Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver1995 skrev (2 minutter siden):

Hei, 

Appen sier low men tror dere Test fra dag 22 kan være positiv ? 

1DACEC23-E728-4D7A-B985-6D0EACD32B34.png

ser sånn ut ja, ville heller brukt strimler/ eller tatt ut -  Tror Premom har litt vanskelighet med å lese når den er sånn

Anonymkode: 89c16...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Litt ny på dette så har noen spørsmål😂 

Tester etter eggløsning. Fikk nesten positiv strimmel kl 9:30 idag, og blinkende smilefjes. Testet igjen (egentlig bare for gøy) kl 10:45, da var strimmelen positiv og fast smilefjes. Testet igjen nå kl 15, med ganske konsentrert urin, og fikk negativ strimmel. Kan det virkelig være sånn at jeg har så kort LH topp, bare noen timer? Forrige syklus hadde jeg positive tester i et døgn. Sluttet på pilla i september, så er nok litt sykluskluss inne i bilde. Normalt at lengde på toppen også svinger fra måned til måned? Legger ved bilder av testene 😊

D16B1BA2-0F4C-4ACD-974C-1458F25AB707.jpeg

152DA33B-9B89-496B-8971-CCD24BA6EF64.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Litt ny på dette så har noen spørsmål😂 

Tester etter eggløsning. Fikk nesten positiv strimmel kl 9:30 idag, og blinkende smilefjes. Testet igjen (egentlig bare for gøy) kl 10:45, da var strimmelen positiv og fast smilefjes. Testet igjen nå kl 15, med ganske konsentrert urin, og fikk negativ strimmel. Kan det virkelig være sånn at jeg har så kort LH topp, bare noen timer? Forrige syklus hadde jeg positive tester i et døgn. Sluttet på pilla i september, så er nok litt sykluskluss inne i bilde. Normalt at lengde på toppen også svinger fra måned til måned? Legger ved bilder av testene 😊

D16B1BA2-0F4C-4ACD-974C-1458F25AB707.jpeg

152DA33B-9B89-496B-8971-CCD24BA6EF64.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Kan hende urinen kl 15 var for utvannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (8 minutter siden):

Kan hende urinen kl 15 var for utvannet. 

Gir ikke mening det heller, for jeg var opptatt med noe og var ikke på do på flere timer, og drakk ikke noe særlig heller. Men ikke noe å spekulere i egentlig, har hvertfall el så er fornøyd med det. Bare litt fascinerende 😊 

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 
Jeg har hatt positiv Eveline test i fem dager nå, noen som vet hvorfor den er vært positiv så lenge? 
 

 

81CC4776-E385-4991-9ADD-758F726AA2AC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gir ikke mening det heller, for jeg var opptatt med noe og var ikke på do på flere timer, og drakk ikke noe særlig heller. Men ikke noe å spekulere i egentlig, har hvertfall el så er fornøyd med det. Bare litt fascinerende 😊 

Anonymkode: 90c11...a3e

Eller at strimlene ikke er positiv enda. Min erfaring er at cb blir positive 12-24 timer FØR strimlene , de er mao litt tidlig ute, cb. Så kanskje strimlen ville vært positiv morgenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinaee skrev (3 minutter siden):

Hei dere! 
Jeg har hatt positiv Eveline test i fem dager nå, noen som vet hvorfor den er vært positiv så lenge? 
 

 

81CC4776-E385-4991-9ADD-758F726AA2AC.jpeg

Pleier du ha ustabile sykluser som er vanskelige å tolke? Flere positive eltester i samme syklus sånn på ulike dager kan være et tegn på hormonelt kluss og at egget ikke vil slippes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Pleier du ha ustabile sykluser som er vanskelige å tolke? Flere positive eltester i samme syklus sånn på ulike dager kan være et tegn på hormonelt kluss og at egget ikke vil slippes. 

Jeg har pcos, men går på letrozol og den har gitt meg vanlig syklus de siste fire gangene. Fikk alltid positiv test rundt cd20, og fikk den første positive cd21 denne gangen. Har gått fra positiv til negativ med en dags mellomrom tidligere.

Håper sånn at det blir ordentlig eggløsning nå også🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (5 timer siden):

Eller at strimlene ikke er positiv enda. Min erfaring er at cb blir positive 12-24 timer FØR strimlene , de er mao litt tidlig ute, cb. Så kanskje strimlen ville vært positiv morgenen etter.

Nesten positiv strimmel i morges, så mulig den teorien kan stemme ja 😊 men da regner jeg med at el skjer idag? 

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva jeg skal tolke ut av denne. Den på 0.84 ble tatt på morgenurin i dag. Den siste på 0.77 kl 14 i dag etter å ikke ha vært på do eller drukket på 3 timer. Synes den ser like sterk ut som den forrige, men fikk lavere score. Skulle ikke tro jeg har hatt eggløsning allerede så tidlig i syklusen 🤔

Noen som har noen tanker? 

Screenshot_20221101-141124_Premom.thumb.jpg.9b2d91c86dc65c0c98906abd7935b1ce.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (På 14.10.2022 den 11.02):

Litt sjokkert her inne over hvor hardt folk prøver. Jeg får vel hat nå. Men om dere var mine døtre, så ville jeg bedt dere om å ta en pause, og tenke på andre ting enn alle disse forsøkene. Får sikkert enda mer tyn nå, og nå er jeg sikkert slem, men jeg vil foreslå at det er fullt mulig å bli lykkelig uten å få egne biobarn! I tillegg kan man få en hyggelig ut av hormonbobla, om man lar vær å ta alle disse preparatene!!!

problemet med "å ta det med ro, og ta en pause" er at ting ikke blir bedre med tiden eller alderen. Beste utgangspunktet tidsmessig er jo "her og nå"... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer tester seg så fort på 1 minutt? Samme test, men første bilde tatt etter 3 min, andre etter 4 min. 
Men da må jeg gå ut i fra at den er negativ ikke sant?

D0B676CF-4FA7-4CE7-B006-B89B249A7101.jpeg

Anonymkode: 51041...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg skal lese av etter 5 min! Så da er den nederste mest riktig. Da har jeg vel eggløsning snart da! Den er blodrød nå

Anonymkode: 51041...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Endrer tester seg så fort på 1 minutt? Samme test, men første bilde tatt etter 3 min, andre etter 4 min. 
Men da må jeg gå ut i fra at den er negativ ikke sant?

D0B676CF-4FA7-4CE7-B006-B89B249A7101.jpeg

Anonymkode: 51041...cad

Nei du kan ikke alene stole på ratingen på Premom. Denne er positiv :) sannsynligvis eggløsning i kveld evt morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilga skrev (14 timer siden):

problemet med "å ta det med ro, og ta en pause" er at ting ikke blir bedre med tiden eller alderen. Beste utgangspunktet tidsmessig er jo "her og nå"... 

Man kan slå seg til ro med at man ikke fikk barn. Satse på løping, ski, være med andres barn. Bli en tante. Lage god middag til en barnefamilie, hver helg. Avlaste de som er stresset. Pleie parforholdet. Etc. Man bør innrømme for seg selv at parene som blir gravide uten styr ofte splittes opp på grunn av stress og overbelastning mens barna er små. Det blir skilsmisse, utroskap og annen faenskap av det. Da kan man ta imot den positive energien i det at man selv har et hav av tid, og kan styre på selv. Det bekymrer meg også endel at dere overfortolker kvinnerollen. Dette er et tegn i tiden. Alt skal være så ekstremt. Perfekt kjernefamilie, Kvinner SKAL ha barn. Jeg er ikke enig i dette. Jeg syns vi bør forsøke å finne den indre roen, og akseptere naturen i oss og utenfor. Har man kjørt ørten hormonkurer uten resultat, så kan man slå seg til ro med at man iallefall har forsøkt. Og man kan gå videre! Dette på grunn av kjærlighet til seg selv!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Olaug Olsen skrev (9 minutter siden):

Man kan slå seg til ro med at man ikke fikk barn. Satse på løping, ski, være med andres barn. Bli en tante. Lage god middag til en barnefamilie, hver helg. Avlaste de som er stresset. Pleie parforholdet. Etc. Man bør innrømme for seg selv at parene som blir gravide uten styr ofte splittes opp på grunn av stress og overbelastning mens barna er små. Det blir skilsmisse, utroskap og annen faenskap av det. Da kan man ta imot den positive energien i det at man selv har et hav av tid, og kan styre på selv. Det bekymrer meg også endel at dere overfortolker kvinnerollen. Dette er et tegn i tiden. Alt skal være så ekstremt. Perfekt kjernefamilie, Kvinner SKAL ha barn. Jeg er ikke enig i dette. Jeg syns vi bør forsøke å finne den indre roen, og akseptere naturen i oss og utenfor. Har man kjørt ørten hormonkurer uten resultat, så kan man slå seg til ro med at man iallefall har forsøkt. Og man kan gå videre! Dette på grunn av kjærlighet til seg selv!

Når håpet er helt ute (at man er godt over overgangsalder så man ikke har fler eggløsninger og ikke kan få ivf lenger pga alder)  kan man selvsagt slå seg til ro med at det ikke ble fler barn :) det er man jo nesten nødt til da. Men så lenge man fremdeles Kan så er det jo ikke vits i å legge fra seg barneønsket bare fordi noen eldre mener man bør. Tenker alt er opp til hver enkelt :) finnes verre ting i dagens samfunn å være opphengt i, enn å være prøvere. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk smiletegn på cb digital og denne fra babyplan nå på morgenen. Er eggløsning da imorgen??

20221102_091251.jpg

Anonymkode: 658bd...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Fikk smiletegn på cb digital og denne fra babyplan nå på morgenen. Er eggløsning da imorgen??

20221102_091251.jpg

Anonymkode: 658bd...427

Ja men kan også skje i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen svare på dette:

Jeg er på dag 11 i syklusen nå (syklusene varierer fra 24-28 dager). Fikk masse eggløsningsslim i går. Men ingenting i dag.

Negativ strimmeltest i går, og negativ strimmeltest igjen nå nettopp.

Har ingen flere tester igjen.

Kan det likevel være at jeg får eggløsning i dag, selv om testen var negativ? Eller er det usannsynlig? Og, siden slimet er borte, kan det bety at eggløsning allerede har vært?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...