Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Men virkelig folkens , nå holder det vel? 
Hun har dummet seg fullstendig ut, lite selvkritikk å spore , men nå er det vel bra med kritikk..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tenker jeg at alle bør ta et steg tilbake og puste ut. Hun har ikke gjort noe stor feil her, hun har forsvart seg selv med en anonym bruker. La damen få litt fred nå

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissen4 skrev (4 minutter siden):

Nå tenker jeg at alle bør ta et steg tilbake og puste ut. Hun har ikke gjort noe stor feil her, hun har forsvart seg selv med en anonym bruker. La damen få litt fred nå

Føler at det er noe rart her

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissen4 skrev (5 minutter siden):

Nå tenker jeg at alle bør ta et steg tilbake og puste ut. Hun har ikke gjort noe stor feil her, hun har forsvart seg selv med en anonym bruker. La damen få litt fred nå

Og jeg tenker at takket være siste tids hendelser kommer jeg for alltid til å være meget skeptisk til nyregistrerte brukere i visse tråder.

Desverre. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4 skrev (På 9.8.2021 den 20.22):

Eg er enig med mye av det heartgirl skriver selv om eg synes det er litt voldsomt i tider. Har selv opplevd å bli misstenkt som bloggeren og synnes ikke det var noe gøy. Dere som tror alle er bloggeren må slutte å komme med sånn beskyldninger 

Vel......

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner godt at det er kjipt å få kritikk, men nettopp derfor bør vi alle være forsiktige med hva vi legger ut på nettet, det være seg tekst og/eller bilder. De fleste rosa-/livsstil-/husmorbloggerne er amatørskribenter, har lite allmennutdannelse og svak forståelse for årsakene til at de blir møtt med kritikk. De er strålende fornøyd over å ha snekret sammen en tekst og lagt ved noen selfier/naturbilder/babybilder/kjæledyrbilder. Det finnes ingen streng redaktør som kan gi råd om hva som kan publiseres og hva som bør slettes, bloggeren er alene med det ansvaret. Så ja, vi forstår at det er ugreit å få kritikk på det man legger ut, men bør ikke bloggeren spørre seg selv om det er nødvendig å legge ut tekster om - og bilder av - sitt eget private liv? Det finnes da så mye annet man kan skrive om, dersom man har behov for å uttrykke seg! 
Jeg håper det kommer VVP for bloggere, ikke bare «sunn fornuft plakat» som det er frivillig å signere på. Noen trenger virkelig å beskyttes mot seg selv, særlig fordi det er ensomt å stå i skittkrigen når man har dummet seg. Og blogging gir virkelig store muligheter for å dumme seg, det har vi sett mange bevis på (trenger ikke nevne navn, vi vet hvem de er). Det aller, aller verste er, at en del bloggere får storhetstanker av å se egne ord og bilder «på trykk». Dette rammer spesielt de eldste av dem, de som ikke har fått internett inn med morsmelken og ser på «det trykte ord» med en annet blikk, blikket fra den gang det kun var papirmedier og redaktører som sa ja eller nei.

Dette var et fint og lærerikt innlegg tenker jeg til alle som ønsker å blogge eller skrive på andre kanaler som  kaster seg inn i dette for første gang.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (44 minutter siden):

Hei Nissen4… Nja, hun har forsvart seg selv med anonym bruker, nektet for at det er henne i et år eller to, og brukt den falske brukeren til både å booste sin egen tråd utallige ganger, kritisert alle andre i forumet og i tillegg brukt den falske brukeren i sitt eget kommentarfelt. I tillegg har hun sagt at hun har blitt tipset av den falske brukeren om diverse ting i tråden.

Samtidig har hun hatt headline «ærligste blogger» og oppsøkt oppmerksomhet i media - noe som er ganske modig gjort når det da blir ekstra fokus på henne som hun ikke takler og derfor blir enda mer aktiv med den falske brukeren. Har ikke tall på hvor mange ganger «Trude4» nektet for at hun var bloggeren selv.

På toppen av det hele så klarer hun å svare med sin falske når hun mente å bruke sin ekte - for så å svare med latteremojis og «ring psykiatrisk» da hun ble avslørt.

Problemet er vel både at hun har skaffet mer oppmerksomhet mot sin egen tråd og skrevet innlegg med falsk bruker som har prøvd å forsvare bloggeren - for så å klage over «kritikere» på KG i sine kanaler på sosiale medier. Samtidig har hun uttalt flere ganger at hun ikke leser på KG, før det plutselig kommer en snap med screenshot fra samme forum som hun «ikke leser». Altså, troverdigheten hennes blir fullstendig torpedert.

I tillegg er det skremmende at en blogger går til det skrittet å opprette ikke mindre enn to brukere på et forum som diskuterer bloggen hennes. Brukeren Trude4 er vel stort sett den eneste som har forsvart henne. Da hun ble avslørt tok hun null selvkritikk helt til en bruker skrev at hun forventet at MA la seg langflat. Er ikke dette, samlet sett, ganske spesielt? Vitner det ikke om tvilsom moral når det er så mange løgner og så mye skjult agenda? Det er jo bloggeren selv som har generert alt dette her.

Til slutt en liten ting om debatteknikk. Hun mener selv at hun har fått mye hets og kritikk, faktisk i den grad at hun flere ganger har grått på offentlig snap. Jeg er på samme alder og for meg og mange andre her, er det umulig å kjenne seg igjen i et sånt reaksjonsmønster.

Her på KG har hun fått mange velformulerte svar, innspill og spørsmål. Konstruktive tilbakemeldinger. Brukerne her har tatt seg tid til både å gi råd (mht familiegjenforening, smittevernsregler, innlegget hun hadde om at fattigdom som ikke finnes og den ekstremistiske gjestebloggeren fra Tyrkia for å nevne noe).

Både i arbeidslivet og samfunnet generelt er det vanlig å debattere. På jobben har vi daglige møter der temperaturen er høy og argumentene flagrer - uten at det blir tatt personlig. To hoder tenker bedre enn ett. Debatt, uenighet og evt kritiske tilbakemeldinger er helt, helt vanlig, men i det vanlige liv takles det med fakta og konstruktiv, opplyst motargumentasjon eller at man faktisk innser at her har jeg virkelig gjort en feilvurdering og nå har jeg lært.

Mht brukeren Trude4/mette.ask så har det kun vært kritikk mot andre brukere. Det har vært umulig å gå inn i en konstruktiv debatt fordi spørsmål aldri har blitt møtt med relevante svar. Gjennomgangsmelodien har vært «stakkars Mette, dere er slemme, dere hetser».

Det er spennende med ulike meninger og synspunkt så lenge de er velbegrunnet fra begge sider.

Det verste er selvfølgelig alle løgnene over så lang tid, blandet med offerrolle og å skylde på andre (KG). Det er litt mer enn å lage en falsk bruker for å forsvare seg. Jeg syns, som nevnt, også at det er skummelt med så grenseløs oppførsel og grenseløse reaksjoner fra et voksent menneske. 

Du oppsummerer utrolig godt og jeg er 200% enig i alt!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes @Nana er inne på et viktig poeng her jeg kanskje mistenker bidrar til at meninger her blir tatt i verste mening.

Det har vært diskutert før dog. Men i min hverdag er jeg vant med regelmessige tilbakemeldinger. Tilbakemeldinger på innsats, oppførsel, humør, meninger og handlinger. Det kan være sjefen min som påpeker at jeg må prioritere annerledes, en kollega som mener jeg gjør noe feil, en kompis som synes jeg oppførte meg som en dust eller kjæresten som savner tilstedeværelse fra meg.

Er dette hets? Sier de dette fordi de hater meg? Eller skal ta meg på noe hele tiden?

Nei. De sier dette fordi de bryr seg om meg ELLER andre, og/eller de har meninger. Selvfølgelig KAN jeg ta det i verste mening - men da har jeg ekstremt lite å vokse på.

MA velger selv å være en blogger. Hun velger selv å legge ut meninger, aktiviteter og personlige detaljer. Jeg vet at dette har vært diskutert før men jeg synes fortsatt det er et viktig poeng - hun har selv valgt å dele det hun deler!

Joda, vi andre kan og oppleve at sjefen kun er ute etter å ta en. Kompisen er en dårlig kompis. Eller kjæreste som en egentlig ikke har det godt med. Men hva gjør en da? En bytter jobb. Kvitter seg med kompisen. Slår opp med kjæresten.

Det må være en normal voksen ting å kunne gjøre. Å ta en vurdering på tilbakemeldinger en får er ment godt eller ikke, og om innholdet er rett eller ikke. Men om en ikke er vant med denne type motstand så kan jeg forstå at det går galt. Men da bør en kanskje revurdere hva en offentliggjør av privatlivet sitt?

Joda, enkelte går over noen grenser. Noen blir veldig pågående, stygge og usaklige. Men det er og en del av livet mener jeg. En skal ikke nødvendigvis akseptere det - det er ikke greit - men man kan ikke styre hvordan andre reagerer, kun hvordan man håndterer det.

Og her føler jeg det går galt. Dersom en sitter med en følelse av alle er ute etter deg, alle er kritiske, alle er mot deg eller alle mener du tar feil - kanskje du delte for mye? Kanskje du tar feil? Kanskje det er feil publikum? Her mangler MA en good feedback-loop. Og det passer seg dårlig når en blogger om livet sitt.

Takler du ikke kritikk over valg av campingvogn, vel, så bør du ikke dele valget med hele verden heller. Var kritikken på klærne til junior litt sårende? Vel da har du enten delt for mye eller så får du klare å ignorere pisspreik.

Men dersom en ikke er vandt med dette fra sjefen, kollegaer, venner eller familie så blir det kanskje overveldende når ALLE kan komme med meninger?

Men bør man da revurdere hva man blogger om eller er man et offer for KG mobben?

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissen4 skrev (3 timer siden):

Nå tenker jeg at alle bør ta et steg tilbake og puste ut. Hun har ikke gjort noe stor feil her, hun har forsvart seg selv med en anonym bruker. La damen få litt fred nå

Hun får jo fred om hun slutter å kommentere her, så lett er det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kv1nn3 skrev (14 minutter siden):

Jeg har støttet deg mer enn en gang Mette, til og med sendt deg støttende meldinger personlig (som du aldri har besvart foresten). Jeg er 25, fast jobb, barn, mann alt det der. Jeg er en helt vanlig person, som av og til synes du har tatt rare valg, men støttet deg uansett. 
 
Jeg skal være tydelig: ikke bare er dette et karakterdrap av dimensjoner, men du får de få støttende følgerne du har hatt til å virkelig stille spørsmål rundt sin egen dømmekraft. 

Siste gang jeg skal bruke rausheten min på å støtte tvilsomme folk. Takk for leksa Mette. 

Dette. Dette er akkurat hva jeg føler på. 

Takk for den liksom, og vær så god. Og god jul...

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tatt Mette i forsvar et par ganger. Nå er jeg egentlig bare forbanna og tenker at hun fortjener all kritikk hun har fått, AND THEN SOME. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kv1nn3 skrev (27 minutter siden):

Jeg har støttet deg mer enn en gang Mette, til og med sendt deg støttende meldinger personlig (som du aldri har besvart foresten). Jeg er 25, fast jobb, barn, mann alt det der. Jeg er en helt vanlig person, som av og til synes du har tatt rare valg, men støttet deg uansett. 
 
Jeg skal være tydelig: ikke bare er dette et karakterdrap av dimensjoner, men du får de få støttende følgerne du har hatt til å virkelig stille spørsmål rundt sin egen dømmekraft. 

Siste gang jeg skal bruke rausheten min på å støtte tvilsomme folk. Takk for leksa Mette. 

Jeg er så enig. Men....jeg velger å tro at de aller færreste av oss oppfører seg slik. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tror alltid det beste om folk inntil det motsatte er bevist...greit - i dette tilfelle ble jo faktisk det motsatte bevist. Men, jeg velger likevel å fortsette å tro det beste. Mette hadde nok noen på hennes side, og har de vært her de siste dagene har de nok byttet side. Men jeg regner med i løpet av en dag eller to så kommer det tåredryppende innlegg på bloggen, og de leserne der som ikke er her inne vil nok lure og noen av dem vil støtte....og sånn fortsetter det. Bare synd for Mette at vi her inne har god hukommelse selv om ting blir slettet :-)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minipilla skrev (8 minutter siden):

Jeg er så enig. Men....jeg velger å tro at de aller færreste av oss oppfører seg slik. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tror alltid det beste om folk inntil det motsatte er bevist...greit - i dette tilfelle ble jo faktisk det motsatte bevist. Men, jeg velger likevel å fortsette å tro det beste. Mette hadde nok noen på hennes side, og har de vært her de siste dagene har de nok byttet side. Men jeg regner med i løpet av en dag eller to så kommer det tåredryppende innlegg på bloggen, og de leserne der som ikke er her inne vil nok lure og noen av dem vil støtte....og sånn fortsetter det. Bare synd for Mette at vi her inne har god hukommelse selv om ting blir slettet 🙂

Det håper jeg virkelig hun styrer unna.

Nå har hun (til slutt) beklaget og sagt at hun legger seg flat her inne, og hun har bedt om å få slettet de to brukerne sine (de vi vet om i alle fall). Å dra "dramaet" videre over til bloggen eller i andre kanaler vil være et toskete valg. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun har lagt seg flat og har kommet inn her kun for å forsvare seg er jo bare bullshit. Er da virkelig hun som har provosert og skapt liv i denne tråden gang på gang. Både Trude, Mette og heartgirl kan plukke ut en setning av en lang kommentar og spinne og spinne på den. Det er kun de tre som gjør det. Om at og om at, og samme på snap igjen. Så at det kun var uskyldig å komme inn her tror jeg null på. Hun har elsket oppmerksomheten og ikke klart å holde seg unna, spilt offer og fått sympati. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (15 minutter siden):

Jeg er så enig. Men....jeg velger å tro at de aller færreste av oss oppfører seg slik. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tror alltid det beste om folk inntil det motsatte er bevist...greit - i dette tilfelle ble jo faktisk det motsatte bevist. Men, jeg velger likevel å fortsette å tro det beste. Mette hadde nok noen på hennes side, og har de vært her de siste dagene har de nok byttet side. Men jeg regner med i løpet av en dag eller to så kommer det tåredryppende innlegg på bloggen, og de leserne der som ikke er her inne vil nok lure og noen av dem vil støtte....og sånn fortsetter det. Bare synd for Mette at vi her inne har god hukommelse selv om ting blir slettet 🙂

Det er vel ikke snakk om å bytte side, man trenger ikke være for eller mot men et sted mellom der kanskje? 😊 Selvsagt var det ikke  så smart å opprette fake bruker men jeg kan faktisk forstå det bittelitt. Det har jo vært mye kritikk her inne både før dette siste og før diskusjonen om vaksinasjon. Hun er nok veldig impulsiv og ikke alltid så gjennomtenkt. Men inntrykket er at hun er snill og omtenksom mot sine nære. Personlig synes jeg bedre om henne som blogger enn de som får inntekten sin ved å bruke barn og kroppspress. Og igjen, hun må gjøre mye feil før jeg helt mister sansen for henne etter det store oppgjøret hun offentlig tok mot ABD 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...