Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, tranedatter skrev:

Forstår ikke, hvorfor er Sverige et alternativ?

Det er en link ang det et par sider tilbake. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest tranedatter
Skrevet
11 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Fordi da kan de benytte seg av noe som heter eøs løsning og da skal det være enklere og komme til Norge via Sverige 

9 minutter siden, Zenhouse skrev:

Det er en link ang det et par sider tilbake. 

Takk for svar. Fant dog ikke linken.

Både Norge og Sverige er jo medlem av EØS, og Sverige har minst like strenge regler for familiegjenforening, så jeg kan ikke forstå hvorfor det skal hjelpe. HUN står jo fritt å flytte til Sverige.

Gjest tranedatter
Skrevet

Ja fant den, forsto ikke det var en link til tv2, trodde det var til UD. :P 

Men UD går fortsatt in å ser på om det kan være proforma, så det går ikke automatisk, selv om Sverige har godkjent det

Svenske UD: https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Efter-beslut/Om-du-far-stanna/Familjeaterforening.html

Men synes det er merkelig at det skal være så lett. Har en kompis (i Sverige) og de har vært kjærester lenge, giftet seg etter en god stund. Og han har ikke fått familiegjenforening. (fra USA).

Kravet til forsørgelse ansvar, ikke mistanke om proforma, passende bostad, står fortsatt. Og med barn øker inntektsansvaret. 

Skrevet

Nå har hun tydeligvis fått med seg at UDI & Co kan lese på bloggen; hun gleder seg helt enormt og mye mer enn noe annet til å treffe svigerfamilien.

Skrevet
10 timer siden, tranedatter skrev:

Takk for svar. Fant dog ikke linken.

Både Norge og Sverige er jo medlem av EØS, og Sverige har minst like strenge regler for familiegjenforening, så jeg kan ikke forstå hvorfor det skal hjelpe. HUN står jo fritt å flytte til Sverige.

Veldig mye enklere igjennom Sverige. Vet mange som ikke klarer å oppfylle kravene i Norge som tar den løsningen. Er flere grupper på facebook om denne løsningen. 

• Liker 2
Gjest tranedatter
Skrevet
1 time siden, Visvas skrev:

Veldig mye enklere igjennom Sverige. Vet mange som ikke klarer å oppfylle kravene i Norge som tar den løsningen. Er flere grupper på facebook om denne løsningen. 

Veldig merkelig siden min venninne har hatt så problemer. Rart det er så forskjell.

Det er ikke behandlingstiden som går mye kjappere da?

Skrevet
Akkurat nå, tranedatter skrev:

Veldig merkelig siden min venninne har hatt så problemer. Rart det er så forskjell.

Det er ikke behandlingstiden som går mye kjappere da?

Forskjellen er for det første at han kan være i Sverige med henne til de har fått oppholdskort til han. De venter sammen i Sverige mens de søker seg tilbake til  Norge.  Ingen sak er lik i Norge og heller ikke i Sverige.  Det er ingen " enkel" løsning men mann har sett den har vært enklere for noen. Men det er jo ikkje sikkert de en gang trenger å tenke tanken om udi gir ja på familie gjenforening søknaden. Har lest mye om at det også er blitt strengere via Sverige 

Skrevet

Hvis får heller leie ut huset en periode og flytte til Tyrkia med han mens de venter. Hvorfor skal det alltid være automatikk i at disse mennene skal flytte til Norge? 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Surikatt skrev:

Hvis får heller leie ut huset en periode og flytte til Tyrkia med han mens de venter. Hvorfor skal det alltid være automatikk i at disse mennene skal flytte til Norge? 

Hvis du hørte på Snap i går? sa barna Kommer først, det betyr kanskje at da velger hun evt til slutt å bo alene i Norge med sine barn. Uten faren til siste mann også..først meg selv og så meg selv...virkelig ikke bra

• Liker 2
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ikke vet.... er det sånn at han uten videre kan flytte til Sverige? 

Gjest tranedatter
Skrevet
12 minutter siden, Raggis skrev:

Jeg spør fordi jeg ikke vet.... er det sånn at han uten videre kan flytte til Sverige? 

Gjelder samme regler for inntekt, bosted, tilhørighet. Men det skrives at det er lettere i Sverige.

Se lenk lengere opp fra migrationsverket, svenske UD.

Skrevet (endret)
1 time siden, Tildittbeste skrev:

Hvis du hørte på Snap i går? sa barna Kommer først, det betyr kanskje at da velger hun evt til slutt å bo alene i Norge med sine barn. Uten faren til siste mann også..først meg selv og så meg selv...virkelig ikke bra

Nei, bruker ikke Snapchat. Er vel derfor disse kelnerne finner seg eldre turister med barn. Hadde han giftet seg med en tyrkisk dame som er 10 år eldre og har to barn med to forskjellige menn? Tror ikke det. Derfor tror jeg dette er proforma fra hans side og han er en veldig god skuespiller. 

Endret av Surikatt
  • Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Nei, bruker ikke Snapchat. Er vel derfor disse kelnerne finner seg eldre turister med barn. Hadde han giftet seg med en tyrkisk dame som er 10 år eldre og har to barn med to forskjellige menn? Tror ikke det. Derfor tror jeg dette er proforma fra hans side og han er en veldig god skuespiller. 

Tja... Er han så veldig god skuespiller? Syns du han ser hodestups forelsket ut? Syns han som oftest ser ganske avmålt og distansert ut jeg. Han stråler ikke akkurat rundt henne på de snappene hun legger ut. 

• Liker 20
Skrevet

Tenkte mer at han bruker tida på dette. Men enig med deg. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Surikatt skrev:

7 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Tja... Er han så veldig god skuespiller? Syns du han ser hodestups forelsket ut? Syns han som oftest ser ganske avmålt og distansert ut jeg. Han stråler ikke akkurat rundt henne på de snappene hun legger ut. 

Hvis dette er rett, og det er jo mulig det er, så er det bare trist for Mette. Tragisk, faktisk. 

Skrevet

Jeg tenker at det å tro det beste om alle går til slutt kun ut over en selv. Det er lov å bruke fornuften og ikke utsette seg selv for dette når man faktisk har barn. Og et lite tips, det finnes mange fine norske menn om man ikke klarer å være alene. 

• Liker 10
Skrevet
18 timer siden, Flettfrid skrev:

Hun forklarte at Tyrkiaturen skulle hun betale med penger hun tjente på bloggen. 

Å de samarbeidet om å kjøpe gaver til tvillingene, slil at de fikk like. Er det ille at de spleiser på gaver å nå da?  Prisen på gaven bør jo ikke ha så jævla stor betydning. For de om hun sier de kjøpte en hver,betalte en hver så var det sikkeer felles gaver fra de, no som kalles å spleise her jeg bor. 

Hvorfor i det hele tatt nevne det tenker nå jeg. Den økonomien brettes ut overalt hele tiden. Jeg nevner aldri pris  på barna sine gaver eller hvem som kjøper de. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor følger ikke Mette og Anne Brith hverandre på Instagram lenger?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Hvorfor i det hele tatt nevne det tenker nå jeg. Den økonomien brettes ut overalt hele tiden. Jeg nevner aldri pris  på barna sine gaver eller hvem som kjøper de. 

Slik eg forstår det så var det en her inne som nevnte pris for eg ser ingen pris på snappen hennes 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...