Gå til innhold

"Drapet i Holmenkollen" ny true-crime på TVN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov å diskutere det som blir vist på TV 2 Sumo her i tråden?

 

Jeg har sett de to siste episodene der nå. Fikk ordentlig gåsehud nedover hele føttene mine (faktisk!!) over noe av det som kom frem!

 

Norske politikere burde få endret foreldelsesfristen i slike saker!! De burde få press på seg i forhold til dette før neste kommune- og storingsvalg!

 

Jeg fulgte også med på Birgitte Tengs-serien som var, og det er helt hårreisende hvordan norsk politi kan sette seg så til de grader fast i feil spor!!

 

Og at politiet destruerer det siste som var av bevismateriale! Det siste som kunne gjøre at de etterlatte kunne få sjelefred!! Jeg har ikke ord!!

 

Anonymkode: a8c04...7ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å diskutere det som blir vist på TV 2 Sumo her i tråden?

 

DPlay,ikke Sumo.

Anonymkode: cbed1...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å diskutere det som blir vist på TV 2 Sumo her i tråden?

 

Jeg har sett de to siste episodene der nå. Fikk ordentlig gåsehud nedover hele føttene mine (faktisk!!) over noe av det som kom frem!

 

Norske politikere burde få endret foreldelsesfristen i slike saker!! De burde få press på seg i forhold til dette før neste kommune- og storingsvalg!

 

Jeg fulgte også med på Birgitte Tengs-serien som var, og det er helt hårreisende hvordan norsk politi kan sette seg så til de grader fast i feil spor!!

 

Og at politiet destruerer det siste som var av bevismateriale! Det siste som kunne gjøre at de etterlatte kunne få sjelefred!! Jeg har ikke ord!!

 

Anonymkode: a8c04...7ef

Jeg håper virkelig at norsk politi kan endre avgjørelsen av å destruere klærne. Både for de etterlatte som del, men også for Minna Thompson. Hun burde får en eller annen form for erstatning!

Anonymkode: 17902...c8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig at norsk politi kan endre avgjørelsen av å destruere klærne. Både for de etterlatte som del, men også for Minna Thompson. Hun burde får en eller annen form for erstatning!

Anonymkode: 17902...c8f

Tror ikke hun har noen krav på erstatning.
Hadde hun bodd i Norge og kanskje sittet noe i fengsel osv så hadde vel saken stilt seg annerledes.
Synes heller ikke det er rart at hu ble mistenkt den gangen....litt av en tilfeldighet at hu som hadde hatt et forhold til Annis ektemann og ikke har noen tilknytning til Norge var her akkurat den dagen Anni ble drept.
Minna burde vel skjønne at dette virka litt mistenkelig den gangen.


Å destruere Høvikodden klærne  som er en del av en uløst kriminal sak virker på meg idiotisk.
Norsk politi generelt har gjort mye rart opp gjennom årene så dette vedtaket overrasker egentlig ikke :(

Anonymkode: cbed1...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var konklusjonen i den siste episoden?

Anonymkode: 146b4...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt av et sammentreff, da! Skjønner at de trodde det var henne.

Det er ikke god nok etterforskning. Tilfeldigheter/antakelser brukes som "beviser". Her ser vi hvor galt det faktisk kan gå!

Tipper det samme har skjedd i Orderudsaken. Håper folk får opp øynene for at politi, påtalemyndighet og rettsvesen ikke er så perfekt som mange skal ha det til. 

Endret av Anonym72
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

litt av en tilfeldighet at hu som hadde hatt et forhold til Annis ektemann og ikke har noen tilknytning til Norge var her akkurat den dagen Anni ble drept.
Minna burde vel skjønne at dette virka litt mistenkelig den gangen.

Hvordan burde hun skjønne at Anni ble drept da hun var i Norge?

Nei, politiet har tabbet seg ut. Minna har null skyld i at hun ble urettmessig tiltalt for dette drapet. Hun har lov til å reise hvor enn hun vil. 

For øvrig burde politiet gått bredere ut i etterforskningen. De satte altfor mye ressurser inn på en person, som nå altså viser seg å være helt uskyldig. 

Endret av Anonym72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor politiet skal destruere klærne fra Høvikodden.  Hva godt kan komme ut av det? Nesten som at de ikke ønsker at Maria skal få fred, samt at det virker som at de er redde for at en eventuell DNA-analyse skal kunne gi svar på hvem som er gjerningspersonen. De taper vel INGENTING på å gi ut klærne?  Det er et mye større tar dersom klærne destrueres. Jeg fatter det ikke! 

Anonymkode: cafd8...1b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minna hadde penger, kan hun ha vært i Norge for å betale noen for å drepe for seg? Var det samme person som skrev brev til politiet om at Minna var uskyldig? Kan hun hatt med seg klær fra USA som vedkommende skulle bruke? (body som kun ble solgt hos Sears i USA). 

Synes det var merkelig at hun skrev et brev til Enrique mens hun var i Norge der hun løy og skrev som om hun var i USA. Mulig hun gjorde det for at hun synes det var flaut at hun "stalket" han og ville skjule det, men det er uansett et merkelig sammentreff med tanke på drapet som skjedde akkurat da.

 

Anonymkode: 3e33a...bd3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Minna hadde penger, kan hun ha vært i Norge for å betale noen for å drepe for seg? Var det samme person som skrev brev til politiet om at Minna var uskyldig? Kan hun hatt med seg klær fra USA som vedkommende skulle bruke? (body som kun ble solgt hos Sears i USA). 

La nå den stakkars kvinnen, som har levd med urettmessige anklager i 40 år, få slippe flere grunnløse anklager. Hadde du likt det kanskje om det var deg?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De taper vel INGENTING på å gi ut klærne?

Prestisje. De hadde nok håpet i det lengste på å kvitte seg med alt DNA-materialet før det ble bevist at den amerikanske kvinnen var uskyldig. De er jo overhodet ikke interessert i å oppklare drapssaken. Det er naivt å tro at de har en annen agenda enn å beskytte egen yrkesstolthet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes det var merkelig at hun skrev et brev til Enrique mens hun var i Norge der hun løy og skrev som om hun var i USA. Mulig hun gjorde det for at hun synes det var flaut at hun "stalket" han og ville skjule det, men det er uansett et merkelig sammentreff med tanke på drapet som skjedde akkurat da.

Man skal være forsiktig med å danne seg en ønsket hypotese på forhånd og deretter tolke brev, personlige notater o.l. som puslespillbrikker for at bildet skal passe. Hvem har ikke skrevet ting de angrer på i affekt, om det så er til andre eller i dagboksform til en selv? Man burde egentlig ikke angre på å skrive ned personlige ting i en dagbok som kun er ment for en selv, men når dine indre tanker og følelser blir delt med andre føles det fryktelig tungt, flaut og urettferdig ut. Tenk deg da den ekstra belastningen det medfører om disse notatene (eller brevet i denne saken) blir tatt ut av sin sammenheng og brukt mot deg i en straffesak! 

Endret av Anonym72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym72 skrev:

Se der ja... kvinnen var urettmessig anklaget. Hun bør få oppreisning.  

 

Tja kanskje det. Jeg er ikke overbevist. At de ikke finner hennes DNA betyr ikke at hun ikke har noe med saken å gjøre.

Hun var rikmannsdatter med nok av midler til å få  noen til å gjøre dette for seg. Det er et vanvittig sammentreff at hun befinner seg i Oslo på eksakt samme tidspunkt. At flere vitner har sett henne i områder. Med den tilknytningen til mannen som hun hadde. Du ser ikke den?

Men snakk om å være på feil sted til feil tid, om hun skulle være uskyldig.

 

Anonymkode: 83286...ed2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minna hadde penger, kan hun ha vært i Norge for å betale noen for å drepe for seg? Var det samme person som skrev brev til politiet om at Minna var uskyldig? Kan hun hatt med seg klær fra USA som vedkommende skulle bruke? (body som kun ble solgt hos Sears i USA). 

Synes det var merkelig at hun skrev et brev til Enrique mens hun var i Norge der hun løy og skrev som om hun var i USA. Mulig hun gjorde det for at hun synes det var flaut at hun "stalket" han og ville skjule det, men det er uansett et merkelig sammentreff med tanke på drapet som skjedde akkurat da.

 

Anonymkode: 3e33a...bd3

Enig med deg. Vi kan ikke vite noe sikkert, men dette er ekstremt mistenkelig.

Anonymkode: 83286...ed2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym72 skrev:

La nå den stakkars kvinnen, som har levd med urettmessige anklager i 40 år, få slippe flere grunnløse anklager. Hadde du likt det kanskje om det var deg?  

Med mindre noen andre kommer med en troverdig tilståelse så er nok Minna Thompson en evig mistenkt i denne saken.
Stakkars kvinne......enig men IKKE Minna men heller kvinnen som for 45 år siden som 4 åring som så drapet og som har levd med dette i alle år.
 

Anonymkode: cbed1...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja kanskje det. Jeg er ikke overbevist. At de ikke finner hennes DNA betyr ikke at hun ikke har noe med saken å gjøre.

Hun var rikmannsdatter med nok av midler til å få  noen til å gjøre dette for seg. Det er et vanvittig sammentreff at hun befinner seg i Oslo på eksakt samme tidspunkt. At flere vitner har sett henne i områder. Med den tilknytningen til mannen som hun hadde. Du ser ikke den?

Men snakk om å være på feil sted til feil tid, om hun skulle være uskyldig.

 

Anonymkode: 83286...ed2

Om man betaler noen for å begå et drap, er man vel ikke så dum at man oppholder seg i landet drapet skal begås, på samme dag, i tillegg rundt huset? (Om jeg husker korrekt) Med mindre man ønsker å se det....

Anonymkode: e6f0e...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fortsatt Minna er innblandet på en eller annen måte. 

Anonymkode: fb689...694

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Hun var rikmannsdatter med nok av midler til å få  noen til å gjøre dette for seg.

Men hvorfor skulle hun reise til området om det var et bestillingsdrap?

Hun er uansett uskyldig i henhold til tiltalen om overlagt drap om du skulle ha rett. Da er det snakk om medvirkning. Samme strafferamme og like alvorlig selvsagt, men like fullt feil tiltale om du har rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror fortsatt Minna er innblandet på en eller annen måte. 

Troen er sterk hos enkelte, selv når bevisene nå taler til fordel for den mistenkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...