FruFiolett Skrevet 31. juli 2019 Forfatter #281 Del Skrevet 31. juli 2019 27+0! Heldigvis er den intense varmen over, men dessverre er også ferien over, og det er brutalt å bli kasta inn i hverdagen igjen etter ferie altså! 😱 Vi er helt i sjokk alle tre om dagen, vi må jo vekke junior myyyye tidligere enn det det lille B-mennesket har stått opp de siste ukene, og han er ikke veldig glad i tidligere morgener altså! Vi er bortskjemte sånn😅🥰 Men, det er 11 uker igjen på jobb før permisjonen starter, så det er jo en viss motivasjon i det heldigvis☺️ Idag har jeg tatt den forferdelige glukosebelastningstesten igjen, og det er fæle greier altså! Det sukkervannet er så pyton! Husker ikke om jeg skrev om det da jeg tok det sist jeg, og gidder jo ikke lete tilbake😅 Men må ta den to ganger pga kombinasjonen av høy BMI og diabetes i familien, gjorde det samme forrige runde. Verdiene er heldigvis helt normale også denne gangen både før og etter sukkershot’en, og det er bra. 4.5 fastende og 6.6 etter to timer, det var midt i blinken ifølge den søte fastlegen min☺️ Så da er det styret over også, takk og pris! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 31. juli 2019 Forfatter #282 Del Skrevet 31. juli 2019 Og dere! Ifølge NHI starter tredje trimester fra uke 27! Så da anser jeg meg selv for å offisielt være igang med siste tredjedel jeg altså! 👏🏼👏🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 31. juli 2019 #283 Del Skrevet 31. juli 2019 Hurra for tredje trimester! Det er nesten litt skummelt hvor fort det går nå synes jeg😮 Så fint med gode resultater på testen😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 31. juli 2019 #284 Del Skrevet 31. juli 2019 Fysj, vel overstått glukosebelastning(er) 🤭 Høres grusomt ut, men deilig med gode resultat da! Ja jeg så også at 3. Trimester starter nå, utrolig å tenke på! Siste trimester, ingen flere trimester-milepæler å nå 🤔 Babyverdenappen min sier 70 % fullført 😱 Kjempe deilig og kjempe skummelt på samme tid... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 2. august 2019 Forfatter #285 Del Skrevet 2. august 2019 Takk @Irisiri og @boblevann! Deilig å være ferdig! Jeg syns det fortsatt går ekstremt sakte jeg altså, men hvis jeg ser litt overordnet på at det nå «bare» er en tredjedel igjen, kan jeg kanskje innrømme at det sånn helhetlig har gått ganske fort🙄 Men sånn dag for dag, og uke for uke går fortsatt ekstremt sakte🙈 Det begynner faktisk å bli ganske strevsomt å bøye seg ned, og det innser jeg kan by på en del utfordringer de neste ukene! Jeg føler jeg får alle innvollene opp i halsen hvis jeg må helt ned til gulvet, og det er ikke helt behagelig😅 Så håper treåringen er behjelpelig med å ta på seg sine egne sko utover høsten, haha😅 Ikke veldig sannsynlig, dessverre, sånn midt i trassen🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 2. august 2019 #286 Del Skrevet 2. august 2019 38 minutter siden, FruFiolett skrev: Det begynner faktisk å bli ganske strevsomt å bøye seg ned, og det innser jeg kan by på en del utfordringer de neste ukene! Jeg føler jeg får alle innvollene opp i halsen hvis jeg må helt ned til gulvet, og det er ikke helt behagelig😅 Så håper treåringen er behjelpelig med å ta på seg sine egne sko utover høsten, haha😅 Ikke veldig sannsynlig, dessverre, sånn midt i trassen🙈 Jeg kommer til å overleve utelukkende på at vi tar sko på i en trapp når vi skal noe sted, så jeg slipper å bøye meg 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 2. august 2019 Forfatter #287 Del Skrevet 2. august 2019 2 timer siden, Bokdamen skrev: Jeg kommer til å overleve utelukkende på at vi tar sko på i en trapp når vi skal noe sted, så jeg slipper å bøye meg 🙌 Tror jeg må gå for samme strategi altså! 😅🙌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 5. august 2019 Forfatter #288 Del Skrevet 5. august 2019 27+5, og nå lurer jeg jommen meg på om lille har snudd seg «for godt»? Altså, sikkert ikke for godt da, men at hodet stort sett ligger ned, fordi nesten alt av spark er nå oppover❤️ Kjenner fortsatt litt rulling, så det er sikkert mye plass til å bevege seg på enda, men jeg har ikke lenger de harde sparkene rett ned i understellet - heldigvis😅🙈 Elsker all den daglige «kommunikasjonen» vi har nå, og lille beskrives som skikkelig reaktiv av legen min, da hun skulle lytte på bebis etter glukosebelastningen så sparket den vekk dopleren to ganger før hun fikk målt hjerterytmen❤️ Helt fantastisk altså, og jeg merker at hvis jeg legger press mot magen så kommer det nesten alltid et press tilbake! Lille mennesket mitt inni der❤️ Før helgen kom også innkalling til ny UL time i posten, og det er bare fire uker til! Fikk beskjed på OUL at alle med BMI over et visst tall (husker ikke hva det var da) fikk en ekstra UL mellom uke 30 og 32 for å sjekke vekst. Og det takker jeg selvfølgelig ikke nei til! Gleder meg til å se henne igjen, og forhåpentligvis kanskje få bekreftet igjen at det faktisk er en jente? Kan ikke legge skjul på at jeg fortsatt er bittelitt i tvil, og selv om jeg er ganske avslappa til det, hadde det vært veldig deilig å få en bekreftelse! Skal vente spent de neste fire ukene, uansett er UL veldig kos❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 5. august 2019 #289 Del Skrevet 5. august 2019 Fantastisk å slippe sparkene rett ned, jeg synes de oppover er mye bedre 😅Så deilig med ny UL ❤️ Er jo aldri feil å få hilse på lille mageboeren igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 7. august 2019 Forfatter #290 Del Skrevet 7. august 2019 28+0! Jeg lurer faktisk på om jeg begynner å ane et behov for å begynne med litt nesting melder seg langt langt borte et sted nå! Sent, men godt i så fall! På denne tiden av forrige svangerskap hadde jeg vel ordnet - tja - så og si alt? Men denne gangen har jeg ikke ordnet noe som helst😅 Sikkert litt fordi vi har mye på plass allerede da, vi skal jo ikke ha vogn/seng/stellebord/bilstol/vugge/babycall og så videre denne gangen ettersom vi har alt fra sist, men det er jo en del ting som må ordnes allikevel, og for første gang kjenner jeg nå litt på behovet for å sete igang. Jeg må jo gå igjennom klærne etter storebror for å se hva vi kan bruke der, vi må jo vaske trekk i bilstol, sengetøy og laken til både seng og vogn, koble i bilsetebasen (ok, litt tidlig for det enda da), bestille og hente ut alle gratispakkene rundt omkring, skru sammen senga, stellebordet og lekegrinda ettersom alt ligger flatpakka oppå hverandre på loftet, sjekke at vogna funker som den skal, og eventuelt skaffe oss det vi trenger og mangler. Tror ikke det er så mye egentlig, men litt nytt må vi jo ha☺️😍 Gjerne litt rosa hvis vi får bekreftet en gang for alle at det faktisk er en liten jente her inne🥰 Vurderer også å kjøpe meg bæresjal denne gangen - vi hadde bæresele til storebror, men brukte den veldig lite da jeg aldri ble helt komfortabel med den, men ser for meg at det blir mer aktuelt å ha begge armene fri denne gangen her😅 Så får vi se hva annet praktisk vi kommer på underveis som vi trenger! Kanskje noen av dere kloke damer sitter på noe kjempesmart som jeg selv ikke har tenkt på? 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. august 2019 #291 Del Skrevet 7. august 2019 Vil anbefale deg å kjøpe et elastisk bæresjal til den første tiden. De kan knytes før du putter ungen oppi, og du kan ta henne ut og inn uten å løsne på sjalet. Ville kjøpt det på forhånd og øvd på å knyte ned en bamse. Brukte det masse med mini, og venner jeg har som har brukt det med nr 2 sier det er gull i fht å kunne gi minstemann nærhet mens man leker/perler/tar på sko/går til barnehagen. Du er noen uker lenger enn meg, men jeg har foreløpig kjøpt 2 bodyer og en liten bamse. Har en plan for hva vi trenger, men det eneste jeg har begynt å se seriøst på er bæresjal 😂🙈 Sist hadde vi kun babynest i stuen, denne gangen vil jeg har en liten vugge (tenker Troll) og så angret jeg på at vi ikke prøvde bedside crib. Får låne en av noen venner, så krysser vi fingrene for at jeg slipper å sove mage mot mage i 3 mnd denne gangen også 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. august 2019 Forfatter #292 Del Skrevet 8. august 2019 11 timer siden, Bokdamen skrev: Vil anbefale deg å kjøpe et elastisk bæresjal til den første tiden. De kan knytes før du putter ungen oppi, og du kan ta henne ut og inn uten å løsne på sjalet. Ville kjøpt det på forhånd og øvd på å knyte ned en bamse. Brukte det masse med mini, og venner jeg har som har brukt det med nr 2 sier det er gull i fht å kunne gi minstemann nærhet mens man leker/perler/tar på sko/går til barnehagen. Du er noen uker lenger enn meg, men jeg har foreløpig kjøpt 2 bodyer og en liten bamse. Har en plan for hva vi trenger, men det eneste jeg har begynt å se seriøst på er bæresjal 😂🙈 Sist hadde vi kun babynest i stuen, denne gangen vil jeg har en liten vugge (tenker Troll) og så angret jeg på at vi ikke prøvde bedside crib. Får låne en av noen venner, så krysser vi fingrene for at jeg slipper å sove mage mot mage i 3 mnd denne gangen også 😝 Ja, har tenkt akkurat det samme! Har du noen konkrete anbefalinger på sjal? Det er jo virkelig en jungel der ute, og jeg er helt blank foreløpig på hva som er bra og ikke😅🙈 Har også kjøpt et par bodyer, men er så usikker på om jeg skal kjøpe inn ull eller ikke! Det burde jo være naturlig med ull siden det blir en vinterbaby, men tenk om den reagerer på ull da! Da er det jo kjipt å ha svidd av tusenvis på ull som ikke kan brukes😳🤔 Vi hadde sprinkelsenga tett inntil vår seng sist, med sprinklene tatt av på den ene siden, og det funket bra - men som deg så måtte vi sove mage mot mage de første månedene, så den ble lite brukt i starten🙄🤣 Men etterhvert ble det bedre, så da lå han stort sett i senga der ved siden av meg, og det var veldig kjekt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 8. august 2019 #293 Del Skrevet 8. august 2019 Jeg ville startet med et tynt elastisk sjal fra Sino eller Aldoria. Disse kan du gjerne kjøpte brukt på Finn eller fb, men bør ikke være så godt brukt at det ikke er mer elastikk. Dersom det blir en hit og du vil avansere, kan du gå videre til vevd sjal. Sist bar jeg ekstremt mye og var hele runden elastisk sjal -> sele -> ringslynge -> meh dai og så vevd sjal, denne gangen går jeg rett på vevd. Men jeg vet hva jeg har lyst på og har økt smertegrensen for hva jeg takler av pris 😝 Bar storebror aktivt til han var 2.5, nå er det ikke så ofte. Men han vil nok opp når lillesøster kommer. Skal ha elastisk sjal denne gangen også, om ikke annet for mannen. Tenkte å snope meg et lekkert et fra et merke som heter Coracor. Har ikke SÅ store utgifter denne gang, så da driter jeg litt i at de er dyre 🤩 Hilsen bæreentusiast (hvis du ikke skjønte det...) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. august 2019 Forfatter #294 Del Skrevet 8. august 2019 55 minutter siden, Bokdamen skrev: Jeg ville startet med et tynt elastisk sjal fra Sino eller Aldoria. Disse kan du gjerne kjøpte brukt på Finn eller fb, men bør ikke være så godt brukt at det ikke er mer elastikk. Dersom det blir en hit og du vil avansere, kan du gå videre til vevd sjal. Sist bar jeg ekstremt mye og var hele runden elastisk sjal -> sele -> ringslynge -> meh dai og så vevd sjal, denne gangen går jeg rett på vevd. Men jeg vet hva jeg har lyst på og har økt smertegrensen for hva jeg takler av pris 😝 Bar storebror aktivt til han var 2.5, nå er det ikke så ofte. Men han vil nok opp når lillesøster kommer. Skal ha elastisk sjal denne gangen også, om ikke annet for mannen. Tenkte å snope meg et lekkert et fra et merke som heter Coracor. Har ikke SÅ store utgifter denne gang, så da driter jeg litt i at de er dyre 🤩 Hilsen bæreentusiast (hvis du ikke skjønte det...) Åh, tuuusen takk for utfyllende info! Dette er gull🤩 Nå skal jeg begynne å titte rundt👏🏼☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 9. august 2019 Forfatter #295 Del Skrevet 9. august 2019 Idag fikk jeg beskjed om at en kollega var sykemeldt til og med uke 33, og tenkte automatisk «oi, har ikke fått med meg at hun er gravid!», før jeg etter en skremmende lang stund innså at vi er i kalenderuke 32 nå, og at det dermed en snakk om sykemelding ut neste uke🙄🤦🏼♀️ Hjelpe meg altså, er det mulig? Er SÅÅÅ glad jeg ikke snakket med noen før jeg skjønte det altså😳 Ellers har vært rimelig stressa idag pga en tråd her inne på gravid-forumet om folk som har fått et annet kjønn ved fødsel enn de ble fortalt på OUL! Og det er jo skremmende mange! Til og med der de har fått sikker beskjed liksom! Nå føler jeg nesten garantert at vi har fått feil beskjed, særlig når hun ikke engang var helt sikker😱 Jeg orker nesten ikke tenke på det engang jeg, tenk om jeg i flere måneder har forberedt meg og sett for meg en jentebaby, og så er det «feil»? 😱 (altså feil som i feilinformasjon, jeg mener selvfølgelig ikke at en gutt er feil!) Syns plutselig tre uker til neste UL ble umenneskelig lenge å vente😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 9. august 2019 #296 Del Skrevet 9. august 2019 Haha, fort gjort midt i gravidbobla😂 Kjekt at du har en UL til da, så du kan få bekreftet kjønnet😊 De har jo stort sett rett. Men tenkte samme tanke da jeg så tråden, hadde vært et sjokk uansett hvor bevisst man er på at kjønn ikke spiller noen rolle😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 12. august 2019 Forfatter #297 Del Skrevet 12. august 2019 På 9.8.2019 den 18.15, Irisiri skrev: Haha, fort gjort midt i gravidbobla😂 Kjekt at du har en UL til da, så du kan få bekreftet kjønnet😊 De har jo stort sett rett. Men tenkte samme tanke da jeg så tråden, hadde vært et sjokk uansett hvor bevisst man er på at kjønn ikke spiller noen rolle😅 Ja, jeg også trøster meg med at de stort sett har rett😅 Men siden de var bittelitt usikre på OUL er det liksom lett å tenke at man er en av de som har fått feil beskjed🙄 Men satser på at det er riktig🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 12. august 2019 Forfatter #298 Del Skrevet 12. august 2019 28+5 idag, og hver gang jeg ser på appen tenker jeg bare «ikke lenger enn det?!»😱 Det mååå jo begynne å gå litt fortere snart nå vel? En venninne sa i helgen at de siste 10 ukene hennes gikk veldig fort - så la oss for all del håpe det! 🤞🏼☺️ Jeg begynner å kjenne på en sånn konstant følelse av å være sliten, og jeg kjenner at det begynner å tære litt faktisk. Det er slitsomt å føle at man aldri er ladet opp eller uthvilt, og derfor syns jeg det er ekstra slitsomt med mandager nå. Helgene skal liksom helst være opplading, men nå syns jeg nesten de er like mye utladning som resten av uka. Jeg sover ganske dårlig, har vondt i ryggen og syns jeg begynner å bli ganske tung, selv om vekta «bare» sier 7 kilo opp. Det føles som 17. Og jeg begynner å innse at det kanskje er et år igjen før jeg skal begynne å føle meg uthvilt, haha🙈 Håper bare snart jeg får sove litt så jeg ikke går i en konstant trøtt tåke, for da blir 9 uker igjen i full jobb litt i overkant🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 12. august 2019 #299 Del Skrevet 12. august 2019 Jeg leste også den om feil kjønn og kjente litt på det 😂 Tviler på at vi kommer til å ha haugevis av «jenteklær» uansett, men både jeg og den kommende storebroren ville nok blitt forholdsvis satt ut om det dukket opp en gutt 😅 Er på vei inn i den slitenheten du snakker om og kjenner meg igjen. Trøtt på kvelden, får ikke sove, trøtt ut døren, sirup på jobben, trøtt når jeg kommer hjem etc etc. Har attpåtil småkynnere bare jeg går fort. Det var litt bedre etter at jeg fikk sove masse i helgen, men i dag er jeg helt pudding igjen 🙄 Og jeg er tre uker bak deg i løypen, håper det ikke skal være sånn de neste 12 ukene til jeg skal i permisjon 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 13. august 2019 Forfatter #300 Del Skrevet 13. august 2019 20 timer siden, Bokdamen skrev: Jeg leste også den om feil kjønn og kjente litt på det 😂 Tviler på at vi kommer til å ha haugevis av «jenteklær» uansett, men både jeg og den kommende storebroren ville nok blitt forholdsvis satt ut om det dukket opp en gutt 😅 Er på vei inn i den slitenheten du snakker om og kjenner meg igjen. Trøtt på kvelden, får ikke sove, trøtt ut døren, sirup på jobben, trøtt når jeg kommer hjem etc etc. Har attpåtil småkynnere bare jeg går fort. Det var litt bedre etter at jeg fikk sove masse i helgen, men i dag er jeg helt pudding igjen 🙄 Og jeg er tre uker bak deg i løypen, håper det ikke skal være sånn de neste 12 ukene til jeg skal i permisjon 🙈 Så «godt» at flere fikk med seg den tråden😅 Tror heller ikke vi ender opp med melding mye typisk «jenteklær», og mye «gutteklær» (som jeg selvfølgelig kommer til å bruke på ny baby uansett kjønn) har vi jo allerede, så sånn sett skal det gå bra! Men er så redd for at forventingene og innstillinga vi har hatt en ganske lang stund nå skal være «feil», og vi liksom må omstille oss helt. Jeg er bare ikke klar for det kjenner jeg🙄 To uker og tre dager til vi forhåpentligvis vet enda litt mer sikkert🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå