Gå til innhold

Barne tv som du har i vranga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Å, det var nå pedagogiske programmer før i tida også. Husker jeg syntes Sesam stasjon var skikkelig teit da jeg var barn, kunne ikke fordra sånn "skjult" læring (som jeg og de fleste andre unger gjennomskua med én gang). 

Stian med Sekken, Du og Jeg og Kaktus, Viola da Gamba.

Joda, det var veeeldig mange overpedagogiske serier da også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svampebob var morsom de første tre rundene, men etter å ha pløyd gjennom alle ti(!) sesongene som ligger på Viaplay minst 30 ganger på 12 mnd, må jeg si han har begynt å tape seg 'litt'.

Anonymkode: 237f5...f0f

Haha, skjønner du er lei da😅

Jeg derimot skal logge på viaplay for å se, alene🥴

Anonymkode: 187fb...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er grusomt med oggy, om du vet hva det er. Det er en serie om en katt som er venn med et insekt. Og så er det bare masse mjaue og babygråte lyder hele tiden. 

 

Anonymkode: 46513...449

Oggy er jo ikke venn med kakkerlakkene, de er fiender. 😂

Tror det er Lodde og Linn som tar seieren her. Fortellerstemmen er så utrolig irriterende. Ellerd går alt i bølgedaler. Nå for tiden er Svampebob mest populært. 4-åringen prater om krabbeburger hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en god stund siden jeg hadde småbarn, så jeg ble litt nysgjerrig på disse seriene dere er så lei av, og se hva jeg synes. Takker for tips! Da jeg vokste opp, var det én TV-kanal og minimalt med barne-TV, så det eneste de voksne la merke til var de seriene de likte.

Hadde forresten vært interessant med en tråd der barn svarte på "(Lyder av) voksen-TV som du har i vranga".

Anonymkode: e62a4...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel Tiger, Bing og Vennebyen - fantastisk dårlige historier og ekstremt naivt, selv for 3 åringen min🙄

Peppa Gris har jo litt humor, så det er ok. 

Ellers har Nrk mange fine serier på norsk, slik som Elsa, Sommeren med pappa, Bli med heim, Flaskepost fra havet, Klart jeg kan. Favoritter her i huset! 😀

Anonymkode: 44a5a...cab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blippi og sangen baby sjark gjør at jeg har lyst å kutte av meg hodet.

Anonymkode: 83397...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så baby shark sangen på hjernen nå hehe. Liker den jeg!

Anonymkode: 0a6cd...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Andys ville dinoeventyr og Lodde og Linn (har dog ikke sett det på evigheter) har vært de verste. Ellers prøver jeg å få barna til å se på annet enn typiske barneprogrammer når vi skal se på tv sammen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuefamilien. Bare mas og rot.

Anonymkode: 2d91c...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der søskenbarnet til Dora.

Stå på Diego. Ligger på viaplay. Alt må ropes høyt, med en utrolig plagsom stemme.

 

ellers plager historiene i brannmann Sam meg etter hvert. Samme 3 personer som setter fyr på noe hver gang. Tenker at byen kunne spart masse penger, med å gitt dem ett brannsikkerhetskurs. Eller bare latt dem brenne inne, siden de aldri lærer... spesielt Georg, den drittungen😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2019 at 7:03 PM, AnonymBruker said:

Alt barnetv med pedagogikk. Dora utforsker, Daniel tiger osv osv.  Før så var barnetv kun fantasi og morro. Nå skal barna lære noe hele tiden. Er så lei.  

Anonymkode: 79b67...c2e

Det var nå EN GOD DEL moralisme hos Egner, med tannpuss, å betale for pepperkaker og kardemommelov osv.

Arbeiderpartiets mann som fikk skrive skolebøker for 1.-6. klasse gjennom flere kull. Snakk om ensporet indoktrinering. 

Jammen bra vi hadde Lindgren på fritiden som gav oss Pippi, Emil, Tjorven, Msddiken, Ronja og Bråkmakergata.

I dag; Daniel Tiger er mest irriterende synes jeg, heldigvis har han ikke slått an blant de små her heller.

Anonymkode: c7418...dfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og poden gråt da Piraten Jake ble tatt av Netflix. Jeg av glede, han av sorg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater Lille Jack. Intenst. Mest på grunn av den effings sangen med babyspråk.

Anonymkode: f8cd5...40f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemmeværende med baby, snart 6 mnd. og jeg har fått en ny hverdag etter at en venninne tipset meg om japansk baby tv. Den timen etter frokost gir meg tid til dusj og litt egenpleie, sette på en klesvask og litt rydding etter mannen.

 

Anonymkode: cdcd4...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hjemmeværende med baby, snart 6 mnd. og jeg har fått en ny hverdag etter at en venninne tipset meg om japansk baby tv. Den timen etter frokost gir meg tid til dusj og litt egenpleie, sette på en klesvask og litt rydding etter mannen.

 

Anonymkode: cdcd4...b9e

En baby på 6 mnder som ser en time på tv?? 😮 😮

Anonymkode: 0a6cd...563

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En baby på 6 mnder som ser en time på tv?? 😮 😮

Anonymkode: 0a6cd...563

Det er tv som stimulerer sansene til baby og jeg får et pusterom etter en hektisk morgen. 

Har null dårlig samvittighet for dette altså.

Anonymkode: cdcd4...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tv som stimulerer sansene til baby og jeg får et pusterom etter en hektisk morgen. 

Har null dårlig samvittighet for dette altså.

Anonymkode: cdcd4...b9e

Vel, nå er det faktisk bevist at tv til barn under 2 år ikke er bra for utviklingen deres. Det gir dem ingenting. Ikke læring av språk eller stimulering av sanser. Og en time er veldig lenge.

Anonymkode: 6016d...f96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nå er det faktisk bevist at tv til barn under 2 år ikke er bra for utviklingen deres. Det gir dem ingenting. Ikke læring av språk eller stimulering av sanser. Og en time er veldig lenge.

Anonymkode: 6016d...f96

Høres ut om politisk korr. synsing. 

Anonymkode: cdcd4...b9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine store, og ser ikke Barne-TV lenger, men når de så på var jeg så lei drømmehagen. Det må være det verste Barne-TV som er laget. Og teletubbies. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja teletubbies og drømmehagen var helt forferdelig å se på! Heldigvis er det mange år sønnen min såg på det.

Anonymkode: 0a6cd...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...