Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Gjest Kritt
Skrevet (endret)

Nå skal hun plutselig slette alt om spåkone, selv om hun ennå ikke har forstått helt hvorfor. Men hun har vel i det minste kanskje forstått at hun setter seriøsiteten (og dermed inntekten) sin på spill.

Endret av Kritt
Videoannonse
Annonse
Gjest spaniasol
Skrevet

Ved å kalle spåkjerringer for åndelige, er det bevist for meg at hun ikke vet hva hun snakker om. Det blir å fornorske engelske ord, som nå er blitt veldig vanlig, og helt meningsløst for det norske språk. Spirit på engelsk kan bety ånd på norsk. Spiritisme er ikke det samme som åndelighet. Akkurat slik som når ungdommen snakker om at noe er simpelt. Nei, det betyr ikke 'enkelt'!

Så er samarbeidet med Randi over. Av hensyn til leserne. Har hun lært noe? Neppe. Hun ble svært overrasket over reaksjonene fra leserne. For meg betyr dette at hun får svært lite korreksjon i livet sitt. Hun omgås ikke noen som kan gi henne det. Kun familie. På jobb er hun stort sett på nattevakt, og da er det vel minimumsbemanning. Dette er svært betenkelig når man tilsynelatende ønsker å være påvirker. Hun gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å tviholde på sine avvik fra normalen. Hun har ikke nok stamina til å holde fast på dem. Ikke noe galt med avvik. Ikke noe galt med å være einstøing eller hva som helst. Men man må stå for det, da. Og kjenne sitt publikum også, når man er i den bransjen.

Skrevet

Har hun noen gang egentlig stått for det hun serverer på bloggen sin?? Hun skriver en ting, «alle andre» misforstår, hun må oppklare og så gå tilbake på det. Godt tips - tenk igjennom før du poster! Hvis hun er så enig i dette spåkone greiene så må hun kunne stå for det. Herregud. 

• Liker 12
Skrevet

Synes det er veldig rart at hun ikke forstår at folk reagerer negativt når hun legger ut reklame for spåkoner. De som gjerne hopper på et slikt tilbud er mennesker som sliter fra før av enten det er fysisk, psykisk og/ eller økonomisk. Det som også er litt rart med spåkoner og deres like er at de sjelden kan svare konkret på spørsmål, istedet blir det noe ala "Jeg får opp bokstaven A, jeg får opp en dameskikkelse" osv. Vet heller ikke om Mette gav henne tlf.nr sitt på forhånd, eller om Mette sitt tlf.nr kom opp hos denne spåkonen da hun ringte. Hvis det skjedde så er det jo null problemer å google tlf.nr mens de pratet, og dermed hadde hun tilgang til store deler av Mette sitt privatliv gjennom bloggen. 

• Liker 9
Skrevet

At hun tror på "det åndelige" som hun kaller det kunne ikke brydd meg mindre, hver sin lyst. Jeg tror også at de fleste hadde trukket på skuldrene av dette,tross alt,  det må jo være en del mennesker som deler hennes syn ettersom programmer som Åndenes makt har en tilhengerskare her i landet. Det jeg reagerer på er at hun trekker inn tjenester som tar blodpris og det tror jeg ikke jeg er alene om. 

Hun fremstår som svært enkel og naiv når hun ikke klarer å skille dette med tro og økonomi. Det blir som om hun tror at folk er imot kristendommen fordi de er kritiske til Jan Hanvold.

• Liker 14
Gjest Kritt
Skrevet (endret)
52 minutter siden, JaVel skrev:

Synes det er veldig rart at hun ikke forstår at folk reagerer negativt når hun legger ut reklame for spåkoner. De som gjerne hopper på et slikt tilbud er mennesker som sliter fra før av enten det er fysisk, psykisk og/ eller økonomisk. Det som også er litt rart med spåkoner og deres like er at de sjelden kan svare konkret på spørsmål, istedet blir det noe ala "Jeg får opp bokstaven A, jeg får opp en dameskikkelse" osv. Vet heller ikke om Mette gav henne tlf.nr sitt på forhånd, eller om Mette sitt tlf.nr kom opp hos denne spåkonen da hun ringte. Hvis det skjedde så er det jo null problemer å google tlf.nr mens de pratet, og dermed hadde hun tilgang til store deler av Mette sitt privatliv gjennom bloggen. 

Det kom jo frem tidligere at denne spåkonen hadde sendt tilbud til mange på topplisten på blogg.no. Dermed har hun selvfølgelig lest seg opp før hun snakket med dem. Ellers tror jeg @spaniasol har rett i at Mette mangler korrektiv og voksen input i livet sitt, og dermed har en del rare og umodne oppfatninger. Hun har jo til og med skrevet at hun ikke følger med på nyheter.

Endret av Kritt
Skrevet (endret)

Håper Mette følger med nyhetene på Nrk, her sies det helt klart at personer som kommer til landet fra land utenfor Norden,  vil umiddelbart returneres til hjemlandet/settes i karantene.  Og med henne som mulig  høyrisiko pga. graviditet og andre forhold, bør svaret om H. nå kan komme være gitt. 

Men sorry, har ikke kapasitet til å følge med og rådgi Mette om hva som kommer frem på nyhetene særlig mange ganger, så litt mindre spåkone-humbug og mer nyheter nå Mette!

Endret av Jammf
Edit
  • Liker 10
Skrevet
54 minutter siden, JaVel skrev:

Hun fikk Mail fra dette firmaet, så de har selvfølgelig lest bloggen til Mette.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Pollen skrev:

Hun fikk Mail fra dette firmaet, så de har selvfølgelig lest bloggen til Mette.

Men hvorfor i allverden blir hun da forundret over at mye av det spåkonen sa stemmer på henne??Samtidig kunne mye av det stemt på de fleste,det er ikke akkurat håndfaste ting spåkoner pleier å lire av seg. 

• Liker 11
Skrevet
15 minutter siden, JaVel skrev:

Men hvorfor i allverden blir hun da forundret over at mye av det spåkonen sa stemmer på henne??Samtidig kunne mye av det stemt på de fleste,det er ikke akkurat håndfaste ting spåkoner pleier å lire av seg. 

Og hvorfor er det liksom så stas at ALT spåkonen sa stemmer? Er det for å få bekreftet hva man vet selv allerede? Mette fremhever jo stadig hvor godt hun kjenner seg selv.  
Det minste man kunne forvente var vel å få vite noe man ikke allerede vet? 🤷🏻‍♀️
Og da mener jeg andre ting enn oppgang i karrierer, gode jobber for ektefelle og suverene fødsler inkl et barn som er født med Glimt i øyet.

Kraftig nedvurdering av leserne om hun tror folk biter på slik idioti. Skjønner heller ikke hvorfor hun vil fremstå så uopplyst.

• Liker 9
Skrevet (endret)
25 minutter siden, JaVel skrev:

Hun skrev at hun ble "satt over" til spåkona etter å først ha snakket med firmaet, og at hun derfor trodde vedkommende ikke visste hvem hun var. Spåkona ble visst også tilsynelatende oppriktig overrasket da Mette på slutten fortalte at hun hadde en blogg. Ja, sikkert..

Endret av Scoop
  • Liker 15
Skrevet
51 minutter siden, JaVel skrev:

Fordi hun er veldig naiv.

• Liker 9
Skrevet

Dette budsjettet hun satt opp med banken , er det helt glemt det? Jeg tviler på at spåkone var satt av på det budsjettet. Og hun skulle slutte å spise ute sa hun. Men jeg syntes jeg stadig ser at hun kjøper takeaway . Både til seg selv, ungene og barnebarna. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev:

Dette budsjettet hun satt opp med banken , er det helt glemt det? Jeg tviler på at spåkone var satt av på det budsjettet. Og hun skulle slutte å spise ute sa hun. Men jeg syntes jeg stadig ser at hun kjøper takeaway . Både til seg selv, ungene og barnebarna. 

Sikkert bare en impulsiv tanke og halvsannhet den nye økonomiske og sparsommelige Mette. 
Hun dokumenterer alltid forskjellen på det hun sier/det hun gjør.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor i all verden vil MA at dattera skal komme hjem til henne fordi hun, dattera altså, føler seg litt forkjøla og de kan ha frivillig hjemmekarantene sammen? Hva om noen av de kan ha vært utsatt for smitte i forkant av dette og bare gjøre det verre med spredning? Jeg skjønner ikke det 🤨

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Skrottefar skrev:

Hvorfor i all verden vil MA at dattera skal komme hjem til henne fordi hun, dattera altså, føler seg litt forkjøla og de kan ha frivillig hjemmekarantene sammen? Hva om noen av de kan ha vært utsatt for smitte i forkant av dette og bare gjøre det verre med spredning? Jeg skjønner ikke det 🤨

Dette tenkte jeg, og. Vil hun selv bli smittet av korona når hun er gravid? Nå begynner land etter land å stenge grensene for utenlandske statsborgere så mannen kommer nok ikke hit til fødselen, heller. 

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, Surikatt skrev:

Dette tenkte jeg, og. Vil hun selv bli smittet av korona når hun er gravid? Nå begynner land etter land å stenge grensene for utenlandske statsborgere så mannen kommer nok ikke hit til fødselen, heller. 

H vil nok ikke komme inn i landet nei, så de får ta fødselen på face-time eller noe, synd for de, men er nok bare å innse realiteten først som sist

• Liker 7
Skrevet

......og nå stopper også Tyrkia flygninger til Norge, men er vel kanskje noe annet dersom det er bytting her og der, vil uansett ikke gå dersom Norge også stenger grensene sine som det nå vurderes sterkt, så det blir nok ikke noe besøk og mulighet for å være med på en fødsel for H iom at det også ventes at pandemien vil bli en epidemi i løpet av april/mai

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, Skrottefar skrev:

......og nå stopper også Tyrkia flygninger til Norge, men er vel kanskje noe annet dersom det er bytting her og der, vil uansett ikke gå dersom Norge også stenger grensene sine som det nå vurderes sterkt, så det blir nok ikke noe besøk og mulighet for å være med på en fødsel for H iom at det også ventes at pandemien vil bli en epidemi i løpet av april/mai

Ja det er stoppet foreløpig frem til 17 april med mulighet til forlengelse. Så de må nok forberede seg på at han ikke får komme.

• Liker 4
Skrevet

Lurer på hvordan andre firmaet ser på mette nå etter hun takker ja til tibud, sikkert avtalt pris for annonsen, og så trekker seg rett etterpå. Mens hun ikke skjønner selv hva som var galt.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...