Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snurrepurre skrev (12 minutter siden):

Har sjeldent fått «udiskutabel» positiv ELtest.. så er litt usikker. Mener å kunne følge stigning jevnt før den blir positiv, selvom det går litt i mot «enten er den positiv eller så er den negativ»-tanken 🙈

Kjenner til det. Men er bare å fortsette og teste så blir den nok positiv snart 🤞 Kan forøvrig anbefale å ha en pakke rosa CB dogital liggende også. Når jeg får en strimmel som jeg er veldig usikker på om er positiv eller ikke, så tar jeg en sånn test for å få sikkert svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (1 time siden):

Kjenner til det. Men er bare å fortsette og teste så blir den nok positiv snart 🤞 Kan forøvrig anbefale å ha en pakke rosa CB dogital liggende også. Når jeg får en strimmel som jeg er veldig usikker på om er positiv eller ikke, så tar jeg en sånn test for å få sikkert svar.

De har jeg ikke prøvd! Får kjøpe inn noen av de 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (2 minutter siden):

De har jeg ikke prøvd! Får kjøpe inn noen av de 🙂 

Jeg syns iallefall de er veldig fine å ha for nettopp tvilstilfeller. Og når jeg bruker dem kun da, så varer en slik pakke lenge også. Er på tilbud her nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Den nye her er positiv ja. Men hvor lenge siden er det du har født? Har du tatt en g-test slik at du vet at hcg er ute av kroppen?

Det er over 17 mnd siden 🙈 tok tid å komme tilbake visst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ifølge Flo ha EL i morgen. Tatt ELtester tre dager på rad for å følge litt med... Har svak strek fra 18.1, betydelig sterkere strek i går 19.1, men i dag igjen er den svakere🙄  Kjenner imidlertid tegn på eggløsning egentlig? Har begynt å få typiske tegn/symptomer på EL med ELslim, økt sexlyst osv... Skal jeg bare fortsette å teste? Bruker rfsu sine... Noen erfaringer med å bruke rfsu sine?

Anonymkode: 78d48...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skal ifølge Flo ha EL i morgen. Tatt ELtester tre dager på rad for å følge litt med... Har svak strek fra 18.1, betydelig sterkere strek i går 19.1, men i dag igjen er den svakere🙄  Kjenner imidlertid tegn på eggløsning egentlig? Har begynt å få typiske tegn/symptomer på EL med ELslim, økt sexlyst osv... Skal jeg bare fortsette å teste? Bruker rfsu sine... Noen erfaringer med å bruke rfsu sine?

Anonymkode: 78d48...c3e

Jeg ville fortsatt og teste. Pleier du å ha EL på syklusdagen i dag? Hvis ikke du er veldig regelmessig på det, så ville jeg ikke stolt på appen. Min har ofte bommet med opptil 10 dager fordi EL varierer så mye hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (8 timer siden):

Jeg ville fortsatt og teste. Pleier du å ha EL på syklusdagen i dag? Hvis ikke du er veldig regelmessig på det, så ville jeg ikke stolt på appen. Min har ofte bommet med opptil 10 dager fordi EL varierer så mye hos meg.

Den varierer jo litt ja... Får bare fortsette å teste og håpe den kommer snart 🤞 Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 timer siden):

Er dere enig med Premom at testen min ikke er helt positiv enda, eller kan det diskuteres? 😂🤞

Screenshot_20210121_170705.jpg

Enig ja. Ikke heelt positivt, men kanskje snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Enig ja. Ikke heelt positivt, men kanskje snart? 

Ja, jeg ser det vel strengt tatt selv også. 😄 Bare et ørlite håp. Jeg skal følge opp med å teste to ganger daglig fremover, forhåpentligvis blir den positiv snart. Det hadde vært magisk i så fall, da jeg ikke har hatt så tidlig eggløsning andre sykluser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det se ut som at jeg har hatt EL nå? 🙈 Ble så usikker da de siste testene ikke er helt hvite 🙈 Hadde skikkelige mens smerter på CD15.

Screenshot_20210121-201154_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg ser det vel strengt tatt selv også. 😄 Bare et ørlite håp. Jeg skal følge opp med å teste to ganger daglig fremover, forhåpentligvis blir den positiv snart. Det hadde vært magisk i så fall, da jeg ikke har hatt så tidlig eggløsning andre sykluser. 

Ikke så langt unna kanskje 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (1 minutt siden):

Kan det se ut som at jeg har hatt EL nå? 🙈 Ble så usikker da de siste testene ikke er helt hvite 🙈 Hadde skikkelige mens smerter på CD15.

Screenshot_20210121-201154_Premom.jpg

Ser ut som om du hadde eggløsning på cd14, bare at ikke du fikk testet akkurat på topp? Siden den er lysere igjen cd15. Ville jeg tenkt i alle fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lull skrev (19 timer siden):

Ser ut som om du hadde eggløsning på cd14, bare at ikke du fikk testet akkurat på topp? Siden den er lysere igjen cd15. Ville jeg tenkt i alle fall 😊

Når det fortsatt er en svaak strek er det da en fare for at egget ikke har sluppet? Får enda svaaak strek på testen. Skal ikke streken forsvinne når egget har sluppet? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (28 minutter siden):

Når det fortsatt er en svaak strek er det da en fare for at egget ikke har sluppet? Får enda svaaak strek på testen. Skal ikke streken forsvinne når egget har sluppet? 🙈

Streken vises stor sett alltid på eggløsningstester, den er å regne som negativ 😊 Hvorvidt egget faktisk slipper tror jeg ikke vi får svar på av el-testing dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (3 timer siden):

Streken vises stor sett alltid på eggløsningstester, den er å regne som negativ 😊 Hvorvidt egget faktisk slipper tror jeg ikke vi får svar på av el-testing dessverre. 

Aha 🙈 men da gir jeg meg med å teste mer nå 😅 trodde jeg måtte teste til streken var borte for å være sikker på at det var over 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sillymilly skrev (Akkurat nå):

Aha 🙈 men da gir jeg meg med å teste mer nå 😅 trodde jeg måtte teste til streken var borte for å være sikker på at det var over 🙈

Neida, den blir ikke helt borte 😊 Etter testen har vært positiv (altså begge strekene like sterke) er det greit å teste frem til testen blir negativ (altså at test-streken er svakere enn kontrollstreken) 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått de digitale enda, men ser ut til at denne er den sterkeste til nå 😅 men, er den positiv? 

EA239A93-A4C6-4E05-9C53-5397080D0C0D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (14 minutter siden):

Har ikke fått de digitale enda, men ser ut til at denne er den sterkeste til nå 😅 men, er den positiv? 

EA239A93-A4C6-4E05-9C53-5397080D0C0D.jpeg

Synes dessverre den ser negativ ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (1 time siden):

Har ikke fått de digitale enda, men ser ut til at denne er den sterkeste til nå 😅 men, er den positiv? 

Ikke helt positiv enda 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...