Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Ja den gjennomsnittlige kvinne slipper som oftest egget dagen etter positiv test, altså når den blir negativ igjen. Derfor er vi opptatte av å teste til den blir negativ igjen... I november fikk jeg positiv EL-test flere dager på rad. Endte med EL hele tre dager etter min første positive test. Om man temper i tillegg så får man bekreftet når EL er. Veldig kjekt med tester + temping i en kombinasjon :)

Tusen takk!😊 Får sette meg litt inn i temping😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, er den siste positiv?

Anonymkode: 3e0cc...a3e

Veeeldig nær. Såpass at den kanskje vil være det på neste dobesøk. Så jeg ville testet hyppig. Tips: ha en pakke digital tester liggende og ta en slik på akkurat slike her strimler i grenseland. Jeg har noen ganger fått dette, tatt en digital og så HAR den smilt. Så det kan hende denne er positiv også. Uansett viktig å :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ digitaltest, men er det mulig noe er på gang? Hadde egentlig forventet el i går, men siden temperaturen ikke har steget, kjøpte jeg tester. De viste blank sirkel, men streken er jo litt synlig. Kan jeg forvente el til helgen muligens? Testene er tatt med fire timers mellomrom, og synes den siste allerede er sterkere. 
 

Eller viser disse testene strek uansett? 
Jeg er helt ny når det kommer til el-testing. 

1EB92B1B-0A7E-4935-B192-CB5089856CA6.jpeg

Anonymkode: e439c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Negativ digitaltest, men er det mulig noe er på gang? Hadde egentlig forventet el i går, men siden temperaturen ikke har steget, kjøpte jeg tester. De viste blank sirkel, men streken er jo litt synlig. Kan jeg forvente el til helgen muligens? Testene er tatt med fire timers mellomrom, og synes den siste allerede er sterkere. 
 

Eller viser disse testene strek uansett? 
Jeg er helt ny når det kommer til el-testing. 

1EB92B1B-0A7E-4935-B192-CB5089856CA6.jpeg

Anonymkode: e439c...b46

Det vil alltid være strek på EL-tester ja, fordi vi alltid har LH i kroppen. Styrken skal helst ikke tolkes (hvis man ikke har merkbar jevn økning). Testene er enten positive eller negative. Og disse digitale skal iallefall ikke tolkes. Anbefaler at du går over til strimler om du ønsker å strektolke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Det vil alltid være strek på EL-tester ja, fordi vi alltid har LH i kroppen. Styrken skal helst ikke tolkes (hvis man ikke har merkbar jevn økning). Testene er enten positive eller negative. Og disse digitale skal iallefall ikke tolkes. Anbefaler at du går over til strimler om du ønsker å strektolke. 

Ja, er klar over disse ikke skal tolkes. 
Regner med El kommer litt senere bare, får heller vente til temperaturen stiger ☺️ Men tar likevel en ny test imorgen tidlig, siden jeg først har kjøpt dem. Regner med det var bortkastede penger å kjøpe disse. 

Anonymkode: e439c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker egentlig denne som positiv, men den får bare 0.76 i premom. Hva synes dere? 

IMG_20210211_103113.thumb.jpg.e511c2a16e595c52a4c8d6b72ba766ac.jpg

Anonymkode: dd69f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tolker egentlig denne som positiv, men den får bare 0.76 i premom. Hva synes dere? 

IMG_20210211_103113.thumb.jpg.e511c2a16e595c52a4c8d6b72ba766ac.jpg

Anonymkode: dd69f...7fe

Positiv 😉

Jeg har flere ganger hatt der de er tydelig positiv, men ikke får sterkt utslag i Premom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tolker egentlig denne som positiv, men den får bare 0.76 i premom. Hva synes dere? 

Anonymkode: dd69f...7fe

Positiv ja! Jeg ville ikke stolt på en app når det gjelder strektolkning. Å se med det blotte øyet er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederste test er fra i dag, alle tatt samme tidspunkt på dagen, ser det ut som toppen var i går? Altså at eggløsning er over eller at den er i dag? Ville dere lagt inn aksjer i dag også, eller er det for sent?

B1CA83C4-BB87-44D6-A781-2F7DA5416D2E.jpeg

Anonymkode: 3e0cc...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nederste test er fra i dag, alle tatt samme tidspunkt på dagen, ser det ut som toppen var i går? Altså at eggløsning er over eller at den er i dag? Ville dere lagt inn aksjer i dag også, eller er det for sent?

Ser ut som toppen var i går ja, og da er eggløsning sannsynligvis i dag. Absolutt ikke for sent å legge inn aksjer. Fertil dag både i dag og i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 12. 

Ifølge appen skal jeg ha EL om 3 dager, den 15/2. Bruker CB rosa eggløsningsindikator. Startet å teste igår. Da var det sirkel, idag smiley. Hvordan tolkes denne? Ble helt stresset for mannen er ikke hjemme ikveld😩 

063C62E8-F9F2-40F2-AD9A-1F8AF24C00F4.jpeg

Anonymkode: f9ef7...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syklusdag 12. 

Ifølge appen skal jeg ha EL om 3 dager, den 15/2. Bruker CB rosa eggløsningsindikator. Startet å teste igår. Da var det sirkel, idag smiley. Hvordan tolkes denne? Ble helt stresset for mannen er ikke hjemme ikveld😩 

063C62E8-F9F2-40F2-AD9A-1F8AF24C00F4.jpeg

Anonymkode: f9ef7...f54

Ser positiv ut

Anonymkode: 3e0cc...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm fra noob på tester: er det sånn at de blir sterkere og sterkere vanligvis? Sånn at jeg ikke burde dra på hyttetur uten mannen i helgen? 😅 for gidder ikke gå glipp av sjansen bare for å gå på ski- som jeg ikke er så glad i.. 

49532902-7D0F-4301-84D9-48C5435AB626.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syklusdag 12. 

Ifølge appen skal jeg ha EL om 3 dager, den 15/2. Bruker CB rosa eggløsningsindikator. Startet å teste igår. Da var det sirkel, idag smiley. Hvordan tolkes denne? Ble helt stresset for mannen er ikke hjemme ikveld😩 

Anonymkode: f9ef7...f54

Smiley er positiv test ja. Sannsynligvis har du EL i morgen da. Har dere hatt noe sex de siste dagene? Om mannen bare er borte i kveld er det ingen krise. Både i morgen og søndag er fertil dag. Og enda kan det jo hende at egget ikke slipper før søndag, så da forlenges jo vinduet med èn dag. Jeg fikk EL tre dager etter min første positive test.

Vet88 skrev (56 minutter siden):

Spm fra noob på tester: er det sånn at de blir sterkere og sterkere vanligvis? Sånn at jeg ikke burde dra på hyttetur uten mannen i helgen? 😅 for gidder ikke gå glipp av sjansen bare for å gå på ski- som jeg ikke er så glad i.. 

Er det testen til høyre som er den nyeste? I så fall ser den nesten positiv ut, at det nærmer seg ja. Mange for en slik økning før positiv test. Jeg vet ikke om jeg hadde avlyst en hyttetur pga dette.... Dere kan jo ha sex i dag? Og på søndag når du kommer hjem igjen? Hvis testen blir positiv i ettermiddag f.eks så har du tidligst EL i morgen, kanskje til og med på søndag. Husk at vinduet ikke er kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet88 skrev (1 time siden):

Spm fra noob på tester: er det sånn at de blir sterkere og sterkere vanligvis? Sånn at jeg ikke burde dra på hyttetur uten mannen i helgen? 😅 for gidder ikke gå glipp av sjansen bare for å gå på ski- som jeg ikke er så glad i.. 

49532902-7D0F-4301-84D9-48C5435AB626.jpeg

Ha sex i dag og dra på hyttetur! Jeg lover at du blir gravid fortere hvis du fortsetter å leve livet og har det gøy, enn hvis du sitter hjemme og planlegger alt rundt en mulig eggløsning. Lær av mine feil. Som nevnt over har du eggløsning tidligst i morgen, så samleie i dag vil gi sædcellend tid til å svømme opp og hjem 😉

Anonymkode: 5512c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Smiley er positiv test ja. Sannsynligvis har du EL i morgen da. Har dere hatt noe sex de siste dagene? Om mannen bare er borte i kveld er det ingen krise. Både i morgen og søndag er fertil dag. Og enda kan det jo hende at egget ikke slipper før søndag, så da forlenges jo vinduet med èn dag. Jeg fikk EL tre dager etter min første positive test.

 

Vi hadde sex på onsdag. Får «gønne» på imorgen og søndag og håpe at det holder 🤞🏽 Når du hadde eggløsning 3 dager etter første test @Amatariel, brukte du CB testene da? Er de pålitelige? Vi har forsøkt flere måneder nå, men da med sex typ hver 2/3 dag. Denne perioden tenkte vi at vi skulle forsøke med hver eneste dag i det fertile vinduet, men det ser ut til å bli vanskelig idag. Må si det er litt av en kabal når man jobber turnus og døgnskift 😆

Anonymkode: f9ef7...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde sex på onsdag. Får «gønne» på imorgen og søndag og håpe at det holder 🤞🏽 Når du hadde eggløsning 3 dager etter første test @Amatariel, brukte du CB testene da? Er de pålitelige? Vi har forsøkt flere måneder nå, men da med sex typ hver 2/3 dag. Denne perioden tenkte vi at vi skulle forsøke med hver eneste dag i det fertile vinduet, men det ser ut til å bli vanskelig idag. Må si det er litt av en kabal når man jobber turnus og døgnskift 😆

Anonymkode: f9ef7...f54

Begge deler. Bruker hovedsaklig strimler, men hvis jeg får streker som ser temmelig like ut så tar jeg CB digital for å få det bekreftende smilet. Og denne syklusen her jeg snakker om så fikk jeg faktisk smil fire dager på rad, med EL den siste av de dagene. Som temperaturen bekreftet noen dager senere.

Skjønner det er skuffende når det går mange måneder uten klaff... men kan love deg at hver dag ikke er nødvendig. Kan bli noen slitne og medtatte soldater av sånt. De to siste gangene jeg har blitt gravid så har vi hatt sex på 3 av 5 og 2 av 5 av de fertile dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Er det testen til høyre som er den nyeste? I så fall ser den nesten positiv ut, at det nærmer seg ja. Mange for en slik økning før positiv test. Jeg vet ikke om jeg hadde avlyst en hyttetur pga dette.... Dere kan jo ha sex i dag? Og på søndag når du kommer hjem igjen? Hvis testen blir positiv i ettermiddag f.eks så har du tidligst EL i morgen, kanskje til og med på søndag. Husk at vinduet ikke er kort.

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ha sex i dag og dra på hyttetur! Jeg lover at du blir gravid fortere hvis du fortsetter å leve livet og har det gøy, enn hvis du sitter hjemme og planlegger alt rundt en mulig eggløsning. Lær av mine feil. Som nevnt over har du eggløsning tidligst i morgen, så samleie i dag vil gi sædcellend tid til å svømme opp og hjem 😉

Anonymkode: 5512c...1b8

Takk for svar! 😊 dere har såklart rett- man blir litt blind på dette etter å ha prøvd så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...