Gå til innhold

Dagens menn og forpliktelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/5/2019 at 3:11 PM, AnonymBruker said:

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/tre-av-fire-norske-menn-er-overvektig-eller-lider-av-fedme/

Omtrent 1 av 4 menn og 1 av 5 kvinner i aldersgruppen 40-45 år har i dag fedme. I tillegg kommer altså andelen med overvekt.

Dermed er det kun 25 prosent av mennene og 40 prosent av kvinnene som i dag er normalvektige.

Anonymkode: 573c0...ed0

En «normalvektige» person kan godt være utrent og lite attraktivt. 

Anonymkode: 97c1d...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.3.2019 den 2.24, Perle skrev:

Dette har lite troa  på. Ingen ung man jeg kjenner ofrer «barnefordeling» en tanke. Problemet er jo ikke at de ofrer barn famile en tanke overhodet. Det er alltid «senere», «snart» og kansje. 

Tror mange menn hele tiden venter på noe «bedre», og at de finner ansvar kjedelig. De har heller ikke den berømte klokka som tikker. 

Google det «tredje skiftet». Det er kvinnene som sørger for at familen A/S går rundt. Det er daglige tråder her inne om menn som har «sonet» helt ut. Hadde mødre gjort det samme, ville ungene blitt hentet av barnevernet. 

Ja, det var sikkert lettere og mer gøy å være mann før, men nå jobber begge foreldere og det er ikke snakk om lenger åog bare «hjelpe» til. Det må deles i to. 

Helt ok å ikke ville ha famile, men kom ikke å gnål senere! At de er blitt «valgt bort», og at de er ufrivillig barnløse. 🙄

 

Selvfølgelig er det sånn at menn i dag kvier seg for å få barn nettop på grunn av risiko for å bli redusert til barnevakt når det passer mor samt å være en tilførsel av penger. Å ja. Jeg ser ikke svart hvitt på dette. Jeg vet at det er masse individuelle situasjoner. Jeg vet at masse fedre er ubrukbare. Jeg vet at det koster penger å ha barn. Jeg vet jeg vet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2019 at 2:02 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor vil ikke menn nå til dags binde seg? De kan fint ha en ff som de møter hver dag, lager middag med, har sex med, ser på Gullrekka med, gjør alt det man gjør i et forhold, MEN det forblir med det. Ikke blir hun presentert til familie og venner. Hvorfor har det blitt sånn? Kan dere menn svare oppriktig? Jeg ser flere og flere damer som dater og dater og dater i flere år og fortsatt kommer de ikke i nærheten av å bli sammen med fyren fordi med en gang de nevner noe som ligner på forhold så fordufter hele karen. WHY???

Anonymkode: b2776...1dc

Nok en gang ser vi at manglende kunnskap om det annet kjønn gir opphav til myter, myter som kan koste deg dine beste år. 

Det er en myte at unge menn ikke vil binde seg. Menn vil binde seg når de finner den rette. Men unge menn må forholde seg til unge kvinner, og en ung kvinne har en sjette sans som straks forteller henne om en mann er litt for på knærne for henne. Og er han det har han ingen sjans. Både menn og kvinner forelsker seg, men det er sjelden det er 100 % balanse i graden av forelskelse, og skal det bli noe bør det være kvinnen som er mest forelsket. Ikke fordi menn ikke kan forelske seg like dypt, men fordi kvinner sjelden gir en for forelsket mann en sjans. Svakheten han avslører når hun bevisst eller ubevisst oppdager hvor på knærne han er, gjør det vanskelig for henne å få lyst på ham. Fordi hun allerede vet at hun har ham. 

Menn og kvinner stiller ulikt på begge de to kjønnsmarkedene, kvinnen har et kraftig overtak på markedet for rene seksuelle forhold fordi menn jevnt over er ivrigere på sex for sexens skyld, noe som gjør at de mest attraktive av hannkjønn puler damer over hele den utskjelte attraktivitetsskalaen, mens de to kjønn stiller mer likt på partnermarkedet - i hvert fall i land der det er likestilling og noenlunde jevn fordeling av menn og kvinner. En storkrig kan forrykke balansen (dersom hele kull av menn er redusert kraftig), men i Norge i dag er det relativt god balanse mellom heterofile menn og heterofile kvinner - hvis vi ser bort fra at det nok er en større andel enslige menn enn kvinner blant innvandrerne og vi dermed har fått et visst mannsoverskudd. Det siste skulle imidlertid komme deg som kvinne til gode. 

Men selv om forholdene er jevnere på partnermarkedet, oppstår det en skjevhet som følge av at en god del unge jenter velger partner oppover i alder. Disse skjevhetene resulterer i at menn og kvinner opplever litt ulike problemer. Mens unge kvinner ofte vil oppfattes som aktuelle kjærester for menn i mange årskull over dem, vil de unge mennene ha det tøffere fordi de må kjempe med eldre og rikere menn om jentene på samme trinn. Dermed blir det en del unge menn som i perioder finner seg midlertidige løsninger, menn som enten lever som single og puler rundt - noe som nok er mest utbredt blant menn som er velsignet med godt utseende og gode sosiale ferdigheter - eller finner seg mer eller mindre halvveis forpliktende forhold der det likevel er klart for begge at hun nok er den ivrigste på å tenke langsiktig.

At du har vært i forhold betyr ikke nødvendigvis at det har vært forhold i balanse, som kvinne har du lettere for å få uforpliktende sex med svært attraktive personer av det annet kjønn, men som kvinne er du også mer utsatt for å bli holdt på gress og bli fanget i midlertidige halvveis-forhold der han ikke har et klart ønske om at forholdet skal vare. Det gjør ikke saken bedre at en god del jenter finner menn de må kjempe for mer attraktive slik at det at du ubevisst forstår at han ikke er så på knærne at du kan være trygg på å få ham gjør at du nettopp får lyst på ham. Mens du kanskje ikke ville gitt ham en sjans om den samme mannen var for på knærne forelsket og du var 100 % trygg på å beholde ham. 

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært av og på med en del damer i 20 og 30 årene, og hatt noen seriøse forhold. De jeg har vært av/på med har ikke strukket langt nok opp til at jeg virkelig har lyst å bli kjæreste med dem.

Anonymkode: be075...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare feminister. Uaktuelt. En kvinne som kjemper for menns rettigheter hadde vært noe, eller egentlig faktisk likestilling. Helt uten å spore av for å prate om kvinner igjen. Det er jo det som skjer. De fleste vet ikke en gang hva de viktige problemstillingene for menn er. 

Anonymkode: 81544...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Finner bare feminister. Uaktuelt. En kvinne som kjemper for menns rettigheter hadde vært noe, eller egentlig faktisk likestilling. Helt uten å spore av for å prate om kvinner igjen. Det er jo det som skjer. De fleste vet ikke en gang hva de viktige problemstillingene for menn er. 

Anonymkode: 81544...ed5

Kjemper du selv for menns rettigheter?

Anonymkode: 573c0...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de menn jeg har møtt i årenes løp kun har vært ute etter å få en kjæreste, noe uforpliktende har de ikke villet ha. 

Har selv vært singel i 10 år, og jeg nøt det. Hadde en ff, som ble litt vel husvarm, så han måtte gå. Den gangen likte jeg å bare være meg, slippe å komme hjem til noen. Sove lenge i helgene, spise det jeg hadde lyst på, se det jeg ville på tv, komme hjem fra byen når jeg selv ønsket, jobbe så mye overtid jeg selv ville, slippe å ta hensyn. 

Først når jeg snublet over mr right at behovene mine ble endret. Nå er det "oss oss oss" og ikke "meg meg meg". Stor overgang, men verdt det. 

Anonymkode: 1135c...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...