Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Alauda skrev (9 minutter siden):

Stusser litt over at voksne mennesker setter seg i bilen i ens ærend å kjøpe milkshake. Da har man virkelig for lite å ta seg til. 

Det jeg sier,hu der gjør så mye rart til å være en voksen dame. Påstå hun kjøper ditt og datt på tilbud for å ha til neste år. Samtidig så kan hun bruke mye penger på utpåtur og handle ting man slett ikke nødvendigvis vis trenger. 

• Liker 10
Skrevet
Alauda skrev (1 time siden):

Stusser litt over at voksne mennesker setter seg i bilen i ens ærend å kjøpe milkshake. Da har man virkelig for lite å ta seg til. 

Haha, deler hun virkelig at hun kjøper milkshake? :hoho: Deler hun absolutt alt hun gjør eller? Jeg har ikke snap, er bare innom bloggen hennes av og til. Sette seg i bilen for å kjøpe milkshake ser jeg ikke noe galt i, det kunne jeg sikkert gjort selv, men jeg hadde aldri giddet å dele det med «hele Norge» :fnise: 

• Liker 19
Skrevet
1 hour ago, Alauda said:

Jeg reagerte også litt på det. Altså at det ble laget en «stor greie» av å dra til jafs å kjøpe milkshake på tilbud (som ble nevnt flere ganger), deretter nærmest intervjue H mens han sitter i baksetet😳 minner meg om 10-12 åringer som vlogger. Alt trenger ikke å deles🙈

• Liker 30
Skrevet

Det virker som de har få eller ingen som de omgås, vet det er Corona og restriksjoner nå, men tenker på før den kom også det var bare de to og hennes barn. Da blir det å kjøre en tur å kjøpe milkshake en opplevelse for dem og noe å skrive om på bloggen. Egentlig litt trist synes jeg.

• Liker 19
Skrevet
Nathalie skrev (57 minutter siden):

Jeg reagerte også litt på det. Altså at det ble laget en «stor greie» av å dra til jafs å kjøpe milkshake på tilbud (som ble nevnt flere ganger), deretter nærmest intervjue H mens han sitter i baksetet😳 minner meg om 10-12 åringer som vlogger. Alt trenger ikke å deles🙈

Mette tror hun sparer penger på alt som er på tilbud. Et annet eksempel er å kjøpe påskesnop på tilbud og lagre det til neste år? Ja, hvis du kjøper dobbelt så mye på tilbud som man egentlig spiser fordi det er billig, så har du ikke spart noe. Kjøre byen rundt for å hente billig mat, er det lønnsomt ? 

• Liker 24
Skrevet

Dama framstiller seg selv som veldig pussig. Dokumenterer hver minste ting som overhode ikke er interessant for noen. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg har også handlet mye på salg i årenes løp, både til barn, meg selv og husholdningen. Men jeg har aldri tenkt på det som å leve på etterskudd eller være utdatert og treg. Jeg tenker på det som å ha litt sans for å planlegge og å være økonomisk.

Jeg har aldri lagret godteri et år, men f.eks. adventslys kan gjerne ligge i skuffen 11 måneder. Trendy har jeg aldri vært, men det har lite med dette å gjøre.

• Liker 19
Skrevet
baldrian skrev (49 minutter siden):

Jeg har også handlet mye på salg i årenes løp, både til barn, meg selv og husholdningen. Men jeg har aldri tenkt på det som å leve på etterskudd eller være utdatert og treg. Jeg tenker på det som å ha litt sans for å planlegge og å være økonomisk.

Jeg har aldri lagret godteri et år, men f.eks. adventslys kan gjerne ligge i skuffen 11 måneder. Trendy har jeg aldri vært, men det har lite med dette å gjøre.

Et litt snodig innlegg jevnt over. Et bedre tips ville kanskje vært å ikke være så avhengig av å handle inn sesongbasert snop, pynt og ræl.

Men uansett blir det helt merkelig av MA å legge ut som at hun sparer masse penger på å handle på salg samtidig som hun tydeligvis ikke klarer å legge noen penger til side som buffer/sparing. 

• Liker 17
Skrevet
Manannan skrev (23 minutter siden):

Et litt snodig innlegg jevnt over. Et bedre tips ville kanskje vært å ikke være så avhengig av å handle inn sesongbasert snop, pynt og ræl.

Men uansett blir det helt merkelig av MA å legge ut som at hun sparer masse penger på å handle på salg samtidig som hun tydeligvis ikke klarer å legge noen penger til side som buffer/sparing. 

Dette tipset kan umulig fungerer så bra. For vi har daglig sett hvor mye påske godt og annet snop hun har kjøpt inn siden H kom flyttende.  Og en prioritere ikke ny julepynt påskepynt and what ever når budsjettet er så stramt at du ryker på en smell titt og ofte

• Liker 12
Skrevet

Det er jo akkurat dette som gjør at Mette blir blakk, kjører rundt og redder mat fra butikker/kiosker/hoteller,handler brukt på finn.no, kjører hit og dit for å få med seg ett tilbud. Hamstrer påskegodteri etter påske for å ha til neste påske 🙄 å om det går ut på dato før kan de jo ha litt "etterpåske" 🤪 

Hva med å slå ett slag for ukeshandel,ukesmeny osv Mette, da tror jeg du kan begyne å snakke om å spare penger. 

Ukeshandel,ukesmeny,lavprisvarer,datovarer(når du ukeshandler,ikke kjør innom 4-5 ganger i uken for å let etter datovarer), handle ting dere absolutt trenger brukt på finn.no. 

Alt det andre du driver å kjører rundt for å "spare" på blir ett pengesluk i lengden.

Med ukesmeny så kan helt sikkert H være mer til hjelp med å lage middag også, han kan skrive seg oppskrifter og dere kan sammen gå gjennom hva som må gjøres flere dager før hver middag. Til syvende og sist kommer han til å lære my på det både i form av norsk språk og norsk kosthold/vaner/måter å gjøre ting på.

• Liker 31
Skrevet

Det kan virke som hun tenker at man tjener eller sparer penger om man kjøper noe på tilbud - selv om det var noe man ellers ikke ville kjøpt.

• Liker 20
Skrevet

Handle det man stengt tatt trenger, og ikke alt mulig annet bare fordi det er på tilbud. Da kan man spare penger da.

• Liker 12
Skrevet
likermegher skrev (9 timer siden):

Dama framstiller seg selv som veldig pussig. Dokumenterer hver minste ting som overhode ikke er interessant for noen. 

Det er tydeligvis interessant nok til å kommenteres her. 

• Liker 8
Skrevet
clyde skrev (2 minutter siden):

Det er tydeligvis interessant nok til å kommenteres her. 

Ikke på en positiv måte.

• Liker 13
Skrevet
likermegher skrev (På 12.4.2021 den 16.26):

Ikke på en positiv måte.

Så hvorfor påstår du da at det hun gjør ikke er interessant for noen? Folk er åpenbart interessert i henne, deg inkludert.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Mette forteller på snap at hun er like åpen på jobb, å snakker/forteller alt der. Og at hun har pratet og fortalt masse på jobb i løpet av vakta. Det må jeg innrømme at jeg reagerer på. Hvem er det hun forteller alt til? Brukere eller andre ansatte? 

Endret av panzerpølsa
Skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet
panzerpølsa skrev (2 minutter siden):

Mette forteller på snap at hun er like åpen på jobb, å snaller/forteller alt der. Og at hun har pratet og fortalt masse på jobb i løpet av vakta. Det må jeg innrømme at jeg reagerer på. Hvem er det hun forteller alt til? Brukere eller andre ansatte? 

Forhåpentligvis kollegaer bare. 

• Liker 3
Skrevet
panzerpølsa skrev (1 time siden):

Mette forteller på snap at hun er like åpen på jobb, å snakker/forteller alt der. Og at hun har pratet og fortalt masse på jobb i løpet av vakta. Det må jeg innrømme at jeg reagerer på. Hvem er det hun forteller alt til? Brukere eller andre ansatte? 

Dette reagerte jeg veldig på....håper hun begrenser seg til kollegaene og ikke beboerene. Jobbet selv i helsevesenet/sykehjem og det var klar linje på at vi ikke skulle brette ut om privatlivet vårt til beboerene. Vi kunne gjerne være personlige, det er bare bra, men da mener jeg personlige mot de gamle, ikke la de gamle ta del i våre private oppturer og nedturer her i livet. Det er forskjell på personlig og privat. 

Likedan har jeg hatt kollegaer som Mette som har brettet ut og vært helt åpen om privatlivet ditt til sine med-kollegaer, og sånne folk er fryktelig slitsomme å jobbe med. Jeg er ikke venninne, men kollega. Man kan etter lang fartstid sammen på jobb få et venninneforhold, men Mette skrev at hun hadde jobbet sammen med ei som var ny for henne. Og å være helt åpen og brette ut om privatlivet sitt til en helt ny kollega viser at det er et filter der en plass som mangler. 

• Liker 22
Skrevet
skruf skrev (1 minutt siden):

Dette reagerte jeg veldig på....håper hun begrenser seg til kollegaene og ikke beboerene. Jobbet selv i helsevesenet/sykehjem og det var klar linje på at vi ikke skulle brette ut om privatlivet vårt til beboerene. Vi kunne gjerne være personlige, det er bare bra, men da mener jeg personlige mot de gamle, ikke la de gamle ta del i våre private oppturer og nedturer her i livet. Det er forskjell på personlig og privat. 

Likedan har jeg hatt kollegaer som Mette som har brettet ut og vært helt åpen om privatlivet ditt til sine med-kollegaer, og sånne folk er fryktelig slitsomme å jobbe med. Jeg er ikke venninne, men kollega. Man kan etter lang fartstid sammen på jobb få et venninneforhold, men Mette skrev at hun hadde jobbet sammen med ei som var ny for henne. Og å være helt åpen og brette ut om privatlivet sitt til en helt ny kollega viser at det er et filter der en plass som mangler. 

Veldig slitsomt med sånne kollegaer, er min erfaring.  Og ikke har jeg interesse av å høre hver minste lille detalj om deres privat liv heller. Skjønner egentlig ikke de mennesker som ikke eier filter?!

• Liker 11
Skrevet
skruf skrev (4 minutter siden):

Akkurat samme erfaring som deg, både i forhold til beboere og ansatte. Når man er på jobb, inntar man en rolle. Og det å blande inn livshistorie og privatliv blir både slitsomt og uprofesjonelt. Mette fremstår som en med litt lite filter når det kommer til hva hun sier og gjør, og tenker lite på konsekvenser ved å dele alt med alle. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...