Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Gjest Deltapiken
Skrevet

Så vidt jeg kan huske var det flere som stilte spørsmål om hvorfor de ikke ventet med å flytte AA til etter at M hadde reist, men nei da det ville bli så bra. Nå ser man at hun flytter tilbake, de ungene må jo bli forvirret. Jeg syntes hele settingen er litt rar men. Og dette er det som gjør at jeg slutter å følge de. Så Mette, lykke til med fødsel og baby td

Videoannonse
Annonse
Gjest Hummel34
Skrevet

Har hun leiligheten, samtidig som hun bor hjemme hos mor for å spare penger?

Skrevet
16 minutter siden, Hummel34 skrev:

Da må hun vel uansett betale leien for leiligheten når den står tom. Tror jammen jeg ville heller bodd der om jeg var M, sammen med H og sønnen fremfor å bo i andre etasje i eget hjem. Mye større frihet og den er sikkert stor nok når det har bodd fire personer i den tidligere. Men dette er selvsagt opp til dem 😊

• Liker 3
Skrevet

Rotete opplegg å kjøre flyttelass at og fram bare fordi A og H ikke kan bo sammen i noen timer/dager. Det burde de tenkt på før, men de er vel impulsive begge to. Og hvordan sparer A penger når hun fortsatt har leiligheten🤪

• Liker 16
Skrevet

A sa på sin egen snap at hun bodde hos M for å spare penger på bla middager og Måltider.

Synes det hele er merkelig, at  A og H ikke kan være i samme hus mens M er på føden.

• Liker 8
Skrevet
33 minutter siden, Hummel34 skrev:

Ja, det syns jeg var rart, for hun sparer jo ikke en dritt om hun fortsatt betaler på en leid leilighet selv om hun ikke bor der, men MA kommer sikkert med et svar og forklaring på det også, som alt annet når det blir nevnt her i tråden 😜

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Tulltulla skrev:

A sa på sin egen snap at hun bodde hos M for å spare penger på bla middager og Måltider.

Så det er MA som betaler A sin mat og måltider???

• Liker 6
Skrevet

Er det ikke flere oppholdsrom da?

Slik at om de ønsker tid alene har de mulighet for det?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Skrottefar said:

Ja, det syns jeg var rart, for hun sparer jo ikke en dritt om hun fortsatt betaler på en leid leilighet selv om hun ikke bor der, men MA kommer sikkert med et svar og forklaring på det også, som alt annet når det blir nevnt her i tråden 😜

Og ingen hadde diskutert det om hun ikke hadde delt på bloggen?

• Liker 3
Skrevet

Når de ikke kan bo under samme tak når M ikke er der, måtte det vært enklest om H flyttet inn i leiligheta for noen dager. Han har bare seg selv og ikke to mindreårige med alt av utstyr de må ha med over til leiligheta igjen. 

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, Skrottefar skrev:

Så det er MA som betaler A sin mat og måltider???

Aner ikke 🤔

Mulig det er billigere å dele utgiftene.

men fram å tilbake er Like langt....

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, Oppland skrev:

Når de ikke kan bo under samme tak når M ikke er der, måtte det vært enklest om H flyttet inn i leiligheta for noen dager. Han har bare seg selv og ikke to mindreårige med alt av utstyr de må ha med over til leiligheta igjen. 

Enig 👍🏻 

Himla upraktisk at bare den høygravide har førerkort. Men så virker det som MA generelt går inn for å innrette seg så tungvint som mulig.

• Liker 8
Skrevet

Känns som hon försöker att ge sken av kontroll med att visa up alla konstiga förberedelser, men det verkar som hon inte har koll alls. Sen detta med att dottern och mannen måste SMSa och be om tillstånd för att gå up/ned i huset och nu måste dottern flytta in i sin hyrlägenhet när MA är på sjukhuset. Hon får det att låta som det inte alls fungerar med dom två i samma hus utan MA. Berättar MA allt detta för uppmärksamhet eller förstår hon inte hur det här uppfattas? Jag vet faktiskt inte... 

• Liker 17
Skrevet

Det må ha vært andre ting enn sparing som gjorde at A bodde hos mora hvis hun har betalt på leiligheten hele denne tiden. Hun skulle vel betale sin egen mat også så det kan jo ikke ha vært stort å spare så lenge hun har betalt leie. 

Så her er det nok ting bak, vi har bare fått en liten promille av storyen og det er jo helt greit. Ved å lage så mye styr så har hun satt dattra i et ikke så bra lys når hun egentlig bare kunne skrevet at A trengte mamman sin. 

• Liker 17
Skrevet

MA sier nå på spørsmålsrunde at A ikke har betalt for mat når hun bodde hos MA.

sier også at A nå skal betale mat av de oppsparte midlene hun har klart å spare.

😳😳😳😳😳

merkelige greier.

13000kr i husleie har A betalt hele tiden😱

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, Tulltulla skrev:

sier også at A nå skal betale mat av de oppsparte midlene hun har klart å spare.

😳😳😳😳😳

merkelige greier.

Jeg kan skjønne at det kan være en bedre løsning å bo hos Mette selv om hun må betale husleie på 13 000. Hun slipper å betale for strøm, mat og transport, og har (i følge Mette) ingen inntekt atm fordi hun ikke har jobb og tvillingene ikke går i barnehagen.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Tulltulla skrev:

😳😳😳😳😳

merkelige greier.

Okei, da husker jeg sikkert feil. Mente hun skrev/svarte engang at hun ikke skulle forsørge A og tvillingene matmessig.  

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Känns som hon försöker att ge sken av kontroll med att visa up alla konstiga förberedelser, men det verkar som hon inte har koll alls. Sen detta med att dottern och mannen måste SMSa och be om tillstånd för att gå up/ned i huset och nu måste dottern flytta in i sin hyrlägenhet när MA är på sjukhuset. Hon får det att låta som det inte alls fungerar med dom två i samma hus utan MA. Berättar MA allt detta för uppmärksamhet eller förstår hon inte hur det här uppfattas? Jag vet faktiskt inte... 

Enig. At to voksne mennesker ikke klarer å bo et par dager i samme hus er merkelige greier. Mette sier at husverten ikke tillater at andre bor i leiligheten og at H har tilbudt seg å bo der selv. Altså; hvem spør husverten om stefar kan campe et par dager i leiligheten hun faktisk betaler for? En husvert pleier ikke å legge den typen føringer på opphold i leiligheter så lenge husleien blir betalt. 

• Liker 22
Skrevet

Virker som om MA forsøker å rosemale situasjonen ved å stadig forklare og insistere på hvor godt forhold alle sammen har til hverandre. Selv om jeg forstår hennes behov for det, gjør det at det hele virker utrolig rart for meg.

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Outsider1231 skrev:

Virker som om MA forsøker å rosemale situasjonen ved å stadig forklare og insistere på hvor godt forhold alle sammen har til hverandre. Selv om jeg forstår hennes behov for det, gjør det at det hele virker utrolig rart for meg.

Ja det er denne overforklaringen hun alltid gjør som gir stikk motsatt effekt. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...