Gå til innhold

Barne tv som du har i vranga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daniel Tiger er faen meg noe av det verste søppelet jeg har sett. Det, og "Poppeloppane". 

Er det noen som har barn som liker Poppeloppane?? 

Anonymkode: 17557...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kim Possible. Fryktelige stemmer og Winnie og Pherb. Hyletv deluxe.

Anonymkode: 2614d...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel Tiger er for jævlig. Heldigvis er barna over fasen med han.

Nå går det i tegnefilmer, som Den Lille Havfruen (nostalgi for mor) og Scooby-Doo (som faktisk er morsomt).

Andre fæle barne-TVer var Fantorangen, Poppeloppane og Ra-Ra, men Daniel Tiger tar kaka🔥 Peppa Gris syntes jeg var overkommelig, selv om det gikk på repeat en periode🐷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sveva skrev:

Daniel Tiger er for jævlig. Heldigvis er barna over fasen med han.

Nå går det i tegnefilmer, som Den Lille Havfruen (nostalgi for mor) og Scooby-Doo (som faktisk er morsomt).

Andre fæle barne-TVer var Fantorangen, Poppeloppane og Ra-Ra, men Daniel Tiger tar kaka🔥 Peppa Gris syntes jeg var overkommelig, selv om det gikk på repeat en periode🐷

Ååh ja. Rara. Guuud. Fins ikke noe mer irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel tiger tar kaka hos meg også! I tillegg blir jeg gal av Bing og den sytete stemmen hans!😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My little pony🤮

Hun har heldigvis fått dilla på de gode, gamle disney filmene nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en episode med Elsa en gang, både søster og faren spydde flere ganger. Alle gjør jo det av og til, det er jo virkeligheten, men syns det var litt voldsomt å vise i en Barne-TV serie, barne TV skal jo være koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Eldstemann så mye på Daniel Tiger. Kan forstå at mange reagerer på «overdrevet» pedagogikk i serien. Samtidig så har det vært en serie på TV som barnet mitt har hatt mye glede og nytte av. Det har vært en riktig serie for han, hvertfall :) . Da yngste barnet skulle bli født begynte riene på natta. Alt gikk stille for seg, men eldste våknet da han hørte baderomsdøra bli lukket igjen. Mens mannen «fikset» siste rest før avreise til sykehuset satt eldste og jeg i sofaen og så på Daniel tiger som skulle bli storebror. Han valgte både serien og episode helt selv. Så.. der satt vi da... jeg med rier som jeg «holdt inni meg..» og han som pratet ivrig om at snart var det hans tur til å bli storebror. Yngste liker ikke å se på TV programmer. Ca to år og hører litt musikk på tv-en (f.eks baby shark). Det er mer slitsomt, synes jeg... enn TV med mer «innhold»...

Anonymkode: 26ce0...f28

Enig. Daniel tiger snakker jo feks om følelser, noe det er viktig at barn lærer om. "hva føler jeg nå? Jeg er trist fordi.." osv. Slikt var det ikke mye av på barnetv når jeg var liten. Men sangene er grusomt irriterende da 😂😂

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teen Titans Go og Powerpuffjentene. Uff, hva har de gjort med barndom-seriene mine? 😂

 

OG R.I.P Winx fordi de jentene ser ut som de har gått over til silikon og litt av hvert.

Anonymkode: 9257c...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa Gris, alt for intenst  😩 Daniel Tiger, alt er så pedagogisk riktig at jeg får angst 😆  

Regnbue Ruby, får sangen på hjernen bare jeg skriver tittelen.

 

Liker egentlig godt Poppeloppane, Sangfoni, Animanimals og Rita & Krokodille 🤫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Masha og Mishka! Egentlig er serien veldig god, men vi har sett alle sesongene MINST 20 ganger. Det er det eneste datteren min (2 år i sept) vil se. Hun har til og med begynt å si noen av replikkene. Ellers snakker hun lite 🙈🙄

Anonymkode: f89d9...e29

Haha. Jeg likte den serien veldig godt selv.. men samme skjedde her

Er litt lei pocoyo og boss baby back ay work men den har i det minste humor

Mikkes klubbhus gir meg angst

Anonymkode: ef037...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

Heldigvis digger ungen Masha og Mischa, og det gjør jeg og samboer og. Utrulig trist at sesong 1 er borte fra Netflix på norsk. 

Anonymkode: dadf2...103

Det ligger episoder ute på YouTube, både på engelsk, russisk og muligens norsk. Her liker både jeg og ungene å se på dem, uansett språk. Det er jo så mye bra kroppspråk og ansiktsuttrykk, slik at man skjønner godt hva som foregår. Vi klarer jo ikke sitte å vente på at de skal komme på norsk, så derfor ser vi dem ofte først på russisk/ engelsk. 

En del av episodene er faktisk bedre på russisk, selv om jeg bare skjønner noen ord. Tror det har med at musikken er litt kulere. 

Barne-TV som jeg virkelig har i vranghalsen:

« De to gode naboer» har jeg hatt i vranghalsen mellom 35-40 år.

» Gnottene» som heldigvis ikke går lenger, utrolig irriterende stemmer og mye mobbeatferd. 

For tiden synes jeg at Pokemon er irriterende

Har egentlig ikke blitt så irritert over noe mer de siste årene, siden de er tre stykk i hus, som ikke liker det samme og så skifter de smak innimellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mikkes klubbhus er helt grusomt! Hva faen er en glugg? Og musketing??? Og samtlige stemmer i den serien er forferdelig slitsomme å høre på. 

Men Peppa gris på engelsk kan jeg sitte og le høyt av, og Bing på svensk 🙊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg liker Elias.

Hater Peppa Gris. Så frekk Barne-TV har jeg ikke vært borti! Og det er alltid gråting i den serien!

Sønnen min ser på vennebyen og den er egentlig grei nok, men som voksen legger jeg jo merke til alt som ikke er rasjonelt.

1. Det vanvittige budsjettet de må ha når utrykningskjøretøyene rykker ut for ALT.

2. At det kun er én i hele byen som kan fly helikopteret og at de kun har ETT sett med nøkler.

3. Mye mobbing av Kimmy og Jumpy.

Nei Barne-TV er ikke noe for meg. 

Anonymkode: abe38...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Katten med hatten er her i daaaag» 😫 men en annen ting, noen som blir sprø av tekstingen på Netflix? En ting er når de prater, men man får jo ikke vært med å synge på sanger, da teksten er oversatt fra engelsk, uavhengig av dubbingen.. 😫

Anonymkode: 9cbfa...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.7.2019 den 17.01, tweet skrev:

Synes Mikkes klubbhus er helt grusomt! Hva faen er en glugg? Og musketing??? Og samtlige stemmer i den serien er forferdelig slitsomme å høre på. 

Men Peppa gris på engelsk kan jeg sitte og le høyt av, og Bing på svensk 🙊 

Miska! Muska! Mikke Mus! 

Du gluuuuuggen? 

Herlig herlig. Stemmene er jo som de alltid har vært i Disneyuniverset? 

Anonymkode: 17557...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miska! Muska! Mikke Mus! 

Du gluuuuuggen? 

Herlig herlig. Stemmene er jo som de alltid har vært i Disneyuniverset? 

Anonymkode: 17557...055

Ja, helt jævlige! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Nå har lydbøkene til Anne cath vestly gått og gått og gått i nesten en måned. Bare mormor-bøkene. Det finnes 4 mormorbøker på Spotify, så de hører vi. Én bok (hvertfall!) blir spilt om dagen. Nå er jeg blitt gal. 😂 Kulturarv lenge leve. Før dette var det kardemommeby, og på slutten der så sympatiserte jeg max med tante Sofie som tross alt må bo i den forbaska byen... 🤬🙈😂

Mormor er veik, og foreldrene (som ikke vet hva prevensjon er og som jeg fortsatt ikke vet hva heter) overlater kidsa til henne støtt og stadig. De går seg vill og det går tidvis nesten på helsa løs. Stakkars Morten minstemann har nesten måttet bøte med livet flere ganger fordi søsknene absolutt er de som skal passe han hele tiden. De mangler både IQ og sosiale antenner hele gjengen, unntatt Mats, som er den eneste ungen med en venn. Én venn. De finner seg i alt og stoler på flaks, er venner med biltyver og har ku i stua. 

Jeg vet det er en barnebok, men nå klikker det snart for meg 😂

 

Og når ungen ikke hører på dette, men heller ser film, så går det i de samme episodene av løvenes garde. He.le. Ti.den. Jeg har "hakuna matata" på hjernen fra en idiotisk oppfølgerserie av den geniale filmen jeg selv elsket som barn. Kidden har sett løvenes konge, men tror dét er oppfølgeren og ikke omvendt -.- Sangene er så sykt catchy, og stemmene er så irriterende. 

 

 

Hvilken barnetv/bok/whatever gjør deg småsprø?😆 Jeg kan ikke være den eneste. 😂Plutselig slår det meg hvorfor pappa var så sur da jeg var liten. Han var sikkert tatt av den samme galskapen jeg nå står ovenfor 😛

Anonymkode: 466e0...492

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!😂 Dette er noe av det mest morro jeg har lest her inne. Minner meg litt om da jeg selv var barn, typ 8-9, hadde fått meg kassettspiller og hadde kardemommeby og klatremus på kassett. Og jeg spilte den omatt og omatt og omatt. Helt til mamma klikka helt bananas. Både kasett og spiller ble konfiskert 😂 nå skjønner jeg hvorfor!

Selv hater jeg, jeg hater hater hater hater hater Frozen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...