Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Mettea skrev (7 minutter siden):

Kjerringråd altså, ja jeg husker noe sånt. 

Innlegget hadde ikke ordet sex eller noe om sex. Kun at vi ikke fikk tid for oss selv i huset og måtte derfor gå ut for å få tid alene. 

Begge deler er idiotiske innlegg, selv om de ikke var så gale som mage her vil få det til å være. Men forstår at det for noen er viktig å bruke alt for det det er verdt - Internett glemmer aldri sant? Er sant det.. Men det er borte fra Internett og det er kun her inne det blir gjentatt. 

Det er implisitt. Altså at noe sies uten at det sies direkte. Igjen; alt settes i en sammenheng. Du har informert om at dere prøver å lage barn, at dere har lite privatliv og må ut i en hule for å få privatliv. Det er ikke unaturlig å trekke slutningen sex i en hule i et innlegg som har som tittel å lage barn i en hule. At du mener at det ikke er så gale, er fordi du har andre grenser for hva som er privat enn lesere. Noen er mer grenseløse, de fleste er mindre grenseløse og ønsker ikke å vite om andres sexliv og babymaking i detalj.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mettea skrev (Akkurat nå):

Jeg innrømmet raskt at jeg hadde skrevet en tråd om Kjerringtanker jo. Ikke alle hadde fått det med seg og det ble i tillegg skrevet at jeg hadde skrevet dritt om andre bloggere. Så jeg sa som sant er at jeg hadde skrevet om henne, ingen andre. 

Det jeg har skrevet er heller ikke så voldsomt som noen har prøvd å få det til å være. 

Hvem bestemmer hva som er voldsomt? Det er ikke opp til deg å bestemme.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (3 timer siden):

Nei... Det er faktisk ikke kun jeg som har gjort noe gale her. Jeg tar min feil på mine skuldre, innrømmer det og beklager. Men det har vært massivt kritikk mot meg her over lang tid, og det må dere ta på dere. Jeg skal ikke sitte med all skyld, men jeg tar min skyld. 

Men har du feks anerkjent at du kom inn i tråden og bumpen den frem igjen når den hadde vært stille en stund, til tross for at du samtidig sa at du ville ha hele tråden stengt? For en del av saken er jo at du brukte Trude4 til å blåse liv i tråden? Og at du brukte Trude4 til å svare i en masse andre tråder? Og hva er sant ang denne brukeren, tenker på vaksine, familie i Spania og øl? Og man kan jo lure på hvor mange brukernavn du hsr her inne.

En annen ting er at du sier kg farer med mye løgn, hva er de løgnene?

Vaksinen skal jeg ikke gå inn på igjen, selv om bla jeg ikke fikk svar på det jeg lurte på.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (1 minutt siden):

Jeg innrømmet raskt at jeg hadde skrevet en tråd om Kjerringtanker jo. Ikke alle hadde fått det med seg og det ble i tillegg skrevet at jeg hadde skrevet dritt om andre bloggere. Så jeg sa som sant er at jeg hadde skrevet om henne, ingen andre. 

Det jeg har skrevet er heller ikke så voldsomt som noen har prøvd å få det til å være. 

Men det oppfattes gjerne som voldsomt da du selv er så opptatt av å ta nettrollene på KG. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (2 minutter siden):

Har svart på det. 

Da har jeg ikke fått det med meg. Så jeg blir takknemlig for en repetisjon eller en link til der du har forklart hvorfor «Trude» kommenterte/aktiviserte tråden når den lå død

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leselusa skrev (19 minutter siden):

:bond: hvorfor drar du tråden videre? Når du vil at den skal stoppe? Nok nå!!

Har spurt om det samme, hun svarer ikke på det…

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (3 minutter siden):

Det er implisitt. Altså at noe sies uten at det sies direkte. Igjen; alt settes i en sammenheng. Du har informert om at dere prøver å lage barn, at dere har lite privatliv og må ut i en hule for å få privatliv. Det er ikke unaturlig å trekke slutningen sex i en hule i et innlegg som har som tittel å lage barn i en hule. At du mener at det ikke er så gale, er fordi du har andre grenser for hva som er privat enn lesere. Noen er mer grenseløse, de fleste er mindre grenseløse og ønsker ikke å vite om andres sexliv og babymaking i detalj.

Innlegget var selvfølgelig gale, men ikke så gale som det blir fremstilt som her inne. 

Ofte noen som skal skrive "og så skrev hun om å ha sex i huler"...

Da blir det ikke riktig!

Men igjen, det var et teit innlegg. Jeg angret på det og slettet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (3 minutter siden):

Nei jeg sendte mail først, så postet hun innlegget og så sendte jeg to nye mail hun ikke svarte på. Jeg har bevis på det. 

Det jeg sitter igjen med som inntrykk av blogginnleggene til kjerringtanker og kokkejævel er at du fikk massiv støtte. Ikke bare av de to men av de som kommenterte. KG har ikke spesielt godt rykte og det gjenspeilte seg i kommentarene til de grader. Det er lett å bli avhengig og litt sveiseblind av å være her inne. Merker det selv og husker ikke hvorfor jeg rotet meg inn her i utgangspunktet 😂 Men verden der ute er så mye større og viktigere enn  den lille verden her inne, det bør vi alle ha i bakhodet 👍

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (6 minutter siden):

Han kjenner flere enn meg. Han har venner og skolekamerater. Hvorfor skulle ikke han kunne klare å forstå hva bloggingen min innebærer? 

Han var selv her inne å leste i starten, men har klart å la være i lang tid nå. Han er den som trøster meg når jeg har hatt det vanskelig og han ble skuffet over at jeg slettet bloggen. 

Hüseyin er ikke stakkarslig og kan fint gi beskjed om han ikke er enig med noe. 

Du har utlevert han kraftig siden lenge før han kom hit, lærte norsk eller fikk venner her. Da du begynte hadde han null forutsetninger for å forstå. Hva blogg er i Norge og hva blogg er i et annet land kan være to helt forskjellige ting. Jeg regner med at han ikke er vant til at detaljer om hvordan man forsøker å bli gravid blir presentert sammen med bilder av paret under fullt navn. Om det er innafor i Norge hadde han ingen annen referanse på enn deg. Det er ikke så innafor i Norge heller, men det kunne ikke han vite. 

Du bortforklarer med situasjonen nå, når du har blogget om ham i flere år. Dette er sånt som provoserer og gjør at du får mye gjentakende kritikk. Svarene dine gir ikke fullstendig mening. Du svarer på deler uten å svare på helheten. 

Å ha bodd i et annet land i ett år gir deg ikke fullt innblikk i hvordan kulturen fungerer på lik linje med en innfødt. Jeg har bodd i et annet land selv. Å ha fått noen venner gjør man ikke til ekspert.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (1 minutt siden):

Innlegget var selvfølgelig gale, men ikke så gale som det blir fremstilt som her inne. 

Ofte noen som skal skrive "og så skrev hun om å ha sex i huler"...

Da blir det ikke riktig!

Men igjen, det var et teit innlegg. Jeg angret på det og slettet det. 

Lage barn i en hule = ha sex i en hule

Men hva så... ? Alle som har barn har hatt sex (på de rareste steder)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Hol skrev (5 minutter siden):

Men har du feks anerkjent at du kom inn i tråden og bumpen den frem igjen når den hadde vært stille en stund, til tross for at du samtidig sa at du ville ha hele tråden stengt? For en del av saken er jo at du brukte Trude4 til å blåse liv i tråden? Og at du brukte Trude4 til å svare i en masse andre tråder? Og hva er sant ang denne brukeren, tenker på vaksine, familie i Spania og øl? Og man kan jo lure på hvor mange brukernavn du hsr her inne.

En annen ting er at du sier kg farer med mye løgn, hva er de løgnene?

Vaksinen skal jeg ikke gå inn på igjen, selv om bla jeg ikke fikk svar på det jeg lurte på.

Jeg ble mistenkt som Trude og begynte derfor å skrive andre steder, brukte skrivefeil, skrev annen informasjon om Trude som ikke passet på meg og skrev i tråden min. Sånn at jeg ikke ville bli oppdaget. 

Det ble som når en forteller en liten løgn og den bare vokser seg større og større til den sprekker. Og den sprakk.. 

Jeg lagde Trude for å kunne rapportere kommentarer og så bare balte det på seg. Helt idiotisk av meg og jeg angrer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (38 minutter siden):

Jeg sendte henne mail og beklaget for hva jeg skrev om henne i mars. Hun godtok beklagelsen min, men la så ut et innlegg som jeg absolutt ikke opplevde som noe positivt (snarere tvert i mot). Jeg sendte mail med spørsmål om hun kunne slette, eller ihvertfall fjerne navnet mitt i overskriften, men fikk aldri svar. 

Det innlegget på toppen av alt annet knuste meg. Jeg skrev ingenting ufint, men omtrent tryglet om å få slippe alt det negative. Mange skrev innlegg til og om meg... Jeg vet ikke hva som er reelt eller hvem som brukte meg. Men jeg setter helt klart mer pris på de innleggene som viste omtanke. 

Jeg prøver ikke å styre noe, som noen her har kommentert. Men jeg spurte... Og det må da være lov. 

Skal eg vera heilt ærleg så verkar det som om du har eit stort behov for å ha siste ord om saka, og dette øydelegg ein heil del for deg sjølv. Du kjem med beklagelsar for så i neste øyeblikk koma med nye forklaringar som skal rettferdiggjer handlingane dine, og skyv igjen mykje av ansvaret for dine handlingar over på andre. Du vil og ha full kontroll på kva andre skriv om deg, og har stadig vekk prøvd å vera eit slags politi som skal leggja føringar for korleis du meiner andre skal oppføra seg, som til dømes det med at du vil at andre skal leggja ballar døde og bestemma når det er nok i ein tråd, for å så i neste øyeblikk vera den som absolutt ikkje klarer å leggja ein ball død sjølv.

Viss ein vil verta teken seriøst når ein seier unnskyld så skal det ikkje etterfølgas av eit men. Då er det ikkje lenger ei ekte unnskyldning, men nok eit behov for å ha siste ordet og igjen rettferdiggjer seg sjølv. Å seie unnskyld er å ta innover seg at ein har gjort ein feil, og så akseptera det nederlaget det kan vera å innrømma det. For å dra det ned på eit enkelt nivå så er eit eksempel då gutane mine var yngre og det vart litt heitt mellom dei i leiken. Då vart det ofte sagt unnskyld, for å så gjera nett det same om igjen rett etterpå. Då var det jo ikkje ei ekte unnskyldning fordi dei gjekk jo rett tilbake til å gjera det same igjen. Unnskyld vart berre sagt for å sleppa unna med det der og då, for å så repetera same åtferd igjen like etterpå. Dei tok rett og slett ikkje innover kva det eigentleg låg i å seia unnskyld, at det å seia unnskyld betyr at ein tek ansvar for sine handlingar, ikkje berre eit tomt ord som vart sagt fordi dei trudde dei kunne sleppa unna med det dei hadde gjort. På same måte kan du heller ikkje diktera kva du syns er akseptabelt at Kjerringtanker skriv om deg, at ho tek i mot ein beklagelse frå deg betyr berre at ho sett pris på den, men det gjer deg ikkje eit frikort for vidare åtferd etter dette og det betyr heller ikkje at ho no er forplikta til å berre skriva ting som er akseptabelt for deg.

For ditt eige beste nett no trur eg du skal følga di eiga oppfordring og leggja ballen død for ei god stund framover. 

Endret av decker
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble mistenkt som Trude og begynte derfor å skrive andre steder, brukte skrivefeil, skrev annen informasjon om Trude som ikke passet på meg og skrev i tråden min. Sånn at jeg ikke ville bli oppdaget. 

Det ble som når en forteller en liten løgn og den bare vokser seg større og større til den sprekker. Og den sprakk.. 

Jeg lagde Trude for å kunne rapportere kommentarer og så bare balte det på seg. Helt idiotisk av meg og jeg angrer på det. 

Men hadde du ikke blitt tatt på fersken med trudisen så hadde du bare fortsatt?

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på, er hvor all hetsen er? Ja, du får kjørt deg her nå og har det nok kjipt, saken er at det er mange som har reagert på div ting, men er det hets når det bare blir påpekt hva du faktisk selv har satt i gang? Personhets, grov mobbing osv, er det virkelig det?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (7 minutter siden):

Det jeg sitter igjen med som inntrykk av blogginnleggene til kjerringtanker og kokkejævel er at du fikk massiv støtte. Ikke bare av de to men av de som kommenterte. KG har ikke spesielt godt rykte og det gjenspeilte seg i kommentarene til de grader. Det er lett å bli avhengig og litt sveiseblind av å være her inne. Merker det selv og husker ikke hvorfor jeg rotet meg inn her i utgangspunktet 😂 Men verden der ute er så mye større og viktigere enn  den lille verden her inne, det bør vi alle ha i bakhodet 👍

Den støtten jeg fikk var veldig viktig for meg da jeg ikke fungerte lengre. Jeg var helt avslått og lå kun i sengen helt apatisk. Jeg visste jeg hadde dummet meg ut og at jeg fortjente å ha det vondt. Men jeg ville ikke ligge på bunn og ikke kunne være kone eller mamma, så jeg brukte den støtten jeg fikk da til å reuse meg opp igjen. Har fått mer omsorg i ettertid og derfor føler jeg meg bedre. Men jeg er ikke noen god blogger og bør ikke blogge lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Embla82 skrev (10 minutter siden):

Du har utlevert han kraftig siden lenge før han kom hit, lærte norsk eller fikk venner her. Da du begynte hadde han null forutsetninger for å forstå. Hva blogg er i Norge og hva blogg er i et annet land kan være to helt forskjellige ting. Jeg regner med at han ikke er vant til at detaljer om hvordan man forsøker å bli gravid blir presentert sammen med bilder av paret under fullt navn. Om det er innafor i Norge hadde han ingen annen referanse på enn deg. Det er ikke så innafor i Norge heller, men det kunne ikke han vite. 

Du bortforklarer med situasjonen nå, når du har blogget om ham i flere år. Dette er sånt som provoserer og gjør at du får mye gjentakende kritikk. Svarene dine gir ikke fullstendig mening. Du svarer på deler uten å svare på helheten. 

Å ha bodd i et annet land i ett år gir deg ikke fullt innblikk i hvordan kulturen fungerer på lik linje med en innfødt. Jeg har bodd i et annet land selv. Å ha fått noen venner gjør man ikke til ekspert.

Han er en voksen mann, ikke et barn. Alle rundt meg blir til en viss grad utlevert, men han og meg mest. Jeg skriver mye om oss, meg og han. Men ingenting om hans personlighet, lynne osv... Han er ikke så mye utlevert. 

Uansett.. Jeg har sluttet å blogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den støtten jeg fikk var veldig viktig for meg da jeg ikke fungerte lengre. Jeg var helt avslått og lå kun i sengen helt apatisk. Jeg visste jeg hadde dummet meg ut og at jeg fortjente å ha det vondt. Men jeg ville ikke ligge på bunn og ikke kunne være kone eller mamma, så jeg brukte den støtten jeg fikk da til å reuse meg opp igjen. Har fått mer omsorg i ettertid og derfor føler jeg meg bedre. Men jeg er ikke noen god blogger og bør ikke blogge lengre. 

Du kan ikke bli så negativt påvirket av kritikk fra fremmede at du behøver støtte fra andre fremmede for å komme seg. Da er det på tide å begynne å leve i den virkelige verden og kun der.

Klarer du å forlate tråden nå uten å ha siste ordet? Jeg ønsker deg faktisk genuint et godt liv videre, selv om jeg kritiserer måten du håndterer dette på.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (4 minutter siden):

Hvordan er en god blogger?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (3 minutter siden):

Jeg blir litt forvirra nå. Mener du etter avsløringen om at du og Trude er samme person? Altså for en dag og to siden? Eller misforstår jeg her. Høres jo ut som  om du snakker om noe som skjedde for flere måneder siden.  

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...