Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Første positive el-test nå i kveld.. Er det forseint å legge inn aksjer i morgen formiddag da? 😖

9144EECF-1B84-48B0-954D-3D1F14BE6392.jpeg

Anonymkode: 4f866...de5

Nei 😊 Eggløsning skjer mest sannsynlig ikke før løpet av morgendagen, og når eggløsning skjer slippes egget - og så tar det bortimot 12 timer før det når destinasjon for mulig kollisjon med en heldig sædcelle. Det kan ligge der i rundt 12 timer (?) og vente også, så kjør på! 

Anonymkode: ba6e8...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei 😊 Eggløsning skjer mest sannsynlig ikke før løpet av morgendagen, og når eggløsning skjer slippes egget - og så tar det bortimot 12 timer før det når destinasjon for mulig kollisjon med en heldig sædcelle. Det kan ligge der i rundt 12 timer (?) og vente også, så kjør på! 

Anonymkode: ba6e8...7ce

Takk for svar! ❤️ Da skal vi legge inn aksjer i morgentidlig/formiddag  å håpe det klaffer denne mnd.. Turnusjobbing gjør det ikke enkelt for oss :P

Anonymkode: 4f866...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lull skrev (På 22.2.2021 den 12.01):

Altså.. Hæ? 

Clearblue sier eggløsning, samme gjør krampene jeg kjenner. Men testen fra babyplan er jo negativ 🤔 Første gang jeg bruker babyplan sine. Er de til å stole på? 

Personlig har jeg bare positiv erfaring med babyplan. At de slår ut når de skal. Men er nok ikke alle de "virker" på. Så veldig bra du tolker kroppens tegn og tar digital i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Positiv :)

Tusen takk for svar :) krysser fingrene for at det går denne gangen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt plutselig strek nå, strekene er også sterke irl. Hva tenker dere ekspertene? 😁

IMG_20210303_171800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (1 time siden):

Helt plutselig strek nå, strekene er også sterke irl. Hva tenker dere ekspertene? 😁

IMG_20210303_171800.jpg

Ingen tvil om at den er positiv 😊 Har du anledning hadde jeg testet videre til den er negativ. Kanskje en til i kveld og så en i morgen tidlig. 

Anonymkode: ba6e8...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en til morran i dag, men syns ikke den var like sterk som den i går, men er den fortsatt positiv tro?

Premom sier nei 🤭

Nederste bildet er den øverste testen fra i går, og nederste fersk.

Skal ta ny i ettermiddag og, og frem til tydelig negativ.

PhotoCollage_20210304_073206499.jpg

Screenshot_20210304_073252.jpg

IMG_20210304_051008.jpg

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (1 time siden):

Tok en til morran i dag, men syns ikke den var like sterk som den i går, men er den fortsatt positiv tro?

Den er kanskje et snev svakere. Jeg ville uansett testet på nytt i ettermiddag og tolket dèt svaret for om dagen i dag er positiv eller negativ EL-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Litt rådvill og forstår fint lite av denne.. 

Første dag i mens var 23/2 startet med spotting, noe jeg aldri gjør, både farge, mengde og konsistens var unormalt ifht hva jeg er vant med. Siste dag med blødning var 25/2, altså 3 dager- normalisett blør jeg 4-6 dager. Syklusen er regnet ut til at jeg skal ha EL 8/3, altså på mandag. Igår tenkte jeg å teste etter eggløsning bare for morro skyld .. 2 tester igår og 2 idag.. skjønner ikke noe av dette jeg.. noen med litt bedre erfaringer med testing av EL som kan hjelpe? 

C721637B-E0CF-47E4-958A-0D8EEFB69993.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smiles skrev (21 minutter siden):

Hei! Litt rådvill og forstår fint lite av denne.. 

Første dag i mens var 23/2 startet med spotting, noe jeg aldri gjør, både farge, mengde og konsistens var unormalt ifht hva jeg er vant med. Siste dag med blødning var 25/2, altså 3 dager- normalisett blør jeg 4-6 dager. Syklusen er regnet ut til at jeg skal ha EL 8/3, altså på mandag. Igår tenkte jeg å teste etter eggløsning bare for morro skyld .. 2 tester igår og 2 idag.. skjønner ikke noe av dette jeg.. noen med litt bedre erfaringer med testing av EL som kan hjelpe? 

Det ser ut som normal negativ EL-testrekke? Du er jo så tidlig også, så dette stemmer bra. Er det noe spesielt med testene du reagerte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Det ser ut som normal negativ EL-testrekke? Du er jo så tidlig også, så dette stemmer bra. Er det noe spesielt med testene du reagerte på?

Mest det at den var på 0.15 så å dette ned på 0 idag når EL skal være på mandag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiles skrev (18 minutter siden):

Mest det at den var på 0.15 så å dette ned på 0 idag når EL skal være på mandag 

Ah, ja nei det har ikke noe å si. Negativ test er negativ test uansett hvor svak den er. LH svinger hele døgnet, så her har urinkonsentrasjon o.l mye å si. En EL-test kan plutselig bli positiv uavhengig av hvordan testrekken i dagene før har vært.

Her er min lille rekke fra denne pp'en jeg er i nå. Jeg trodde også EL kunne være litt langt unna, men det var den ikke.

20210301_163126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Ah, ja nei det har ikke noe å si. Negativ test er negativ test uansett hvor svak den er. LH svinger hele døgnet, så her har urinkonsentrasjon o.l mye å si. En EL-test kan plutselig bli positiv uavhengig av hvordan testrekken i dagene før har vært.

Her er min lille rekke fra denne pp'en jeg er i nå. Jeg trodde også EL kunne være litt langt unna, men det var den ikke.

20210301_163126.jpg

Se der, tusen takk for svar og hjelp 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker meg på ordentlig testing denne syklusen. Hadde, i følge premom, høy i går ettermiddag (0,74). Hadde sex i går kveld. Jeg skal teste meg igjen etter jobb i dag, men hva er egentlig tidsramma når testene begynner å stige? Bør vi planlegge mer prøving i dag og i morgen? Denne måneden settes alle kluter til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Grønn skrev (2 timer siden):

Jeg forsøker meg på ordentlig testing denne syklusen. Hadde, i følge premom, høy i går ettermiddag (0,74). Hadde sex i går kveld. Jeg skal teste meg igjen etter jobb i dag, men hva er egentlig tidsramma når testene begynner å stige? Bør vi planlegge mer prøving i dag og i morgen? Denne måneden settes alle kluter til 😂

Ingen fasitsvar på tidsramme. Noen har høy i 20 dager, andre bare et par. Jeg ville kjørt på med sex annenhver dag frem til EL-testen blir positiv. Da kan dere vurdere hver dag om dere orker :) Er ikke nødvendig, for dere treffer det fertile vinduet uansett, men en ekstra innsats skader nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Grønn skrev (2 timer siden):

Jeg forsøker meg på ordentlig testing denne syklusen. Hadde, i følge premom, høy i går ettermiddag (0,74). Hadde sex i går kveld. Jeg skal teste meg igjen etter jobb i dag, men hva er egentlig tidsramma når testene begynner å stige? Bør vi planlegge mer prøving i dag og i morgen? Denne måneden settes alle kluter til 😂

Jeg ville ikke kjørt på med full pupp riktig enda. Den kan være høy lenge før den blir positiv, og den kan også være positiv i flere dager. Annen hver dag er mer enn nok 🙂

Anonymkode: ba6e8...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...