Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Beatbox skrev (2 minutter siden):

Ikke enig...Det lages big deal ..og det skal det gjøres..ut av all umerket reklame f.eks...og det faktum at hun sliter psykisk men drar med barnet i SoMe verden...personlig reagerer jeg kraftig på akkurat dèt. Barn skal vernes for alt det er verdt.  

Det er en del av det hun legger ut som ikke burde legges ut og ja,hun burde logge av SoMe og prøve å få det bedre med sin egen psyke. Men akkurat det med å snakke om behov for egentid,men også dårlig samvittighet for å trenge det er ikke en big deal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (2 minutter siden):

Ja nettopp. Hun uttrykker det mange mødre føler på. Og hvorfor? 

Tenker de følelsesladde postene brukes for å holde følgerskaren varm, og for å vinne tilbake  sympatien som svekkes hvis det blir mye reklame. Det er det eneste som er igjen, nå når både trening og oppskrifter er borte. Muligens kan det henges på knaggen “mental helse”, uten at jeg helt kan se nytten, kun en gjenkjennelsesfaktor.

Altså en variant av oppskriften Sophie Elise beskrev i sin tid:

-En gang i blant må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående."

Selvsagt kjenner HD disse mekanismene etter mange år på SoMe. 

Det er mye folk snakker om som er naturlig å føle på. Trenger ikke å bety at man ikke trenger å snakke om det. Og du spurte hvilken versjon du skulle tro på og begge versjonene er reelle for mange mødre. Det var i utganspunktet det jeg kommenterte på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hintes mye om at hun ikke spiser nok for tiden jeg. Det er alltid veldig mye hun ikke vil si, men likevel sier. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Jeg har også problemer med å ta enkelte av postene alvorlig😅

Med få dagers mellomrom er hun i ekstase over denne alentiden, til å føle seg dårlig over det samme. Hvilken versjon skal man tro på?

Får mest inntrykk av at mellom ellevill kjolebonanza og (umerket) reklame, så skal man samles rundt leirbålet og sammen føle på livets utfordringer.

 

5BB8459C-C202-4ADE-BCEC-5C31A95974D0.jpeg

A96DABA3-69F5-41D9-AFD6-660260349A4D.jpeg

Ja, hva skal man si? At hun i tillegg mener at det er dårlig folkeskikk å mene noe negativt om kjolevalgene hennes? Bruker argumentene som ytringsfrihet og ytringsplikt i denne sammenhengen. Det blir for dumt. Hun er en selger og tjener penger på å vise frem dette ekstreme overforbruket. Kiwi mener sikkert det samme når de får kritikk, eller ikke🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (4 timer siden):

Det med å ønske og trenge alenetid for å være en bedre mor sier seg selv at de fleste trenger. Men det er jo også naturlig å kjenne på dårlig samvittighet for å ta seg tid for seg selv. Mange mødre som kjenner på det,også jeg😊

Det er jo helt normalt , de fleste har det sånn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (4 timer siden):

Hun bare uttrykker det mange mødre føler på. Ser ikke at hun gjør det til en big deal. Er mer her inne at alt hun legger ut gjøres til en big deal. 

Så utrolig enug med deg i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitert slettet innlegg er slettet. Sol, admin.

En uting at hun MÅ skrive noe om matinntaket sitt. Det er overhodet ikke interessant eller noe andre har noe med. På lik linje med barbering av hår på mindreårige, innlegg om all denne «egentiden» fra mindreårig og ikke minst alle disse do bildene fra jobb hvor hun skal selge inn umerket reklame for x antallet kjoler. Muligens ta eget råd angående ytringer? 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Lill :) skrev (20 minutter siden):

En uting at hun MÅ skrive noe om matinntaket sitt. Det er overhodet ikke interessant eller noe andre har noe med. På lik linje med barbering av hår på mindreårige, innlegg om all denne «egentiden» fra mindreårig og ikke minst alle disse do bildene fra jobb hvor hun skal selge inn umerket reklame for x antallet kjoler. Muligens ta eget råd angående ytringer? 

Hun har ikke helt styr på hva som er personlig, og hva som er (bør være) privat.

Grensene for utlevering er forlengst utvisket i dagens sosiale medier, og man ender opp med å få vite ting om folk som man ikke trenger å vite. Kanskje ikke VIL vite. (Gjelder ikke bare HD!)

At hun har mensen + barberer babyen sin er informasjon som vel egentlig hører hjemme i kategorien privat😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alt hun er så sykt fornøyd med, syns er nydelig osv osv alltid reklame? Er det virkelig ingenting hun kan inspirere med, eller anbefale, vise at hun er fornyød med som ikke er reklame? Syns det er påfallende mye reklame for tiden. Alt er enten skjult reklame eller direkte reklame.. ingenting er ekte lenger.. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke

Alle reelsene hennes handler om det samme hele fuckings tiden. Hun lager så mye problemer ut av ingenting. Slutt å legg ut det store behovet du har for egentid hvis du ikke tåler tilbakemeldinger HD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som momshamer??? Kun hun som klager på alt hun burde gjort, og at døgnet ikke har flere timer... ikke noen andre

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvasierdu skrev (10 minutter siden):

Hvem er det som momshamer??? Kun hun som klager på alt hun burde gjort, og at døgnet ikke har flere timer... ikke noen andre

Hun som er så løsningsorientert, si! Oh the irony... Hun lager problemer ut av ingenting. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ha vanvittig dårlig samvittighet for alenetiden hun har.. hun skriver jo om det HELE tiden, i alle mulige former/varianter! Er det mulig liksom? Hvem tror hun gidder å bruke en eneste kalori på å uffe seg over at hun tar seg egentid? Det som klages på eller diskuteres er jo denne maniske avhengigheten hun har av å fortelle resten av verden hvordan folk shamer mødre for alenetid osv osv.. er jo ingenting annet på kanalen hennes lenger. Hun lager problemer av alt.. Hun må jo slite vanvittig med psyken.. hun burde virkelig skjermes for SoMe.. synd ingen klarer å nå inn til henne, hverken familie eller profesjonelle 

Hun er ikke til å kjenne igjen lenger… det blir bare verre og verre.. spesielt etter hun ble mamma! 

Endret av Lileep
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva HD driver med om dagen. Fra «lag deg selv en god dag» og hvor hun selv kommer med gode råd, til at livet stinker til umerket reklame for bryn/vipper på en og samme uke. Det er lite mening i det som deles, utenom at det er rent reklame basert det som kommer innimellom mindreårig, klaging og annet smalltalk. 

50031AFB-4913-4786-A726-33375E6BBC6D.png

Endret av Lill :)
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay

"Fedre får sjeldent spørsmål om hvem som er hjemme med barnet eller kritikk for å dra på jobbreiser, mens når man er mamma er saken en helt annen🙈"

ER saken virkelig en helt annen, i 2022? Å dra på jobbreiser selv om man er kvinne og har barn er da helt normalt?😂

Dette framstår bare som enda et konstruert "problem" fra HDs side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 minutter siden):

"Fedre får sjeldent spørsmål om hvem som er hjemme med barnet eller kritikk for å dra på jobbreiser, mens når man er mamma er saken en helt annen🙈"

ER saken virkelig en helt annen, i 2022? Å dra på jobbreiser selv om man er kvinne og har barn er da helt normalt?😂

Dette framstår bare som enda et konstruert "problem" fra HDs side.

Rekk opp hånden den som ikke er overrasket....🖐️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (10 minutter siden):

"Fedre får sjeldent spørsmål om hvem som er hjemme med barnet eller kritikk for å dra på jobbreiser, mens når man er mamma er saken en helt annen🙈"

ER saken virkelig en helt annen, i 2022? Å dra på jobbreiser selv om man er kvinne og har barn er da helt normalt?😂

Dette framstår bare som enda et konstruert "problem" fra HDs side.

Hva slags miljø er det hun frekventerer? Dette er holdninger fra 1960 tallet. I tillegg er det vel få som er så åpen om at de lever i et meget likestilt ekteskap som HD. Kansje mer enn enkelte andre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg var på jobbreise senest forrige uke jeg. Ingen momshamet meg for det. Uka før var mannen på jobbreise. Ble ikke dadshamet han heller....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...