Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hipp hurra for Linnea og Emil, dette blir suverent 🥰👏 Lykke til. Nydelig med baby i hus. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
missLynch skrev (12 minutter siden):

Hipp hurra for Linnea og Emil, dette blir suverent 🥰👏 Lykke til. Nydelig med baby i hus. 

Vet vi om hun fikk gutt eller jente? 

Angående det å ikke-fornybar ut med graviditet så synes jeg det står respekt av det valget . Har vel vært lettere å sjule nå på vinteren hvor hun gjemme mage under stor genser eller kåpe. Uansett koselig med baby da❤️

Skrevet
FruR skrev (7 timer siden):

Angående det å ikke-fornybar ut med graviditet så synes jeg det står respekt av det valget . Har vel vært lettere å sjule nå på vinteren hvor hun gjemme mage under stor genser eller kåpe. Uansett koselig med baby da❤️

Hun har ikke født enda og er i 8 måned.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (9 timer siden):

Å hylle henne for å holde det privat,samtidig som du spør om barnets kjønn er ganske ironisk..

• Liker 29
  • Nyttig 5
Skrevet
Nutz skrev (På 2.2.2026 den 12.38):

Det er nå en ting, men for eksempel når hun trener på sats eller farter rundt på sparkesykkel. Folk er vanligvis helt ville til å spekulere i graviditeter, så dette syntes jeg er godt jobbet av henne.

Jeg satt på et venterom ved siden av henne i forrige uke og la ikke merke til at hun var gravid. Tror hun hadde på seg ytterjakke hele tiden. Ble helt sjokkert da jeg leste at hun var 8mnd på vei. Mange blir jo helt pingvin og umulige å overse når de er så lagt på vei.

• Liker 1
Skrevet
sisini skrev (53 minutter siden):

Jeg satt på et venterom ved siden av henne i forrige uke og la ikke merke til at hun var gravid. Tror hun hadde på seg ytterjakke hele tiden. Ble helt sjokkert da jeg leste at hun var 8mnd på vei. Mange blir jo helt pingvin og umulige å overse når de er så lagt på vei.

Får sikkert hat for denne kommentaren, men det har nok vært strengt regime med mat og trening under graviditeten 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Nutz skrev (5 minutter siden):

Får sikkert hat for denne kommentaren, men det har nok vært strengt regime med mat og trening under graviditeten 

Du fortjener hat også. Hvorfor legge seg opp i dette? 

At hun har vært åpen om utfordringer tidligere gir ikke alle automatisk rett til å analysere hver situasjon hun er i fremover? 

Slutt med slike nedrige spekulasjoner.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nutz skrev (12 minutter siden):

Det er forskjell på hat og korreks. Slike spekulasjoner er nedrige og unødvendige.

Så er det en gang slik at gravide mager er ulike. Selv hadde jeg rimelig liten mage gjennom hele svangerskapet, og jeg vagget ikke slik mange kvinner gjør.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg syns det er merkelig at det å ha et "strengt" regime i forbindelse med mat og trening i en graviditet skal vinkles til noe negativt. For meg virker det som flesteparten går motsatt vei, og at graviditet nesten blir sett på som en sykdom. Friske, unge kvinner blir sykemeldt nesten på dagen og jeg tror det er mange som lever svært stillesittende liv som gravide. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
sisini skrev (4 timer siden):

Herlighet, jeg kunne fint skjule at jeg var gravid i 8. mnd, mange som ikke visste at jeg var gravid før jeg hadde født. Noen av oss er bare naturlig små, og klarer fortsatt å gå vanlig. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
sisini skrev (På 6.2.2026 den 14.44):

Hun la ut et bilde fra treningssenteret tidligere denne uken der hun hadde på seg en vid treningssinglet, og det var ikke mulig å se at hun var gravid, men mange har liten mage selv når de er langt på vei.

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Skrevet
Kålrota skrev (På 6.2.2026 den 15.45):

Du fortjener hat også. Hvorfor legge seg opp i dette? 

At hun har vært åpen om utfordringer tidligere gir ikke alle automatisk rett til å analysere hver situasjon hun er i fremover? 

Slutt med slike nedrige spekulasjoner.

Enig! Det er så smålig. Dette har vi ingenting med, og vet ingenting om. Dessuten kan magestørrelse være tilfeldig og genetisk. Jeg spiste mye og akkurat hva jeg ville i første graviditet. Fikk likevel ganske liten mage og liten baby. Andre jeg kjenner har vært dårlige, fått i seg lite mat osv, og likevel fått store mager og babyer. Man bærer barnet forskjellig også. Magestørrelse og størrelse på baby trenger overhode ikke ha sammenheng med hva man spiser. Uansett ugreit å spekulere i synes jeg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (På 6.2.2026 den 16.03):

Det er forskjell på hat og korreks. Slike spekulasjoner er nedrige og unødvendige.

Så er det en gang slik at gravide mager er ulike. Selv hadde jeg rimelig liten mage gjennom hele svangerskapet, og jeg vagget ikke slik mange kvinner gjør.

Kjenner ei jeg ikke visste var gravid før hun fødte. Gikk i store, vide gensere som skjulte det lille som var av mage. Er vel ikke veldig vanlig, men det skjer. (Selv har jeg blitt ENORM!!)

Skrevet
missLynch skrev (På 5.2.2026 den 23.48):

Så koselig!

Den så jeg faktisk ikke komme, vet ikke hvorfor jeg fikk frivillig barnløs vibes. 

Lurer på hvilken brus hun tar med på føden 😅

• Liker 5
Skrevet
Nutz skrev (På 6.2.2026 den 15.38):

Babyen og magemål påvirkes lite av det. 

Folk kan ha alvorlig hypermesis et helt svangerskap. 

Jeg var tynn som gravid - fikk riktignok gjennomsnittlig mage vil jeg si. 

Andres magemål er i praksis like stort om man skulle målt plassen fosteret tar, forskjellen er bare at noen ligger mer mot rygg og da får man liten bump. 

• Liker 6
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Så koselig!

Den så jeg faktisk ikke komme, vet ikke hvorfor jeg fikk frivillig barnløs vibes. 

Det er nok fordi hun har sagt tidligere at hun ikke vil ha barn. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Feil tråd 🙈

Endret av AprilLudgate
Skrevet
AprilLudgate skrev (23 timer siden):

Så koselig!

Det må jo bli feiring av fødsel med hvit Monster 😂

Skrevet
Sammy! skrev (På 6.2.2026 den 16.17):

Jeg syns det er merkelig at det å ha et "strengt" regime i forbindelse med mat og trening i en graviditet skal vinkles til noe negativt. For meg virker det som flesteparten går motsatt vei, og at graviditet nesten blir sett på som en sykdom. Friske, unge kvinner blir sykemeldt nesten på dagen og jeg tror det er mange som lever svært stillesittende liv som gravide. 

Hva er dataene dine for at du synes det virker sånn og at du tror det?

Jeg kjenner mange som har vært gravide de siste få årene og jevnt over har alle vært i god form og jobbet eller presset seg til å jobbe mest mulig med plager som lett ville vært 100% sykemeldingsgrunn for en ikke-gravid mann. For MEG virker det som at med en gang man er gravid skal man tåle alt mulig av smerter og plager bedre enn ellers for "graviditet er ikke en sykdom" akkurat som at man ikke gror en hel unge innvendig og at det påvirker kroppen helt enormt mye. Det er kanskje ikke en sykdom men det er vitterlig en helsetilstand som er noe annet enn normalen. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
SoftKitty skrev (42 minutter siden):

Hva er dataene dine for at du synes det virker sånn og at du tror det?

Jeg kjenner mange som har vært gravide de siste få årene og jevnt over har alle vært i god form og jobbet eller presset seg til å jobbe mest mulig med plager som lett ville vært 100% sykemeldingsgrunn for en ikke-gravid mann. For MEG virker det som at med en gang man er gravid skal man tåle alt mulig av smerter og plager bedre enn ellers for "graviditet er ikke en sykdom" akkurat som at man ikke gror en hel unge innvendig og at det påvirker kroppen helt enormt mye. Det er kanskje ikke en sykdom men det er vitterlig en helsetilstand som er noe annet enn normalen. 

Det blir vel det samme som med deg, mine egne opplevelser, og derfor ordla jeg meg som jeg gjorde også. Jeg har gjennom arbeidslivet gjort meg disse erfaringene.

Det er jo heller ingen hemmelighet at helsen til en stor del av den norske befolkningen ikke akkurat er kjempegod, og jeg tror ikke at man som gravid blir et overmenneske og plutselig endrer livsstil totalt, selv om det og sikkert skjer i tilfeller.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...