Surikatt Skrevet 5. november 2019 #4021 Skrevet 5. november 2019 Hun måtte altså ta opp lån for å dekke utgiftene sine. Hva kan hun lære av dette? At hun ikke har råd til å reise på ferie 1-2 ganger pr måned. Med hennes utgifter til hus, bil og alt man må betale på alene når man bor alene, vil jeg si at hun ikke kan ta seg råd til å reise til Tyrkia. Og når hun ikke har full jobb heller, så er det jo enda verre. Man holder ikke ut å jobbe 100 prosent nattevakter som gravid lenge. Feilen var i bunn og grunn å involvere seg med noen så langt borte. Noen ganger må man tenke praktisk, faktisk. 21
Gjest Raggis Skrevet 5. november 2019 #4022 Skrevet 5. november 2019 Sånn lønnsmessig så tilsvarer hennes stillingsprosent i alle fall det samme som 75% på dag, eller kanskje mer, siden hun har kvelds/nattillegg for alle timene hun er på jobb. Uansett så er det nok et økonomisk løft å reise på ferie så ofte.
Skrottefar Skrevet 5. november 2019 #4023 Skrevet 5. november 2019 2 timer siden, Surikatt skrev: Hun måtte altså ta opp lån for å dekke utgiftene sine. Hva kan hun lære av dette? At hun ikke har råd til å reise på ferie 1-2 ganger pr måned. Med hennes utgifter til hus, bil og alt man må betale på alene når man bor alene, vil jeg si at hun ikke kan ta seg råd til å reise til Tyrkia. Og når hun ikke har full jobb heller, så er det jo enda verre. Man holder ikke ut å jobbe 100 prosent nattevakter som gravid lenge. Feilen var i bunn og grunn å involvere seg med noen så langt borte. Noen ganger må man tenke praktisk, faktisk. Og hvordan skal det gå når hun legger ut om dette ang. økonomien og hun også skal forsørge H dersom visumet går igjennom? Og når det evt. blir snakk om at det blir familiegjenforening, med forsørging av H pluss barnet? Blir jo ikke noe mindre utgifter av det, nye runder med refinansiering av huslånet da, eller? 11
Skrottefar Skrevet 5. november 2019 #4024 Skrevet 5. november 2019 5 timer siden, Kritt skrev: Takk for innspill om sitering, det visste jeg ikke. Litt pussig, vanligvis har man jo rett til å sitere utdrag, så lenge kilde gjøres kjent. Har sett flere innlegg med siteringer uten å vise til kilde, selv om det har vært helt opplagt hva kilden var siden det som ble diskutert var innlegg hos en blogger i tråden om nettopp den bloggen, men neida, borte ble siteringen 😎 2
Gjest expatityrkia Skrevet 5. november 2019 #4025 Skrevet 5. november 2019 3 timer siden, Surikatt skrev: Feilen var i bunn og grunn å involvere seg med noen så langt borte. Noen ganger må man tenke praktisk, faktisk. Nå kan man jo ikke styre hvem man forelsker seg i, og det at hun nå er gift og venter et barn, så vil jeg ikke si at hun gjorde en feil med å involvere seg med noen så langt borte.
Surikatt Skrevet 5. november 2019 #4026 Skrevet 5. november 2019 Når man har barn og forelskelsen er en kelner i Tyrkia da kan man som voksen med livserfaring styre det. 42
AnAngel Skrevet 5. november 2019 #4027 Skrevet 5. november 2019 56 minutter siden, Surikatt skrev: Når man har barn og forelskelsen er en kelner i Tyrkia da kan man som voksen med livserfaring styre det. Absolutt enig! Så pass fornuftig kan man være, spesielt siden de ikke involverte seg før hun kom hjem og de fortsatte kontakten på SoMe. 9
kvinneguide Skrevet 5. november 2019 #4028 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, expatityrkia skrev: Nå kan man jo ikke styre hvem man forelsker seg i, og det at hun nå er gift og venter et barn, så vil jeg ikke si at hun gjorde en feil med å involvere seg med noen så langt borte. Unnskyld hvis jeg tar feil, men sier du at man ikke kan styre at man gifter seg og blir gravid? 21
AnAngel Skrevet 5. november 2019 #4029 Skrevet 5. november 2019 5 timer siden, Surikatt skrev: Hun måtte altså ta opp lån for å dekke utgiftene sine. Hva kan hun lære av dette? At hun ikke har råd til å reise på ferie 1-2 ganger pr måned. Med hennes utgifter til hus, bil og alt man må betale på alene når man bor alene, vil jeg si at hun ikke kan ta seg råd til å reise til Tyrkia. Og når hun ikke har full jobb heller, så er det jo enda verre. Man holder ikke ut å jobbe 100 prosent nattevakter som gravid lenge. Feilen var i bunn og grunn å involvere seg med noen så langt borte. Noen ganger må man tenke praktisk, faktisk. Lurer også på om det er tenkt gjennom hva hun skal gjøre når permisjonen er over, og det ikke er sikkert at mannen bor her. Skal hun jobbe natt med en baby? Eller må hun da gå over til dag? Og redusert inntekt, det kan bli vanskeligere med ekstravakter da. Når skal hun og mannen treffes da? 11
Skrottefar Skrevet 5. november 2019 #4030 Skrevet 5. november 2019 2 minutter siden, AnAngel skrev: Når skal hun og mannen treffes da? sånn ca. aldri siden hun ikke har råd til det, med mindre hun vil gå på en økonomisk smell igjen 6
AnAngel Skrevet 5. november 2019 #4031 Skrevet 5. november 2019 Det er jo ikke uvanlig at alenemødre/fedre sjelden har råd til ferie hvert år, engang. Til og med dem som jobber 100%. Og når hun da har reist 1 -2 ganger i måneden, og ville betale en leilighet for ham der nede, + betale for et hus osv...Så det er klart at det måtte sprekke til slutt. Det har vi også nevnt ved flere anledninger her inne. Men jeg håper virkelig at ting ordner seg og at hun har lært. Kanskje banken hjalp henne med å sette opp et budsjett? 3
Kanelisvingen Skrevet 6. november 2019 #4032 Skrevet 6. november 2019 (endret) Fra det ene til det andre.. Begynner det ikke å dra ut med dette besøksvisumet da? Er alt på stell så får man jo det ganske fort.. Endret 6. november 2019 av Kanelisvingen 6
Surikatt Skrevet 6. november 2019 #4033 Skrevet 6. november 2019 9 timer siden, AnAngel skrev: Det er jo ikke uvanlig at alenemødre/fedre sjelden har råd til ferie hvert år, engang. Til og med dem som jobber 100%. Og når hun da har reist 1 -2 ganger i måneden, og ville betale en leilighet for ham der nede, + betale for et hus osv...Så det er klart at det måtte sprekke til slutt. Det har vi også nevnt ved flere anledninger her inne. Men jeg håper virkelig at ting ordner seg og at hun har lært. Kanskje banken hjalp henne med å sette opp et budsjett? Ja, hun kjørte på til hun endelig klarte å bli gravid. Da sprakk det. Om hun i det hele tatt kan tenke fornuftig fremover, så handler det om en god stund før hun kan dra noe sted. Som du sier, mange kan ikke ta seg råd til å reise til syden hvert år. Man er nødt til å ha en buffer ellers går det galt. Skal hun spare opp penger til familiegjenforening og en buffer som bør være på ca 30 000 kroner så blir det ikke ferie på et par år, minst. 9
Gjest Raggis Skrevet 6. november 2019 #4034 Skrevet 6. november 2019 Hun har det ikke greit, selvforskyldt eller ikke, og jeg har litt vondt av henne.
DianaV Skrevet 6. november 2019 #4035 Skrevet 6. november 2019 Det er virkelig ikke synd på henne, hun har gått all in for dette og har bevisst satt seg selv i en idiotisk situasjon. Det er synd dumme folk finns, men det er ikke synd på de som tar dumme valg igjen og igjen av pur egoisme. 14
Gjest Raggis Skrevet 6. november 2019 #4036 Skrevet 6. november 2019 45 minutter siden, DianaV skrev: Det er virkelig ikke synd på henne, hun har gått all in for dette og har bevisst satt seg selv i en idiotisk situasjon. Det er synd dumme folk finns, men det er ikke synd på de som tar dumme valg igjen og igjen av pur egoisme. Jo, det er synd på henne som har satt seg i denne situasjonen. Etterpåklokskap er også en klokskap, så forhåpentligvis har hun lært noe av denne situasjonen.
Gjest Kritt Skrevet 6. november 2019 #4037 Skrevet 6. november 2019 Pussig hvordan heiagjengen hennes forsvant fra KG samtidig med at hun trakk seg fra kurset/ABIP.
Gjest Nina1975 Skrevet 6. november 2019 #4038 Skrevet 6. november 2019 Hvorfor er det hun som skal betale for hans leilighet? Han har jo hatt plass å bo før han giftet seg? Han bodde vel hos sine foreldre? Det er vel mange som jobber som kelnere der nede, med dårlig lønn, de må vel ha råd til å bo. Er ikke mange av de som har en dame til å forsørge seg. Attpåtil de som er så mannemann og vil bestemme alt, har de ikke stolthet? Det er ikke særlig mandig. Ødelegge sin egen og sine barns økonomi for en mann. Synest hun må tenke seg om.
Gjest Kritt Skrevet 6. november 2019 #4039 Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, Nina1975 skrev: Ødelegge sin egen og sine barns økonomi for en mann. Synest hun må tenke seg om. Det er kanskje litt sent, og dermed lite konstruktivt råd nå.
Gjest expatityrkia Skrevet 6. november 2019 #4040 Skrevet 6. november 2019 17 timer siden, kvinneguide skrev: Unnskyld hvis jeg tar feil, men sier du at man ikke kan styre at man gifter seg og blir gravid? Jeg mener at hun ble forelsket, ville gifte seg og få barn. Selv med en tyrkisk kelner som jeg så noen skrev over her. Det må hun få lov til. Hvorfor skulle hun la være å følge hjertet? Ja hun sliter nå økonomisk men kommer seg ovenpå, ja hun reiste kanskje litt for ofte hit til Tyrkia, det skadet ingen andre en hun selv og hun har nå tatt lærdom av det. Det eneste negative med Mette er at hun ikke involverte sønnen før hun giftet seg.
Fremhevede innlegg