Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg leste akkurat støtteinnlegget hos kokken også. Flott å gi støtte, men altså hva i alle dager er det "Topplisten" egentlig har blitt ? Etter at de faktiske toppbloggerne (Sophie Elise, Caroline, Isabel Raad, Anna rasmussen m.fl) beveget seg videre til nye kanaler, så klatret tydeligvis 40+ gjengen opp på det som var igjen av pallen.

For mange år siden så husker jeg 40+ bloggere hadde et eget lite samfunn på blogg.no. Noen var venner, noen var uvenner. Aller mest var det ranter i kommentarfeltene til hverandre,  og kryptiske interne innlegg om svada og drama. 

Hvorfor i alle dager skriver man offentlig BLOGG om noe som er så uinteressant for almennheten? Det ser jo helt latterlig ut for potensielle nye lesere og følgere som kommer innom for å lese innlegg. 

 

Endret av Isild
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (På 2.6.2019 den 14.31):

Jeg gav tidligere litt kred til bloggeren for at hun svarte i kommentarfeltet. Virket som hun syntes det var greit med konstruktiv kritikk og medga bla at hule-sexen var noe unødvendig å skrive. Det var noe som burde holdes mer privat. Men nå ser jeg at den selvinnsikten ikke holdt så lenge, all den tid jeg nå vet at det begrenses til maks en utløsning pr dag for å sikre best kvalitet og derav graviditet raskest mulig. Denne informasjonen ønsker jeg ikke. Men det er vanskelig når jeg ikke helt vet hva slags blogg jeg leser. Gikk inn for å lese om beplantning i hagen, kom ut igjen med kunnskap om forplantning på hotellrommet... 

Mette: Her ser du at flere nevner at du skrev om utløsninger. Det blir tatt opp igjen fordi du listet det opp som en løgn, at du aldri hadde skrevet om utløsninger på bloggen. Jeg vet du har skrevet at du angrer på disse innleggene.  I tråden ser jeg også når du var her som tenkerformye flere ting du påstår å aldri ha skrevet. Når det blir dokumentert svarer du åja, det hadde jeg glemt. Kanskje heller enn å beskylde folk for løgn og overdrivelser burde du sjekke først?  

Flere tema du har tatt opp har provosert meg, særlig det om at det ikke finnes fattige i Norge. Også burde du kreditere det du kopierer fra andre. Det er ikke redelig mot dine kolleger. Det blir det samme som om en kollega i bofellesskapet du arbeider ved skulle tipse deg om en god metode han fant på for å få "Truls" til å svelge medisinene som har vært svært utfordrende. Så setter du deg på pauserommet og legger ut om metoden du fant på for å hjelpe Truls å svelge medisinene. Ikke greit hva? 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Xmasclovn said:

Nei. Når en person sier at «jeg ønsker meg dette», men gjør motsatt så mener jeg at det er helt greit å si «men da må du gjøre sånn og sånn for å få det til». Samt å si at det er trist å være vitne til destruktiv atferd og at noen ikke tar til seg gode råd.

Men du ga ikke råd. Du skrev ikke engang til Mette. Du skrev om henne.

''Tror du har helt rett her. Det er egentlig litt trist å være vitne til dette- et godt voksent menneske som ikke vet sitt eget beste.''

Og jeg skjønner ikke hensikten med å skrive noe sånt. Hva godt kommer ut av det? Er det ikke bedre å skjerme et ''menneske som ikke vet sitt eget beste'' og la henne komme seg videre i livet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (40 minutter siden):

Jeg leste akkurat støtteinnlegget hos kokken også. Flott å gi støtte, men altså hva i alle dager er det "Topplisten" egentlig har blitt ? Etter at de faktiske toppbloggerne (Sophie Elise, Caroline, Isabel Raad, Anna rasmussen m.fl) beveget seg videre til nye kanaler, så klatret tydeligvis 40+ gjengen opp på det som var igjen av pallen.

For mange år siden så husker jeg 40+ bloggere hadde et eget lite samfunn på blogg.no. Noen var venner, noen var uvenner. Aller mest var det ranter i kommentarfeltene til hverandre,  og kryptiske interne innlegg om svada og drama. 

Hvorfor i alle dager skriver man offentlig BLOGG om noe som er så uinteressant for almennheten? Det ser jo helt latterlig ut for potensielle nye lesere og følgere som kommer innom for å lese innlegg. 

 

 

 

 

 

Kunne ikke sagt det bedre selv😂

De er i kommentarfeltene hos hverandre til stadighet, en skriver et rosende innlegg om en annen, som igjen besvarer med et takkeinnlegg, slik at begge får noen skarve klikk. Den ene kan til og med finne på å sende blomster eller en gave til den andre. Nytt takkeinnlegg.

Eventuelt angriper den ene den andre, som igjen skriver et forsvarsinnlegg. Eller et motangrep.

De er blitt en bitteliten hard og kjedelig kjerne. At det skal være ettertraktet å være i toppen på dagens vrak av en bloggliste er ikke til å fatte. Men det synes de åpenbart.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan komme med en generell betraktning her, jeg er innom noen av disse tråden på rampelys å leser. Er verken «for eller mot» noen, men når en tråd -som denne om Mette ganske mye handler om forventninger til  hva slags «negative» reaksjoner eller «trekk» vedkommende kommer til å gjøre og man vet at vedkommende leser hva man legger ut denne tråden, så vil man til slutt få «rett». Selvoppfyllende profeti er ett velkjent fenomen, noen har bestemt seg for at noe skal skje og man legger veldig til rette for at akkurat det skal skal skje. Så kan man etterpå bruke det mot noen. Ser samme tendenser i andre tråder. Tror det gjelder bloggere/vloggere som kanskje ikke har noen profesjonelle/rådgivere i ryggen som kan hjelpe de til å ikke gå i denne fella om det ikke er postitivt for de. Tror Mette verken er kynisk, manipulativ eller spekulativ -hun har rett og slett gått i denne fella fordi hun ikke har sett skogen for bare trær. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (26 minutter siden):

Kunne ikke sagt det bedre selv😂

De er i kommentarfeltene hos hverandre til stadighet, en skriver et rosende innlegg om en annen, som igjen besvarer med et takkeinnlegg, slik at begge får noen skarve klikk. Den ene kan til og med finne på å sende blomster eller en gave til den andre. Nytt takkeinnlegg.

Eventuelt angriper den ene den andre, som igjen skriver et forsvarsinnlegg. Eller et motangrep.

De er blitt en bitteliten hard og kjedelig kjerne. At det skal være ettertraktet å være i toppen på dagens vrak av en bloggliste er ikke til å fatte. Men det synes de åpenbart.

Også dette lukter ABIP lang vei. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (14 minutter siden):

Jeg håper jeg kan komme med en generell betraktning her, jeg er innom noen av disse tråden på rampelys å leser. Er verken «for eller mot» noen, men når en tråd -som denne om Mette ganske mye handler om forventninger til  hva slags «negative» reaksjoner eller «trekk» vedkommende kommer til å gjøre og man vet at vedkommende leser hva man legger ut denne tråden, så vil man til slutt få «rett». Selvoppfyllende profeti er ett velkjent fenomen, noen har bestemt seg for at noe skal skje og man legger veldig til rette for at akkurat det skal skal skje. Så kan man etterpå bruke det mot noen. Ser samme tendenser i andre tråder. Tror det gjelder bloggere/vloggere som kanskje ikke har noen profesjonelle/rådgivere i ryggen som kan hjelpe de til å ikke gå i denne fella om det ikke er postitivt for de. Tror Mette verken er kynisk, manipulativ eller spekulativ -hun har rett og slett gått i denne fella fordi hun ikke har sett skogen for bare trær. 

Etter at hun deltok på ABIP så tror jeg dessverre det meste av det hun legger ut er både kynisk, manipulativt, spekulativt og provoserende, med hensikt. Hun har fulgt læreboka fra A til Å og det har endt med at den boka har slått kraftig tilbake på henne. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (47 minutter siden):

Men du ga ikke råd. Du skrev ikke engang til Mette. Du skrev om henne.

''Tror du har helt rett her. Det er egentlig litt trist å være vitne til dette- et godt voksent menneske som ikke vet sitt eget beste.''

Og jeg skjønner ikke hensikten med å skrive noe sånt. Hva godt kommer ut av det? Er det ikke bedre å skjerme et ''menneske som ikke vet sitt eget beste'' og la henne komme seg videre i livet?

Her har du virkelig hengt deg opp. NEI jeg gav ikke råd. JA jeg kommenterte en annens innlegg OM henne og sa det er trist hun ikke vet sitt eget beste (dvs ikke pakker sammen vekk fra offentligheten og mest sannsynlig snart er tilbake med blogging og full pupp). 
Du trenger ikke å vite hensikten min, og du trenger ikke å være enig. Du kan la henne være og komme seg videre. Jeg kan kommentere at det er trist hun ikke ser hva som vil gagne hennes vel.

Er du fornøyd nå?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (20 minutter siden):

Jeg håper jeg kan komme med en generell betraktning her, jeg er innom noen av disse tråden på rampelys å leser. Er verken «for eller mot» noen, men når en tråd -som denne om Mette ganske mye handler om forventninger til  hva slags «negative» reaksjoner eller «trekk» vedkommende kommer til å gjøre og man vet at vedkommende leser hva man legger ut denne tråden, så vil man til slutt få «rett». Selvoppfyllende profeti er ett velkjent fenomen, noen har bestemt seg for at noe skal skje og man legger veldig til rette for at akkurat det skal skal skje. Så kan man etterpå bruke det mot noen. Ser samme tendenser i andre tråder. Tror det gjelder bloggere/vloggere som kanskje ikke har noen profesjonelle/rådgivere i ryggen som kan hjelpe de til å ikke gå i denne fella om det ikke er postitivt for de. Tror Mette verken er kynisk, manipulativ eller spekulativ -hun har rett og slett gått i denne fella fordi hun ikke har sett skogen for bare trær. 

 

Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Etter at hun deltok på ABIP så tror jeg dessverre det meste av det hun legger ut er både kynisk, manipulativt, spekulativt og provoserende, med hensikt. Hun har fulgt læreboka fra A til Å og det har endt med at den boka har slått kraftig tilbake på henne. 

Skjønner at en del temaer er provoserende, men at hun er alt det andre, der kan vi uenige. Tror hun har en sterk rettferdighetssans og behov for å utfordre etablerte sannheter, samt sett for seg at sosiale medier er en fin plattform for det, så har det blitt litt mye å stå i alene. Hun var vel innom snap og sa hun trodde hun var «sterk», men ble usikker på om hun var det allikevel. Så kan man tolke det som man vil, men jeg tror hun oppriktig mente det, man kan fint tolke det som at hun faktisk trenger å tenke seg og om og at det ikke handler om å skape oppmerksomhet for så å komme tilbake for klikk  (selvom det gir oppmerksomhet her selvfølgelig -men da er det jo bare å ikke gi det oppmerksomhet tenker jeg?!) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Centimeteren skrev (2 timer siden):

Hadde det ikke vært mer ansvarlig av deg og latt en person som ''ikke vet sitt beste'', være?

Det ansvaret hviler på Mette selv. Etter alt som har skjedd i det siste burde hun vite bedre enn å opprette enda en bruker og gå inn her for å diskutere videre. Det er hun selv som har holdt liv i diskusjoner rundt seg selv, blant annet gjennom å sørge for å delta aktivt i denne tråden med Trude-brukeren sin. 

Selv om jeg har medlidenhet med Mette som åpenbart synes dette er tungt, så sliter jeg med å forstå hvordan hun fant det så lett å kaste hele KG under bussen i kommentarfeltene i andre blogger. Vi er mange som har gitt Mette støtte, og rost henne for det som har vært positivt med bloggen. Men hun sitter stilltiende og ser at vi tildeles all verdens negative egenskaper (arbeidsledige, onde mobbere med diverse diagnoser), og attpåtil selv beskriver oss som "ulven som har tatt henne". Det er faktisk direkte ufint, og jeg kjenner at jeg faktisk blir litt bitter.

(Og kanskje litt feitere og mer psyk.) :ironi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Her har du virkelig hengt deg opp. NEI jeg gav ikke råd. JA jeg kommenterte en annens innlegg OM henne og sa det er trist hun ikke vet sitt eget beste (dvs ikke pakker sammen vekk fra offentligheten og mest sannsynlig snart er tilbake med blogging og full pupp). 
Du trenger ikke å vite hensikten min, og du trenger ikke å være enig. Du kan la henne være og komme seg videre. Jeg kan kommentere at det er trist hun ikke ser hva som vil gagne hennes vel.

Er du fornøyd nå?

Du ser ikke selv at du er nedlatende? Seriøst? Du var konstruktiv her? 
det er helt vilt lite selvinnsikt blant en del her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på denne tråden de siste dagene og må si at dette er noe av det verste jeg har sett. Det har vært skikkelig ubehagelig lesing.

En blogger får bortimot 700 sider med kritikk mot seg, i kjent Rampelys-stil. Når det blir avslørt at vedkommende har to brukere så eksploderer tråden og man kan lese skadefryden gjennom mange av innleggene.

Mette legger seg da flat og ber om unnskyldning - men det er ikke nok og kritikken og forfølgingen fortsetter. 
Mette sletter da bloggen - men det er heller ikke nok og kritikken og forfølgingen fortsetter.
Mette fortsetter å innrømme at hun har gjort mange feil og be om unnskyldning - men det er ikke nok og kritikken og forfølgingen fortsetter.
Mette forsøker å svare for seg - men det er heller ikke nok for enten svarer hun for lite eller for mye i henhold til gullstandarden til kritikerne, og kritikken og forfølgingen fortsetter.

Hennes sammenligning med ulver var ganske spot on. Ulver vil velge seg ut et byttedyr og så trette ut dyret ved å småangripe og forfølge det til dyret kollapser av utmattelse. Det er det som har skjedd her. Det verste er den utrolige selvrettferdigheten, hvor man føler seg berettiget til det. Hvis vedkommende forsøker å si at dette faktisk er vondt og vanskelig, så blir hun ledd av fordi hun "spiller offer". Dette er utrolig kaldt og totalt blottet for empati - forfølge og hetse noen til de ligger nede og så le av dem når de viser sårbarhet.

Og nå skal alle belære henne om hvordan hun skal oppføre seg, hva hun skal gjøre og hva hun skal si. For kun hvis hun holder seg på den stramme, moralske linjen til flokken her inne, så kan hun kanskje, på en god dag, en eller annen tid i fremtiden, unngå kritikk fra dem. 

Denne tråden er et trist studium i flokkmentalitet og hvor fæle vi mennesker kan være med hverandre. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (18 minutter siden):

 

To spørsmål om du gidder :)

1 - Er du åpen for at det er innlegg og detaljer som er skrevet her i tråden som nå er blitt slettet og moderert bort som du og andre "nye lesere" ikke får med dere?

2 - Er du åpen for at ikke ALLE deltakere i denne tråden som har ytret seg negativt på noen som helst måte om det MA har blogget er en del av denne ulveflokken?

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Takk til deg, @Nudeldama for din oppsummering og metaevaluering. 

 

Jeg er DRIT lei av å bli karakterisert som "flokk" og del av en rovdyrmobb med en agenda om å knekke noen.

 Jeg følger også denne tråden. Jeg har skrevet mange hyggelige (og noen kritiske) meldinger til Mette, både da hun var tenkerformye og seg selv i tråden.  Mange har også gjennom de siste døgnene, vært konstruktive i sine tilbakemeldinger. Mette har fått en masse gode råd og mye medfølelse - men også tyn fordi hun i flere år har lurt forumet her og skrevet at hun vil ha fred fra KG som seg selv, samtidig som Trdue4 gjentatte ganger har kommet på banen for å gjenoppvekke tråden. OG ikke bare det - Trude4 har også skrevet mye stygt om andre influencere. Mye. 

Ja, Mette har gjentatte ganger beklaget - og så har det kommet et tett påfølgende MEN. Hun beklaget å ha seilt under falsk flagg MEN det var fordi noen var slemme mot henne på internett, må vite. 

 

Jeg skjønner også at det blir massivt, men det som sjokkerer meg at at hver gang tråden har vært rolig og Mette ikke har fått kritikk, så har Mette selv - som sitt alter ego den vekslende dyslektiske Trude4, satt igjen tråden igjen. 

Og så skylder hun på andre. Det er fanken så frekt og ganske så slemt.

 

Jeg skjønner at hun trenger ro. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor hun lyver om det, det er jo ganske tydelig at det er mer oppmerksomhet som er målet. Det og null kritikk uansett hva og hvem hun skriver (om). 

 

 

Spot On! :klappe:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voyager skrev (3 timer siden):

Du ser ikke selv at du er nedlatende? Seriøst? Du var konstruktiv her? 
det er helt vilt lite selvinnsikt blant en del her. 

Hvis du synes det er nedlatende å si at det er trist når noen ikke vet sitt eget beste, så er jeg det da.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (5 minutter siden):

Hvis du synes det er nedlatende å si at det er trist når noen ikke vet sitt eget beste, så er jeg det da.

Ja, du ser ikke det, akkurat som forventet. Jeg håper om du har barn at du lærer de litt andre kommunikasjonmetoder når de snakker med klassekamerater. Dette er ikke normalt av voksne mennesker.

Endret av Voyager
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (6 minutter siden):

Ja, du ser ikke det, akkurat som forventet. Jeg håper om du har barn at du lærer de litt andre kommunikasjonmetoder når de snakker med klassekamerater. Dette er ikke normalt av voksne mennesker.

Du har ikke lyst å diagnostisere meg med et par tre diagnoser, basert på en kommentar, sånn når du først er i gang?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...