Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

2 timer siden, boblevann skrev:

Nei treåringen skjønner ikke det, men kanskje det hjelper litt på samvittigheten at du minner deg selv på det 😘 Dette er ikke for alltid, det er straks over 👼🏼

Helt sant🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34+6, og offisielt høygravid! Er det lov til å si «ah, ENDELIG!» eller? 😅 Ikke at det akkurat er en ettertraktet tilværelse, men føler liksom at dette er en av de siste (kanskje egentlig den helt siste?) sånn ordentlig milepælen før termin! Føles nesten litt uvirkelig at vi endelig er her hvor det for alvor begynner å nærme seg slutten,  trodde aldri det skulle skje😅🙈  Er det kanskje på tide å begynne å småstresse litt nå? Begynne å vaske babytøy, skru opp stellebordet, klargjøre vogn/bilsete og sånt snart? Syns fortsatt jeg har eeeevig lang tid på meg til alt sånt😅 Men burde kanskje begynne å tenke på innholdet i fødebagen snart i alle fall, i teorien er det jo bare to uker til det kan skje når som helst! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid, så deilig å være så langt! Jeg fikk litt angsten i helgen siden ingenting var klart (jeg har kjøpt 2 bodyer, 2 bæresjal og en bamse), så hadde et lite «Finn og låne» raid og fikk noen ting vi manglet i hus.

Nå må jeg gjøre opp status på klesfronten og vaske småttisklærne, men det sitter langt inne 😅 Jeg er 4 uker bak det i løypen så har jo all verdens tid 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 15.11, Bokdamen skrev:

Gratulerer som høygravid, så deilig å være så langt! Jeg fikk litt angsten i helgen siden ingenting var klart (jeg har kjøpt 2 bodyer, 2 bæresjal og en bamse), så hadde et lite «Finn og låne» raid og fikk noen ting vi manglet i hus.

Nå må jeg gjøre opp status på klesfronten og vaske småttisklærne, men det sitter langt inne 😅 Jeg er 4 uker bak det i løypen så har jo all verdens tid 😉

Det er så deilig med alt som kan krysses av listen! Har ikke kjøpt inn noe mer denne uka heller jeg altså, så nå er jeg snart enda en uke mer i manko! Tror jeg liker den tanken litt også, at det snaaaart nærmer seg såpass mye at jeg virkelig må begynne å stresse litt🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+2, og de siste par dagene har jeg kjent store endringer i kroppen. Det murrer så ekstremt mye i korsryggen! Som kramper nesten! (Og ikke rier altså!) Og tidvis har jeg så mye nedpress at jeg nesten ikke klarer å gå😅 Så, det er mye vagging om dagen kan man si😂🤨 Jeg mistenker at de neste fem (seks?) ukene kan bli ganske slitsomme og vonde, hvis dette kroppslige bare skal utvikle seg. Lille driver også fortsatt med akrobattrening, er absolutt ikke festet enda, og syns tydeligvis natta er den beste tiden å øve på saltoer på. Vi er ikke helt enige om døgnrytmen med andre ord🙄 Kommer vel til å være rimelig motivert til å trykke ut denne ungen hvis disse vondtene og utfordringene bare skal øke på de neste ukene🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+5, og idag startet jeg dagen hos jordmor. Det er alltid koselig, både å snakke litt med henne og ikke minst å høre på bebis❤️ Og jeg fikk skryt for å være god på å være gravid idag☺️ Hun sier sikkert det til alle som begynner å nærme seg slutten for å prøve å opprettholde litt motivasjon, men det funket og det varmet☺️ Hun sa jeg var iherdig som fortsatt jobbet, imponerende positiv til å være så langt (og det til tross for klaginga mi altså😅), og hun sa jeg var flink med både vekt og kosthold. Og det hjalp litt på motivasjonen altså, så det virket vel akkurat som det skulle😅☺️ Lille lå helt eksemplarisk med hodet ned og ryggen mot venstre akkurat når hun skulle sjekke, men fikk bekreftet at det er helt normalt at det fortsatt er litt rotering rundt i andre svangerskap. Så det var en hyggelig start på nest siste arbeidsuke før permisjon! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en god start på dagen 💕 Min jordmor skryter også, og det er så kjekt de dagene man føler seg litt dårlig på å være gravid. Tenk 1 uke og 1 dag igjen på jobb 😱 Så deilig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2, og idag har jeg sett lille på UL igjen💖 Det er jo bare utrolig koselig å se det lille mennesket! Lille ligger presis på gjennomsnittet både ift størrelse, hodeomkrets, vekt (selv om jeg ikke helt skjønner hvordan de måler akkurat det🤔) og fostervann, og ble estimert til å veie 2920gram nå. Hun ligger med hodet ned, men er veldig bevegelig (jordmoren klarte å bevege hodet fra utsiden med hendene sine, haha! En sykt merkelig følelse😅🙈), og veldig aktiv🥰 Fikk bilder med meg hjem for å vise mannen - og fikk med et av underlivet til og med🤣 Tydelige kjønnslepper her altså😂🙈 Jeg liker virkelig hun jordmoren, hun er skikkelig herlig fresh! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alt er som det skal❤️ Hvorfor fikk du UL?

Legen min bevegde også hodet hennes utenfra på tirsdag og bekreftet at det ikke er festet. Enig i at det var rart! Legen er den som har tatt i hardest for å kjenne, det var faktisk ubehagelig/litt vondt for meg og. Hadde aldri klemt så hardt på baby selv!😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Så herlig at alt er som det skal❤️ Hvorfor fikk du UL?

Legen min bevegde også hodet hennes utenfra på tirsdag og bekreftet at det ikke er festet. Enig i at det var rart! Legen er den som har tatt i hardest for å kjenne, det var faktisk ubehagelig/litt vondt for meg og. Hadde aldri klemt så hardt på baby selv!😵

Jeg syns også det var på grensen til litt vondt faktisk, det var jo et skikkelig røsk🙄🙈 Og veldig rart at noe nedi bekkenet beveget såpass på seg liksom😅 

 

Jeg har fått ekstra UL pga litt høy bmi før svangerskapet - har vært igjennom to glukosebelastninger og en ekstra vekstkontroll før denne hvor absolutt alt har vært helt normalt ift både vekt jeg har gått opp, blodsukker, vekst på lille og mengde fostervann, men fikk altså allikevel denne UL’en i uke 36🤔 Faktisk litt overrasket over at det fortsatt følges så nøye, men det er jo selvfølgelig bare veldig bra, og ekstra stas å få se lille nok en gang🥰 Men nå var det visst ikke noe mer oppfølging av vekst før en eventuell overtidskontroll, og det håper jeg jo selvfølgelig at jeg slipper😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk med vellykket UL ❤️ Synes også det er utrolig ubehagelig når hun driver å røsker i hodet... Nå er det visst nok festet hos meg (men jeg er jo førstegangs), men hver gang jm tar tak der nede så er det akkurat som det stråler gjennom begge lyskene :fnise: 

Skal du føde på et stort eller lite sykehus? Jeg hører til et lite et, og her følger de svært nøye med på barnets vekst fordi man må henvises til modersykehuset for fødsel dersom det er noe som helst avvik i vekst eller mistanke om avvik.. Lokalsykehuset tar ikke i mot noen som ikke følger absolutt alle normaler. Kan det være noe sånt som gir de ekstra kontrollene? Uansett er det jo bare supert at du får så god oppfølgning selv om ingenting er galt 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg syns også det var på grensen til litt vondt faktisk, det var jo et skikkelig røsk🙄🙈 Og veldig rart at noe nedi bekkenet beveget såpass på seg liksom😅 

 

Jeg har fått ekstra UL pga litt høy bmi før svangerskapet - har vært igjennom to glukosebelastninger og en ekstra vekstkontroll før denne hvor absolutt alt har vært helt normalt ift både vekt jeg har gått opp, blodsukker, vekst på lille og mengde fostervann, men fikk altså allikevel denne UL’en i uke 36🤔 Faktisk litt overrasket over at det fortsatt følges så nøye, men det er jo selvfølgelig bare veldig bra, og ekstra stas å få se lille nok en gang🥰 Men nå var det visst ikke noe mer oppfølging av vekst før en eventuell overtidskontroll, og det håper jeg jo selvfølgelig at jeg slipper😅

Så fint med god oppfølging selv om alt er som det skal med dere😊 Man blir virkelig passet på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 22.54, FruFiolett skrev:

36+2, og idag har jeg sett lille på UL igjen💖 Det er jo bare utrolig koselig å se det lille mennesket! Lille ligger presis på gjennomsnittet både ift størrelse, hodeomkrets, vekt (selv om jeg ikke helt skjønner hvordan de måler akkurat det🤔) og fostervann, og ble estimert til å veie 2920gram nå. Hun ligger med hodet ned, men er veldig bevegelig (jordmoren klarte å bevege hodet fra utsiden med hendene sine, haha! En sykt merkelig følelse😅🙈), og veldig aktiv🥰 Fikk bilder med meg hjem for å vise mannen - og fikk med et av underlivet til og med🤣 Tydelige kjønnslepper her altså😂🙈 Jeg liker virkelig hun jordmoren, hun er skikkelig herlig fresh! 🥰

Gratulerer med 36 uker! Her festet lillemann seg veldig fort så jeg slapp å få kjenne at de bevegde hodet utenfra. Var ikke nok på sykehuset da de gjorde det fra innsiden :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, boblevann skrev:

Fantastisk med vellykket UL ❤️ Synes også det er utrolig ubehagelig når hun driver å røsker i hodet... Nå er det visst nok festet hos meg (men jeg er jo førstegangs), men hver gang jm tar tak der nede så er det akkurat som det stråler gjennom begge lyskene :fnise: 

Skal du føde på et stort eller lite sykehus? Jeg hører til et lite et, og her følger de svært nøye med på barnets vekst fordi man må henvises til modersykehuset for fødsel dersom det er noe som helst avvik i vekst eller mistanke om avvik.. Lokalsykehuset tar ikke i mot noen som ikke følger absolutt alle normaler. Kan det være noe sånt som gir de ekstra kontrollene? Uansett er det jo bare supert at du får så god oppfølgning selv om ingenting er galt 🤩

Nei, det er faktisk et stort sykehus, så det kan heller ikke være forklaringen🤔 Men jeg tipper egentlig at det er en slags «pakke» man får liksom, sånn at når man først får oppfølging så er det liksom så og så mange glukosebelastninger, UL i den og den uka og så videre? Litt uavhengig av resultatene underveis kanskje? Vet ikke altså, men det var bare en tanke som slo meg☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Så fint med god oppfølging selv om alt er som det skal med dere😊 Man blir virkelig passet på!

Det er absolutt veldig bra altså🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avalon skrev:

Gratulerer med 36 uker! Her festet lillemann seg veldig fort så jeg slapp å få kjenne at de bevegde hodet utenfra. Var ikke nok på sykehuset da de gjorde det fra innsiden :daane:

Ai, fra innsiden? Hørtes jo ikke akkurat behagelig ut😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruFiolett skrev:

Ai, fra innsiden? Hørtes jo ikke akkurat behagelig ut😱

Jepp... Var nok for å demonstrere for meg hvor langt nede han lå, men altså de kunne ha spart seg for det :rolleyes: ekstremt ubehagelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...