Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sofakona skrev (2 minutter siden):

El test kan ikke fortelle deg om du har hat eggløsning...og den vil heller ikke fortelle om du vil få eggløsning. En positiv test vil bare vise at du kan få eggløsning. 

Har du regelmessig syklus?

Ja regelmessig. I følge kalender hadde jeg eggløsning for to dager siden. Hvis jeg hadde EL to dager siden, hadde ubeskyttet sex på dag tre, vil da ikle nødprevensjon hjelpe?

Anonymkode: 79861...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Om du hadde eggløsning 2 dager siden og sex i går tror jeg du skal safe. Pillen skal jo eventuelt tas før eggløsning skjer

Safe? Mener å ta pillen? Allerede tart angrepille. Bare forstår ikke om den vil ha en virkning hvis eggløsning skjedde for noen dager siden. Får spørre lege.

Anonymkode: 79861...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ..men den har mer virkning før eggløsning ..la oss si du hadde sex 1 dag før eggløsning...og du tok pillen..da kan det være at eggløsning blir utsatt 1 uke slik at du ikke skal bli gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 timer siden):

Den kan ..men den har mer virkning før eggløsning ..la oss si du hadde sex 1 dag før eggløsning...og du tok pillen..da kan det være at eggløsning blir utsatt 1 uke slik at du ikke skal bli gravid 

Ok, men jeg var «over» mer eggløsning i følge appen. Bare håper det går bra.

Anonymkode: 4651f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra testen, når tenker dere ca at denne vil være 100% positiv? I følge flo så skulle jeg hatt eggeløsning i går. Har blitt sterkere strek siste dagene.

31FFA3C6-DD7C-4D1B-A6B4-BA43A7202381.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker den er positiv men at du får en enda klarere strek i morgen. Jeg hadde sånne streker når jeg var til inseminering dag 1 og to helt tydelige streker dagen etter  hvor jeg hadde inseminasjon nr to.

Anonymkode: 4e4ee...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tenker den er positiv men at du får en enda klarere strek i morgen. Jeg hadde sånne streker når jeg var til inseminering dag 1 og to helt tydelige streker dagen etter  hvor jeg hadde inseminasjon nr to.

Anonymkode: 4e4ee...0ac

Tusentakk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er helt ny på dette, men håper på få noen tips fra dere. Jeg sluttet med p-piller i slutten av oktober og fikk min første menstruasjon nesten nøyaktig 2 måneder etter, altså nå rett før jul. Før jeg begynte på p-piller var menstruasjonen min veldig ustabil og jeg fikk råd av gyn om å starte med eggløsningstester. Leste at man burde begynne å teste på dag 10 etter første mensdag, så det har jeg gjort. 

Resultatene er under. Ser at den bare blir svakere og svakere. Er det normalt? Burde den ikke bli sterkere? Kan den plutselig slå til likevel? Eller kan det hende at jeg allerede har hatt eggløsning tidligere? 

Screenshot_20230103_215902_Premom.jpg

Anonymkode: 5007c...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vil hjelpe meg å tyde?

Ser ut som jeg ikke klarte å fange peak på test denne runden. Det er litt rart da jeg pleier å ha positiv test i to dager. 
Var hos gyn på fredag som målte et 14 mm egg på cd13. Kan egget ha sluttet å vokse/utviklet seg til cyste? Hadde ingen cyster på denne ul🙏

Er også redd jeg ødla det med å drikke 1l soyamelk over to dager, leser litt forskjellig om hvordan det kan påvirke fertilitet. Har også tart bidronningtbl., men leser også litt forskjellig om det. 

 

 

3476C0FE-EE6A-4E52-920D-9E32956E5509.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet denne ikke er positiv. Men jeg hadde en MA med kirurgisk abort 9. desember. Småblødde/spottet litt t.o.m. 22. desember. Tok el-test 21. desember som ble tydelig positiv, men hadde fortsatt veldig svake positive g-tester på samme tid. Begynte å ha samleie igjen 23. desember. G-testene har vært helt hvite fra 26. desember. Tok en g-test i dag også, og den er fortsatt helt hvit.

Jeg har normalt sett 27 dagers syklus, så skulle egentlig hatt ikm i dag hvis man kan regne dagen for aborten som cd1 (jeg vet jeg ikke kan tenke sånn, men…).

Har de siste dagene hatt veldig svake el-tester, men i dag ble den altså sterkere enn de har vært nylig. Kan det være at jeg er på vei til å få el? Eller tror dere tr er rett rundt hjørnet? 

F4059C3E-36CA-4D9D-80C8-549C8B8853A4.jpeg

Anonymkode: 3cae1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 0.54):

Vet denne ikke er positiv. Men jeg hadde en MA med kirurgisk abort 9. desember. Småblødde/spottet litt t.o.m. 22. desember. Tok el-test 21. desember som ble tydelig positiv, men hadde fortsatt veldig svake positive g-tester på samme tid. Begynte å ha samleie igjen 23. desember. G-testene har vært helt hvite fra 26. desember. Tok en g-test i dag også, og den er fortsatt helt hvit.

Jeg har normalt sett 27 dagers syklus, så skulle egentlig hatt ikm i dag hvis man kan regne dagen for aborten som cd1 (jeg vet jeg ikke kan tenke sånn, men…).

Har de siste dagene hatt veldig svake el-tester, men i dag ble den altså sterkere enn de har vært nylig. Kan det være at jeg er på vei til å få el? Eller tror dere tr er rett rundt hjørnet? 

F4059C3E-36CA-4D9D-80C8-549C8B8853A4.jpeg

Anonymkode: 3cae1...8d8

Tror kanskje du har el nå da ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (3 timer siden):

Tror kanskje du har el nå da ja :) 

Takk for svar, men tr dukket opp i dag. Er ikke vant med eggløsningstester, begynte først å bruke de etter aborten. Men da vet jeg at testene kan bli sterkere rundt tr. Jeg ble både litt trist og glad for tr. Trist fordi jeg aller helst skulle vært gravid, men også glad fordi det viser at kroppen min så og si er tilbake til normalen.

Nå håper jeg bare så innmari på å bli gravid denne pp. Har blitt gravid på første forsøk de andre gangene, så håper ikke aborten har klusset det til.

Anonymkode: 3cae1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler dere hele syklusen eller bare utvalgte dager? 

Anonymkode: 791ed...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor mye penger man bruker på tester. Når en test kan være positiv med du som har el ikke har egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øverste bilde søndag kveld, bilde nummer 2 mandag morgen, siste bilde kl. 8 i dag (tirsdag morgen). 

Hvilken dag hadde jeg EL? Eller i dag? 

IMG_0528 2.jpg

IMG_0530 2.JPG

IMG_0535 2.JPG

Endret av CatMom82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 0.54):

Vet denne ikke er positiv. Men jeg hadde en MA med kirurgisk abort 9. desember. Småblødde/spottet litt t.o.m. 22. desember. Tok el-test 21. desember som ble tydelig positiv, men hadde fortsatt veldig svake positive g-tester på samme tid. Begynte å ha samleie igjen 23. desember. G-testene har vært helt hvite fra 26. desember. Tok en g-test i dag også, og den er fortsatt helt hvit.

Jeg har normalt sett 27 dagers syklus, så skulle egentlig hatt ikm i dag hvis man kan regne dagen for aborten som cd1 (jeg vet jeg ikke kan tenke sånn, men…).

Har de siste dagene hatt veldig svake el-tester, men i dag ble den altså sterkere enn de har vært nylig. Kan det være at jeg er på vei til å få el? Eller tror dere tr er rett rundt hjørnet? 

F4059C3E-36CA-4D9D-80C8-549C8B8853A4.jpeg

Anonymkode: 3cae1...8d8

Det kan være begge deler nær el og nær mens mine er å sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🙂 Blir litt forvirret. Jeg har testet siden fredag kveld. Altså 5 dager i strekk og flere tester hver dag. Ingen av testene fra babyplan har blitt helt positive, ingen endring til hverken svakere eller sterkere teststrek. De er så og si helt like, og er litt svakere enn kontrollstreken… men clearblue advanced viste fast smilefjes søndag kveld - tatt i samme urin.
Noen av dere som har opplevd dette før? Og har dere samme erfaring med babyplan sine tester at man har el, men de viser ikke positivt resultat? 

(skulle gjerne lagt inn bilde, men får det ikke til😅)

 

Anonymkode: 23cef...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (På 3.1.2023 den 22.33):

 

 

Noen som vil hjelpe meg å tyde?

Ser ut som jeg ikke klarte å fange peak på test denne runden. Det er litt rart da jeg pleier å ha positiv test i to dager. 
Var hos gyn på fredag som målte et 14 mm egg på cd13. Kan egget ha sluttet å vokse/utviklet seg til cyste? Hadde ingen cyster på denne ul🙏

Er også redd jeg ødla det med å drikke 1l soyamelk over to dager, leser litt forskjellig om hvordan det kan påvirke fertilitet. Har også tart bidronningtbl., men leser også litt forskjellig om det. 

 

 

3476C0FE-EE6A-4E52-920D-9E32956E5509.jpeg

Tenker testene rundt cd 15 her var positive .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...