Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir så oppgitt. Har hatt regelmessig syklus helt til september, da den plutselig varte i 52 dager. Har før hørt at jeg har tendenser til pcos, men ingen andre symptomer enn mange egg/cyster. Derfor har jeg tatt enkel dose Letrozol denne syklusen for å teste, men virker ikke som jeg får eggløsning nå heller😔 Trodde jeg skulle få det rundt dag 19/20 for da hadde jeg el-slim og mye smerter i begge eggstokkene. Men positiv test fikk jeg ikke. Er det mulig at jeg kunne hatt det rundt da uten at jeg fikk positiv test? Nå har jeg sånn hvit lotionaktig utflod, men føler meg fortsatt litt «stinn» i begge eggstokker. Blir gal av det kjøret her, hvorfor kan ikke kroppen bare fungere😭 

45D8046D-207E-4C33-9BD1-B71AEAAD2FC0.jpeg

Anonymkode: b7714...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Blir så oppgitt. Har hatt regelmessig syklus helt til september, da den plutselig varte i 52 dager. Har før hørt at jeg har tendenser til pcos, men ingen andre symptomer enn mange egg/cyster. Derfor har jeg tatt enkel dose Letrozol denne syklusen for å teste, men virker ikke som jeg får eggløsning nå heller😔 Trodde jeg skulle få det rundt dag 19/20 for da hadde jeg el-slim og mye smerter i begge eggstokkene. Men positiv test fikk jeg ikke. Er det mulig at jeg kunne hatt det rundt da uten at jeg fikk positiv test? Nå har jeg sånn hvit lotionaktig utflod, men føler meg fortsatt litt «stinn» i begge eggstokker. Blir gal av det kjøret her, hvorfor kan ikke kroppen bare fungere😭 

45D8046D-207E-4C33-9BD1-B71AEAAD2FC0.jpeg

Anonymkode: b7714...bc9

Kan hende du må prøve dobbel dose neste gang. Kjedelig med sånne sykluser, enig. Tror kanskje ikke du har hatt el utfra testene :( 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilga skrev (På 14.11.2022 den 0.34):

Synes fredagen er bittelitt svak men på goood tur til å bli positiv! Er den tatt om morgenen? 

Jeg får nesten inntrykk (av å bare se på styrken på toppen av strekene) at selve peaken din var mellom fredag og lørdag :)

Du hadde nok rett. Hadde time hos gynekolog idag og hun så på ultralyd at eggløsning har vært og ville tippe fredag/lørdag. Hun så det på megde veske etter eggløsning. Ts

Anonymkode: 26933...731

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gode tydere fortelle om de er enige med Premom her angående peak på eggløsningstestene? ☺️

 

ECEF6AB8-E479-4BE7-9C95-23EA868924EB.png

Anonymkode: 7e10c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan noen gode tydere fortelle om de er enige med Premom her angående peak på eggløsningstestene? ☺️

 

ECEF6AB8-E479-4BE7-9C95-23EA868924EB.png

Anonymkode: 7e10c...d1e

Jeg er enig med premom-appen 😊 Peaken er teststreken like sterk som kontrollstreken, mens både under og over er den svakere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen etter fødsel som er en stund siden.. Tester etter eggløsning men skjønner ingenting. De har holdt seg omtrent like i mange dager nå, liten gradvis økning kanskje? Er dette normalt? (vet at de ikke er positive forresten)
Skal sies at jeg har tatt samme testene tidligere og fått veeeeeeldig mye svakere tester enn dette. Begynte å teste igjen fordi jeg følte meg hormonell og MYE kramper i magen. men ingen mensen.. og disse ser ikke ut til å bli positive enda heller :(( Hva tror dere? 
De er også helt like uansett når på døgnet jeg tester.. Har prøvd å teste morgen, ettermiddag og kveld en stund nå og ser ingen forskjell

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Endret av Plomm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomm skrev (2 timer siden):

Hei!
Jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen etter fødsel som er en stund siden.. Tester etter eggløsning men skjønner ingenting. De har holdt seg omtrent like i mange dager nå, liten gradvis økning kanskje? Er dette normalt? (vet at de ikke er positive forresten)
Skal sies at jeg har tatt samme testene tidligere og fått veeeeeeldig mye svakere tester enn dette. Begynte å teste igjen fordi jeg følte meg hormonell og MYE kramper i magen. men ingen mensen.. og disse ser ikke ut til å bli positive enda heller :(( Hva tror dere? 
De er også helt like uansett når på døgnet jeg tester.. Har prøvd å teste morgen, ettermiddag og kveld en stund nå og ser ingen forskjell

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Nei men dette er et tegn på hormonell ubalanse og ingen eggløsning. Pco eller annen hormonell ubalanse kan gjøre dette. Da blir flere tester ca positive uten at el faktisk skjer. Sannsynligvis vil du få mensen før du klarer begynne spore noen el. At du ikke har fått mensen er et tegn på ingen eggløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 minutter siden):

Nei men dette er et tegn på hormonell ubalanse og ingen eggløsning. Pco eller annen hormonell ubalanse kan gjøre dette. Da blir flere tester ca positive uten at el faktisk skjer. Sannsynligvis vil du få mensen før du klarer begynne spore noen el. At du ikke har fått mensen er et tegn på ingen eggløsninger.

Kan man få pcos etter fødsel? Jeg hadde stabil syklus før jeg ble gravid.. Men regner med det er hormonell ubalanse ja..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomm skrev (Akkurat nå):

Kan man få pcos etter fødsel? Jeg hadde stabil syklus før jeg ble gravid.. Men regner med det er hormonell ubalanse ja..

 

Sannsynligvis er det fordi du har vært gravid. Hormonene er i ubalanse og kanskje ammer du også, noe som som regel hemmer el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei :) Nærmer jeg meg positiv?

 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Anonymkode: 0d39a...95d

Denne er ca positiv ja. Skiller så lite at ser uansett er høyt lh. Hadde du tatt en digital på samme urin ville den vist positiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to øverste er fra i går, nederste er fra i dag - tror eggløsning er på vei!!

image.jpg

Anonymkode: 91f20...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Førstegangsprøvende her😊

jeg er helt ny på dette med testing av EL.  jeg begynte å teste med babyplan sine strips (torsdag 17 november) når det sto at jeg skulle ha EL ( 27 november) i følge Flo appen. Jeg har loggført mensen jevnlig inni i appen i over et år. I følge stripsene viser det at den var sterkest i går, og er mindre svak igjen i dag. Den har gradvis blitt sterkere innen de 8 dagene jeg har prøvd. Jeg tok også en CB digital test i går og i dag. Og begge viste runding. Altså ikke fruktbar. Skjønner meg ikke helt på dette, noen som kan hjelpe meg med tips eller råd? 

Anonymkode: 57d2d...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Heisann. Førstegangsprøvende her😊

jeg er helt ny på dette med testing av EL.  jeg begynte å teste med babyplan sine strips (torsdag 17 november) når det sto at jeg skulle ha EL ( 27 november) i følge Flo appen. Jeg har loggført mensen jevnlig inni i appen i over et år. I følge stripsene viser det at den var sterkest i går, og er mindre svak igjen i dag. Den har gradvis blitt sterkere innen de 8 dagene jeg har prøvd. Jeg tok også en CB digital test i går og i dag. Og begge viste runding. Altså ikke fruktbar. Skjønner meg ikke helt på dette, noen som kan hjelpe meg med tips eller råd? 

Anonymkode: 57d2d...c01

På testing med strips skal teststreken være like sterk, eller sterkere enn kontrolllinjen for å regnes som positiv. Jeg hadde økning i styrke på teststreken ca to dager før jeg fikk min skikkelig positive eggløsningstest. Legger ved økningen min: 

5E620DA1-FD7D-4874-9A89-99A6E68357D3.jpeg

Anonymkode: 91f20...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut dette bildet for et par uker siden (eggløsning da en gang) og venter nå på om mens kommer. Lurte på om flere som er gode på å tolke tester har mening om når eggløsning var?  Øverste test tatt fredag midt på dagen, test i midten tatt lørdags formiddag, nederste test tatt søndag. Vet 100 % at eggløsning kom. Tok celleprøver og ultralyd hos gyn i ettertid og hun så det. Hun mente den var tidlig i helgen men kan ho ha tatt feil. 
 

Har nå mensensmerter av og på, så tenker den kommer i løpet av dagen. Men vil ihvertfall da finne ut hvor lang lutealfase jeg har.

38F68E07-433B-41AB-8E8A-363693688A51.jpeg

Anonymkode: 26933...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...