Gå til innhold

Barne tv som du har i vranga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎16‎.‎03‎.‎2019 den 21.09, Gruselgrafs skrev:

På tide de viser repriser av de virkelige gode barnetv prorgrammene som Pompel og Pilt og To gode naboer ( Tjekkisk animasjonsserie) b.l a. Det var myyye bedre barnetv programmer på 60 og 70 tallet før pedagogene eller hvem de enn var bestemte at programmene skulle passe for babyer.

Nåja. Pompel og Pilt var jo i sin tid et avvik, en reaksjon på at serieskaperne syntes det var for mye pedagogisk korrekt barne-TV den gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brannmann Sam og Postmann Pat. Kun fordi at vi har sett det så utallige ganger opp gjennom årene. Med 4 barn som har vært ihuga fan (og en som ennå er det) får jeg helt fnatt bare sangen kommer på. 4-åringen som sitter og hopper i sofaen kan ikke forstå at mamma og pappa ikke eeeeeelsker dette like mye. 

Drømmehagen og Teletubbiene. Syns det er bare helt forferdelig. 

Svampebob firkant. Høylytt og skrålende. 

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Leifr skrev:

Nåja. Pompel og Pilt var jo i sin tid et avvik, en reaksjon på at serieskaperne syntes det var for mye pedagogisk korrekt barne-TV den gangen.

Stemmer på en prikk. Det var surrealistisk barne-tv. Og min mistanke er at voksne liker serien bedre enn barn. 

Barne-TV som jeg får fnatt av: Daniel Tiger. Moralen er alltid at alle voksne har rett og man må vaske seg/rydde opp/telle til ti når man blir sint, etc. Men ungene elsker den... 

Anonymkode: 8404c...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut om politisk korr. synsing. 

Anonymkode:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut om politisk korr. synsing. 

Anonymkode: cdcd4...b9e

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K0n0e/barnepsykiater-barn-under-tre-aar-skal-ikke-se-paa-skjerm

https://www.nrk.no/livsstil/frarader-tv-for-barn-under-to-ar-1.7838012

https://www.aftenposten.no/norge/i/lAQJk/Hvor-mye-TV-bor-egentlig-barna-se

Vil du ha flere?

 

 

Anonymkode: 6016d...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Alt barnetv med pedagogikk. Dora utforsker, Daniel tiger osv osv.  Før så var barnetv kun fantasi og morro. Nå skal barna lære noe hele tiden. Er så lei.  

Anonymkode: 79b67...c2e

Hahahaha, tuller du?

Her er er hus

Her er en dør

Vinduer - en -to - tre- fire

Så banker vi på (knakk knakke knakk)

Hva kommer nå? (Nøkkel som sier knirk knirk)

LEKESTUE! 

...og nå skal vi se gjennom det RUNDE vinduet (eller det BUEDE eller det FIRKANTEDE vinduet)....

Det var 70-tallet.

På 80-tallet var det Skomakergata med Jon Blund og barnas rettigheter...

Tror det var mer pedagogisk før, egentlig.

Anonymkode: 224f7...39c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har så baby shark sangen på hjernen nå hehe. Liker den jeg!

Anonymkode: 0a6cd...563

Jeg også, men det er farlig å nynne på den. Plutselig sitter den fast og du klarer ikke å slutte å synge på den, uansett hvor mye du prøver å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 18.3.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Jeg er hjemmeværende med baby, snart 6 mnd. og jeg har fått en ny hverdag etter at en venninne tipset meg om japansk baby tv. Den timen etter frokost gir meg tid til dusj og litt egenpleie, sette på en klesvask og litt rydding etter mannen.

 

Anonymkode: cdcd4...b9e

Hva heter japansk baby tv? hvor fant du det, youtube? 

Anonymkode: 650e8...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Daniel Tiger og den oooovertydelige pedagogikken går meg på nervene :ler:

Anonymkode: a3f34...b63

 

På 16.3.2019 den 17.03, Tanuki skrev:

Jaaaa!!! Hater Daniel Tiger! Glad det ikke bare er meg. Er også møkk lei Fantorangen og Sjøbananen😆

 

På 16.3.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Daniel Tiger er HÅPLØST. Og det blir verre av av oversettelsen. Jeg og 4åringen ser Zombielars og Bondi Beach sammen. Eneste jeg gidder å se på. Der er det i hvertfall en skikkelig handling og dialog. 

Anonymkode: f9456...170

 

På 16.3.2019 den 20.47, TidaFlyr skrev:

Samme her, jeg kjenner jeg vil løpe langt, langt vekk! Det verste som har gått på barne-TV hittil. 

Fullstendige enig i Daniel Tiger! Det er helt grusomt! Samme med de halvfalske norske barnesangene på YouTube, usj! 

Heldigvis digger ungen Masha og Mischa, og det gjør jeg og samboer og. Utrulig trist at sesong 1 er borte fra Netflix på norsk. 

Anonymkode: dadf2...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Peppa Gris som troner øverst på hatlista. Heldigvis har ikke mine unger sett veldig mye på det, men niesen min elsker det. Jeg liker IKKE at Peppa sier ''dumme'' til alt. Mest sannsynligvis er det bare en dårlig oversettelse, men ''dumme pappa!'' betyr noe helt annet enn ''silly dad'' for meg altså. :riste: 

Synes forresten også Bakgårdsgjengen er skikkelig lavmål. De. Synger. Så. Falskt! :daane: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppa Gris! Gaaahhh!!! HerreGUD så irriterende det er. 

Anonymkode: 647a9...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Jeg hater Lille Jack. Intenst. Mest på grunn av den effings sangen med babyspråk.

Anonymkode: f8cd5...40f

Gåggigiååå 😎

akkurat nå er Daniel tiger på TV. Må de synge moralen hver gang? :rolleyes: 

også irriterer det meg at alle dialekter i Norge er representert i enig samme serie hele tiden! 😛 

Anonymkode: f1d3b...f90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hva som helst bare jeg slipper peppa gris og poppeloppane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gladelig kvalt drittungen i Redda Joppe. Noe mer motbydelig har jeg aldri sett.

Anonymkode: e4c08...0c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Hørest ut som barnevernet burde tatt turen innom. 

Samme med pippi, hun bodde jo helt alene. 

Anonymkode: 46513...449

Men de prøver jo stadig å få Pippi inn på barnehjem uten hell. Irriterer meg at foreldrene til Tommy og Annika ikke griper inn. Men er jo bare barnetv. Kanskje Pippi egentluig bare er fantasivennen til Tommy og Annika? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masha og Mishka! Egentlig er serien veldig god, men vi har sett alle sesongene MINST 20 ganger. Det er det eneste datteren min (2 år i sept) vil se. Hun har til og med begynt å si noen av replikkene. Ellers snakker hun lite 🙈🙄

Anonymkode: f89d9...e29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og liker ikke Lille Jack. Hva har skaperne av det der rusa seg på? Introen til serien indikerer jo at det kunne vært bra. Om det handlet om familien til lille Jack. Neeei. De må lage noe psykedelisk og snålt om den babyen. Ingenting i lille Jack gir noe som helst mening

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg HATER Masha og Mishka, den er grusom 🤯 heldigvis ser hun ikke den så mye lenger. 

Men ellers er jeg drittlei pysjheltene og fancy nancy clancy... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All animasjon hvor de har UTESTEMME. Hvorfor er det nødvendig? 

Anonymkode: 6974c...396

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...