Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La ut dette bildet for et par uker siden (eggløsning da en gang) og venter nå på om mens kommer. Lurte på om flere som er gode på å tolke tester har mening om når eggløsning var?  Øverste test tatt fredag midt på dagen, test i midten tatt lørdags formiddag, nederste test tatt søndag. Vet 100 % at eggløsning kom. Tok celleprøver og ultralyd hos gyn i ettertid og hun så det. Hun mente den var tidlig i helgen men kan ho ha tatt feil. 
 

Har nå mensensmerter av og på, så tenker den kommer i løpet av dagen. Men vil ihvertfall da finne ut hvor lang lutealfase jeg har.

38F68E07-433B-41AB-8E8A-363693688A51.jpeg

Anonymkode: 26933...731

Synes testen i midten ser mest positiv ut, sies vel at man skal ha mens ca 14 dager etter eggløsning. Da er det vel ca 15 dager fra positiv eggløsningstest, da man ikke skal regne med dagen da pos test forekom. 

Anonymkode: 91f20...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er samme test, tatt bilde med noen minutters mellomrom. Liker ikke tolke strimler, men har ikke digitale denne syklusen. Denne er vel positiv? 

DB2A3E8E-DDA7-4F74-BF51-C15A491643ED.jpeg

975C07A7-E735-4281-9173-5A2CB42A8597.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv? Syntes den så positiv ut, men premom ratet den så lavt🤔

F016179B-FC15-4E0F-84DA-2F62354EB1F7.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er samme test, tatt bilde med noen minutters mellomrom. Liker ikke tolke strimler, men har ikke digitale denne syklusen. Denne er vel positiv? 

DB2A3E8E-DDA7-4F74-BF51-C15A491643ED.jpeg

975C07A7-E735-4281-9173-5A2CB42A8597.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Positiv? Syntes den så positiv ut, men premom ratet den så lavt🤔

F016179B-FC15-4E0F-84DA-2F62354EB1F7.jpeg

Anonymkode: 3ff80...405

Den er positiv , hadde du tatt tre bilder av samme test hadde Premom sagt peak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 21.47):

Dette er samme test, tatt bilde med noen minutters mellomrom. Liker ikke tolke strimler, men har ikke digitale denne syklusen. Denne er vel positiv? 

DB2A3E8E-DDA7-4F74-BF51-C15A491643ED.jpeg

975C07A7-E735-4281-9173-5A2CB42A8597.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Positiv ja! :)

Anonymkode: 91f20...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde resten var positiv cd14, men ble ratet lavt, og ble lav etter noen timer. Fra cd15 er det ingen tvil om den er positiv. Nå har testen vært positive siden cd14/15. Hvor lenge kan de være positive? 
Har aldri testet til den ikke er positiv, men har lest at dette kan skje. Bare skjønner ikke grunnen, og når egget egt slipper.

Har pcos, men har så og si regelmessig syklus.

BA928590-79B9-4828-8FD2-D9A3ACFE18F4.jpeg

Anonymkode: 51041...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er denne positiv? Eller betyr det at det nærmer seg? 🙂

image.jpg

Anonymkode: 84ea6...c43

Tror den er positiv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 15.14):

Trodde resten var positiv cd14, men ble ratet lavt, og ble lav etter noen timer. Fra cd15 er det ingen tvil om den er positiv. Nå har testen vært positive siden cd14/15. Hvor lenge kan de være positive? 
Har aldri testet til den ikke er positiv, men har lest at dette kan skje. Bare skjønner ikke grunnen, og når egget egt slipper.

Har pcos, men har så og si regelmessig syklus.

BA928590-79B9-4828-8FD2-D9A3ACFE18F4.jpeg

Anonymkode: 51041...cad

I dag cd17 er testene klart negative. Når kan det tenkes at egget slapp? Det er ikke veldig viktig, aksjer er lagt inn. Bare interessant.

Anonymkode: 51041...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ville dere sagt el var? Fikk aldri den super sterke streken jeg vanligvis får, men er også nye tester jeg aldri har brukt  før. Fikk jo peak, men etter det gikk det litt ned før den gikk opp igjen. Om det var peak på cd 22 er jeg nå 15dpo, men fikk negativ test i går. Kroppen har vært helt i kaos denne måneden, så aner egentlig ikke når el var.

Temper også men den grafen gjør meg enda mer forvirret, vet bare at el har vært. Ff har satt *kanskje* el på cd 26 som jo passer overens med litt sterkere el test rundt den tiden, men ble aldri så sterk som peak 🤔

Screenshot_20221213-145732_Premom.thumb.jpg.e8b6d8bb3ed5ddf0b0efc0aee7db5609.jpg

Anonymkode: 2b595...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Når ville dere sagt el var? Fikk aldri den super sterke streken jeg vanligvis får, men er også nye tester jeg aldri har brukt  før. Fikk jo peak, men etter det gikk det litt ned før den gikk opp igjen. Om det var peak på cd 22 er jeg nå 15dpo, men fikk negativ test i går. Kroppen har vært helt i kaos denne måneden, så aner egentlig ikke når el var.

Temper også men den grafen gjør meg enda mer forvirret, vet bare at el har vært. Ff har satt *kanskje* el på cd 26 som jo passer overens med litt sterkere el test rundt den tiden, men ble aldri så sterk som peak 🤔

Screenshot_20221213-145732_Premom.thumb.jpg.e8b6d8bb3ed5ddf0b0efc0aee7db5609.jpg

Anonymkode: 2b595...ba7

CD 23

Anonymkode: f03ee...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når ville dere sagt el var? Fikk aldri den super sterke streken jeg vanligvis får, men er også nye tester jeg aldri har brukt  før. Fikk jo peak, men etter det gikk det litt ned før den gikk opp igjen. Om det var peak på cd 22 er jeg nå 15dpo, men fikk negativ test i går. Kroppen har vært helt i kaos denne måneden, så aner egentlig ikke når el var.

Temper også men den grafen gjør meg enda mer forvirret, vet bare at el har vært. Ff har satt *kanskje* el på cd 26 som jo passer overens med litt sterkere el test rundt den tiden, men ble aldri så sterk som peak 🤔

Screenshot_20221213-145732_Premom.thumb.jpg.e8b6d8bb3ed5ddf0b0efc0aee7db5609.jpg

Anonymkode: 2b595...ba7

Egentlig er alle disse positive. Hadde denne urinen vært brukt på digitale tester ville samtlige slått ut positive. Og flere positive eltester eller ca positive eltester på rad sånn som her er et tegn på at ting IKKE er normalt og du kan ikke forvente noen eggløsning ut fra dette dessverre :( 

hva årsakene til så høyt lh er? 
Det kan skyldes at du allerede ER gravid. Isåfall vil en g test vise positiv.

Hvis du feks HAR vært gravid og har mistet og du vet om dette så kan det være hcg rester som henger igjen og du kan ikke forvente ny el enda.

Hvis du ammer vil hormonene dine også være i ubalanse og stort sett ikke gi lh. Ammer du nå eller har ammet for kort tid siden kan testene bli sånn.

Hvis du har pco så kan testene bli sånn.

Jeg ville Enten skaffet meg time hos gynekolog / utredning eller om du skal prøve selv ville jeg prøvd vitex agnus castus urten samt Ovulation support vitaminer (fås på apotek / nett apotek )

Lykke til ❤️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, Laura80 said:

Egentlig er alle disse positive. Hadde denne urinen vært brukt på digitale tester ville samtlige slått ut positive. Og flere positive eltester eller ca positive eltester på rad sånn som her er et tegn på at ting IKKE er normalt og du kan ikke forvente noen eggløsning ut fra dette dessverre :( 

hva årsakene til så høyt lh er? 
Det kan skyldes at du allerede ER gravid. Isåfall vil en g test vise positiv.

Hvis du feks HAR vært gravid og har mistet og du vet om dette så kan det være hcg rester som henger igjen og du kan ikke forvente ny el enda.

Hvis du ammer vil hormonene dine også være i ubalanse og stort sett ikke gi lh. Ammer du nå eller har ammet for kort tid siden kan testene bli sånn.

Hvis du har pco så kan testene bli sånn.

Jeg ville Enten skaffet meg time hos gynekolog / utredning eller om du skal prøve selv ville jeg prøvd vitex agnus castus urten samt Ovulation support vitaminer (fås på apotek / nett apotek )

Lykke til ❤️

Tempen er såpass høy nå at jeg vet at jeg har hatt eggløsning, bare ikke helt når, siden tempen gikk sakte opp, har ligget over 36,70 siste uken, og droppet til 36,48 og har litt murringer så da er nok mensen på vei.

Jeg var gravid tidligere i år, men mistet i uke 10, dette var to sykluser siden og hcg er ute av kroppen, men klarte ikke finne el forrige måned heller!

Jeg ammer også, men har ikke hatt problem med testene før jeg ble gravid nå i sommer, og ammet jo mye mer da, nå er det bare litt amming her og der. Så derfor tror jeg at kroppen ikke har kommet seg etter aborten.

Skal lese opp på vitex agnus castus og se om jeg kan ta det mens jeg ammer!

Tusen takk for veldig utfyllende svar og råd ❤

 

(Forresten så pleier vanligvis mine peak tester å ligge på rundt 3.0 ved peak, men nå var det høyeste 0.97. Derfor jeg var litt usikker på om de ble regnet som positive, men siden det er en test jeg ikke har brukt før så tenker jeg at de muligens bare er mindre sensitive enn de andre)

Anonymkode: 2b595...ba7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 23.05):

Når ville dere sagt el var? Fikk aldri den super sterke streken jeg vanligvis får, men er også nye tester jeg aldri har brukt  før. Fikk jo peak, men etter det gikk det litt ned før den gikk opp igjen. Om det var peak på cd 22 er jeg nå 15dpo, men fikk negativ test i går. Kroppen har vært helt i kaos denne måneden, så aner egentlig ikke når el var.

Temper også men den grafen gjør meg enda mer forvirret, vet bare at el har vært. Ff har satt *kanskje* el på cd 26 som jo passer overens med litt sterkere el test rundt den tiden, men ble aldri så sterk som peak 🤔

Screenshot_20221213-145732_Premom.thumb.jpg.e8b6d8bb3ed5ddf0b0efc0aee7db5609.jpg

Anonymkode: 2b595...ba7

Hvordan har det gått? Ser ut som du har hatt utslag på alle testene. Så jeg ville tippet hcg. Har du tatt graviditetstest? Blir veldig nyskjerrig på om det er det jeg tror. Men da skulle kanskje teststrekene blitt sterkere hver dag også🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ADC51C7-3720-405A-98C8-4935870398B6.thumb.jpeg.01f341fcf4e1ae7060ca8749ffe215bd.jpeg
Her er mine for denne mnd. Gikk selvfølgelig tom da eggløsning ble senere enn forventet🥵 Jeg trodde cd 14 hadde peak, men så kom dyestealeren på cd 15. Skulle egentlig hatt eggløsning cd 14, men det ble vel cd 16 eller cd 17🤔 Men disse(normal sine eggløsningstester) hadde veldig svake kontrollstreker ift babyplan sine eggløsningstester, synes jeg🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...