Fredrikstad71mod Skrevet 4. juli 2022 #13261 Skrevet 4. juli 2022 cerruti skrev (37 minutter siden): Utrolig unødvendig ordbruk der. Mister mye troverdighet ved å bruke et sånt nedsettende ord. Ja var ikke alle ord som var så passende men som sagt «sagt på spissen» av hva som står der om flere ting som mange her inne skriver om …. 3
Caroline1986 Skrevet 4. juli 2022 #13262 Skrevet 4. juli 2022 Fredrikstad71mod skrev (1 time siden): Lurer på hvor lenge denne kommentaren får stå i HD siste insta post 😂🙈 Konge kommentar satt rett på spissen … kan virke litt frekk men for meg så ville den vært en «oppgitt» kommentar 🙏🏼 Unødvendig og usaklig å gå på person, og å skrive at hun «vrikker på flesket.» Rett og slett stygt. 16
Fizzypo Skrevet 4. juli 2022 #13263 Skrevet 4. juli 2022 Lill skrev (2 timer siden): Hun sier jo selv at hun stiller for å høye krav til seg selv, uten at dette er noe som gjenspeiler seg på kanalene hennes. Med forbehold så vet jeg ikke om dette kan gjelde den ordinære jobben hennes og at det kan stemme overens med hva man føler der. Jeg må jo også poengtere at HD ser ut til å fungere bra i jobben sin og at det står det respekt av. Jeg tolker hennes (feilaktige?) bruk av begrepet «stille høye krav til seg selv» som at hun setter seg mål som er for høye til at hun klarer å gjennomføre de helt eller delvis. Det hadde iallefall forklart hvorfor hun ofte befinner seg i en negativ spiral der forventninger og ønsker ikke står i samsvar med gjennomføringsgrad. For hver gang hun ikke når et mål øker misnøyen og de negative tankene som vi dessverre ser mye av i hennes kanaler. Tenker spesielt på alle gangene hun hoppet av keto etter å ha lagt unødvendig press på seg selv ved å annonsere det på IG. Det er forøvrig også grunnen til at jeg mener hun for alvor burde vurdere å ta en pause fra SoMe. 8
Orly Skrevet 5. juli 2022 #13264 Skrevet 5. juli 2022 Caroline1986 skrev (4 timer siden): Unødvendig og usaklig å gå på person, og å skrive at hun «vrikker på flesket.» Rett og slett stygt. Helt enig, ufin kommentar . 3
Fredrikstad71mod Skrevet 5. juli 2022 #13265 Skrevet 5. juli 2022 Caroline1986 skrev (6 timer siden): Unødvendig og usaklig å gå på person, og å skrive at hun «vrikker på flesket.» Rett og slett stygt. Nå var det ikke akorat det jeg hang meg sånn opp i det som ble skrevet der … er «alt» det andre som nevnes i kommentaren som flere her inne skriver om henne til stadighet 1
Gjest Albbas Skrevet 5. juli 2022 #13266 Skrevet 5. juli 2022 2 hours ago, Fredrikstad71mod said: Nå var det ikke akorat det jeg hang meg sånn opp i det som ble skrevet der … er «alt» det andre som nevnes i kommentaren som flere her inne skriver om henne til stadighet Når man skriver en ufin kommentar er det det alle henger seg opp i, helt normalt det. Selv om det kanskje kan være noen relevante poeng skjult inni dritten så er det fortsatt hovedsakelig en dritt. 🤷♀️
h/k Skrevet 5. juli 2022 #13267 Skrevet 5. juli 2022 Finlay skrev (14 timer siden): Det er ikke momshaming eller kritikk å bli spurt om man ikke synes det blir tungt å sende ungen i barnehagen. Selv om pappaen kanskje ikke får det spørsmålet i like stor grad. De fleste foreldre synes det er hardt i starten, og det er et helt vanlig spørsmål å få/stille. Tror heller ikke det er så vanlig å spørre kvinner hvorfor de ikke blir hjemme lenger, uten lønn😅 De færreste er i en situasjon som tillater det. HD har vel også vært åpen om trang økonomi, så at noen skulle foreslå det for henne virker ganske pussig. Kan jo være de hadde hatt råd om de droppa å kjøpe ny bil eller 10 kjoler i uka. Selv om det er spons tror jeg det blir en del tusen i måneden... Koster en kjole 500 kr hvor hun får 40% rabatt (og det hun tjener på linker dekker skatten) blir 10 kjoler 3.000 kr. Hun kjøper vel flere enn det i løpet av et par uker. 5
Gjest tullerikke Skrevet 5. juli 2022 #13268 Skrevet 5. juli 2022 Hun hadde ikke tatt det til seg om det hadde blitt formulert annerledes heller. Uansett hvor mye hun påstår hun tåler konstruktiv kritikk.
Gjest Finlay Skrevet 5. juli 2022 #13269 Skrevet 5. juli 2022 Kommentaren kunne med fordel vært formulert på en annen måte. For hun har da virkelig noen poenger! -Det nærmest konstante negative fokuset, og de sure rantene over (ofte oppkonstruerte) problemstillinger. -Ingen trenger høre at "man er venn med folk pga personlighet, ikke kropp" i 2022. Amen! - I overkant mye halvnaken vrikking mens hun ber følgerne velge kjole. -Tåler ikke kritikk. -Mer og mer syting. Som en annen følger skriver, så er dette kanskje en som følger i påvente av bedre og mer interessante innlegg enn negativitet, oppkonstruerte problemstillinger og kjoler. Bemerkningen "vrikke på flesket" ødelegger noe som kunne vært en grei, kritisk og konstruktiv kommentar.
Lileep Skrevet 5. juli 2022 #13270 Skrevet 5. juli 2022 7 minutter siden, Finlay said: Kommentaren kunne med fordel vært formulert på en annen måte. For hun har da virkelig noen poenger! -Det nærmest konstante negative fokuset, og de sure rantene over (ofte oppkonstruerte) problemstillinger. -Ingen trenger høre at "man er venn med folk pga personlighet, ikke kropp" i 2022. Amen! - I overkant mye halvnaken vrikking mens hun ber følgerne velge kjole. -Tåler ikke kritikk. -Mer og mer syting. Som en annen følger skriver, så er dette kanskje en som følger i påvente av bedre og mer interessante innlegg enn negativitet, oppkonstruerte problemstillinger og kjoler. Bemerkningen "vrikke på flesket" ødelegger noe som kunne vært en grei, kritisk og konstruktiv kommentar. Tror egentlig det virkelige problemet er at kommentaren traff spot on. Og det skjønner HD. Dermed henter hun frem hersketeknikken og svarer. Det er enda verre enn å skrive «vrikke på flesket» syns jeg.. gjør ikke svarene hennes noe bedre. 7 2
Gjest Finlay Skrevet 5. juli 2022 #13271 Skrevet 5. juli 2022 Lileep skrev (15 minutter siden): Tror egentlig det virkelige problemet er at kommentaren traff spot on. Og det skjønner HD. Dermed henter hun frem hersketeknikken og svarer. Det er enda verre enn å skrive «vrikke på flesket» syns jeg.. gjør ikke svarene hennes noe bedre. Hun kunne gjerne spart seg "Synes synd på deg❤️". Det blir for dumt😄
Lileep Skrevet 5. juli 2022 #13272 Skrevet 5. juli 2022 9 minutter siden, Finlay said: Hun kunne gjerne spart seg "Synes synd på deg❤️". Det blir for dumt😄 Nettopp! Skal hun heve seg over svara, så er ikke det måten å gjøre det på. Men er ikke første gang hun bruker den ordleggingen.. og fyller opp med hjerter osv. Blir bare så dumt 9
Gjest Kattedama Skrevet 5. juli 2022 #13273 Skrevet 5. juli 2022 Fredrikstad71mod skrev (13 timer siden): Lurer på hvor lenge denne kommentaren får stå i HD siste insta post 😂🙈 Konge kommentar satt rett på spissen … kan virke litt frekk men for meg så ville den vært en «oppgitt» kommentar 🙏🏼 Skjønner ikke hvorfor man skal bruke negative karakteristikker av kroppen til folk man ikke kjenner. Sånne kommentarer kommer som bestilt av influensere som gjerne kan henge konstruktiv kritikk på den ene ukonstruktivte uttalelsen. Slik Caroline Berg Eriksen fikk en kommentar om at hun har anorexi, som ble brukt for alt det var verdt slik at all kritikk mot eksponering av barn ble ugyldiggjort.
Fizzypo Skrevet 5. juli 2022 #13274 Skrevet 5. juli 2022 Fredrikstad71mod skrev (11 timer siden): Ja var ikke alle ord som var så passende men som sagt «sagt på spissen» av hva som står der om flere ting som mange her inne skriver om …. Budskapet drukner når brukeren kastet ut ufine kommenterer om kropp ved å bruke ordet "flesk" til en som sliter med overvekt har en spiseforstyrrelse. Videre føles heller ikke kommentaren som kritikk av innholdet på hennes bedriftskanal når personkarakteristikker som "selvopptatt" og "desperat etter oppmerksomhet" blir brukt. Dette går direkte på person. Jeg er uenig i at det er så mye halvnakenhet i hennes kanaler lenger og syns egentlig at dette er et område hun har forbedret seg på. Om hun en sjelden gang står i undertøy på story og holder to kjoler foran seg med teksten «hvilken skal jeg velge» så har det likevel mer kontekst enn å sitte i undertøy og skrive en lang tekst om å føle seg mislykket. Jeg er ikke for at kropp skal være et gjennomgående fokus i noens kanaler, men mitt inntrykk er at dette er kritikk hun har tatt til seg. Det er opplagt at hun lar seg inspirere av Aurora Hoff. Problemet er bare at det ikke føles autentisk når HD gjør det fordi hun ikke har en rød tråd i sin kanal. Hun blander dypt personlige ting med reklame og inspirasjonsvideoer som ikke matcher virkeligheten. En ting som med fordel kunne vært nevnt i kommentaren istedenfor irritasjon over «vrikking av flesk» er miljøsvineriet man tar del i ved å kjøpe en haug med kjoler fra fast fashion brands. Lileep skrev (27 minutter siden): Nettopp! Skal hun heve seg over svara, så er ikke det måten å gjøre det på. Men er ikke første gang hun bruker den ordleggingen.. og fyller opp med hjerter osv. Blir bare så dumt Hvordan mener du og @Finlay at hun burde ha svart? Spør fordi jeg for en gangs skyld syns at hun svarte på en OK måte uten bli synlig irritert og nærtagende. Jeg syns også det er fint at hun ikke slettet kommentaren. 3 1
Gjest Finlay Skrevet 5. juli 2022 #13275 Skrevet 5. juli 2022 Fizzypo skrev (35 minutter siden): Hvordan mener du og @Finlay at hun burde ha svart? Spør fordi jeg for en gangs skyld syns at hun svarte på en OK måte uten bli synlig irritert og nærtagende. Jeg syns også det er fint at hun ikke slettet kommentaren. Det står respekt av at hun ikke slettet kommentaren👍 Synes også hun svarte OK, men mener altså at hun kunne spart seg for akkurat "Synes synd på deg❤️." Det samme gjelder "Håper du finner ut av det for din egen del❤️."
Lileep Skrevet 5. juli 2022 #13276 Skrevet 5. juli 2022 (endret) 59 minutter siden, Fizzypo said: Budskapet drukner når brukeren kastet ut ufine kommenterer om kropp ved å bruke ordet "flesk" til en som sliter med overvekt har en spiseforstyrrelse. Videre føles heller ikke kommentaren som kritikk av innholdet på hennes bedriftskanal når personkarakteristikker som "selvopptatt" og "desperat etter oppmerksomhet" blir brukt. Dette går direkte på person. Jeg er uenig i at det er så mye halvnakenhet i hennes kanaler lenger og syns egentlig at dette er et område hun har forbedret seg på. Om hun en sjelden gang står i undertøy på story og holder to kjoler foran seg med teksten «hvilken skal jeg velge» så har det likevel mer kontekst enn å sitte i undertøy og skrive en lang tekst om å føle seg mislykket. Jeg er ikke for at kropp skal være et gjennomgående fokus i noens kanaler, men mitt inntrykk er at dette er kritikk hun har tatt til seg. Det er opplagt at hun lar seg inspirere av Aurora Hoff. Problemet er bare at det ikke føles autentisk når HD gjør det fordi hun ikke har en rød tråd i sin kanal. Hun blander dypt personlige ting med reklame og inspirasjonsvideoer som ikke matcher virkeligheten. En ting som med fordel kunne vært nevnt i kommentaren istedenfor irritasjon over «vrikking av flesk» er miljøsvineriet man tar del i ved å kjøpe en haug med kjoler fra fast fashion brands. Hvordan mener du og @Finlay at hun burde ha svart? Spør fordi jeg for en gangs skyld syns at hun svarte på en OK måte uten bli synlig irritert og nærtagende. Jeg syns også det er fint at hun ikke slettet kommentaren. Jeg mener hun kan svare på kommentarer uten å skrive; syns synd på deg, håper du finner ut hva som plager deg Osv osv». Er den biten jeg reagerer på. Ellers er kommentarene helt greie. Hun sletter kommentarer, hun sletta min som ikke var stygg eller noe. Hun blokka meg også.. jeg har kun kommentert 1 gang, og den var helt innafor. Men den støtta ikke henne, var nok det som er årsaken til blokk og slett Endret 5. juli 2022 av Lileep 5 2
Beatbox Skrevet 5. juli 2022 #13278 Skrevet 5. juli 2022 (endret) tullerikke skrev (14 minutter siden): Har hun sletta hele innlegget? Endret 5. juli 2022 av Beatbox
*blueberry* Skrevet 5. juli 2022 #13279 Skrevet 5. juli 2022 tullerikke skrev (4 minutter siden): Har hun sletta hele innlegget? Neida. Hun bare sletter reels fra feeden, men du finner de under reels. Når det gjelder kommentaren synes jeg den var ufin. Man blir tatt mer seriøst om man ikke drar inn personkarakteristikker (eks: desperat…) og nedlatende uttrykk (eks: flesket…). For noen poenger hadde hun, men de druknet i usakligheter. Denne kommentaren er et perfekt eksempel på hvorfor influencere kan vifte bort konstruktiv kritikk med begrunnelsen «hat». 7
Lileep Skrevet 5. juli 2022 #13280 Skrevet 5. juli 2022 39 minutter siden, *blueberry* said: Neida. Hun bare sletter reels fra feeden, men du finner de under reels. Når det gjelder kommentaren synes jeg den var ufin. Man blir tatt mer seriøst om man ikke drar inn personkarakteristikker (eks: desperat…) og nedlatende uttrykk (eks: flesket…). For noen poenger hadde hun, men de druknet i usakligheter. Denne kommentaren er et perfekt eksempel på hvorfor influencere kan vifte bort konstruktiv kritikk med begrunnelsen «hat». Enig. Kommentaren hadde innhold som var spot on, men ordvalget var helt feil flere steder. Som du også skriver; slik ordlegging gir mulighet til å vinkle til «hat». Men jeg syns ikke HD er bedre med ordvalgene hennes. Hun har blitt bedre til å svare, men hun bruker hersketeknikk fremdeles. Og sletter det som ikke hyller henne, selv om hun sier hun er flinkere til å ta til seg konstruktiv kritikk. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå