Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Når tror dere eggløsning skjer ut fra disse testene? Er usikker på om den fortsatt er positiv på morgenen idag?

7DB90D85-9E05-4982-85E9-3F23AEEEA9ED.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Både 16 og 17 er positive. Har du hatt svakere tester enn de på cd 14 og 15? Vanskelig å si når egget slipper når det er så mange positive, ville fortsatt å teste til testen var tydelig negativ, at lh nivå går tydelig ned. Tror ikke egget vil slippe før da her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (8 minutter siden):

Både 16 og 17 er positive. Har du hatt svakere tester enn de på cd 14 og 15? Vanskelig å si når egget slipper når det er så mange positive, ville fortsatt å teste til testen var tydelig negativ, at lh nivå går tydelig ned. Tror ikke egget vil slippe før da her.

Ja, har hatt mye svakere tester før disse! Bruker å ha positive tester i 2 dager 😮💨 da blir det vel el iløpet av helga uansett 😄

Anonymkode: 90c11...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 12.28):

Prøvde digital i dag før første gang😅 alltid fått sterkest tester cd 17, er i dag cd 10😳 når tror dere egget slipper?🙈

bare å sette igang?🙈 

6FB839CE-0036-4655-A394-ED8348172A46.jpeg

27A855D5-C117-4698-AE80-865602618829.png

Anonymkode: c66ca...843

Blæææ, bare fått negative el tester etter denne, sterkeste strips test er på 0,46 cd 13..

forsette å teste eller tenke at man er i dpo land? cd 13 i dag

Anonymkode: c66ca...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blæææ, bare fått negative el tester etter denne, sterkeste strips test er på 0,46 cd 13..

forsette å teste eller tenke at man er i dpo land? cd 13 i dag

Anonymkode: c66ca...843

Du må ikke stole på ratingen på Premom, den er Helt på bærtur i de fleste tilfeller. Hvordan så testen cd 13 ut? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (38 minutter siden):

Du må ikke stole på ratingen på Premom, den er Helt på bærtur i de fleste tilfeller. Hvordan så testen cd 13 ut? :) 


det er 4 forskjellig🙈

1C138879-04AC-424D-9CDC-92894DC919F3.png

Anonymkode: c66ca...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):


det er 4 forskjellig🙈

1C138879-04AC-424D-9CDC-92894DC919F3.png

Anonymkode: c66ca...843

De grønne testene og babyplan slår ut likt (prøvd flere ganger)

Anonymkode: c66ca...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):


det er 4 forskjellig🙈

1C138879-04AC-424D-9CDC-92894DC919F3.png

Anonymkode: c66ca...843

Hm ja, er usikker her , ser du har testet flere ganger cd 13 uten å finne toppen så, ville nok fortsatt å teste, kanskje kroppen prøvde men ikke fikk til? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (18 minutter siden):

Hm ja, er usikker her , ser du har testet flere ganger cd 13 uten å finne toppen så, ville nok fortsatt å teste, kanskje kroppen prøvde men ikke fikk til? :) 

Ja jeg får fortsette til etter cd 17😅 klarer ikke helt å stole på den positive el testen cd 10😊

Anonymkode: c66ca...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den rareste syklusen på lenge. Først fikk jeg en tilnærmet positiv test på CD 10, deretter tydelige negative fram til CD 16, og på bildet ser dere resten av testene. CD 16 fikk jeg også positiv digital.
 

Tenkte el skjedde idag pga dagens første og andre test, tok en siste test bare fordi jeg hadde en igjen, og den ble positiv! Skjønner ingenting. Tok en digital også idag som er negativ. Hva skal jeg stole på her? Den siste testen var ikke positiv med en gang, men ble det etter å ha ligget en times tid, men mine andre tester fra babyplan fra tidligere har ikke blitt så sterke når de har tørket om de er negative. Noen som har noen tanker? Bare å fortsette testingen eller gå ut fra el idag? Kan jo virke som kroppen prøver på el, men kanskje ikke får til. Jeg temper ikke.. 

Har til vanlig positive tester i 2 dager dersom det har noe å si🙈

skjønner dere ikke har fasit, bare lurer på erfaringer ifht tilnærmet positiv strimmel på dag 3 når digital er blitt negativ igjen. 

06C7EC6F-1FFA-4886-9683-9FF33FFDCFEA.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette må være den rareste syklusen på lenge. Først fikk jeg en tilnærmet positiv test på CD 10, deretter tydelige negative fram til CD 16, og på bildet ser dere resten av testene. CD 16 fikk jeg også positiv digital.
 

Tenkte el skjedde idag pga dagens første og andre test, tok en siste test bare fordi jeg hadde en igjen, og den ble positiv! Skjønner ingenting. Tok en digital også idag som er negativ. Hva skal jeg stole på her? Den siste testen var ikke positiv med en gang, men ble det etter å ha ligget en times tid, men mine andre tester fra babyplan fra tidligere har ikke blitt så sterke når de har tørket om de er negative. Noen som har noen tanker? Bare å fortsette testingen eller gå ut fra el idag? Kan jo virke som kroppen prøver på el, men kanskje ikke får til. Jeg temper ikke.. 

Har til vanlig positive tester i 2 dager dersom det har noe å si🙈

skjønner dere ikke har fasit, bare lurer på erfaringer ifht tilnærmet positiv strimmel på dag 3 når digital er blitt negativ igjen. 

06C7EC6F-1FFA-4886-9683-9FF33FFDCFEA.jpeg

Anonymkode: 90c11...a3e

Alle er ca positive, tipper du har noen hormonelle bugs her. Ammer du? Nettopp mistet i sa? Har du pco? Uregelmessige sykluser? Ikke sikkert du har el, er er veldig dårlig tegn å få så mange positive tester dessverre.

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle er ca positive, tipper du har noen hormonelle bugs her. Ammer du? Nettopp mistet i sa? Har du pco? Uregelmessige sykluser? Ikke sikkert du har el, er er veldig dårlig tegn å få så mange positive tester dessverre.

Anonymkode: bee08...0b8

Ingen av delene nei😊
Antallet positive er ikke så mange, da jeg har testet flere gang om dagen. De var positive fredag og lørdag, igår var testene negative igjen utenom den ene strimmelen, som ble positiv etter en time igår kveld. Var litt rart bare, men jeg forstår det sånn at babyplan kan bli positiv når de ligger lenge, dersom teststreken er sterk i utgangspunktet.

Har fortsatt negative tester idag, så holder en finger på el igår ☺️

Å ha positive tester i 2 dager er ikke unormalt for meg og jeg har el hver måned 😄 eller har hvertfall hatt det siden oktober da jeg begynte å teste ☺️

 

 

Anonymkode: 90c11...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg positiv. Er det best å ha sex hver dag i noen dager nå? Og fortsette å teste? Hva tenker dere? 

06951446-51EF-4274-A63F-F8CEE8EF7BA3.jpeg

Anonymkode: fefed...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker denne som positiv? Det er første gang jeg tester. Var litt usikker på om kroppen var kommet i syklus igjen etter prevensjonsslutt. Jeg tar dette som et positivt tegn :) Herregud hvor spennende dette er!🙈

20230227_154452.thumb.jpg.bf9f6d2e6b5af813ee687ddeae15ce45.jpg20230227_180830.thumb.jpg.ca78dd2a6beaf4543a5a5dc7fad6d590.jpg

Anonymkode: ed9eb...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tolker denne som positiv? Det er første gang jeg tester. Var litt usikker på om kroppen var kommet i syklus igjen etter prevensjonsslutt. Jeg tar dette som et positivt tegn :) Herregud hvor spennende dette er!🙈

20230227_154452.thumb.jpg.bf9f6d2e6b5af813ee687ddeae15ce45.jpg20230227_180830.thumb.jpg.ca78dd2a6beaf4543a5a5dc7fad6d590.jpg

Anonymkode: ed9eb...837

Den er positiv ja :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv cd 10 og positiv i dag cd 15🤦🏼‍♀️ nå skjønner jeg ingenting😞

651BF659-E721-49A6-91F1-2E015BED9CBD.jpeg

Anonymkode: c66ca...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Positiv cd 10 og positiv i dag cd 15🤦🏼‍♀️ nå skjønner jeg ingenting😞

651BF659-E721-49A6-91F1-2E015BED9CBD.jpeg

Anonymkode: c66ca...843

Hormonell ubalanse :( 

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nærmer seg positiv. Er det best å ha sex hver dag i noen dager nå? Og fortsette å teste? Hva tenker dere? 

06951446-51EF-4274-A63F-F8CEE8EF7BA3.jpeg

Anonymkode: fefed...8b6

Jeg ser ikke helt hvordan denne nærmer seg positiv? Dette er en helt vanlig negativ EL-test. Husk at man alltid har et visst nivå av LH i kroppen, så man vil alltid få to streker. Men så lenge teststreken er så svak så er den negativ. Man kan sjeldent tolke om den nærmer seg også, fordi folk er så forskjellige på hvordan LH-hoppet kommer. Også innad samme syklus. Jeg har f.eks hatt en sånn her test på CD10 før og fått positiv test både på CD14, men også ikke før CD26.

Eneste man kan gjøre er å fortsette og teste 👍 Og ha sex selvfølgelig ;) Om dere orker er det alltid en fin hovedregel og ha sex annen hver dag igjennom syklusen. Men om dere vil vente til det gjelder så er det lurt å begynne å ha sex når testen blir positiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke helt hvordan denne nærmer seg positiv? Dette er en helt vanlig negativ EL-test. Husk at man alltid har et visst nivå av LH i kroppen, så man vil alltid få to streker. Men så lenge teststreken er så svak så er den negativ. Man kan sjeldent tolke om den nærmer seg også, fordi folk er så forskjellige på hvordan LH-hoppet kommer. Også innad samme syklus. Jeg har f.eks hatt en sånn her test på CD10 før og fått positiv test både på CD14, men også ikke før CD26.

Eneste man kan gjøre er å fortsette og teste 👍 Og ha sex selvfølgelig ;) Om dere orker er det alltid en fin hovedregel og ha sex annen hver dag igjennom syklusen. Men om dere vil vente til det gjelder så er det lurt å begynne å ha sex når testen blir positiv.

Hei! Tenkte at siden testen dagen før ikke har vist strek i det hele tatt, så er det håp om at stigningen av LH er på vei til å skje. Skjønner at den er negativ pm streken er svak, men tenkte at jeg i hvert fall nærmer meg eggløsning siden den viser noe😀 Jeg kan jo håpe og krysse fingrene for at den er positiv snart🤞🏼 Men har mye å lære om LH og eggløsning, skjønner jeg 😅😀 Takk for svar og oppklaring ☺️

Anonymkode: fefed...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hormonell ubalanse :( 

Anonymkode: bee08...0b8

Ja, positiv i dag også😑 

C0DB250F-0E39-4E2D-BA3B-80976484CD5A.png

Anonymkode: c66ca...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...