Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Canrinha skrev:

Sykluslengde mellom 28-35 dager og er på dag 16 nå. EL var dag 18 forrige måned med en sykluslengde på 32 dager, da TR kom akkurat 14 dager etter EL test som ble så og si positiv da og, men ikke sterkere enn kontrollstreken. 

Synes de er så svake til at jeg bør ha EL snart, og syntes det var rart testen begynte å bli svakere igjen. Tok en ny tiiidlig i morges, og den så slik ut, som bilde under. Synes den ser sterkere ut igjen enn i går? Tok også laaaang tid før den gav noe strek.. 

 

image.jpeg

Den er sterkere igjen i dag. Hadde testet 17 og 18 også. Når eggløsning var 18 sist. 

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er sterkere igjen i dag. Hadde testet 17 og 18 også. Når eggløsning var 18 sist. 

Anonymkode: bc053...6a9

Men er det vanlig at de blir sterkere og svakere sånn?? Trodde de skulle bli sterkere og sterkere jo nærmere man kommer??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt med variasjoner.  For øvrig bør man teste ettermiddag og kveld,  ikke morgen.  

Igjen,  man kan ikke si noe om positiv nærmer seg fra de testene.  Mine var alltid slik. Dersom lutealfasen din er 14 dager så er det ennå mange dager om syklusen din er 35 å få positiv på.    Når du har så stor variasjon i sykluslengde,  har du vurdert temping?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Silfen skrev:

Helt normalt med variasjoner.  For øvrig bør man teste ettermiddag og kveld,  ikke morgen.  

Igjen,  man kan ikke si noe om positiv nærmer seg fra de testene.  Mine var alltid slik. Dersom lutealfasen din er 14 dager så er det ennå mange dager om syklusen din er 35 å få positiv på.    Når du har så stor variasjon i sykluslengde,  har du vurdert temping?  

Tusen takk :) Ja, de andre prøvene har jeg tatt etter klokken 16, nærmere kvelden, men ble så forvirret av den testen søndag som nesten ikk viste noe, at jeg måtte teste igjen i natt.... :P blir jo helt sprø av dette... mange som skriver at den blir sterkere og sterkere mot EL..

Ja, har vurdert temping- så kanskje jeg bare skal hoppe i det, for å få en oversikt. Prøvde å sjekke både slim og denne tappen, men det ble bare tull.. fikk også beskjed om at tappetafsing ikke var bra.. og når jeg har lett etter utflod-på leting etter slim finner jeg bare LITT slim. forrige pp fikk jeg bare bittelitt eggehviteslim blandet i vanlig utflod, så virket aldri som at jeg fikk ordentlig EL slim heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt store variasjoner på eltester,  så ikke les for mye hva andre sier.  Ei heller heng deg opp i slim og diverse,  her er det også store normalvariasjoner.  Har hatt elslim som har vært merkbart noen få ganger men gravid har jeg blitt lell.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Det er som sagt store variasjoner på eltester,  så ikke les for mye hva andre sier.  Ei heller heng deg opp i slim og diverse,  her er det også store normalvariasjoner.  Har hatt elslim som har vært merkbart noen få ganger men gravid har jeg blitt lell.  

Ok, tusen takk for svar :) Da får jeg ha is i magen, og håpe at naturen går sin riktige gang og at EL kommer denne måneden også.. fortsetter og teste, og krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Silfen skrev:

Det er som sagt store variasjoner på eltester,  så ikke les for mye hva andre sier.  Ei heller heng deg opp i slim og diverse,  her er det også store normalvariasjoner.  Har hatt elslim som har vært merkbart noen få ganger men gravid har jeg blitt lell.  

Vet du skrev det er store variasjoner, men nå tok jeg ny i kveld, og den er svakere igjen, enn den i morges. Ser alle andre har mye sterkere streker mot EL. Er ikke mine uvanlig svake til å være så nærme EL som jeg bør være?? 

image.jpeg

Endret av Canrinha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse el testene mine blir jo aldri positive denne måneden. Jeg tester og tester, og legger inn nye aksjer hele tiden- i tilfelle el kommer dagen etter eller 2.. men de blir aldri sterkere. Fortsatt håp, da jeg er på dag 19 nå, og noen ganger har syklus på 35 dager. 

Men- lurer på en ting. Har hatt noe som antyder til slim i snart en uke nå, uten at det blir skikkelig el slim som alle snakker om. det er litt strekkbart, men samtidig også blandet med hvit utflod (beklager detaljert), og som sagt så er det bare så opphopninger av det, om jeg "graver" etter det. Er det vanlig at det er så lite slim-som ikek kan strekkes i lange tråder? og at det varer så lenge? Eller betyr det at kroppen min prøver, men sliter med et eller annet...? 

Noen som har noen innspill?  På forhånd tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er denne negativ eller positiv?

image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

synes den ser neeesten positiv ut :) kanskje LITT til bare?! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm men i mine øyner er streken min like sterk farge på som kontrollstreken?☺️

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest babystøv
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm men i mine øyner er streken min like sterk farge på som kontrollstreken?☺️

image.jpeg

Anonymkode: 31103...009

jeg er enig med deg :) el testen er positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canrinha

  • Canrinha
  • Medlem
  •  32  3

Hei noen! 

Prøver her også! Trenger sårt svar fra noen 😳 Pils! 

Jeg skjønner ingenting, og trenger veldig noen innspill her!! 

Jeg tester og tester for å finne EL, men ingenting gir utslag. Jeg begynte smått og få noe som liknet el slim for 1uke siden ca, som ble litt eggehviteaktig og kunne strekkes noe, men aldri veldig mye-og alltid blandet med annen hvit utflod (beklager detaljer) 

ventet da på mer slim og el, men ingenting skjer. 

Nå er alt slim borte, og fortsatt ikke utslag på el test. Jeg har uregelmessig syklus, på mellom 28-35 dager. 

Er det fortsatt håp på en el? Selvom slimet nå er borte??

Blir så frustrert og lei..og engstelig for at ting ikke virker! 

Har et uplanlagt barn fra før, så det har ihvertfall gått for 6 år siden..  

Legger ved bilde av el testene-testen i morges også negativ..

noen som har noe å komme med??

Mottas med stor stor takk!!!  

image.jpeg

0
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Canrinha skrev:

Canrinha

  • Canrinha
  • Medlem
  •  32  3

Hei noen! 

Prøver her også! Trenger sårt svar fra noen 😳 Pils! 

Jeg skjønner ingenting, og trenger veldig noen innspill her!! 

Jeg tester og tester for å finne EL, men ingenting gir utslag. Jeg begynte smått og få noe som liknet el slim for 1uke siden ca, som ble litt eggehviteaktig og kunne strekkes noe, men aldri veldig mye-og alltid blandet med annen hvit utflod (beklager detaljer) 

ventet da på mer slim og el, men ingenting skjer. 

Nå er alt slim borte, og fortsatt ikke utslag på el test. Jeg har uregelmessig syklus, på mellom 28-35 dager. 

Er det fortsatt håp på en el? Selvom slimet nå er borte??

Blir så frustrert og lei..og engstelig for at ting ikke virker! 

Har et uplanlagt barn fra før, så det har ihvertfall gått for 6 år siden..  

Legger ved bilde av el testene-testen i morges også negativ..

noen som har noe å komme med??

Mottas med stor stor takk!!!  

image.jpeg

0
 
  •  

Kan du hatt el tidlgere eller har du testet tidlig i syklusen også? Jeg hadde nok fortsatt å teste  i tilfelle veldig sen EL. Skjønner du blir oppgitt, men lest om flere som aldri har fått en positiv EL-test, men som har blitt gravid. Kanskje du har en veldig kort topp?

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du hatt el tidlgere eller har du testet tidlig i syklusen også? Jeg hadde nok fortsatt å teste  i tilfelle veldig sen EL. Skjønner du blir oppgitt, men lest om flere som aldri har fått en positiv EL-test, men som har blitt gravid. Kanskje du har en veldig kort topp?

Anonymkode: 31103...009

Tusen takk for svar! :)

Jeg fikk en nesten positiv forrige syklus. Da fikk jeg tr akkurat 14 dager etterpå-så virket logisk at det kan ha vært da, men kort topp, og at jeg har 14 dagers luthealfase. 

Har ikke testet tidligere, siden jeg ikke tenkte det kunne være tidligere. Heller ikke kjent noe el smerter. 

Nå er det ingen tegn til noe, men tror du det har noe å si at alt el slim er borte nå?? 

Får fortsette å teste videre og håpe det skjer noe :( 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeendelig!!! Dag 25 kom positiv el test!! Nå har jeg testet 2 og 3 ganger om dagen siden dag syklusdag 14! Trodde det aldri kom til å skje! Typisk da jeg også var hos legen i morges for blodprøve for å sjekke om jeg har el. 

Nå er spm mitt, som jeg håper noen kan svare på.. Jeg har googlet og googlet, men ikke blitt klok likevel! 

Jeg fikk negativ test i går ettermiddag, og hadde sex i går kveld. Fikk positiv el test kl 17 i dag, men Mannen har dratt bort til torsdag kveld. Er alt håp ute denne perioden da? Eller kan aksjene vi la inn i går kveld holde?

sykt irriterende å ikke vite når el kommer med så uregelmessig syklus. Har lagt inn aksjer hver dag hele siste 10 dager, men aldri skjedd noe, og nå når endelig testen blir positiv reiser han bort!! 

Så, sex i går kveld-positiv el test i dag.. Er det nok? Eller for tidlig!? 

Takk for svar :) 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...