Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hei2016 skrev (8 minutter siden):

När man inte trodde det kunde bli så mycket värre så drar MA på med en extra växel i kommentarsfältet till en annan bloggar. Igenom hela inlägget  jämförer bloggaren kritiker med varger.

Link till bloggen och print screen följer underst.

Där delar MA, under fullt namn, uppet att hon tycker alla som har knäckt henne, lika med varg som angriper, måste skjutas. Det är et ganska allvarlig brott, MA. Ett brott man blir polisanmäld och kanske även dömt för. Det är också ett brott att publicera en sån kommentar på sin egen blogg. Och nu kommer kanske ranten om att det bara var en metafor (eller annat önskat ord MA tror är rätt) och att det inte var så menad. Tyvärr så räcker inte det i det här läget. 
 

” ‘skyt ulven’, leser vi innimellom om i media, noe jeg absolutt ikke er enig i. Men når ulven angripes må den skytes. Så ta kampen og ikke la ulven ta flere byttedyr. De tok meg og de vant, men deg vil de ikke klare å ta- det vet jeg ❤️ Tusen takk” 

https://kokkejaevel.blogg.no/ulvene-vant.html

D2E359F6-358A-4641-94F9-C85BBC6EF6CF.png

Jeg blir nesten fascinert av hva hun skriver her. 

Skremmende lite selvinnsikt og selvkritikk. Det handler jo kun om å stakkarsligjøre seg selv og sette seg i offerrollen. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mye av grunnen til at hun har fått en så aktiv tråd om seg selv/bloggen hennes ligger mye i at hun selv var aktiv i den fra starten av. Alt på side 2 ser man at hun begyner å få motbør. På side 3/4 ser man at hun er inne og "bumper" den opp og med tanke på at hun har drevet her inne i nesten 2 år som Trude4 er det mye av aktiviteten her hun selv må ta ansvar for. 

Alt da diskuteres eksponering av barn og hun nekter for å ha gjort det. Fordi om det er helt åpenlyst at det har skjedd.

At hun "triget" folk med skrivestil tror jeg er ting hun lærte av ABD,  overskrift,bilder osv som ikke samsvarer med tekstene i blogginnleggene. Når hun da i tillegg skulle være her inne diskutere/forsvare seg selv blir der naturlig at folk blir lei og provosert over tid.

Denne "drømmen" om å bli en stor kjent blogger har nok kostet mer enn den var verd fra starten av, hvis man ser tilbake her i tråden. Skrive blogginnlegg som genererer klikk, for så inn hit for å forsvare seg. Eller i værste fall bumpe opp tråden for å få mer trafikk på bloggen, noe hun blir konfrontert med tidlig i tråden her.

 

Så topper hele dritten seg nå når det viser seg at hun har vært her inne med fake profil i nestem 2 år! Noe hun har blitt konfrontert med mange ganger, men har blånektet på. 

Folk er sint, provoserte og forbanna. Noe som er naturlig etter all den tiden. 

Screenshot_20210831-083200_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210831-083508_Samsung Internet.jpg

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun virkelig ikke ville ha oppmerksomhet eller kommentarer så kunne hun faktisk ha en blogg uten kommentarer. Man kan skru de av og hun kunne holdt seg unna herfra. Da hadde hun spart seg selv for mye. Hun kunne latt vær å bumpe tråden, hun kunne latt vær å henge seg opp i filleting som foreksempel at EN person nevnte noe om strømpebuksen til ungen. De aller fleste hadde ikke brydd seg om noe slikt. Mens hun skulle spinne og spinne på samme ting i det uendelige, det var ikke bare kritikerne som gjorde det... Nå er hun knekt etter at hun er avslørt og etter hun skreiv at hun var så sterk og prøvde først å le det bort. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor hun er et offer nå. Dette kunne vært unngått for lenge siden. 

Da det var stille i tråden her, noe hun sier hun ønsket at den skulle bli, så bumpet Trude tråden med å spørre om Mette hadde sluttet å blogge. Hvorfor det? Om hun ønsket at tråden skulle dø bort? Hvorfor er du da aktiv?? Dette fatter jeg ikke at hun selv ikke forstår. 

Hun sier hun legger seg flat, men det kan jeg ikke se at hun gjør med de kommentarerene hun har kommet med i ettertid. Hun er forsatt i offerrollen og fortsatt skylder på andre. 

Endret av lilletyrkia
Skrivefeil
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (8 timer siden):

På snakk om flere profiler, hvor mange profiler er det lov å ha på KG sånn generelt? Er det ubegrenset såfremt man ikke diskuterer med seg selv?

Tror man kan ha så mange man vil men man må jo også lage en e-mail for alle de, så det er jo litt av en jobb 🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett usmakelig det Mette holder på med nå. Hun har ikke bedt oppriktig om unnskyldning, hun har ikke lagt seg flat på noen som helst måte, hun lyver enda om antall brukere, hun lyver enda om intensjonen med brukerne hun hadde/har her inne som var både for å provosere og bumpe tråden når den var stille. 

Jeg forstår godt at dette kan være tøft for henne, men det er jo kun fordi hun ble tatt hun har det vondt. Lite sympati å høste hos meg når du ikke evner å ta på deg det ansvaret du selv har for dette shitshowet. Fortsetter i kjent stil, prøver å kontrollere andres kommentarfelt som om det er hennes eget. Tar på seg offerrollen og klandrer de hun har provosert og kalt både det ene og det andre her inne. Skriver at hun aldri har sagt noe stygt til andre, men "Trude4" har vært langt styggere enn de aller fleste her inne. Tolker et enkelt spørsmål i aller verste mening hver eneste gang, og fyrer tilbake med storslegga gang på gang. 

Kaller "alle" her løynere, men evner ikke å framvise en eneste løgn, samtidig som hun selv lyver så det renner av henne i alle fora. Holder på ENDA. 

Hun hadde vist seg som et bedre menneske om hun tok på seg den skylden hun har i dette og la seg flat for de som hele tiden har støttet henne og forsvart henne. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla

Å lese kommentarefeltene i bloggene som er nevnt er ganske fascinerende. Det er full enighet om at "vi på KG" (siden vi åpenbart er en homogen masse) er onde, hatske nettroll med psykiatriske diagnoser og triste, innholdsløse liv. Har de lest i tråden her i det hele tatt? En del av dem kommenterer på måter som hadde fått moderatorene her inne til å hive seg på slettetasten.

Hva er det med dette merkelige hobbyblogger-universet? Hvorfor er det voksne mennesker deler så mye på nettet uten å skjønne rekkevidden av det? Er de ensomme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (16 minutter siden):

Det er rett og slett usmakelig det Mette holder på med nå. Hun har ikke bedt oppriktig om unnskyldning, hun har ikke lagt seg flat på noen som helst måte, hun lyver enda om antall brukere, hun lyver enda om intensjonen med brukerne hun hadde/har her inne som var både for å provosere og bumpe tråden når den var stille. 

Jeg forstår godt at dette kan være tøft for henne, men det er jo kun fordi hun ble tatt hun har det vondt. Lite sympati å høste hos meg når du ikke evner å ta på deg det ansvaret du selv har for dette shitshowet. Fortsetter i kjent stil, prøver å kontrollere andres kommentarfelt som om det er hennes eget. Tar på seg offerrollen og klandrer de hun har provosert og kalt både det ene og det andre her inne. Skriver at hun aldri har sagt noe stygt til andre, men "Trude4" har vært langt styggere enn de aller fleste her inne. Tolker et enkelt spørsmål i aller verste mening hver eneste gang, og fyrer tilbake med storslegga gang på gang. 

Kaller "alle" her løynere, men evner ikke å framvise en eneste løgn, samtidig som hun selv lyver så det renner av henne i alle fora. Holder på ENDA. 

Hun hadde vist seg som et bedre menneske om hun tok på seg den skylden hun har i dette og la seg flat for de som hele tiden har støttet henne og forsvart henne. 

Hun er en stor og medvirkende årsak til at Kvinneguiden har et dårlig rykte! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (19 minutter siden):

Det er rett og slett usmakelig det Mette holder på med nå. Hun har ikke bedt oppriktig om unnskyldning, hun har ikke lagt seg flat på noen som helst måte, hun lyver enda om antall brukere, hun lyver enda om intensjonen med brukerne hun hadde/har her inne som var både for å provosere og bumpe tråden når den var stille.

Hun angrer ikke på det hun gjorde men hun angrer fælt på at hun ble tatt i å gjøre det.

Så nå er det nye mønsteret:
- Begynn med en liten beklagelse.
- Legge seg litt flat.
- Påpeke at det åpenbare ikke er rett.
- Skylde på "oss på KG".
- Gjenta.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (56 minutter siden):

Tror man kan ha så mange man vil men man må jo også lage en e-mail for alle de, så det er jo litt av en jobb 🤪

Skjønner. Er en annen bruker på KG som irriterer vettet av meg og som omtrent annenhver dag har ny brukerprofil. Men da vet jeg at det ikke nytter å klage hvis KG ikke begrenser antall brukerprofiler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det voksne mennesker deler så mye på nettet uten å skjønne rekkevidden av det? Er de ensomme?

Av de par jeg har sett virker det som om de stort sett er arbeidsledige eller med svært begrenset nettverk, som jo igjen fører til liten sosial kontakt og ensomhet. Da må man jo finne andre måter å kommunisere med omverdnen på, og blogging høres kanskje ut som en sunn måte å gjøre det på🤷🏻‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (4 minutter siden):

Hun er en stor og medvirkende årsak til at Kvinneguiden har et dårlig rykte! 

Absolutt!

Men kanskje noe av det er fortjent og. Jeg tror at en del justeringer i regelverket i dette forumet er på høy tid som gjør slike togkræsj som dette litt vanskeligere.

Den første tingen en bør endre er at en ikke kan ha flere brukere. Punktum. En bruker. Thats it. Enklere for moderatorer å holde styr på. Nå må jo brukere selv drive med selvjustis og mistenke at noen brukere egentlig er den samme personen. Denne mistanken kan ikke tas åpenlyst, for da er det brukerdebatt. Og rapporteringer hører man enten ingenting fra moderatorer om (de kommenterer jo ikke brukerspørsmål) eller så forsvinner plutselig mye av innholdet i diskusjonen fordi det faktisk var samme person som diskuterte med seg selv. Altså enten må man ignorere følelsen man har, eller så får man ødelagt diskusjonen man er en del av.

Her på rampelyset er ikke anonyme innlegg lov, så jeg mener jo at dette er en positiv ting som åpenbart medfører økt synlighet og litt mer ansvarlighet. Men når en samtidig tillater et uendelig antall brukere så er jo poenget borte.

Og så tror jeg jo at om moderatorer er litt mindre firkanta på det som de fjerner når de først modererer så blir ting og litt bedre. Ok, det ble gjort et regelbrudd mtp bruker som diskuterte med seg selv, men innholdet er faktisk relevant for videre historie i tråden - spark den ene brukeren ut og gi den andre en advarsel og la resten stå.

Men dette blir vel utenom temaet her :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke følge andre bloggere, men kikket inn på Kokkejævels kommentarfelt og ser all sympatien Mette høster her. Jeg forstår hun har det tungt nå og kan føle sympati med henne derfor. Men lurer på om alle de som skriver om stakkars Mette som har blitt hengt ut på KG vet hvordan det hele henger sammen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alauda skrev (2 minutter siden):

Pleier ikke følge andre bloggere, men kikket inn på Kokkejævels kommentarfelt og ser all sympatien Mette høster her. Jeg forstår hun har det tungt nå og kan føle sympati med henne derfor. Men lurer på om alle de som skriver om stakkars Mette som har blitt hengt ut på KG vet hvordan det hele henger sammen.

Neppe. Så lenge de kan hyle i kor om nettroll og dele ut styrkeklemmer, så er det ikke så farlig hva som egentlig har skjedd.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (7 minutter siden):

Pleier ikke følge andre bloggere, men kikket inn på Kokkejævels kommentarfelt og ser all sympatien Mette høster her. Jeg forstår hun har det tungt nå og kan føle sympati med henne derfor. Men lurer på om alle de som skriver om stakkars Mette som har blitt hengt ut på KG vet hvordan det hele henger sammen.

I vant stil er MA i ferd med å etablere sin egen sannhet. Nå også med hjelp fra andre bloggere. Hjelpes. 🙄

Ser hun flere ganger i kommentarfelt hos KJ skriver at det er synd hun nå har sluttet å blogge for hun hadde sååå mange spennende innlegg planlagt om kultur osv.  Påfallende at hun må presisere at hun har så mye spennende på lur flere ganger. Tipper hun snart er tilbake, «sterkere enn noen gang». 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er nok snart tilbake. Hun bruker nå andre kommentarfelt til å lage sin egen versjon som andre her påpeker, hvor det legges vekt på at det var mye spennende i vente så det var svært synd for alle oss andre. Så nå kan vi takke oss selv som ikke får lese det. Clickbait.

Og så om ei lita stund er hun tilbake. Hun kommer til å henvise til massiv støtte i det skjulte og at hun etter å ha tenkt seg om ikke kunne la «vi på kg» vinne. Så derfor ofrer hun seg for alle andre og starter bloggen igjen.

Narrativet skriver seg jo selv. Er som hentet ut av enhver dramahistorie.

Men ikke misforstå. Jeg synes hun godt kunne ha fortsatt med bloggen sin men konsentrert seg om mindre kontroversielle tema. Men hun valgte selv en dramatisk exit med å legge ned bloggen og med avskjedstale og alt det som følger med. Uten å egentlig gi seg helt…

Da blir det en parodi.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Manannan skrev (8 minutter siden):

Tipper hun snart er tilbake, «sterkere enn noen gang». 

Stiller meg bak denne👆🏻Argumentasjonen for comeback blir nok at hun etter å ha tenkt seg litt om og pustet med magen ikke vil la seg knekke av KG-ulvene.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i helgen (og som forsvant i modereringsdragsuget), så synes jeg dette egentlig bare er trist. 

Jeg har fulgt Mette sporadisk ganske lenge, og stort sett vært positiv til mye av det som er publisert. Spesielt rundt oppussing og egne prosjekter, tyrkisk mat og forskjellene mellom norsk og tyrkisk kultur. Også utfordringene med kulturforskjellene. Hva hun fikk til på kort tid med campingvognen var virkelig imponerende! 

Dessverre har nok ønsket om å være åpen og ærlig straffet seg, da det plutselig har blitt for mye personlig som har blitt "angrepet" og kritisert. I god tro er informasjonen delt på blogg/Snapchat, uten helt tanke for hvem som er mottaker og reaksjonen hos mottaker. 

Og med brukeren Trude4 toppet det seg (det har ikke bare vært milde og snille innlegg fra den kanten, nei), og da avsløringen kom så raste korthuset fullstendig. At det da kan være svært overveldende å stå i en "konflikt" på KG, hvor en føler ALLE er i mot en og at "alle" vil en vondt, det skjønner jeg. Det var heftig da det stod på som verst! Men jeg synes veldig mange var veldig flinke til å være konstruktive og tydelige på hva de reagerte på og hvorfor de reagerte. "Problemet" er nok at 20-30 stykker reagerer omtrent samtidig, og det føles nok som et solid angrep. Men selv støttespillerne ble skuffet, de som virkelig trodde på Mette da hun sa hun ikke hadde bruker her før hun kom med mette.ask-brukeren. Som ønsket å tro på Trude4 da hun hardnakket påstod at hun ikke var Mette (og tidvis svarte ganske frekt og spydig på disse spørsmålene). 

Nei, det hele er bare trist. 

Håper Mette logger av litt, både KG og sosiale medier (inklusive kommentarfelt hos andre bloggere), trekker pusten og fokuserer på seg selv og sine. Og så håper jeg at dersom hun kommer tilbake i sosiale medier, at det kanskje blir en Instagram-profil med fokus på oppussing, campingvogn, tyrkisk/norsk mat eller andre temaer hun interesserer seg for og engasjerer seg i. Ikke en profil eller blogg som har hennes liv som tema. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 minutter siden):

Jøye meg, her skjer det ting! Jeg har ikke vært i denne tråden på lenge, men tidligere har jeg støttet Mette både her og på min egen blogg. Nå må jeg si at jeg er skuffet. Dette er jo togkrasj på linje med Anne Brith (bare at Anne Brith aldri ble avslørt, for hun holdt styr på innloggingene sine). Så jeg vil si at blant alle ABIPene, så har Mette lært mest.

Jeg ser hun er inne hos Kokkejævel og sutrer over ulvene som har tvunget henne i kne med mobbingen sin. Og fanskaren til Kokken overøser henne med sympati og håper at deltakerne på Kvinneguiden ikke ødelegger ungene sine. Er disse damene klar over at Mette er en av ulvene? Hun har, med sine forskjellige brukere, holdt liv i tråden og pisket opp stemningen. Hun har til og med startet en tråd om en annen blogger, fordi hun syntes det var så mye kritikkverdig... Men det er klart, det er selvfølgelig noe heeeelt annet når det går ut over en blogger de ikke liker.

Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral, Mette plukker opp tips fra alle de store...

 

Enig!

Har heller ikke fulgt tråden her på lenge, men lest bloggen hennes dann og vann. Har alltid støttet Mette.

Ble først skuffet over hennes holdning til å ta vaksine, så baller det bare på seg med det man ser her inne. Brukeren Trude som altså opprettet tråd kun for å sverte Kjerringtanker, og som er vaksinert og har familie i Spania....:blush: Og spørsmålet melder seg jo selvfølgelig - har Mette flere brukere her inne?

Flaut og skuffende Mette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...