Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20220928_085236.thumb.jpg.6d8ea85f8c708c2751a266399cafba60.jpg20220928_202857.thumb.jpg.f58e13842ca5264e7d997112b8150515.jpg

Ser disse positive ut? Den på første bildet er tatt på morgenurin i dag og den andre kl. 20.30 i kveld 1 1/2 time etter sist jeg var på do. Testene i dag er tydelig sterkere enn testene jeg tok i går og i forgårs. 

Har ellers hatt eggløsningsslim i dag og noe jeg mistenker er eggløsningssmerter (kjennes ut som litt milde menssmerter hele dagen i nedre del av mage og korsrygg og i tillegg til vond stikking på høyre side av eggstokkene tidligere i dag. 

Slutta på Cerazette for snart 6 uker siden og har fortsatt ikke fått mensen siden da. 

Endret av Chickpea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chickpea skrev (6 minutter siden):

20220928_085236.thumb.jpg.6d8ea85f8c708c2751a266399cafba60.jpg20220928_202857.thumb.jpg.f58e13842ca5264e7d997112b8150515.jpg

Ser disse positive ut? Den på første bildet er tatt på morgenurin i dag og den andre kl. 20.30 i kveld 1 1/2 time etter sist jeg var på do. Testene i dag er tydelig sterkere enn testene jeg tok i går og i forgårs. 

Har ellers hatt eggløsningsslim i dag og noe jeg mistenker er eggløsningssmerter (kjennes ut som litt milde menssmerter hele dagen i nedre del av mage og korsrygg og i tillegg til vond stikking på høyre side av eggstokkene tidligere i dag. 

Slutta på Cerazette for snart 6 uker siden og har fortsatt ikke fått mensen siden da. 

Disse er negative. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Mulig el nærmer seg, men mine har også variert veldig i styrke før de ble positive. Bare å fortsette testingen! Lykke til😊

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Disse er negative. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Mulig el nærmer seg, men mine har også variert veldig i styrke før de ble positive. Bare å fortsette testingen! Lykke til😊

Anonymkode: 90c11...a3e

Ah, kjedelig, men takk for svar 🙂 Satser på st eggløsning er rett rundt hjørnet og at testene snart blir positive 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chickpea skrev (10 timer siden):

20220928_085236.thumb.jpg.6d8ea85f8c708c2751a266399cafba60.jpg20220928_202857.thumb.jpg.f58e13842ca5264e7d997112b8150515.jpg

Ser disse positive ut? Den på første bildet er tatt på morgenurin i dag og den andre kl. 20.30 i kveld 1 1/2 time etter sist jeg var på do. Testene i dag er tydelig sterkere enn testene jeg tok i går og i forgårs. 

Har ellers hatt eggløsningsslim i dag og noe jeg mistenker er eggløsningssmerter (kjennes ut som litt milde menssmerter hele dagen i nedre del av mage og korsrygg og i tillegg til vond stikking på høyre side av eggstokkene tidligere i dag. 

Slutta på Cerazette for snart 6 uker siden og har fortsatt ikke fått mensen siden da. 

Ja så godt som. Tipper el kommer dagen etter disse , men fortsett å test så du ser om de blir sterkere eller svakere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang i mitt liv jeg tester for EL. Kan jeg tolke dette som at EL har vært og er over? Skjønte ikke helt dette merker jeg. Grunnen til 2 på kvelden var fordi jeg dyppet den ene for langt nedi, så var redd den ville bli ugyldig.

2680520F-3E86-4750-BC62-3B0CB86C26C0.jpeg

Anonymkode: c9db6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke klok på dette😓 ingen er heeelt positve😓 over 1 år med prøving.

tre mnd led letrozol💔💔

CE9ED34F-9E0E-4647-9736-2FF783CFE3A4.png

Anonymkode: fe8a4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, din cd 15 er positiv . Du må Ikke stole på at Premom skal rate riktig! Kjøp digitale neste gang så ville du sett at cd 15 er positiv :) håper du hadde sex rundt da :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å få "nesten" positive ELtester, men du har nok hatt EL likevel, kan bare bety at du ikke har målt på akkurat riktig tidspunkt. Fortsett å prøv ❤️ I mellomtiden, kan det være greit å bli henvist til fertilitetsutredning/IVF, siden dere har prøvd i 1år. Kanskje dere trenger litt mer hjelp 😊

Anonymkode: d74e5...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få tatt blodprøver for å sjekke om du faktisk har eggløsning. 

Anonymkode: 6b6ff...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når jeg ser på de igjen  ser det ut som faktisk ca alle er positive … har du pco lurer jeg og på. Ville får sjekket det opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er henvist til privat gyn😊 

Det er han jeg har fått letrezol av, fikk provera først pga manglende mens, sykluser på 60-70 dager.

bruker nå kun letrezol😊

skal til ny time denne syklusen om jeg ikke har blitt gravid for videre oppfølging. 
har ikke tatt blodprøver eller ul etter oppstart på letrezol.

Kan jeg be fastlegen om blodprøver ang eggløsning? Når skal de tas i syklusen og hva heter de?

vi hadde sex syklus dag 13 og 17, så traff ikke eggløsningdagen denne mnd 😓

krysser fingrene likevel❤️

Anonymkode: fe8a4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pcos, ifølge privat gyn. 
men har endometriose

Anonymkode: fe8a4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er henvist til privat gyn😊 

Det er han jeg har fått letrezol av, fikk provera først pga manglende mens, sykluser på 60-70 dager.

bruker nå kun letrezol😊

skal til ny time denne syklusen om jeg ikke har blitt gravid for videre oppfølging. 
har ikke tatt blodprøver eller ul etter oppstart på letrezol.

Kan jeg be fastlegen om blodprøver ang eggløsning? Når skal de tas i syklusen og hva heter de?

vi hadde sex syklus dag 13 og 17, så traff ikke eggløsningdagen denne mnd 😓

krysser fingrene likevel❤️

Anonymkode: fe8a4...58a

Be om ultralyd dag 10 og 15 for å se om egget ditt gror. Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste pille. 

Blodprøver må tas7 dager etter eggløsning for å se om du har hat eggløsning.

Google temping.. dette er bedre måten å se om du har eggløsning 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke pcos, ifølge privat gyn. 
men har endometriose

Anonymkode: fe8a4...58a

Har du sjekket om egglederne er tett? Mine er mest sannsynlig det pga endo.. de sjekket det ikke en gang hos, bare gikk rett på IVF istedet siden sjansen var liten for å klare det selv når vi hadde prøvd over 1 år😅 men gyn eller sykehus kan sjekke det! 

Anonymkode: d74e5...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du sjekket om egglederne er tett? Mine er mest sannsynlig det pga endo.. de sjekket det ikke en gang hos, bare gikk rett på IVF istedet siden sjansen var liten for å klare det selv når vi hadde prøvd over 1 år😅 men gyn eller sykehus kan sjekke det! 

Anonymkode: d74e5...679

Nei det har ikke blitt testet😊

kan ta det opp på timen neste gang😊 

har du spylt opp eggledere eller trengte du ikke det pga ivf?

er det lang ventetid på ivf?

Anonymkode: fe8a4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det har ikke blitt testet😊

kan ta det opp på timen neste gang😊 

har du spylt opp eggledere eller trengte du ikke det pga ivf?

er det lang ventetid på ivf?

Anonymkode: fe8a4...58a

Gjør det! 💛

Nei, jeg fikk beskjed om at det beste for min del var å bare hoppe rett på IVF bergogdalbanen, med tanke på grad av endometriose 😅

Det er en del ventetid offentlig (vi ble henvist i januar, har første forsøk nå). Privat går det kjappere, men koster mer, så vi prøver offentlig først. 

Jeg ville bedt om å bli henvist nå, så kan dere jo prøve naturlig, med støtte fra gyn, mens dere venter 😊

Anonymkode: d74e5...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, nå skjønner jeg virkelig ingenting🙈 før ringe gyn å høre hva de sier i morgen😓

siste er vel positiv…?

5E79A606-842D-4DD2-A7C0-D534009C62AC.png

Anonymkode: fe8a4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jaa, nå skjønner jeg virkelig ingenting🙈 før ringe gyn å høre hva de sier i morgen😓

siste er vel positiv…?

5E79A606-842D-4DD2-A7C0-D534009C62AC.png

Anonymkode: fe8a4...58a

Her er flere positive. Tipper pco og da er de ofte positive men ingen eggløsning kommer :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...