Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Silfen skrev:

Det er derfor man ikke kan bruke kalkulator.  Den vet ingenting om hvor lang lutealfasendin er. Testen der er så og si positiv. El om en dag eller to vil jeg tro.

Lutealfase?? :P

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Silfen skrev:

Det er derfor man ikke kan bruke kalkulator.  Den vet ingenting om hvor lang lutealfasendin er. Testen der er så og si positiv. El om en dag eller to vil jeg tro.

Kan jeg spørre deg om enda en ting?  

I dag er testen litt svakere... Skulle den ikke vært sterkere om el var om en dag eller to? 

 

1474261474924-720495904.jpg

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har misset, nei. Skal uansett heller teste ettermiddag, større sjanse for korrekt resultat. Det er hcg som bør testes morgen. Er uansett slik for mange at de har et kort vindu med lh stigning, slik at man må gjerne teste både 3 og 4 ganger i døgnet for å finne nøyaktig. Eller bare droppe testene og tempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om enda en ting?  

I dag er testen litt svakere... Skulle den ikke vært sterkere om el var om en dag eller to? 

 

1474261474924-720495904.jpg

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Da er kanskje eggløsning i dag. El kan noen ganger forskyve seg helt uten grunn også, så en kalkulator er alltid bare en pekepinn. 

Anonymkode: dddf0...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er kanskje eggløsning i dag. El kan noen ganger forskyve seg helt uten grunn også, så en kalkulator er alltid bare en pekepinn. 

Anonymkode: dddf0...0cb

Det er første gang jeg noen gang tester eggløsning, så jeg vet ikke hvordan den er normalt hos meg. Men håper jo ikke at jeg har sånn lutealfase på 9 dager til vanlig :/

For en uke siden kom jeg hjem fra en to ukers ferie i utlandet.  Var veldig lang reise og tidsforskjell... Kan sånne ting påvirke hormonene? 

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silfen skrev:

Dersom du har misset, nei. Skal uansett heller teste ettermiddag, større sjanse for korrekt resultat. Det er hcg som bør testes morgen. Er uansett slik for mange at de har et kort vindu med lh stigning, slik at man må gjerne teste både 3 og 4 ganger i døgnet for å finne nøyaktig. Eller bare droppe testene og tempe.

Ok takk, skal teste i ettermiddag.  Men det er vel uansett nesten ikke vits å prøve når mensen allerede kommer om 9 dager. 

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silfen skrev:

Iom at testen er svakere er det poengløst å teste videre. Du har nok misset den.

Jepp. Takk for svar. 

For prøve igjen neste måned :)

Anonymkode: 3ec2a...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 lørdag midt på dag

2 lørdag kveld

3 søndag midt på dag

4 søndag kveld

5 mandag kl 10.20

 

Tolker disse testen som at egget ble sluppet i går? Ny på dette! 😊

20160919_102859.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne garantert positiv? Er el overstått, eller er det for sent? Jeg kan så lite om dette kjenner jeg:-/

image.jpeg

Anonymkode: 817d9...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er positiv. EL er gjennomsnittlig 1-2 døgn fra positiv test.

For øvrig bør man teste på ettermiddag/kveld fremfor morgen med EL-tester og omvendt med HCG-tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel tilnærmet positiv? Første gang at jeg har fått positiv. Ser nå at jeg stortsett har begynt å teste forsent. 

IMG_4396.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Adelia skrev:

Denne er vel tilnærmet positiv? Første gang at jeg har fått positiv. Ser nå at jeg stortsett har begynt å teste forsent. 

IMG_4396.JPG

Ja, vil si at den er positiv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25. september 2016 at 8.55, Adelia skrev:

Denne er vel tilnærmet positiv? Første gang at jeg har fått positiv. Ser nå at jeg stortsett har begynt å teste forsent. 

IMG_4396.JPG

Den ville jeg tolket som positiv :-)

Anonymkode: 817d9...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...