som ABD. Ja, hun hadde en (eller flere) bruker her inne, noe jeg ble veldig skuffet over, men samtidig delvis kan forstå (i alle fall behovet for å svare/forsvare seg selv). Samtidig forstår jeg det ikke og kunne aldri gjort noe lignende.

Enig med deg. Men og litt enig med @Lunabelle. MA har brukt flere av triksene til ABD. Hun har løyet. Hun har provosert. Men ABD var i en helt annen liga enn MA. Så å sammenligne de blir ikke helt rett heller, selv om det åpenbart har vært inspirasjon fra ABD her.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (1 time siden):

nomore82 skrev (20 minutter siden):

Enig med deg. Men og litt enig med @Lunabelle. MA har brukt flere av triksene til ABD. Hun har løyet. Hun har provosert. Men ABD var i en helt annen liga enn MA. Så å sammenligne de blir ikke helt rett heller, selv om det åpenbart har vært inspirasjon fra ABD her.

Selvfølgelig var mye av det ABD gjorde verre enn det MA har gjort. Men hadde ikke MA blitt avslørt så hadde hun nok fortsatt i det samme sporet og hvem vet hvor det hadde endt da. Men MA har også, i tillegg til å ha lurt oss her inne, brukt sin (-e) falske profiler til å skape oppmerksomhet om bloggen hennes. Har lesertallene og plasseringen på blogglisten sunket, så har hun skrevet et provoserende innlegg og brukt Trude4 aktivt for å diskutere bloggen og for å øke lesertallene. Noe som igjen har medført økte inntekter og høyere markedsverdi mtp samarbeid og reklame. 

Så selv om ABD var i en annen liga, så har MA plukket opp mye lærdom og mange tips fra henne og brukte denne kunnskapen kynisk. Jeg syns absolutt man kan sammenligne hva de to har gjort, selv om en av de ble avslørt og dermed forhindret fra å synke like lavt som den andre. 

ABD trakk seg forøvrig tilbake og har ligget lavt etterpå, mens MA slettet seg fra SoMe i et par dager og kom tilbake som om ingenting har hendt. Tilsynelatende uten et spor av ektefølt anger. Tillit er noe som må gjenopprettes skritt for skritt.

Endret av Lunabelle
La til siste avsnitt.
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (20 minutter siden):

Det var nok noe inspirasjon ja, ubevisst eller ikke. Føler dog den ene var kalkulerende mens den andre var desperat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (21 timer siden):

👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...