Gå til innhold

Barne tv som du har i vranga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har lydbøkene til Anne cath vestly gått og gått og gått i nesten en måned. Bare mormor-bøkene. Det finnes 4 mormorbøker på Spotify, så de hører vi. Én bok (hvertfall!) blir spilt om dagen. Nå er jeg blitt gal. 😂 Kulturarv lenge leve. Før dette var det kardemommeby, og på slutten der så sympatiserte jeg max med tante Sofie som tross alt må bo i den forbaska byen... 🤬🙈😂

Mormor er veik, og foreldrene (som ikke vet hva prevensjon er og som jeg fortsatt ikke vet hva heter) overlater kidsa til henne støtt og stadig. De går seg vill og det går tidvis nesten på helsa løs. Stakkars Morten minstemann har nesten måttet bøte med livet flere ganger fordi søsknene absolutt er de som skal passe han hele tiden. De mangler både IQ og sosiale antenner hele gjengen, unntatt Mats, som er den eneste ungen med en venn. Én venn. De finner seg i alt og stoler på flaks, er venner med biltyver og har ku i stua. 

Jeg vet det er en barnebok, men nå klikker det snart for meg 😂

 

Og når ungen ikke hører på dette, men heller ser film, så går det i de samme episodene av løvenes garde. He.le. Ti.den. Jeg har "hakuna matata" på hjernen fra en idiotisk oppfølgerserie av den geniale filmen jeg selv elsket som barn. Kidden har sett løvenes konge, men tror dét er oppfølgeren og ikke omvendt -.- Sangene er så sykt catchy, og stemmene er så irriterende. 

 

 

Hvilken barnetv/bok/whatever gjør deg småsprø?😆 Jeg kan ikke være den eneste. 😂Plutselig slår det meg hvorfor pappa var så sur da jeg var liten. Han var sikkert tatt av den samme galskapen jeg nå står ovenfor 😛

Anonymkode: 466e0...492

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mormor er veik, og foreldrene (som ikke vet hva prevensjon er og som jeg fortsatt ikke vet hva heter) overlater kidsa til henne støtt og stadig. De går seg vill og det går tidvis nesten på helsa løs. Stakkars Morten minstemann har nesten måttet bøte med livet flere ganger fordi søsknene absolutt er de som skal passe han hele tiden. De mangler både IQ og sosiale antenner hele gjengen, unntatt Mats, som er den eneste ungen med en venn. Én venn. De finner seg i alt og stoler på flaks, er venner med biltyver og har ku i stua. 

 

Hørest ut som barnevernet burde tatt turen innom. 

Samme med pippi, hun bodde jo helt alene. 

Anonymkode: 46513...449

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er grusomt med oggy, om du vet hva det er. Det er en serie om en katt som er venn med et insekt. Og så er det bare masse mjaue og babygråte lyder hele tiden. 

 

Anonymkode: 46513...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akuratt barnetv men synes "nye newton" er grusomt å se på. Totalt mangel på innhold, bare rask klipping og selfie filming om ei som forteller om alt det "syke" og "vilt ekle" de skal gjøre senere i sendingen... 

Godt NRK har arkiver som jeg kan se sammen med barna.. 

Anonymkode: 288e6...0b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørest ut som barnevernet burde tatt turen innom. 

Samme med pippi, hun bodde jo helt alene. 

Anonymkode: 46513...449

Støtter den haha

Anonymkode: 466e0...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pysjheltene blir jeg helt sprø av å det ser han på hver dag! Han er veldig opptatt av å ha faste rutiner å verden raser sammen om vi ikke følger det. Han utredes for asperger. Så for å unngå hysteriske anfall så får han se på det hver dag før han skal legge seg. Sååå drittlei det! Har heldigvis klart å innføre en ny rutine at lørdager ser vi på en dvd sammen mens vi spiser godteri;ingen pysjheltene den dagen. Så deilig med en fridag fra det programmet hehe!

Anonymkode: 0a6cd...563

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er grusomt med oggy, om du vet hva det er. Det er en serie om en katt som er venn med et insekt. Og så er det bare masse mjaue og babygråte lyder hele tiden. 

 

Anonymkode: 46513...449

Synes den er så ekkel :s

Anonymkode: 466e0...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære ungene å lese selv da vet du.

Anonymkode: 21429...0e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel Tiger og den oooovertydelige pedagogikken går meg på nervene :ler:

Anonymkode: a3f34...b63

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Daniel Tiger og den oooovertydelige pedagogikken går meg på nervene :ler:

Anonymkode: a3f34...b63

Jaaaa!!! Hater Daniel Tiger! Glad det ikke bare er meg. Er også møkk lei Fantorangen og Sjøbananen😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørest ut som barnevernet burde tatt turen innom. 

Samme med pippi, hun bodde jo helt alene. 

Anonymkode: 46513...449

Hvis jeg ikke husker helt feil, var både barnevern og politi innom Pippi, uten at det gikk så bra. For dem, altså 😁

Dora the explorer er nok den TV serien jeg liker minst, ellers er jeg overraskende tolerant så lenge vi holder oss unna hjemmelagete greier på youtube...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å holde ut veldig mange timer med Anne-Cath. Vestly, Fantorangen og Daniel Tiger, bare jeg slipper å se én eneste episode til med Peppa Gris!

Anonymkode: 237f5...f0f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel Tiger er HÅPLØST. Og det blir verre av av oversettelsen. Jeg og 4åringen ser Zombielars og Bondi Beach sammen. Eneste jeg gidder å se på. Der er det i hvertfall en skikkelig handling og dialog. 

Anonymkode: f9456...170

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Sago skrev:

Hvis jeg ikke husker helt feil, var både barnevern og politi innom Pippi, uten at det gikk så bra. For dem, altså 😁

Dora the explorer er nok den TV serien jeg liker minst, ellers er jeg overraskende tolerant så lenge vi holder oss unna hjemmelagete greier på youtube...

Ja og hun fisefine damen "pjuselusken" eller hva hun hette. 😂

Anonymkode: 46513...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gæren av Pokemon.

Anonymkode: bb2bc...e8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen og den jævla sjøbananen. 4-åringen har irritert seg like mye som meg de siste to åra..den er en helt vanlig banan.

Anonymkode: 1136b...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer ikke på noe spesielt akkurat nå, men vil bare takke for tipset om at Anne Cath Vestlys lydbøker er tilgjengelig på streaming tjenester! Nå blir det en heftig nostalgitur på meg framover!

Anonymkode: b1c29...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt barnetv med pedagogikk. Dora utforsker, Daniel tiger osv osv.  Før så var barnetv kun fantasi og morro. Nå skal barna lære noe hele tiden. Er så lei.  

Anonymkode: 79b67...c2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikkes klubbhus. «DU GLUUUUUGGEN» 😩. Ellers er jeg enig i Daniel tiger!

Anonymkode: 0f441...000

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lydbok; Ole brumm og Ole Aleksander får skjorte. 

På TV; brillebjørn filmen og Daniel tiger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...