Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg skjønner at det oppleves som massivt, men dette sinnet kommer ikke ut av det blå. 

Temperaturen var allerede skyhøy på grunn av MA sitt standpunkt rundt vaksine. Det har provosert mange, inkludert meg selv. Forut for glippen som avslørte to brukernavn hadde MA diskutert i dagevis under eget navn med brukere her. Vi lever midt i en pandemi som har hatt store konsekvenser for folk, og da provoserer det mye at ikke alle vil delta i dugnad og i tillegg går til mediene for å påvirke gjennom å støtte andre som tviler. Dette er grunnen til at folk allerede var sinte. Så glapp det med brukernavnbruken og ble det bensin på et allerede voldsomt bål. 

Naturlig nok har ikke MA tilgang til krisehåndtering, men da skaden var skjedd fortsatte Trude med å slenge med leppa, og det falt ikke i god jord. Å skrive inne hos kjerringtanker på et innlegg der KG blir dratt gjennom søla er heller ikke lurt. Spesielt ikke når det er offerkortet som trekkes. Å påberope seg å være offer er å fraskrive seg skyld og legge den på andre. 

MA har hele sin bloggkarriere drevet med klikkåte og skrevet om kontroversielle temaer, slik hun i sin tid lærte av ABD. Å ikke innse sin egen rolle i hvordan man får folk mot seg, det har jeg vanskelig for å akseptere. Alle som kjenner til blogging vet hva som skjer når man produserer denne typen innhold. Det går rett opp, før man lander med et brak når mange nok har blitt sjokkert. Falsk bruker for å pumpe opp sin egen tråd, og så gråte over denne aktiviteten etterpå, buhu. 

På et punkt er jeg dog uenig, jeg likte at MA laget bruker med eget navn. For meg er det uproblematisk, da det i det minste er redelig. 

Jeg har ingen problemer med å leve meg inn i hvordan dette må oppleves for MA, men jeg håper at erfaringen gir læring. Da må offerholdningen bort og man må se seg i speilet og reflektere over hvilken rolle man selv har spilt. 

Sist en ansatt i et bloggforetak skyldte på nettrollene for sine egne feil gikk det ikke så bra. Også da hadde det blitt løyet i flere år før de ble avslørt. 

Som sagt: å fremstille seg som offer impliserer at det finnes en annen syndebukk, og da blir enhver unnskyldning hul. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xmasclovn skrev (10 minutter siden):

Nå er hun derre Dixie-dama ute med et “skam dere KG jævler som mobber min bff bloggervenn Mette Ask». Mye repeat fra forrige skjennepreken. Mette er vel på plass i kommentarfeltet der også snart for å bedrive media sensur.

Og IGJEN så klarer "Torill purr purr" å nevne Heartgirl som en av de fæle som hetser og mobber Mette.....eh, hallo, liksom 🤣

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (12 minutter siden):

Nå er hun derre Dixie-dama ute med et “skam dere KG jævler som mobber min bff bloggervenn Mette Ask». Mye repeat fra forrige skjennepreken. Mette er vel på plass i kommentarfeltet der også snart for å bedrive media sensur.

Godt at Cat-woman ikke har injurierende kraft da....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Og IGJEN så klarer "Torill purr purr" å nevne Heartgirl som en av de fæle som hetser og mobber Mette.....eh, hallo, liksom 🤣

Vet😂 Favorittdelen av innlegget må likevel være trusselen på slutten😂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (1 minutt siden):

Godt at Cat-woman ikke har injurierende kraft da....

Skjelver i buksene jeg🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Vet😂 Favorittdelen av innlegget må likevel være trusselen på slutten😂

ooooh......nå ble jeg redd, men det er avsporing og den diskusjonen bør kanskje taes i tråden om purr purr 😛

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun klarer jo ikke å slutte.

Det er helt utrolig at hun nå hos Kjerringtanker klarer å lire av seg at hun kun har hatt flere brukere her inne KUN for å forsvare seg. Vi VET jo at hun har brukt minst en av disse brukerne for å kritisere andre bloggere, og ikke minst andre brukere. Denne beklagelsen hennes og forsøket på legge seg flat er jo helt åpenbart et spill for galleriet.

Og det enorme behovet for å stakkarsliggjøre seg selv. "Er kanskje ikke mer verdt enn dritten under skoen i manges øyne". Kom igjen da....

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (13 minutter siden):

Og IGJEN så klarer "Torill purr purr" å nevne Heartgirl som en av de fæle som hetser og mobber Mette.....eh, hallo, liksom 🤣

Har du link til innlegget? 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (21 minutter siden):

Nå er hun derre Dixie-dama ute med et “skam dere KG jævler som mobber min bff bloggervenn Mette Ask». Mye repeat fra forrige skjennepreken. Mette er vel på plass i kommentarfeltet der også snart for å bedrive media sensur.

Zzzznorrrrk, enda et sånt innlegg :sove: Så det at Mette ble tatt med buksene nede er mobbing og hets?! Er det mobbing og hets om hun får fartsbot også da? Jeg har alltid hatt litt sansen for kattedamen (pga de fine bildene hun tar og jeg liker innleggene om kattene) men de innleggene om hvor gruuuuuuusomt det er her på kåge blir jo gjentatt til det kjedsommelige. Også så sinna som hun er! :hoho: Mye capslock og uthevet skrift der i gården :fnise: 

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Og IGJEN så klarer "Torill purr purr" å nevne Heartgirl som en av de fæle som hetser og mobber Mette.....eh, hallo, liksom 🤣

Haha, ja! :hoho: Jeg ler meg fillete! Tenk å kalle Mettes største fan og støttespiller for en mobber! :hoho: Tror hun burde tatt seg en tur til Specsavers.

Xmasclovn skrev (7 minutter siden):

Vet😂 Favorittdelen av innlegget må likevel være trusselen på slutten😂

Samme her! Jeg ble nesten litt redd. Men bare nesten 😂

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jukkapalme said:

 

Samme her! Jeg ble nesten litt redd. Men bare nesten 😂

Jeg derimot, blir ordentlig redd av det innlegget der. Redd for at det finnes slike mennesker i virkeligheten. Redd for at noen jeg kjenner skal bli utsatt for ei sånn dame. Redd for at hun skal stå over senga mi på natta å se på meg. Gærne dame. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blogg som medium ble ordentlig underholdende først da kjerringene på 40+ gjorde det til sitt, altså. Purr purr! 🤣

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bloggen var slettet og tenkte med en gang at da kan man jo legge den ballen død, så leste jeg kommentarfelt hos noen blogger..

Bare for å ha sagt det så forstår jeg at dette har vært tøft for MA og litt synd at hun sletter bloggen. Det er ikke sånn at målet mitt ( sikkert ikke andres mål heller) var å få henne bort fra blogging.

Det jeg har reagert litt på hos de som omtaler dette på sine blogger, er at de snakker om all løgn som har blitt skrevet her.

MA sier det selv også, men det er vel ikke helt riktig?

Ser også at det meste tolkes som hets, hat og nettmobbing, samtidig som det nektes for at MA har brukt clickbait, eller bevisst provosert.

Må bare tilføye at jeg sliter med å ta folk alvorlig når de avslutter innlegg med purr, purr.

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (35 minutter siden):

ooooh......nå ble jeg redd, men det er avsporing og den diskusjonen bør kanskje taes i tråden om purr purr 😛

 

Enig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette innlegget har altså Dixiebloggeren funnet ut er ondsinnet, motbydelig, ekkelt, og mere til. Jeg tar det til etterretning.

«Jeg skjønner godt at det er kjipt å få kritikk, men nettopp derfor bør vi alle være forsiktige med hva vi legger ut på nettet, det være seg tekst og/eller bilder. De fleste rosa-/livsstil-/husmorbloggerne er amatørskribenter, har lite allmennutdannelse og svak forståelse for årsakene til at de blir møtt med kritikk. De er strålende fornøyd over å ha snekret sammen en tekst og lagt ved noen selfier/naturbilder/babybilder/kjæledyrbilder. Det finnes ingen streng redaktør som kan gi råd om hva som kan publiseres og hva som bør slettes, bloggeren er alene med det ansvaret. Så ja, vi forstår at det er ugreit å få kritikk på det man legger ut, men bør ikke bloggeren spørre seg selv om det er nødvendig å legge ut tekster om - og bilder av - sitt eget private liv? Det finnes da så mye annet man kan skrive om, dersom man har behov for å uttrykke seg! 
Jeg håper det kommer VVP for bloggere, ikke bare «sunn fornuft plakat» som det er frivillig å signere på. Noen trenger virkelig å beskyttes mot seg selv, særlig fordi det er ensomt å stå i skittkrigen når man har dummet seg. Og blogging gir virkelig store muligheter for å dumme seg, det har vi sett mange bevis på (trenger ikke nevne navn, vi vet hvem de er). Det aller, aller verste er, at en del bloggere får storhetstanker av å se egne ord og bilder «på trykk». Dette rammer spesielt de eldste av dem, de som ikke har fått internett inn med morsmelken og ser på «det trykte ord» med en annet blikk, blikket fra den gang det kun var papirmedier og redaktører som sa ja eller nei.»

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert over hvordan Mette prøver å styre hva som skrives om henne. Synes det er bra Kjerringtanker støtter Vibbedille i at mye av det MA har gjort ikke er greit. Ser hun (VB) heldigvis får litt støtte hun også. Og nei jeg hadde ikke mål om å få MA til å slette bloggen, men det er lov å tenke litt på hva man deler, og skriver man provorserende så debatteres det. Er man en offentlig person må man tåle kritikk, MA har selv valgt å lese her inne. Jeg har bevisst ikke lagt ut særlig om meg under eget navn på some av de grunner at jeg ønsker å være relativt privat. MA har valgt å være offentlig, den som er med på Leken må Tåle streken. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (24 minutter siden):

Zzzznorrrrk, enda et sånt innlegg :sove: Så det at Mette ble tatt med buksene nede er mobbing og hets?!

Ja det er jaggu mye rart som går under definisjonen mobbing og hets hos disse middelaldrende damene. Krenkekrakken når nye høyder. Men hva gjør en ikke for litt klikk. De er like oppmerksomhetskåte alle sammen og benytter enhver anledning. Samtidig får de sleiket hverandre litt oppetter ryggen. To fluer i en smekk!

jukkapalme skrev (26 minutter siden):

Også så sinna som hun er!

Ja😂 Jeg får lyst å bumpe tråden hennes litt på pur(r) faen🤣

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...