Gå til innhold

Dagens menn og forpliktelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinnen har jo ganske lav disiplin også, er jo bare å se hvor ovevektige de fleste er. Gidder ikke legge om kostholdet, har ikke vilje. Tåler ikke å høre det heller.

Anonymkode: 981f6...788

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinnen har jo ganske lav disiplin også, er jo bare å se hvor ovevektige de fleste er. Gidder ikke legge om kostholdet, har ikke vilje. Tåler ikke å høre det heller.

Anonymkode: 981f6...788

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/tre-av-fire-norske-menn-er-overvektig-eller-lider-av-fedme/

Omtrent 1 av 4 menn og 1 av 5 kvinner i aldersgruppen 40-45 år har i dag fedme. I tillegg kommer altså andelen med overvekt.

Dermed er det kun 25 prosent av mennene og 40 prosent av kvinnene som i dag er normalvektige.

Anonymkode: 573c0...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, ThotSlayer said:

Håper du ser ironien i det du skriver. "Buhu menn er så kravstore, men jeg gidder ikke holde meg attraktiv hvis ikke jeg finner en fyr som tilfredstiller mine krav". Da er jo damene like kravstore som de mennene de anklager for å være kravstore. Logikk eller selvinnsikt er ikke helt dere kvinners greie ser jeg. Drit nå i brukernavnet mitt, det er irrelevant for det jeg skriver.

Det med personlighet får du gruble på, for det er overraskende mange av dere som har en dårlig en.

Hvorfor spekulerer du om meg? Hva får du ut av det? 

Det kommer fint lite buhu fra meg, kan jeg love deg. Jeg er fornøyd med livet og mener det er en selvsagt ting å ha krav og forventninger til hverandre. Forhold er som det meste annet i livet en slags byttehandel og det må finnes en balanse der hvis begge skal være fornøyde. Du prøver å holde deg attraktiv for meg og gir meg det jeg trenger, jeg gjør det samme for deg, ikke sant? Man må ha noe å tilby som er stort nok til at det andre beholder kjærligheten og interessen for en. Det kan være hva som helst avhengig av hva den enkelte søker i livet, men noe må det være. For deg er det godt utseende og en fin(hva nå det er) personlighet. For meg er intelligens, mental styrke, pålitelighet, ansvarsfølelse, et greit utseende(+høyde) og evne til å være kjærlig nødvendig. I perioder er man ikke helt på topp og orker kanskje ikke å leve opp til alle partnerens forventninger, men man bør ikke la ting skure og gå for lenge hvis man vil at samlivet skal fortsette å blomstre. Det dør raskt hvis man ikke legger in innsats i å få det til å vare. Jeg mener at alle med selvrespekt og brukbare kvaliteter bør stille krav både til en partner og til seg selv. Har man lite eller ingenting å tilby blir det en annen sak, da er det kanskje like greit å gi seg selv til den første og beste og da er det selvsagt lite vits i å være kravstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, hind said:

Det kommer fint lite buhu fra meg, kan jeg love deg. Jeg er fornøyd med livet og mener det er en selvsagt ting å ha krav og forventninger til hverandre. Forhold er som det meste annet i livet en slags byttehandel og det må finnes en balanse der hvis begge skal være fornøyde. Du prøver å holde deg attraktiv for meg og gir meg det jeg trenger, jeg gjør det samme for deg, ikke sant? Man må ha noe å tilby som er stort nok til at det andre beholder kjærligheten og interessen for en. Det kan være hva som helst avhengig av hva den enkelte søker i livet, men noe må det være. For deg er det godt utseende og en fin(hva nå det er) personlighet. For meg er intelligens, mental styrke, pålitelighet, ansvarsfølelse, et greit utseende(+høyde) og evne til å være kjærlig nødvendig. I perioder er man ikke helt på topp og orker kanskje ikke å leve opp til alle partnerens forventninger, men man bør ikke la ting skure og gå for lenge hvis man vil at samlivet skal fortsette å blomstre. Det dør raskt hvis man ikke legger in innsats i å få det til å vare. Jeg mener at alle med selvrespekt og brukbare kvaliteter bør stille krav både til en partner og til seg selv. Har man lite eller ingenting å tilby blir det en annen sak, da er det kanskje like greit å gi seg selv til den første og beste og da er det selvsagt lite vits i å være kravstor.

Du har rett på papiret. Men i virkeligheten viser det seg at menn har makta på partnermarkedet, og det dere forventer av krav er vanskeligere og mer verdt enn det mennene krever. 

Så derfor er det i kvinners beste interesse å innfinne seg i menns krav enn motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 11.27, Ironically_me skrev:

Uansett er det to ting ikke 60- tallet hadde. P-pille og selvbestemt abort...

60-tallet hadde både p-piller, kondomer, pessar OG spiral. 

Anonymkode: 3170e...e24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer said:

Du har rett på papiret. Men i virkeligheten viser det seg at menn har makta på partnermarkedet, og det dere forventer av krav er vanskeligere og mer verdt enn det mennene krever. 

Så derfor er det i kvinners beste interesse å innfinne seg i menns krav enn motsatt.

Du har fått med deg at stadig flere kvinner velger bort menn og synes det er helt ok å leve alene hvis de ikke finner en mann som matcher kravene deres? Det er ikke lenger sånn at kvinner ha en mann ved sin side for å overleve, eller at det er en katastrofe å ikke finne drømmeprinsen. I dag tjener vi godt nok til å leve alene, og vi er selvstendige nok til at det går helt fint. Vi velger å leve med menn fordi de har noe å tilføre oss, og har de ikke det klarer vi oss greit uten. Mellom oss sagt, jeg tror mannen min er mer avhengig av meg enn jeg er av ham. Heldigvis er han en flott person som jeg er veldig glad i så det har aldri vært aktuelt å bytte ham ut, men hvis han setter seg til og blir en tykk og vanskelig latsabb som ikke bidrar hjemme vil jeg nok foretrekke å leve alene med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
Just now, hind said:

Du har fått med deg at stadig flere kvinner velger bort menn og synes det er helt ok å leve alene hvis de ikke finner en mann som matcher kravene deres? Det er ikke lenger sånn at kvinner ha en mann ved sin side for å overleve, eller at det er en katastrofe å ikke finne drømmeprinsen. I dag tjener vi godt nok til å leve alene, og vi er selvstendige nok til at det går helt fint. Vi velger å leve med menn fordi de har noe å tilføre oss, og har de ikke det klarer vi oss greit uten. Mellom oss sagt, jeg tror mannen min er mer avhengig av meg enn jeg er av ham. Heldigvis er han en flott person som jeg er veldig glad i så det har aldri vært aktuelt å bytte ham ut, men hvis han setter seg til og blir en tykk og vanskelig latsabb som ikke bidrar hjemme vil jeg nok foretrekke å leve alene med barna.

Oh for FUCKS SAKE. Jeg snakker ikke om DEG. Nå gidder jeg ikke svare deg videre.

PS: illusjonen om kvinners selvstendighet står sterkt i vesten. Den eneste grunnen til at dere er "selvstendige" er fordi staten har sikret dere. Dere trenger ikke en mann når offentlige tjenester står klare for å kompensere for hva mannen kan hjelpe til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ThotSlayer said:

Oh for FUCKS SAKE. Jeg snakker ikke om DEG. Nå gidder jeg ikke svare deg videre.

PS: illusjonen om kvinners selvstendighet står sterkt i vesten. Den eneste grunnen til at dere er "selvstendige" er fordi staten har sikret dere. Dere trenger ikke en mann når offentlige tjenester står klare for å kompensere for hva mannen kan hjelpe til med.

Så så gullet, du virker frustrert og synes visst dette var litt vanskelig å forstå? Jeg bruker meg selv som eksempel fordi jeg mener jeg er representativ for en stor del av kvinnene her på den måten at jeg er velutdannet, selvstendig, økonomisk uavhengig og derfor i en posisjon der jeg ikke trenger å finne meg i hva som helst. Du må huske på at de kostbare offentlige tjenestene de fleste av oss bruker er i forbindelse med barna vi setter til verden. Graviditeter og fødsler. De samme barna som også er farens selv om dere gutta ofte fortrenger det faktumet. Hvis ikke staten betalte måtte dere vært med på et svært kostbart spleiselag både hvis det skulle fødes barn her i landet og hvis vi skulle abortere flere fostre. Gjennom barn og graviditeter koster dere også staten mye penger. Dere slipper de fysiske påminnelsene om det, så det er vel derfor det er så lett å glemme at denne kostnaden har noe med dere også å gjøre. men det har den jo i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, hind said:

Så så gullet, du virker frustrert og synes visst dette var litt vanskelig å forstå? Jeg bruker meg selv som eksempel fordi jeg mener jeg er representativ for en stor del av kvinnene her på den måten at jeg er velutdannet, selvstendig, økonomisk uavhengig og derfor i en posisjon der jeg ikke trenger å finne meg i hva som helst. Du må huske på at de kostbare offentlige tjenestene de fleste av oss bruker er i forbindelse med barna vi setter til verden. Graviditeter og fødsler. De samme barna som også er farens selv om dere gutta ofte fortrenger det faktumet. Hvis ikke staten betalte måtte dere vært med på et svært kostbart spleiselag både hvis det skulle fødes barn her i landet og hvis vi skulle abortere flere fostre. Gjennom barn og graviditeter koster dere også staten mye penger. Dere slipper de fysiske påminnelsene om det, så det er vel derfor det er så lett å glemme at denne kostnaden har noe med dere også å gjøre. men det har den jo i aller høyeste grad.

Hvem finansierer staten? Les deg opp på det først, så kan du sitte der med din "velutdannede" mening

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer said:

Hvem finansierer staten? Les deg opp på det først, så kan du sitte der med din "velutdannede" mening

 

Alle som er i jobb og betaler skatt. Visste du ikke det?

Anonymkode: 573c0...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

60-tallet hadde både p-piller, kondomer, pessar OG spiral. 

Anonymkode: 3170e...e24

- og på 60-tallet hadde vi Vaterland. Der koner med strikkepinner tok imot jenter som hadde havnet i 'uløkka' ( blant annet min noe utsvevende tante) Min høygravide mor ( med et av mine storesøsken) fikk det hele tett i fleisen, da lillesøster kom til henne og aborterte rett etterpå... Fosteret, en gutt på ca 14 uker, ble pakker inn i en avis og kastet i søppelsjakta. Så, Joda, det var nok det ene og det andre å få tak på dengang også. Det var bare ikke så L E T T å få tak i når man var 16,17 år gammel. Men nå har dette sporet av nok, synes jeg. Du som husker 60- tallet, vet sikkert bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ThotSlayer said:

Hvem finansierer staten? Les deg opp på det først, så kan du sitte der med din "velutdannede" mening

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg(trygdet...?), men jeg finansierer staten. Jeg, moren min, søsteren min, venninnene mine og en haug med andre velutdannede  kvinner og menn med høy inntekt fra det private. Selv de lavtlønte i kommunal sektor bidrar selv om de ikke spytter inn like mye som meg..Jeg er selvfølgelig for for likt delt foreldrepermisjon slik at de stakkars mennene hverken får et lønnsmessig forsprang eller må betale inn mer til statskassen enn oss kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
2 minutter siden, hind said:

Jeg vet ikke hvordan det er med deg(trygdet...?), men jeg finansierer staten. Jeg, moren min, søsteren min, venninnene mine og en haug med andre velutdannede  kvinner og menn med høy inntekt fra det private. Selv de lavtlønte i kommunal sektor bidrar selv om de ikke spytter inn like mye som meg..Jeg er selvfølgelig for for likt delt foreldrepermisjon slik at de stakkars mennene hverken får et lønnsmessig forsprang eller må betale inn mer til statskassen enn oss kvinner.

Dette er feil. Det er menn som er nettogevinster for staten, mens kvinner er de som ender opp med å koste staten mest. Det er ytterst få som betaler for seg iløpet av livet. 

Og nå setter jeg deg på ignore for du evner overhodet ikke diskutere noe uten å gjøre ting personlig. Må si nivået er lavt på topp her i samfunnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2019 den 3.49, AnonymBruker skrev:

Det var før i tiden da dere hadde en religion at dere hadde struktur i familie livet. Nå er det ikke slik og da er det ikke rart kvinner og menn loker rundt, puler rundt og ender opp med å bli gamle og ensomme. Dessverre en veldig trist kultur for dere nå.   

Anonymkode: 9e72e...741

Folk har gjerne bredere sosiale relasjoner også, så det er ikke slik at man nødvendigvis blir gammel og ensom når man er gift. I mange ekteskap faller den ene fra mye tidligere enn den andren når de blir eldre, og man har heller ingen garanti for besøk av barn/andre slektninger på grunn av større avstander, konflikter eller noe annet.

Vel kan det være kjipt å bli gammel og ensom uten å være gift, men jeg syntes det er minst like trist med de som ikke kommer seg over tapet av sin livspartner. Det tristeste jeg ser blant noen av de eldste slektningene er hvordan de sliter med å skape seg et fortsatt godt liv etter at livspartner har gått bort. De ble rett og slett så avhengige av sine partnere mentalt og sosialt, at de ikke greide å skape seg et liv etter denne falt fra. Utrolig leit, siden flere av dem rent fysisk og mentalt kunne hatt flere gode år igjen med andre opplevelser. 

Personlig kan jeg ikke forstå hvordan man kan gjøre seg så avhengig av en livspartner. Utrolig risikabelt spør du meg, siden mange skiller seg, den ene dør før den andre osv. I mine øyne kan en partner bare tilføre noe til et allerede veldig bra liv, og man må jobbe med evnen til å skape seg et godt liv uansett om man har partner eller ikke. 

 

Anonymkode: fdd1d...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, ThotSlayer said:

Dette er feil. Det er menn som er nettogevinster for staten, mens kvinner er de som ender opp med å koste staten mest. Det er ytterst få som betaler for seg iløpet av livet. 

Og nå setter jeg deg på ignore for du evner overhodet ikke diskutere noe uten å gjøre ting personlig. Må si nivået er lavt på topp her i samfunnet 

Dette stemmer faktisk, men kommer i bunn og grunn av kvinners sykefravær som er og lenge har vært nesten det dobbelte av menns fravær... Selv har jeg ikke hatt en sykedag på 7 år.

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/sykefratot

Endret av SM30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
37 minutter siden, SM30 said:

Dette stemmer faktisk, men kommer i bunn og grunn av kvinners sykefravær som er og lenge har vært nesten det dobbelte av menns fravær... Selv har jeg ikke hatt en sykedag på 7 år.

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/sykefratot

Korrekt.

En annen kilde, riktig nok fra side3, men baserer seg på en god rapport:

https://www.side3.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331

Kvinner burde slutte å slå seg på brystet og hevde de er så selvstendige. Det er bare bullshit. De lever på menn, bare indirekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.3.2019 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Jeg ser meg ikke blind på noe.

Alle damer er drama på ulike måter og i intensitet.. Pga at jeg legger listen for drama såpass lavt, skal det ikke mye til før dette inntreffer. Og drama er det mest unyttige som finnes.

Å si at en oppsøker drama blir bare latterlig. Dette kommer som regel ikke til syne før etter en stund.

Logikken du kommer med til slutt er elendig. Det er allment kjent at ikke alle menn slår. Det er også kjent at alle damer bedriver drama på en eller annen måte.

Anonymkode: 1d5ce...41b

Man må som regel være to for å lage drama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2019 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Drama + prinssessesyndrom = no relationship. Menns rettigheter angående barnefordeling er også viktig, setter ikke barn til verden før den styrkes.

Anonymkode: d9eea...917

Jeg synes BARNAS rettigheter skal gå foran både kvinners og menns rettigheter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 1:02 PM, Fredagslunch said:

Jeg synes BARNAS rettigheter skal gå foran både kvinners og menns rettigheter jeg...

Det er jeg faktisk helt enig i. Blir barns rettigheter ivaretatt når far nektes samvær? Det er skadelig for barnet uten en solid farsfigur, det har vi statistikk på.

En del kvinner straffer menn når det blir slutt på denne måten. Stakkars de som sitter i denne situasjonen mot et system som hater deg bare fordi du er født med pølse.

Anonymkode: d9eea...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravstorhet. Man må være omtrent perfekt for å klare å konkurrere med det evig digge singlelivet.

Dette gjelder både menn og kvinner i like stor grad, forresten.

Anonymkode: 621a2...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...