Visla Skrevet 14. mars 2020 #7421 Skrevet 14. mars 2020 Svaret på det jeg skrev i snap beviset det jo bare litt. datteren ville opprinnelig ikke hjem, men gjør det for å trygge moren. Det er ikke sunt for noen å ha et slikt kontrollbehov over andre. hun sier datteren er selvstendig osv. Men det er jo ikle normalt at voksne barn med egne barn bor hjemme (ref at hun har bodd hjemme og skal flytte hjem til mor snar) selv om grunnen angivelig å spare penger. Jeg vet kun om en person som har gjort det, og nå er ungen 6 år og de bor der fortsatt . Besteforeldrene funker nå som foreldre mens barnets mor lever det glade liv 12
skruf Skrevet 14. mars 2020 #7422 Skrevet 14. mars 2020 En del av det å være mor eller far går jo ut på at man på et tidspunkt må gi slipp og la det voksne barnet leve livet sitt selv. Alltid være der for barnet, og være den trygge forelderen, men man skal ikke la sin egen frykt og redsel kontrollere og styre det voksne barnet. Vi eier ikke barna våre, vi har de bare til låns. Jeg har selv ei voksen datter som er student i en større by og som bor i kollektiv med fire andre studenter. Hun er også i risikogruppen pga ganske alvorlig astma. Selvfølgelig kjenner jeg intenst på at jeg kunne tenkt meg å hatt henne i trygg forvaring her hjemme akkurat nå; universitetet er stengt, exstrajobben hennes er stengt, treningssenter er stengt...hun har ingen forpliktelser som gjør at hun må være der nå. Og selvfølgelig er jeg bekymret! Men samtidig så kan jeg ikke presse henne til å komme hjem for at jeg aller mest kunne tenkt meg det, for at jeg skal bli mindre engstelig og ha full kontroll. Jeg har såklart sagt til henne at hun er velkommen hjem hvis corona-situasjonen tilspisser seg og det blir enda strengere restriksjoner, men jeg legger ikke noe press på henne. Og iallefall ikke noe quilt-tripping for å presse henne til å komme hjem (men jeg blir ikke akkurat lei meg om hun bestemmer seg for å komme hjem til coronasmitten har blåst over....) Så; jeg skjønner at Mette er bekymret og føler at hun vil ha kontroll ved å ha hele flokken sin samlet under samme tak nå, men samtidig så blir det feil å presse på for å få datteren og barnebarn hjem. Særlig hvis dette ikke var et sterkt ønske fra den voksne datteren selv. 9
Gjest spaniasol Skrevet 14. mars 2020 #7423 Skrevet 14. mars 2020 Jeg kom over en snap fra Mette Ask i dag, der hun kommer med en merkelig påstand. Det dreier seg om at mannen ganske sannsynlig nå ikke får komme til Norge, OG AT KRITIKERE SIKKERT GODTER SEG OVER DET. Hva i all verden? Det er da ingen som noen sinne har ønsket at de to ikke skal få oppleve fødselen av det nye barnet sammen. Jeg forstår godt at dette er et mareritt av en situasjon. Hun må lære seg forskjellen på sak og personlig forfølgelse. Vi har sikkert alle noen nære og kjære som blir rammet spesielt i disse dager. Enten i form av jobb som forsvinner, og dermed levebrødet. Eller kanskje noen er i utlandet og ikke kommer seg hjem. Etter hvert sikkert også noen som blir syke, enten i lett grad eller alvorlig. Alle opplever denne corona-situasjonen tett på kroppen på hver vår måte. Vi gjør en felles dugnad, og må regne med at unntakstilstanden kommer til å vare ved i hele år, antakelig.
CMarie Skrevet 14. mars 2020 #7425 Skrevet 14. mars 2020 23 minutter siden, spaniasol skrev: Jeg kom over en snap fra Mette Ask i dag, der hun kommer med en merkelig påstand. Det dreier seg om at mannen ganske sannsynlig nå ikke får komme til Norge, OG AT KRITIKERE SIKKERT GODTER SEG OVER DET. Hva i all verden? Det er da ingen som noen sinne har ønsket at de to ikke skal få oppleve fødselen av det nye barnet sammen. Jeg forstår godt at dette er et mareritt av en situasjon. Jeg reagerte på det samme når hun i både blogginnlegg og kommentarfelt skrev at mange hadde ledd av de, typ latterliggjort engstelsen de hadde hatt for at han ikke kunne komme. Jeg vet ikke hvor de har blitt ledd av, det kan ikke være her eller i publiserte kommentarer ihvertfall. 8
lilletyrkia Skrevet 14. mars 2020 #7426 Skrevet 14. mars 2020 Nei men herlighet. Er da ingen som godter seg over det 😮 er mange berørte i dette. Og det er synd på de alle sammen. Men vi kan jo ikke gjøre annet enn å vente og se. Har født uten barnefar selv , det er veldig emosjonelt, men det går fint. Når man må så må man. Det går bra, og man må ha motet oppe i denne situasjonen. Men nei er da virkelig ingen som godter seg. 10
Manannan Skrevet 14. mars 2020 #7427 Skrevet 14. mars 2020 Må le av dette innlegget der MA «beklager» spåkone-reklamen. Når folk sier beklager uten at de ser de har noe å beklage for, vet du ihvertfall hvor ektefølt denne beklagelsen er. Og så passer MA på å si at hun beklager om noen ble støtt av at hun skrev et innlegg om at hun ble «lest» av en klarsynt. Så slettes det nevnte innlegget slik at MA for ettertiden kan fortsette å antyde at vi er sneversynte for å ha reagert på at hun ble «lest». Det de aller fleste reagerte på var at hun tok betalt for å reklamere for en bransje som er kjent for å være useriøs og utnytte folk som er i en sårbar situasjon - og samtidig ikke engang være åpen for tanken om at spåkonen hadde lest bloggen. Hun må jo være blind eller ha utrolig tungt for det om hun ikke klarte å lese hva folk reagerte på ut fra alle kommentarene. Så «ærlig» er bloggeren. 14
Hei2016-2 Skrevet 14. mars 2020 #7428 Skrevet 14. mars 2020 Känns som att hon ger sina läsare hela skulden för att dom valde att inte få hennes man hit på en gång... ”Nu blev det som vi fruktade fast ni skrev att vi inte behövde oroa oss!” Snälla nån, ta lite ansvar för egna val. Lätt nu med fasit i hand att saga att man borde gjort si och så. 12
Surikatt Skrevet 14. mars 2020 #7429 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, lilletyrkia skrev: Nei men herlighet. Er da ingen som godter seg over det 😮 er mange berørte i dette. Og det er synd på de alle sammen. Men vi kan jo ikke gjøre annet enn å vente og se. Har født uten barnefar selv , det er veldig emosjonelt, men det går fint. Når man må så må man. Det går bra, og man må ha motet oppe i denne situasjonen. Men nei er da virkelig ingen som godter seg. Enig. Men det var jo en risikosport uansett å bli gravid med en som bor i Tyrkia. De visste jo at det var en sjanse å ta. Nå var det ikke visum som stoppet det men korona. 14
Visvas Skrevet 14. mars 2020 #7430 Skrevet 14. mars 2020 Dette er for dumt, det er ingen her inne som hun klipper og limer ifra som har vist tegn til at de godter seg for at han med stor sannsynligvis ikke kan komme til fødsel. Jeg har vært veldig kritisk til å planlegge barn på dette viset NETTOPP fordi slike ting kan skje. Garantier har man aldri, men det er ikke å legge under en stol at det er større sjanse for at ting skjærer seg når man ikke har opphold i samme land. Krysser fortsatt fingrene for at det ordner seg for dere Mette 🤞 9
Tildittbeste Skrevet 14. mars 2020 #7431 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå er vell eneste mulighet og vente til denne perioden er over for å se om de åpner opp. Det som kan redde dette er jo at hun ikke har termin før i slutten? av mai. Håper jo at det kan løse seg men akkurat nå er det jo nytteløst.
Surikatt Skrevet 14. mars 2020 #7432 Skrevet 14. mars 2020 Har hun tungt for det? Folk skal ikke reise nå, ikke snike seg inn via Sverige. Utlendinger vil bli stoppet på grensen. Vi må alle delta i dugnaden. Hun får ta en tur til Tyrkia heller når dette er over. 20
Skrottefar Skrevet 14. mars 2020 #7433 Skrevet 14. mars 2020 32 minutter siden, Surikatt skrev: Har hun tungt for det? Folk skal ikke reise nå, ikke snike seg inn via Sverige. Utlendinger vil bli stoppet på grensen. Vi må alle delta i dugnaden. Hun får ta en tur til Tyrkia heller når dette er over. Ja, hun har nok veeeeeldig tungt for det, for reise via Sverige er like umulig som direkte-fly til Norge......hva med å kanskje undersøke litt mer og innse at det ikke går og alle forsøk er bortkasta tid og penger 7
Hei2016-2 Skrevet 14. mars 2020 #7434 Skrevet 14. mars 2020 ...Så beställer hon flygbiljetter till honom med det enda flygplanet som flyger från Turkiet till Oslo efter att ha blitt lovad från olika instanser (hennes ord från hennes blogg) att han mest sannolikt får komma in i Norge om hon hämtar up honom på Gardermoen. Så kansellerar HAN biljetten utan att fråga henne för han har hört på TV att ingen kommer in i Norge med visum. Låter väldigt konstigt? 20
Oppland Skrevet 14. mars 2020 #7435 Skrevet 14. mars 2020 Ja, dette synes jeg var en merkelig måte å gjøre det på. Hun betaler nok en gang billetter og de har forsikret seg om at dette vil gå bra når hun selv henter han på Gardermoen. Så bare avbestiller han! Uten å rådføre seg med henne en gang. Da altså er det noe som skurrer hos meg. 16
Marixxx Skrevet 14. mars 2020 #7436 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, Oppland skrev: Ja, dette synes jeg var en merkelig måte å gjøre det på. Hun betaler nok en gang billetter og de har forsikret seg om at dette vil gå bra når hun selv henter han på Gardermoen. Så bare avbestiller han! Uten å rådføre seg med henne en gang. Da altså er det noe som skurrer hos meg. Empati much..?🙄 Det var uheldig at han gjorde det, men i disse dager med forvirring og kontrabeskjeder er det sannelig ikke lett å manøvrere. Spesielt ikke for en lite reisevant person. De ble heller ikke forsikret om at det kom til å gå bra med innreisen, slik du påstår. Endret 14. mars 2020 av Marixxx 7
Gjest spaniasol Skrevet 14. mars 2020 #7437 Skrevet 14. mars 2020 Jeg ser bloggeren har moro av å klippe fragmenter av kommentarer her og kommentere det på egen snap. Det er jo selvfølgelig ikke forbudt. Jeg korser meg likevel, og trekker meg herved fra denne noe forkvaklede dialog. Det hadde vært mye bedre om du hadde svart direkte her, slik du åpenbart gjorde i din bloggbarndom. Nå blir det harselas over kritikk som er mot sak, og ikke personlig. Hvor lærdommen for bloggeren (som hele tiden ønsker å lære av sine kritikere) skulle ligge i et sånt henseende, vites ikke. All mulig lykke og hell med baby og gjenforening med babyens far. Det er harde tider for oss alle!
Skrottefar Skrevet 15. mars 2020 #7438 Skrevet 15. mars 2020 16 minutter siden, spaniasol skrev: Jeg ser bloggeren har moro av å klippe fragmenter av kommentarer her og kommentere det på egen snap. Ja, det har jo blitt typisk MA det, uten at jeg helt skjønner denne iveren etter å gjøre det.......hvorfor ikke bare ta seg en pust i bakken, ta det med ro og ikke ha det evige jaget etter å hele tiden måtte legge ut alt om hva som skjer 8
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. mars 2020 #7439 Skrevet 15. mars 2020 Trist start på morsrollen. Føde alene og far sitter i Tyrkia hvor myndighetene oppfører seg som om vi fortsatt skulle levd i steinalderen.
Visvas Skrevet 15. mars 2020 #7440 Skrevet 15. mars 2020 (endret) Jeg innrømmer jeg ikke trodde dette kom til å stenge flyplasser, bla fordi jeg trodde folk/land kom til å tak i dette før det gikk så langt. Der tok jeg feil. Mye av poenget mitt med det innlegget var at AKKURAT da sto Tyrkia sååååå nært KRIG Mette, AKKURAT da så var det at vi var så nært KRIG som var det største problemet her i Tyrkia og corona kom litt i bakgrunnen. KRIG og FLYKTNINGSKRISE, og litt corona. Men nå er det selvfølgelig corona over hele nyhetsbildet. Og et svar til mitt forrige innlegg her så krysser jeg selvfølgelig fingrene for at det løser seg for dere ETTER lockdown og ikke å snike seg rundt begge lands sterke anbefalinger. Hvis alle overholder landenes restriksjoner så kan jo dette ha roet seg før fødsel. Du kan iallefall ikke klage på oss som skriver her på KG når du klipper og limer som det passer deg og legger ut på Snap. Endret 15. mars 2020 av Visvas 20
Fremhevede innlegg