Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hufsa87 skrev (5 timer siden):

Jeg bruker letrozol😊 men aldri fått så høyt nivå som nå🙈

Der har du årsaken, du kan ikke starte med eltest Mens du bruker letrozol eller like etter, for letrozol øker jo lh mens man tar de, så de vil vise feilaktig positiv hvis man eltester mens man går på de. Man må starte eltesting ca 3 dager etter siste pille er tatt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (43 minutter siden):

Der har du årsaken, du kan ikke starte med eltest Mens du bruker letrozol eller like etter, for letrozol øker jo lh mens man tar de, så de vil vise feilaktig positiv hvis man eltester mens man går på de. Man må starte eltesting ca 3 dager etter siste pille er tatt. :) 

Åhhh det forklarer en del😅 merkelig at gyn ikke har nevnt dette🤔  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei nå skjønner jeg ikke noe😬 har hatt blinkende smilefjes siden mandags formiddag på cb med dobbel hormonindikator. Har hatt ganske svake el-tester fra rfsu, men i går kveld fikk jeg den sterkeste rfsu testen hittil - skjønner at den ikke er positiv altså, men kan jeg ha misset toppen? Tester sånn 3 ganger for dag, så burde ikke misse den med mindre den har vært i natt. Idag har alle el testene vært svakere, men cb blinker enda. Legger ved noen bilder. Håper noen erfarne og drevne vil hjelpe 😰😰

bilde med to tester på er fra igår mårrest til igår kveld. Bildet med en test på er fra idag formiddag, og det siste bildet er nå fra kvelden! 

Det skal sies at jeg akkurat har sluttet på p-piller (2 uker siden), og forstår at kroppen kanskje trenger tid på seg. Men jeg klamrer meg fast til håpet om at el skal skje snart, eller at mensen bare skal komme. Dersom ikke el er her innen 2-3 uker må vi vente mange måneder før vi kan prøve igjen😢

8DA14947-AF87-46A6-8B95-ED308F00D5A9.jpeg

612909FA-5CF4-4019-A26E-BB5CBBA17C27.jpeg

14984DA1-A0EE-45CA-B725-974760816E44.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Okei nå skjønner jeg ikke noe😬 har hatt blinkende smilefjes siden mandags formiddag på cb med dobbel hormonindikator. Har hatt ganske svake el-tester fra rfsu, men i går kveld fikk jeg den sterkeste rfsu testen hittil - skjønner at den ikke er positiv altså, men kan jeg ha misset toppen? Tester sånn 3 ganger for dag, så burde ikke misse den med mindre den har vært i natt. Idag har alle el testene vært svakere, men cb blinker enda. Legger ved noen bilder. Håper noen erfarne og drevne vil hjelpe 😰😰

bilde med to tester på er fra igår mårrest til igår kveld. Bildet med en test på er fra idag formiddag, og det siste bildet er nå fra kvelden! 

Det skal sies at jeg akkurat har sluttet på p-piller (2 uker siden), og forstår at kroppen kanskje trenger tid på seg. Men jeg klamrer meg fast til håpet om at el skal skje snart, eller at mensen bare skal komme. Dersom ikke el er her innen 2-3 uker må vi vente mange måneder før vi kan prøve igjen😢

8DA14947-AF87-46A6-8B95-ED308F00D5A9.jpeg

612909FA-5CF4-4019-A26E-BB5CBBA17C27.jpeg

14984DA1-A0EE-45CA-B725-974760816E44.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Nei du har nok ikke misset toppen så ofte som du har testet :) digitale vil stort sett alltid få med seg toppen ved å bruke de en gang pr dag fordi de er mer sensitive enn strimler. Veldig vanlig at lh både stiger og synker om hverandre før de blir positive :) anbefaler å bare fortsette å teste. Også veldig vanlig med hormonforstyrrelser etter p piller så ikke sikkert el kommer. (Enda) lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 minutter siden):

Nei du har nok ikke misset toppen så ofte som du har testet :) digitale vil stort sett alltid få med seg toppen ved å bruke de en gang pr dag fordi de er mer sensitive enn strimler. Veldig vanlig at lh både stiger og synker om hverandre før de blir positive :) anbefaler å bare fortsette å teste. Også veldig vanlig med hormonforstyrrelser etter p piller så ikke sikkert el kommer. (Enda) lykke til :) 

Åh, det var enda godt! Da skal jeg fortsette å teste! Men det bør jo komme enten el eller noen form for blødning snart. Har heldigvis 3 uker på å få eggløsning før vi må sette på vent, så håper ❤️ Forrige gang jeg sluttet på pilla kom el etter ca 4 uker, men da hadde jeg også en blødning etter bare noen uker, så virker ikke som at kroppen responderer på samme måte denne gangen. Men tusen takk for at du tar deg tid til å svare en fortvila sjel 😂❤️

Anonymkode: 90c11...a3e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp denne testen, er det noen som vet om sex senere i dag blir for sent?🙈 

B83566E6-3EFA-4E45-B85F-90CC7A30B392.jpeg

Anonymkode: f98c4...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tok nettopp denne testen, er det noen som vet om sex senere i dag blir for sent?🙈 

B83566E6-3EFA-4E45-B85F-90CC7A30B392.jpeg

Anonymkode: f98c4...535

Tipper du får eggløsning ila dagen/kvelden. Sex i kveld er ikke for sent men ville prøvd å få det til tidligst mulig likevel :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker? Ikke så langt unna positiv?🤞🏻F7A3FCF8-0461-4691-ADC6-3005C4913297.thumb.jpeg.fe8919b39233e3cc7a5cc49144edd255.jpeg
 

kontrollstreken har også vært ganske svak på disse testene i den siste pakken🤔 Men fikk high på denne på Premom!

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? AC532749-8446-4E94-8A9B-CF9F139CA9F3.thumb.jpeg.ccb933abefa4da43d94263fb13cd7a4a.jpegF86BE5D5-7749-460A-ADD2-729ED34171FD.thumb.png.340b75ba82a34e07506063cf8cc572b6.pngde tre nederste er samme test. Premom viser forskjellig resultat? 🥴

Anonymkode: d9da0...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er denne positiv? AC532749-8446-4E94-8A9B-CF9F139CA9F3.thumb.jpeg.ccb933abefa4da43d94263fb13cd7a4a.jpegF86BE5D5-7749-460A-ADD2-729ED34171FD.thumb.png.340b75ba82a34e07506063cf8cc572b6.pngde tre nederste er samme test. Premom viser forskjellig resultat? 🥴

Anonymkode: d9da0...00c

Den er positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. 
Sluttet på p piller for 17 dager siden. Har testet med el-tester de siste 9 dagene. Hadde tom sirkel i to dager før blinkende smilefjes på cb med dobbel hormonindikator. Mandag forrige uke fikk jeg eggløsningsslim som varte tom onsdagen. Vet 100% sikkert at det var el-slim, da jeg har hatt det tidligere. Etter dette har jeg ikke hatt mer slikt slim, men litt tynnere og kanskje litt mer «vandig» utflod. Tirsdags kveld fikk jeg den sterkeste testen jeg har tatt, selvom den ikke var positiv. Kan det være nærliggende å tro at testene ikke har fanget opp el? Kroppen min har hatt alle symptomer på eggløsning. Men har også enda mens-murringer, så kanskje kroppen sliter. Eggløsningstester er fortsatt negativ og cb har fortsatt blinkende smilefjes på 8. dagen. Kanskje kan LH-toppen være kort nå på grunn av p pillene? Og kan el-testene gi misvisende resultater mtp at jeg ikke vet hvor i syklusen jeg startet å teste? 
 

Kanskje el har skjedd en gang mellom tirsdag-onsdag forrige uke? Har fått positiv el test for noen år siden da vi prøvde, men ikke denne gangen. Aner ikke hvor jeg er i syklusen da jeg ikke har hatt noe form for blødning siden p pille slutt. Kjenner meg sliten og litt lei av testing, og forstår veldig godt at dette kan ta tid. Men ville dere fortsatt med testing eller avsluttet og vente å se?

Håper noen vil svare ❤️

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tanker om disse? 

A15505CC-D3B3-4D56-9600-D87BFA8282B5.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Den øverste er negativ og den nederste tilhører vel en monitor eller digital test så den skal ikke tolkes uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne nå. Positiv i går kveld første gang, både strimmel og fast smilefjes på cb. Når kan jeg forvente el og hvor lenge er det vanlig å ha positiv el test? Ventet så lenge på positiv test, så vil man bare at den skal bli negativ igjen slik at man kommer over i dpo😂🤦🏼‍♀️

01386FC0-298A-4E22-8FD0-2B0CFCB89814.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk denne nå. Positiv i går kveld første gang, både strimmel og fast smilefjes på cb. Når kan jeg forvente el og hvor lenge er det vanlig å ha positiv el test? Ventet så lenge på positiv test, så vil man bare at den skal bli negativ igjen slik at man kommer over i dpo😂🤦🏼‍♀️

01386FC0-298A-4E22-8FD0-2B0CFCB89814.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Jeg får alltid el kvelden etter jeg har positiv eltest på kveld :) altså i kveld for din del, om jeg var deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (4 minutter siden):

Jeg får alltid el kvelden etter jeg har positiv eltest på kveld :) altså i kveld for din del, om jeg var deg :) 

Tror muligens jeg har det nå ja, negativ test i kveld og nesten uutholdelige smerter på venstre side! Krysser fingrene, og tusen takk for at du alltid tar deg tid til å svare her inne❤️

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...