Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Lemmon skrev:

Om du følger med i timen så vet du at de ikke har vært på ambassaden...

Hun skrev det ikke veldig tydelig synes jeg. 

Hun skrev jo de skulle levere klage i dag, det gjør man på ambassaden og ikke et hjelpekontor. Selvfølgelig er de greie på et hjelpekontor, de tjener jo penger på kundene sine. 

Før hadde disse nada å gjøre med ambassaden annet enn at de sto utenfor for å kapre kunder, men det er mulig de har annen funksjon nå.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Visvas skrev:

Hun skrev jo de skulle levere klage i dag, det gjør man på ambassaden og ikke et hjelpekontor. Selvfølgelig er de greie på et hjelpekontor, de tjener jo penger på kundene sine. 

Før hadde disse nada å gjøre med ambassaden annet enn at de sto utenfor for å kapre kunder, men det er mulig de har annen funksjon nå.

Skjønner deg godt jeg. Det blandes ofte med navn på steder og hva de gjør på.de ulike stedene.  Men vi vet jo det at vi må jo skjønne hva hun mener, om hun ikke skriver det tydelig nok.  Slik er det bare med den bloggeren ,har vi jo blitt fortalt.  Og nei jeg tror vi ikke graver for å finne å ta henne på. Det er bare å lese bloggen det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rørleggerfrue skrev:

"Først var fokuset på meg og selvfølgelig på to stjålne kyss da færrest mulig kunne se oss." 

Misforstår jeg, eller kan de ikke kysse offentlig? De er jo gift? 

Hentet fra https://metteask.blogg.no/klaget-sa-babymage-for-forste-gang.html

I Ankara er ikke det noe problem. Kanskje litt mer sånn gjør vi ikke på bygda. Men...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Visvas skrev:

Nå har jo noen påpekt at man visstnok må lese alt mette skriver med velvilje(...) så det er ikke rart folk ikke henger med. Burde nok funnet seg en annen hobby enn å bli kjendisblogger, si! 

• Liker 7
Skrevet

Kjenner jeg blir uvel av å se at hun velger (?) å bruke skaut... :(

• Liker 5
Skrevet
56 minutter siden, Tildittbeste skrev:

I Ankara er ikke det noe problem. Kanskje litt mer sånn gjør vi ikke på bygda. Men...

Dette var på flyplassen..

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er en sak at hun velger å bruke skaut? Jeg har reist mye, og i enkelte land har jeg dekt til knær, skuldre og/ eller håret, av respekt for deres religion/ kultur. Vi har blitt anbefalt det av reiseledere og. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Rørleggerfrue skrev:

Dette var på flyplassen..

I Ankara? 

Reagerte på dette jeg også. 

Ankara er en storby hvor veldig mange lever som europeere.

• Liker 3
Skrevet

Kjære Mette. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i FB-gruppen Kampen for kjærligheten. Der vil du treffe mange som er i eller har vært i samme situasjon som deg, og du vil få råd og tips, samt støtte.

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, Visvas skrev:

I Ankara? 

Reagerte på dette jeg også. 

Ankara er en storby hvor veldig mange lever som europeere.

Ja og nettopp derfor synes jeg det ikke er nødvendig og dekke seg til.  Enig at hun kan kle seg litt omstendig i bygda til mannen men ikke i en hoved stad med så mange forskjellige mennesker 

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri latt et hjelpe kontor skrive klagen. Var i samme situasjon selv og fikk avslag, land i Nord-Afrika. Skrev klagen selv, leverte på ambassaden og fikk visum av UDI. 

• Liker 2
Skrevet
På 10.11.2019 den 20.46, JaVel skrev:

Slipper Sverige inn alle som har giftet seg med en svensk statsborger uten å sjekke om ekteskapet feks er proforma? 

Nei. Svensker flytter  til f.eks. Danmark eller Norge for å kunne få familiegjenforening som EØS-borger. 

Gjest expatityrkia
Skrevet
12 timer siden, miss summers skrev:

Nervøs for å gå på Karl Johan, fremfor Alanya? Right. Godt du ikke overdriver 🙄

Føler ikke at jeg overdriver her. Ser mer dritt på Karl Johan en jeg ser i gatene her i byen. Ærlig sak det

Skrevet (endret)

«When I come to you, I will be like you, and I will do nothing”

Dette ble sagt humoristisk, i og med at han redde opp sengen  og pakket ut mens hun lå og så på og filmet og kommenterte at hun var lat. Hun sa til og med spøkefullt «And this is my wife...» fordi han gjorde noe så utrolig «konete» 😱. Lover godt for den dagen han flytter til Norge.

Endret av Kritt
Gjest Hummel34
Skrevet

Syns det er pussig dette hun sier om at hun skal lage middag hele uken. Slik jeg kjenner tyrkisk kultur ville det vært uaktuelt og også respektløst av henne å gjøre. I tillegg lurer jeg på hvilke retter hun skulle diske opp med? Også en kunst å lage mat til så mange med utstyr og råvarer du ikke kjenner til. Så dette blir gøy å se hvordan hun løser. 

Skrevet
3 timer siden, Hummel34 skrev:

Syns det er pussig dette hun sier om at hun skal lage middag hele uken. Slik jeg kjenner tyrkisk kultur ville det vært uaktuelt og også respektløst av henne å gjøre. I tillegg lurer jeg på hvilke retter hun skulle diske opp med? Også en kunst å lage mat til så mange med utstyr og råvarer du ikke kjenner til. Så dette blir gøy å se hvordan hun løser. 

3 timer siden, Hummel34 skrev:

Haha.. Tenkt samme tanken.. Koke mat med gassovn, tyrkere som normalt ikke liker norsk mat.. Men jeg tror det her er nøye kalkulert fra hennes side at hun skal slippe fordi hun er gravid. En tyrkisk svigermor vil aldri la en gravid svigerdatter jobbe og slite. Hva de sier bak ryggen hennes er jo noe annet, like greit hun ikke skjønner språket vel.. Tyrkerene smiler, susser og klemmer, samtidig som de sier du er fæl.. Helt vanlig 😂

• Liker 13
Skrevet

Slik JEG kjenner det så er det veldig ære i å ha en svigerdatter som hjelper til, spesielt siden vi er utlendinger. Det blir litt sånn, se hun er ikke noe dårligere enn tyrkiske koner slik dere trodde. 

Ikke nødvendigvis med matlaging,  for her er det en del ektemenn/svigerfedre som kun spiser mat lagd av ei som tar muslimsk dusj bla. Siden Mette spiser svin så kan det hende de er ekstra skeptisk til mat fra henne. Uten at jeg vet om det er et problem for hans familie selvfølgelig. Men med opprydding/oppvask ect liker de ofte at svigerdatteren tar seg til rette og gjør selv om de sier du bare skal sitte. For det er som kanelisvingen sier veldig vanlig de klemmer deg og sier du bare skal sitte og hvis du da bare sitter så kan de frese til søstra si om deg feks. 

I vår familie er det veldig tydelig. Vi er to utenlandske koner hos brødre. Jeg hjelper alltid til, den andre aldri. Vi har møtt folk som har felles kjente med fjern familie av min mann, altså familie jeg aldri har møtt. Som skryter av meg som svigerdatter og sier hu andre svigerdattera ikke er verdt skiten under skoene mine. Dette er mest fra kun å hjelpe til når vi er der på besøk. Bake ei kake (som er lagd etter hva jeg tror en tyrkisk gane liker) som jeg sender med mannen på mevlut om jeg ikke kan bli med selv feks. Jeg IKKE noe ekstraordinært overhode, trør til der jeg kan bare, og ikke er det ofte heller. 

• Liker 9
Skrevet
37 minutter siden, Moongirl skrev:

Muslimsk dusj?

Wudu nederst og muslimsk dusj øverst. 

De aller fleste troende muslimer utfører dette, spesielt før bønn. 

Screenshot_20191114-110725_Chrome.jpg

Screenshot_20191114-110824_Chrome.jpg

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...