Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg hadde mensen 06.februar, var ferdig 10.februar. Den testen er tatt nå på CD8. Er ikkje det litt tidlig mtp at eg har estimert EL 21.februar. Er jo ikkje fulltreff endå, men hmm. Kva tenkje dykk?

13.02.21 2.jpg

13.02.21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123 eller noe

Tror den er ganske negativ, selv om jeg ikke bruker det merket tester.. men på mine positive A1 tester blir iallfall begge strekene like når de er positive. :) Og ser ut som de du tok når de er negative. Sikkert litt i tidligste laget ennå ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Mine tester siden torsdag. Mener den ser mest positiv ut igår kveld, og kanskje negativ igjen idag? Streken er jo større enn den 11, men ikke like sterk som igår.. hmm noen som kan hjelpe å tolke litt? 😅 

IMG_20210214_103934_387.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (37 minutter siden):

Mine tester siden torsdag. Mener den ser mest positiv ut igår kveld, og kanskje negativ igjen idag? Streken er jo større enn den 11, men ikke like sterk som igår.. hmm noen som kan hjelpe å tolke litt? 😅 

Her er alle testene fra 12-14 positive ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? Synes jo strekene ser like ut men de er så svake? 🤷‍♀️

2E837312-5078-4198-9D02-E2F89C409C7B.jpeg

Anonymkode: ec9b6...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er denne positiv? Synes jo strekene ser like ut men de er så svake? 🤷‍♀️

2E837312-5078-4198-9D02-E2F89C409C7B.jpeg

Anonymkode: ec9b6...eab

Ser positivt ut da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skjer her?

IMG_20210215_182334.jpg

Tre siste er frå CD10 (idag) der morgonurin testen er svakare. Har eg hatt EL eller kjem det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (18 minutter siden):

Kva skjer her?

Ser for meg ut som vanlige, negative el-tester. Når forventer du eggløsning, sånn ca? Normalt med variasjoner i styrke på testen både gjennom dagen, men også fra dag til dag. Ville fortsatt å teste fremover, men holdt meg til én test som tas på ettermiddagen, etter å ha unngått toalettbesøk noen timer, og helst drikke så lite du klarer timene i forkant. Håper du får en positiv test snart 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Godis said:

Ser for meg ut som vanlige, negative el-tester. Når forventer du eggløsning, sånn ca? Normalt med variasjoner i styrke på testen både gjennom dagen, men også fra dag til dag. Ville fortsatt å teste fremover, men holdt meg til én test som tas på ettermiddagen, etter å ha unngått toalettbesøk noen timer, og helst drikke så lite du klarer timene i forkant. Håper du får en positiv test snart 😊

Flo har estimert EL til 21.feb men eg har EL slim nå og symptomer :)

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (14 minutter siden):

Flo har estimert EL til 21.feb men eg har EL slim nå og symptomer :)

Takk.

Blir spennende å se når det skjer da. Jeg har også opplevd slim som minner om el-slim, og typiske symptomer for eggløsning, men så har det enda vært noen uker til eggløsning faktisk finner sted. Andre ganger har den positive el-testen kommet en dag eller to etter slimet, så jeg ville værtfall fortsatt testingen og ikke gi opp selv om den ikke er positiv på noen av dagens tester 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (47 minutter siden):

Kva skjer her?

IMG_20210215_182334.jpg

Tre siste er frå CD10 (idag) der morgonurin testen er svakare. Har eg hatt EL eller kjem det?

Har du ventet minst 3 timer før hver test er tatt? 

Anonymkode: 5512c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Godis said:

Blir spennende å se når det skjer da. Jeg har også opplevd slim som minner om el-slim, og typiske symptomer for eggløsning, men så har det enda vært noen uker til eggløsning faktisk finner sted. Andre ganger har den positive el-testen kommet en dag eller to etter slimet, så jeg ville værtfall fortsatt testingen og ikke gi opp selv om den ikke er positiv på noen av dagens tester 👌

Oki då gjer eg det :)

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ventet minst 3 timer før hver test er tatt? 

Anonymkode: 5512c...1b8

Japp. 06:30, 15:10 og 19:20. Morgonurin var mest konsentrert og slo nesten ikkje ut mens dagen før var litt strek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (10 timer siden):

Japp. 06:30, 15:10 og 19:20. Morgonurin var mest konsentrert og slo nesten ikkje ut mens dagen før var litt strek. 

3 tester for dagen? Disse testene er enda så svake og klart negative at jeg ville ikke tatt mer enn én test for dagen. Denne ville jeg også tatt en gang mellom 15 og 18, da LH nivået i kroppen er høyest på denne tiden før det går nedover igjen. Du har daglige naturlige svingninger, så ville kun tolket som negativt uten å se noe mer inn i det. Først når du ser en tydelig økning, altså ca dobbelt så sterk strek som de du har, så kan du øke til flere tester for dagen 😉

Lykke til 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Niny said:

3 tester for dagen? Disse testene er enda så svake og klart negative at jeg ville ikke tatt mer enn én test for dagen. Denne ville jeg også tatt en gang mellom 15 og 18, da LH nivået i kroppen er høyest på denne tiden før det går nedover igjen. Du har daglige naturlige svingninger, så ville kun tolket som negativt uten å se noe mer inn i det. Først når du ser en tydelig økning, altså ca dobbelt så sterk strek som de du har, så kan du øke til flere tester for dagen 😉

Lykke til 😊

Tusen takk :) Då gjer eg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt clearblue digital eggløsningstest med dobbel hormonindikator i tilsammen 9 dager og idag fikk jeg fast smilefjes. Den har blinket siden dag 2. Igår tok jeg testen på veldig utvannet urin kontra i dag hvor urinen var veldig konsentrert. Jeg tok også en vanlig eggløsningsstick fra RFSU noen timer etter jeg hadde fått fast smiley, og denne var negativ.. hvilken test kan jeg stole på?!

Anonymkode: ded1f...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har tatt clearblue digital eggløsningstest med dobbel hormonindikator i tilsammen 9 dager og idag fikk jeg fast smilefjes. Den har blinket siden dag 2. Igår tok jeg testen på veldig utvannet urin kontra i dag hvor urinen var veldig konsentrert. Jeg tok også en vanlig eggløsningsstick fra RFSU noen timer etter jeg hadde fått fast smiley, og denne var negativ.. hvilken test kan jeg stole på?!

Anonymkode: ded1f...77a

Jeg ville ha stolt på den digitale som viste smil i dag. Den hadde ikke gjort det om du ikke hadde nok høyt LH-nivå til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at denne testen er negativ. Men når burde man begynne å teste oftere enn 1 gang per dag? 

Forventer ikke positiv el test før den 21 og el på den 23. 

Er cd 9 i dag og føler jeg har starten på el slim og lett murring. 

20210216_164252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 time siden):

Jeg vet at denne testen er negativ. Men når burde man begynne å teste oftere enn 1 gang per dag? 

Forventer ikke positiv el test før den 21 og el på den 23. 

Er cd 9 i dag og føler jeg har starten på el slim og lett murring. 

20210216_164252.jpg

Jeg pleier å starte testing to ganger etter første positive test, eventuelt dagen før jeg forventer positiv test dersom jeg er utålmodig. Men har hatt ganske lang Lh-topp da. Vet du hvor lang lh-topp du har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (5 minutter siden):

Jeg pleier å starte testing to ganger etter første positive test, eventuelt dagen før jeg forventer positiv test dersom jeg er utålmodig. Men har hatt ganske lang Lh-topp da. Vet du hvor lang lh-topp du har? 

Jeg har for det meste testet med Clearblue digital. Den pleier å ha fast smilefjes 2 dager på rad for deretter å bli negativ. 

Jeg får heller teste 1 gang om dagen og så begynne å teste mer når streken blir sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...