AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Hvorfor vil ikke menn nå til dags binde seg? De kan fint ha en ff som de møter hver dag, lager middag med, har sex med, ser på Gullrekka med, gjør alt det man gjør i et forhold, MEN det forblir med det. Ikke blir hun presentert til familie og venner. Hvorfor har det blitt sånn? Kan dere menn svare oppriktig? Jeg ser flere og flere damer som dater og dater og dater i flere år og fortsatt kommer de ikke i nærheten av å bli sammen med fyren fordi med en gang de nevner noe som ligner på forhold så fordufter hele karen. WHY??? Anonymkode: b2776...1dc 13
Gjest lillemy36 Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Dette lurer jeg på også! Jeg vil så gjerne ha en kjæreste.... savner en og dele alt i livet med snufs
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 De aller fleste menn binder seg, men det er riktig at flere ikke vil det. Det har blant annet med menns rettigheter å gjøre når det kommer til f.eks barn. Enten det er spørsmål om abort eller barnefordeling. Dessuten stilles det større krav til at menn er menn i tradisjonell forstand. Det er forventet at menn hjelper til i huset, samtidig er det forventet at menn også tar seg av de mer tradisjonelle mannsoppgavene som oppussing og vedlikehold av hage og hus. Noe de færreste kvinner tar del i, selv om det har blitt flere med årene (heldigvis). For mange menn er forhold bare til bry når man likevel kan ha en pulevenn. Nå snakker jeg ikke om flertallet av menn, men en økende mengde menn. Anonymkode: 31239...364 13
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 Veldig enkelt: Alt dramaet som følger med et forhold, venner en ikke vil ha, svigers, svigersøstre og brødre. Og, det viktigste av alt: Ansvarsløshet og nok alenetid. De grunnene overgår alt av forhold. Anonymkode: 1d5ce...41b 6
Gjest lillemy36 Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enkelt: Alt dramaet som følger med et forhold, venner en ikke vil ha, svigers, svigersøstre og brødre. Og, det viktigste av alt: Ansvarsløshet og nok alenetid. De grunnene overgår alt av forhold. Anonymkode: 1d5ce...41b Takk for svar 😊 veldig bra svar som var enkelt og skjønne seg på😊 men kjipt at det er blitt slik
Perle Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste menn binder seg, men det er riktig at flere ikke vil det. Det har blant annet med menns rettigheter å gjøre når det kommer til f.eks barn. Enten det er spørsmål om abort eller barnefordeling. Dessuten stilles det større krav til at menn er menn i tradisjonell forstand. Det er forventet at menn hjelper til i huset, samtidig er det forventet at menn også tar seg av de mer tradisjonelle mannsoppgavene som oppussing og vedlikehold av hage og hus. Noe de færreste kvinner tar del i, selv om det har blitt flere med årene (heldigvis). For mange menn er forhold bare til bry når man likevel kan ha en pulevenn. Nå snakker jeg ikke om flertallet av menn, men en økende mengde menn. Anonymkode: 31239...364 Dette har lite troa på. Ingen ung man jeg kjenner ofrer «barnefordeling» en tanke. Problemet er jo ikke at de ofrer barn famile en tanke overhodet. Det er alltid «senere», «snart» og kansje. Tror mange menn hele tiden venter på noe «bedre», og at de finner ansvar kjedelig. De har heller ikke den berømte klokka som tikker. Google det «tredje skiftet». Det er kvinnene som sørger for at familen A/S går rundt. Det er daglige tråder her inne om menn som har «sonet» helt ut. Hadde mødre gjort det samme, ville ungene blitt hentet av barnevernet. Ja, det var sikkert lettere og mer gøy å være mann før, men nå jobber begge foreldere og det er ikke snakk om lenger åog bare «hjelpe» til. Det må deles i to. Helt ok å ikke ville ha famile, men kom ikke å gnål senere! At de er blitt «valgt bort», og at de er ufrivillig barnløse. 🙄 Endret 4. mars 2019 av Perle 15
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, Perle skrev: Dette har lite troa på. Ingen ung man jeg kjenner ofrer «barnefordeling» en tanke. Problemet er jo ikke at de ofrer barn famile en tanke overhodet. Det er alltid «senere», «snart» og kansje. Tror mange menn hele tiden venter på «noe» bedre, at de finner ansvar kjedelig, og de ikke har en klokke som tikker. Google det «tredje skiftet». Det er kvinnene som sørger for at familen A/S går rundt. Det er daglige tråder her inne om menn som har «sonet» helt ut. Hadde mødre gjort det samme ville ungene blitt hentet av barnevernet. Ja, det var sikkert lettere og mer gøy å være mann før, men nå jobber begge foreldere og det er ikke snakk om lenger å bare «hjelpe» til. Det må deles i to. Helt ok å ikke ville ha famile, kom ikke å gnål senere. At de blir valgt bort, og at de er ufrivillig barnløse. Unge menn leser aviser og følger samfunnsdebatten, og dessuten diskuterer seg i mellom. At de finner ansvar kjedelig er nok også med i ligningen, men der er nok ikke dagens unge menn veldig forskjellig fra unge kvinner. Tråder her på KG skal du ikke vektlegge for mye da 50% er trolling, og mange av de øvrige forsmådde mennesker som tror pocketromanene i hjemmet er sidestilt med virkeligheten. Menn hjelper mer til i hjemmet nå enn noen gang tidligere, det er et udiskutabelt faktum som støttes opp av empirisk data. Menn vasker, de vasker klær, de lager mat og de tar seg av barn. Samtidig tar de også av seg alle de mer tradisjonelle mannsoppgavene, mens kvinner i liten grad deltar i disse. Anonymkode: 31239...364 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Min teori: Fordi ekteskapet som samfunnsinstitusjon har gått i oppløsning. Før var seksuell omgang med kvinner kun akseptert innenfor ekteskapet, og menn som ville ligge måtte derfor gifte seg. Prevensjon fantes ikke og det ble raskt barn, som også var nødvendig for å ta vare på foreldre da det ikke fantes statlig eldreomsorg. Når denne tvangen ikke er tilstede lengre er vi mer fri til å følge instinkter og ikke være monogame eller binde oss på samme måte som før. Kvinner har også mulighet til å ligge rundt uten å bli gravide, men på grunn av den biologiske klokka er kvinner noe mer tilbøyelige til å ønske forhold. Gjelder såklart ikke alle, men en generell teori. Anonymkode: b04d5...384 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 Fordi jeg har ikke behov for en kjæreste, som jeg må forplikte meg til. Jeg tror jeg hadde følt meg kvalt i et forhold. Anonymkode: 8b23d...07d 2
OhGawdNo Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor vil ikke menn nå til dags binde seg? WHY??? Anonymkode: b2776...1dc Fordi dere er CRAZY. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 Det var før i tiden da dere hadde en religion at dere hadde struktur i familie livet. Nå er det ikke slik og da er det ikke rart kvinner og menn loker rundt, puler rundt og ender opp med å bli gamle og ensomme. Dessverre en veldig trist kultur for dere nå. Anonymkode: 9e72e...741 2
Ironically_me Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 Spørsmålet til TS ga egentlig svaret... Når gutta ( ja, dette er jo en relativt ny greie) har mulighet for å smake sukker, uten å måtte gulpe i seg eddik... Er så deilig å ikke forholde seg til masse drama. Begrepet PV var jo ikke vanlig for ca 30-40 år tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 Så nå er det sånn at alle menn bare vil ha en pulevenn? Når jeg har hørt snakk om det begrepet er det ofte i forbindelse med at dama er stygg. Betyr det at alle pulemenn er noen kalde, kyniske jævler som foretrekker sex framfor kjærlighet? Sykt harry spør du meg. Anonymkode: f68d4...aef 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 Min ff gjennom fem år ble plutselig veldig mer kontaktsøkende.. Sendte meg plutselig oftere meldinger, bilder, osv.. Så fant jeg ut at forholdet mellom han og dama hadde nylig tatt slutt. Og han sa selv at han taklet dårlig å være alene. Jeg visste ikke at han hadde dame engang, ikke sånn egentlig, men jeg mistenkte det. Det gjør ikke akkurat at jeg setter pris på den økte oppmerksomheten jeg opplever nå... Anonymkode: 98e9b...e60 5
herzeleid Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 Jeg tror de aller fleste menn vil binde seg, noe de fleste nok også gjør med den rette. Samtidig er det nok alltids noen få som ikke er interessert i å binde seg eller etablere "voksne" forhold, og noen som kommer ut av lengre forhold, kanskje har barn fra før og er litt "ferdige" med det livet. Det som slår meg i en del tråder her inne er hvordan enkelte mener "menn nå til dags" ikke ønsker forhold, samtidig som de aller fleste menn er i forhold eller ønsker forhold. Jeg tenker da at en kanskje er i en aldersgruppe der de fleste "bra" menn har blitt "kapret" av andre kvinner i yngre alder, eller at en leter i et miljø der en ikke finner de rette mennene. Uansett er det håp 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 6 timer siden, lillemy36 skrev: Dette lurer jeg på også! Jeg vil så gjerne ha en kjæreste.... savner en og dele alt i livet med snufs Kjæreste er en ting. men når man blir samboer så blir ting ofte vanskelig. Man tar over livet til hverandre. Mange vil nok i forhold, men de fleste gir ikke nok frihet i et forhold. Spesielt kvinner, dere MÅ ha utrolig mye oppmerksomhet. Det er slitsomt, masete, kvelende og mere. Så har du det med at man skal bli kjent med eller bruke tid på dine relasjoner, det bør man slippe også. Du må ha ditt eget liv utenfor forholdet. Det er dessverre så mange ulemper med å være i forhold som voksen. En kjæreste man møter 2-3 dager i uken, ja takk. Men å være fanget som samboer, nei takk. Anonymkode: 981f6...788 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 5 timer siden, OhGawdNo skrev: Fordi dere er CRAZY. Dett er en meget stor grunn for meg, ja. En trenger bare se i tråder her inn hvilke forkvaklede ting en må tåle i et forhold. Ting som ikke betyr noe for meg, men som betyr mye for en kvinne. Dette med at en er "emosjonelt utro", all verdens drama om filleting, sjalusi, Eiertrang om at partner bruker for mye tid på hobbyer og venner, normen som er kommet med at "VI er gravide" og slike ting er for meg blitt helt fanatisk. Ingenting av dette vil jeg ta i med ildtang en gang. Det har tatt helt av. Anonymkode: 1d5ce...41b 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nå er det sånn at alle menn bare vil ha en pulevenn? Når jeg har hørt snakk om det begrepet er det ofte i forbindelse med at dama er stygg. Betyr det at alle pulemenn er noen kalde, kyniske jævler som foretrekker sex framfor kjærlighet? Sykt harry spør du meg. Anonymkode: f68d4...aef Det har fint lite med kalde, kyniske jævler å gjøre. Bare at PV er så mye bedre enn alt i et forhold. Man låses fast og det er ingen ende på bakdelene kontra fordelene. Anonymkode: 1d5ce...41b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #19 Skrevet 4. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæreste er en ting. men når man blir samboer så blir ting ofte vanskelig. Man tar over livet til hverandre. Mange vil nok i forhold, men de fleste gir ikke nok frihet i et forhold. Spesielt kvinner, dere MÅ ha utrolig mye oppmerksomhet. Det er slitsomt, masete, kvelende og mere. Så har du det med at man skal bli kjent med eller bruke tid på dine relasjoner, det bør man slippe også. Du må ha ditt eget liv utenfor forholdet. Det er dessverre så mange ulemper med å være i forhold som voksen. En kjæreste man møter 2-3 dager i uken, ja takk. Men å være fanget som samboer, nei takk. Anonymkode: 981f6...788 Dette er det sanneste noensinne skrevet. Anonymkode: 1d5ce...41b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #20 Skrevet 4. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil ikke menn nå til dags binde seg? De kan fint ha en ff som de møter hver dag, lager middag med, har sex med, ser på Gullrekka med, gjør alt det man gjør i et forhold, MEN det forblir med det. Ikke blir hun presentert til familie og venner. Hvorfor har det blitt sånn? Kan dere menn svare oppriktig? Jeg ser flere og flere damer som dater og dater og dater i flere år og fortsatt kommer de ikke i nærheten av å bli sammen med fyren fordi med en gang de nevner noe som ligner på forhold så fordufter hele karen. WHY??? Anonymkode: b2776...1dc Kravstorhet. Nå om dagen ser man perfekte damer overalt (sminket og redigert og fikset på) så som vanlig jente har man ingen sjans. 100% av mennene sikter seg inn på 30% av kvinnene og resten blir ignorert. I tillegg ser de på oss som annenrangspersoner. Hadde de ikke vært så kravstore så hadde det ikke vært et problem. Anonymkode: 076da...af8 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå