Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig hvordan du føler deg den ENE dagen det gjelder? I mitt hode er det brudeparets dag, og hvis det gjør bruden (som da er en av mine nærmeste venninner) glad og fornøyd hvis jeg bruker en bestemt kjole så gjør jeg selvsagt det. Hennes bryllup betyr jo mer for henne enn det gjør for meg, og for meg er det da et lite offer å gå i en kjole jeg ikke ville valgt selv. 

Anonymkode: 914a9...f96

Selv om det er en kjole du føler deg helt jævlig i?

Anonymkode: b8264...d43

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så viktig hvordan du føler deg den ENE dagen det gjelder? I mitt hode er det brudeparets dag, og hvis det gjør bruden (som da er en av mine nærmeste venninner) glad og fornøyd hvis jeg bruker en bestemt kjole så gjør jeg selvsagt det. Hennes bryllup betyr jo mer for henne enn det gjør for meg, og for meg er det da et lite offer å gå i en kjole jeg ikke ville valgt selv. 

Buden har ofte en tendens til å gjøre det til sin dag. Men skal ikke gjestene også ha det trivelig?
De har kjøpt seg nye klær, reist langt, kjøpt dyr gave og må kanskje betale for overnatting for å være med. Det er dyrt å holde et bryllup, men det er også ganske dyrt å dra i dem. 
Brudepar som ikke lager en fest for alle sammen, men kun for seg selv er egoistisk. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Daria skrev:

Hvorfor er det viktigere for bruden å tvinge en venninne inn i en kjole hun hverken kler eller trives i, bare for at alt skal se ut akkurat som hun har sett for seg, enn at venninnen faktisk har det bra i bryllupet hennes? Som vertskap bør man være opptatt av at gjestene også har en fin dag.

Jeg hadde ikke giddet å protestere på den en gang, så min venninne hadde ikke visst at jeg ikke var komfortabel i den, så det er ikke snakk om at hun hadde måtte tvinge meg til noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal de ha like kjoler??

Anonymkode: b5734...c22

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er en kjole du føler deg helt jævlig i?

Eksempler

wed.jpg

dress-fail-saggy.jpg

55-e1495526080979.jpg

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke giddet å protestere på den en gang, så min venninne hadde ikke visst at jeg ikke var komfortabel i den, så det er ikke snakk om at hun hadde måtte tvinge meg til noe som helst. 

Deg om det - selv hadde jeg krevd et ord (det avgjørende...) med i laget i det øyeblikket hun hadde ymtet frampå om at hun ville legge føringer på kjolevalget mitt. Jeg er ingen rekvisitt eller påkledningsdukke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her er vel den kjolen du skal prakke på dem ts? :) 

fun-bridesmaids-pink-dresses.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er slank, men ville aldri i livet tatt på meg den kjolen du har kjøpt til forloverne dine, TS. Den er nok svært lite flatterende for mange kroppsfasonger. Og du burde virkelig prøve å sette deg litt inn i hvordan «slemme» forlover nummer 2 har det. I dagens samfunn hvor man konstant blir påminnet om at man er for tykk, for bleik, for dvask osv. er vel det siste man vil gjøre å klemme kroppen sin i et pølseskinn av en kjole?! Om du først skal tvinge de inn i samme kjole, kjøp noe som er mer anvendelig og spytt inn litt mer penger så de får kjoler som i det minste ikke ligner på kjolene jeg hadde på meg på diskoen i 7.klasse. Håper ikke du har valgt ut den ekstremt simple kjolen for at du skal skinne ekstra mye ved siden av de stakkars forloverne dine. Du ødelegger nok både dagen og gir venninnen din en kraftig knekk på selvtilliten om hun må gå med den kjolen der.

Anonymkode: 5b599...2e6

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes kjolen TS postet bilder av så uflatterende billig ut...

Hvorfor ikke la den andre forloveren finne (og betale for) en kjole i samme fargenyanse selv? 

Anonymkode: cad49...130

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er slank, men ville aldri i livet tatt på meg den kjolen du har kjøpt til forloverne dine, TS. Den er nok svært lite flatterende for mange kroppsfasonger. Og du burde virkelig prøve å sette deg litt inn i hvordan «slemme» forlover nummer 2 har det. I dagens samfunn hvor man konstant blir påminnet om at man er for tykk, for bleik, for dvask osv. er vel det siste man vil gjøre å klemme kroppen sin i et pølseskinn av en kjole?! Om du først skal tvinge de inn i samme kjole, kjøp noe som er mer anvendelig og spytt inn litt mer penger så de får kjoler som i det minste ikke ligner på kjolene jeg hadde på meg på diskoen i 7.klasse. Håper ikke du har valgt ut den ekstremt simple kjolen for at du skal skinne ekstra mye ved siden av de stakkars forloverne dine. Du ødelegger nok både dagen og gir venninnen din en kraftig knekk på selvtilliten om hun må gå med den kjolen der.

Anonymkode: 5b599...2e6

Litt mye følelser i sving eller? :P

Anonymkode: da90c...c2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kjolen du valgte så fin ut på bildet

Endret av Energi-jenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syntes kjolen TS postet bilder av så uflatterende billig ut...

Hvorfor ikke la den andre forloveren finne (og betale for) en kjole i samme fargenyanse selv? 

Anonymkode: cad49...130

TS her.

Jeg synes kjolen så kjempe flott ut. På begge to. Jeg synes heller ikke den så uflatterende billig ut.

Fint forslag. Skal foreslå det :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Oj! :) Så bra at du kom til en fornuftig løsning der de ikke trenger å ha like kjoler! :) 

TS igjen.

Snakket akkurat med forlover nr 2. Det var visst vanskelig å finne kjole i den fargen så det ble vanskelig sa hun. Så nå vet jeg rett og slett ikke lenger. Jeg er lei av å bare få avslag på avslag. Ingen forslag til løsninger eller ideer til problemer.

Jeg sa hun bare kunne gå i hvilken som helst kjole hun selv ville, men jeg er skuffet. Tror dette er det første bryllupet jeg skal i hvor forloverne har ulik kjole. Synes det er synd det blir sånn, for ville veldig gjerne at de skulle ha noenlunde lik kjole.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS igjen.

Snakket akkurat med forlover nr 2. Det var visst vanskelig å finne kjole i den fargen så det ble vanskelig sa hun. Så nå vet jeg rett og slett ikke lenger. Jeg er lei av å bare få avslag på avslag. Ingen forslag til løsninger eller ideer til problemer.

Jeg sa hun bare kunne gå i hvilken som helst kjole hun selv ville, men jeg er skuffet. Tror dette er det første bryllupet jeg skal i hvor forloverne har ulik kjole. Synes det er synd det blir sånn, for ville veldig gjerne at de skulle ha noenlunde lik kjole.

Hvilken farge er det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig for deg at de skal være like eller i samme farge?

Jeg var forlover i ett bryllup sammen med ei annen. Vi kom i helt ulike klær. Jeg i sydd gallakjole og hun andre i bunad.

Bryllypsbildene ble fine likevel de.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS igjen.

Jeg er helt sikker på at dagen blir fin selv om forlover nr 2 ikke tar på seg den kjolen.

Jeg har forresten aldri vært i et bryllup med flere forlovere. Men kanskje jeg kommer fra en veldig tradisjonell gjeng..?

Anonymkode: 0d308...e38

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen.

Er du helt sikker på at du fortsatt ønsker venner som forlover når hun er så lite samarbeidsvillig?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen.

Hvorfor i all verden skal de ha like kjoler? 

Anonymkode: b5734...c22

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...