Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erosrose skrev (9 timer siden):

Fikk disse idag til morgenen, og på ettermiddagen var den negativ igjen. 

Når får jeg eggløsning? :)

4CCA6C8E-773C-492A-A0F4-7544158F6821.jpeg

I går eller i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sex på kvelden på mandag (12/9) + ettermiddagen i dag (15/9). Har vi truffet for dårlig på eggløsningen? 😔

6128CA38-97E4-4A42-8332-FD2537E62D96.jpeg

Anonymkode: 74f37...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde sex på kvelden på mandag (12/9) + ettermiddagen i dag (15/9). Har vi truffet for dårlig på eggløsningen? 😔

6128CA38-97E4-4A42-8332-FD2537E62D96.jpeg

Anonymkode: 74f37...210

Huff, hater å si det men dere har jo ikke truffet ideelt nei :( men klart, alt kan gå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som kan hjelpe meg med å se hvilken av disse jeg skal anslå som (første) positive test? 😊 D=dag, K=kveld, M=morgen og E=ettermiddag 

A5D8763D-FA05-477B-ACA7-6DF33342876C.jpeg

Anonymkode: 7e10c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Noen som kan hjelpe meg med å se hvilken av disse jeg skal anslå som (første) positive test? 😊 D=dag, K=kveld, M=morgen og E=ettermiddag 

A5D8763D-FA05-477B-ACA7-6DF33342876C.jpeg

Anonymkode: 7e10c...d1e

14/9 er positiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (59 minutter siden):

14/9 er positiv 

Tusen takk for svar. Er ganske mange timer mellom den tatt på morgenen og den på kvelden. Bør jeg regne fra den på morgenen? 

Anonymkode: 7e10c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er enige i at testene peaket i går, og at jeg er 1dpo idag?

IMG_20220916_230721.jpg

Anonymkode: 9587f...0dc

Cd 26 er peak men kan like gjerne hende egget slapp cd 27, som forøvrig også ser positiv ut, så i verste fall slipper det ikke før cd 28. Så om du er kommet i dpo-land er vanskelig å si; men at cd 26 er positiv er riktig :) en positiv eltest viser at du skal få eggløsning om ca 12-36 timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det nærme seg noe her? Er cb med dobbel hormonindikator. Har akkurat sluttet på pilla (1,5 uke siden). Har enda ikke hatt mensen eller bortfallsblødning etter det, kan det være slik at jeg får el nå? Har hatt litt el-lignende slim idag også. Når bør vi ha samleie for å være sikker på å treffe el?

Var en tom sirkel på testen i morges (øverste), og blinkende smilefjes i ettermiddag og i kveld. Den nederste er tatt nå i kveld, der er jo streken til høyre også blitt sterkere. 
 

 

8BEDC07A-C400-4604-96EA-02D8A503412C.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan det nærme seg noe her? Er cb med dobbel hormonindikator. Har akkurat sluttet på pilla (1,5 uke siden). Har enda ikke hatt mensen eller bortfallsblødning etter det, kan det være slik at jeg får el nå? Har hatt litt el-lignende slim idag også. Når bør vi ha samleie for å være sikker på å treffe el?

Var en tom sirkel på testen i morges (øverste), og blinkende smilefjes i ettermiddag og i kveld. Den nederste er tatt nå i kveld, der er jo streken til høyre også blitt sterkere. 
 

 

8BEDC07A-C400-4604-96EA-02D8A503412C.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Kan hende du får el, eller så kan det hende kroppen bare prøver. Fortsett å test, for å se om du får positiv eltest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (22 minutter siden):

Kan hende du får el, eller så kan det hende kroppen bare prøver. Fortsett å test, for å se om du får positiv eltest :)

Tusen takk for svar! 
fortsatt blinkende smilefjes i morges og negativ strimmel. Lurer på om testen fanger opp at mensen skal komme🙈 ikke godt å si altså! 
Bør jeg teste flere ganger om dagen nå fram til fast smilefjes eller eventuelt negativ test igjen? Aner jo ikke hvor jeg er i syklusen heller pga pillene 😂

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar! 
fortsatt blinkende smilefjes i morges og negativ strimmel. Lurer på om testen fanger opp at mensen skal komme🙈 ikke godt å si altså! 
Bør jeg teste flere ganger om dagen nå fram til fast smilefjes eller eventuelt negativ test igjen? Aner jo ikke hvor jeg er i syklusen heller pga pillene 😂

Anonymkode: 90c11...a3e

Den digitale trenger du bare teste en gang om dagen med. Men kan evt dobbelt sjekke med en strimmel på kveldstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hufsa87 skrev (48 minutter siden):

Jeg vet denne ikke er positiv, men er den ikke veldig høy til at jeg er på cd 7?🙈

B68B8510-9E64-4D12-B433-1505CA6C8B31.jpeg

Jo. Bruker/ har du brukt noen form for medisiner som feks letrozol eller andre elstimulerende medisiner ? Evt har du pco? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tester. Er det vanlig at disse øker i styrke jo nærmere el kommer? Hatt blinkende smiley på cb digital test siden i går formiddag. 
Øverste er tatt i formiddag, og den nederste nå i kveld. Tok ikke digital på denne urinen, men tenkte å ta en digital om et par timer. Håper så mye på el nå, da dette er den eneste muligheten vi har, om ikke det klaffer denne gangen må vi vente 6 mnd med å prøve igjen😰

C277E779-716B-48B8-82CD-0CD4AAF250C2.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dagens tester. Er det vanlig at disse øker i styrke jo nærmere el kommer? Hatt blinkende smiley på cb digital test siden i går formiddag. 
Øverste er tatt i formiddag, og den nederste nå i kveld. Tok ikke digital på denne urinen, men tenkte å ta en digital om et par timer. Håper så mye på el nå, da dette er den eneste muligheten vi har, om ikke det klaffer denne gangen må vi vente 6 mnd med å prøve igjen😰

C277E779-716B-48B8-82CD-0CD4AAF250C2.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Ja, men noen har veldig kort «peak» og går glipp av den. Hvis du feks tester i morgen tidlig og den er like svak som den øverste, har du hatt peaken (da skjer eggløsningen 12-36 timer etterpå). Den kan også selvfølgelig være sterkere i morgen tidlig og så svak igjen på ettermiddagen. Da var peaken på morgenen.  Du får aldri bekreftet når egget slapp hvis du ikke temper i tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (7 timer siden):

Jo. Bruker/ har du brukt noen form for medisiner som feks letrozol eller andre elstimulerende medisiner ? Evt har du pco? 

Jeg bruker letrozol😊 men aldri fått så høyt nivå som nå🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...