Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer den to dager etter at du får det faste/hele smilefjeset, eller det blinkende?

(Ikke meg du siterer)

Anonymkode: 297e2...2f6

Det faste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (8 timer siden):

Cb sine digitale slår ut tidllgere enn babyplan sine. Begge er til å stole på men erfaringsmessig kommer el 2 dager etter cb digital viser positiv og 1 dag etter babyplan. 

Takk for svar, det virker riktig. Fikk økning i temperaturen i går, 4 dager etter positiv cb test. Har tidligere pleid å få økning ca. 2 dager etter antatt eggløsning 😊

Anonymkode: 7e10c...d1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefinger

Hvorfor bruker dere penger på eggløsningstester? Det er da bare å se på utfloden. Er denne gjennomsiktig og slimete, og man kan strekke tråder av den, så har man eggløsning. Og er utfloden kremete så har man ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefinger skrev (14 timer siden):

Hvorfor bruker dere penger på eggløsningstester? Det er da bare å se på utfloden. Er denne gjennomsiktig og slimete, og man kan strekke tråder av den, så har man eggløsning. Og er utfloden kremete så har man ikke det. 

Tja da kan du risikere å bomme kraftig. El slim kan man ha i flere dager før eggløsning faktisk kommer. Elslim kan du ha uten at du får eggløsning i det hele tatt.  Man kan og ha eggløsning Uten å ha noe særlig slim. Folk er forskjellige. Veldig greit å vite Når og Om el skjer. Ikke det verste man kan bruke penger på. Tenk de som bruker penger på tobakk, snus, alkohol eller potetgull. (Bare dumme eksempler men ikke dumt sammenlignet med at du mener det er dumt å bruke penger på)

Anonymkode: bee08...0b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefinger
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tja da kan du risikere å bomme kraftig. El slim kan man ha i flere dager før eggløsning faktisk kommer. Elslim kan du ha uten at du får eggløsning i det hele tatt.  Man kan og ha eggløsning Uten å ha noe særlig slim. Folk er forskjellige. Veldig greit å vite Når og Om el skjer. Ikke det verste man kan bruke penger på. Tenk de som bruker penger på tobakk, snus, alkohol eller potetgull. (Bare dumme eksempler men ikke dumt sammenlignet med at du mener det er dumt å bruke penger på)

De fleste i nåtidens verden er ikke i kontakt med sin egen kropp. Når man blir kjent med kroppen sin så vet man. Eggløsning vises blandt annet via dette slimet, men også via temperaturøkning, og via svettelukten. Noen får også en dump følelse i underlivet.

Jeg skrev ikke at det var dumt å bruke penger på. Jeg spurte om hvorfor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefinger skrev (18 timer siden):

De fleste i nåtidens verden er ikke i kontakt med sin egen kropp. Når man blir kjent med kroppen sin så vet man. Eggløsning vises blandt annet via dette slimet, men også via temperaturøkning, og via svettelukten. Noen får også en dump følelse i underlivet.

Jeg skrev ikke at det var dumt å bruke penger på. Jeg spurte om hvorfor!!

Mange i nåtidens verden har ikke kontakt med egen kropp fordi hormoner ofte er i ubalanse og mange sliter med å forstå syklusen sin. Derfor bruker de penger på det. I dag spiser vi dårligere mat. Vi stresser mer. Produkter vi bruker er hormonforstyrrende. Vi har ofte brukt p piller eller annet som henger igjen i kropp. Mange jenter i dag har derfor veldig uregelmessig sykluser som er vanskelig å forstå seg på. Eltester er da et supert hjelpemiddel.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillefinger

Så hvorfor stabiliserer man da ikke syklusen og blir kjent med kroppen sin? 

Og nei, vi spiste ikke bedre før, men grønnsakene var mer næringsrike. 

Og hvorfor bruker kvinner alle disse hormonforstyrrende preparatene? 

Endret av Lillefinger
Tilføyelse istedenfor to meldinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefinger skrev (På 21.10.2022 den 12.25):

Så hvorfor stabiliserer man da ikke syklusen og blir kjent med kroppen sin? 

Og nei, vi spiste ikke bedre før, men grønnsakene var mer næringsrike. 

Og hvorfor bruker kvinner alle disse hormonforstyrrende preparatene? 

Jo de spiste bedre fordi de spiste renere. I dag er maten veldig prossesert og det er mye E stoffer tilsatt. 
hvorfor kvinner bruker p piller? Sannsynligvis fordi de synes det er en enkel måte å forhindre uønsket graviditet? 
å beuke eltester er en rimelig og enkel måte for å nettopp Bli kjent med kroppen sin. Da ser man om symptomene skyldes el eller ikke og evt hvor lang tid i forveien de opptrer.

For øvrig synes jeg det er litt komisk at du kvervulerer og diskuterer om hva andre kvinner gjør eller ikke 😂 Du må da ha utrolig lite fritidsinteresser ??

tenker det viktigste er å gjøre som man selv vil og feie for egen dør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med en såpass økning fra 17/10 til 23/10? 
Den 16/10 viste testen positivt så går ut ifra at det stemmer. Kan dette være tegn på graviditet? Ikke opplevd dette før. 

1BDB7042-2E10-473F-8FE7-43A1BEF257EA.jpeg

Anonymkode: 59d2c...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den 17-01

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den 16/10 viste testen positivt så går ut ifra at det stemmer. Kan dette være tegn på graviditet? Ikke opplevd dette før. 

ser den 17/10 forsvant litt, men det er en liten strek på den også var bare lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefinger skrev (På 19.10.2022 den 23.42):

Jeg har aldri hatt el-slim, så jeg har brukt slike tester for å tracke el. Har blitt gravid 2 ganger på første forsøk ved hjelp av det.

Anonymkode: ec3c0...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefinger
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri hatt el-slim, så jeg har brukt slike tester for å tracke el. Har blitt gravid 2 ganger på første forsøk ved hjelp av det.

Anonymkode: ec3c0...65e

Jeg trodde alle hadde det. Det er ikke det at du har det da, bare at det ikke renner ut? 

Sikker? 

Isåfall har jeg lært noe nytt og takker for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bilde. Er det sannsynlig at jeg hadde eggløsning på lørdag (CD 14)? Rakk dessverre bare å teste en gang den dagen, og den ble jo ikke helt positiv. Hadde litt symptomer på EL typ fredag og lørdag. Nå er det tørt igjen «der nede» og testene er veldig svake. Første gang jeg tester for EL, så vet ikke om jeg gjør noe feil. Håper ikke det er negativt hvis LH-toppen er så kort som det kanskje kan virke som her…

har relativt stabil syklus på mellom 27 og 29 dager. 

933AF909-76AE-434F-BEAA-F8F456FB9D3E.png

Anonymkode: 203c2...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Se bilde. Er det sannsynlig at jeg hadde eggløsning på lørdag (CD 14)? Rakk dessverre bare å teste en gang den dagen, og den ble jo ikke helt positiv. Hadde litt symptomer på EL typ fredag og lørdag. Nå er det tørt igjen «der nede» og testene er veldig svake. Første gang jeg tester for EL, så vet ikke om jeg gjør noe feil. Håper ikke det er negativt hvis LH-toppen er så kort som det kanskje kan virke som her…

Ja, det ser ut som det stemmer at hvis du hadde testet på kvelden CD14, hadde du fått en positiv test😊

Eggløsningen kommer 12-36t etter denne positive testen, så du hadde mest sannsynlig EL på søndag sånn jeg tolker testene dine.

Anonymkode: 9587f...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefinger skrev (På 19.10.2022 den 23.42):

Vel, viste seg at jeg ikke hadde el før en del dager etter det slimet..

Anonymkode: 15188...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe? Tok en test i går kveld som var svakere enn den øverste på bildet. Så ble den sterkere i dag tidlig (øverste) og nå litt svakere (nederste). 

Ifølge Flo skal jeg ha EL i dag. 

347FAA6A-E455-45E5-AECE-73093E23452E.jpeg

Anonymkode: c9db6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 11.12):

Den tatt cd 14 er positiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan noen hjelpe? Tok en test i går kveld som var svakere enn den øverste på bildet. Så ble den sterkere i dag tidlig (øverste) og nå litt svakere (nederste). 

Ifølge Flo skal jeg ha EL i dag. 

347FAA6A-E455-45E5-AECE-73093E23452E.jpeg

Anonymkode: c9db6...524

Positiv den øverste ja. El kommer nok i kveld, i natt eller ila morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 20.51):

Lh svinger i hele syklusen , også etter el, dessuten slår lh tester senere ut enn g tester på hcg, det har jeg selv testet etter sa. det er bare bortkastet å bruke fler tester etter el. 
OM du skulle vært gravid ville du bare vært 5-6 dpo og det er for tidlig til å påvise hcg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...